Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 19 mar 2008 01:02

Smurffie schreef:
Flappie schreef:Hier in Engeland hebben we in de supermarkten 'reduced prices' met een gele sticker. Dat zijn producten die tegen de uiterste verkoopdatum aanzitten. Scheelt soms enorm, met kortingen van meer dan 50%. Ik vraag me nu af of ik dat in Nederland ook tegengekomen ben, hebben we dat ook? Bij de AH heb ik het nooit gezien, maar misschien winkelde ik altijd in de verkeerde supermarkt :)

Volgens mij staan dergelijke aanbiedingen vaak vooraan bij de kassa. Impulsaankopen.

Hmm nee impulsinkopen is weer iets anders. Dat zijn toch meer de verlekkerende producten die je bij de kassa snel ook nog even in het karretje gooit, toch? Producten om je te verleiden, die liggen idd bij de kassa.

Nee, dit zijn normale dagelijkse producten. Zoals yoghurt, kant-en-klare maaltijden, vlees etc. die ze voor een 'reduced price' van de hand doen. Ik had het in de AH niet gezien maar blijkbaar bij de plus dus wel. Hier in Engeland zie ik het zowel in de Tesco als Asda en zo doe ik vrij goedkoop boodschappen 8)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 mar 2008 09:09

Bij de AH zit er dan een 35% kortings sticker op, en je vind ze gewoon in het groente, fruit en vlees vak.
Bij de Dekamarkt vind je dan een sticker met sterk afgeprijsd erop met de nieuwe prijs erop.
Dat kennen we hier in NL wel degelijk.
Ik ga ook eerst ff daar kijken, dan is lekker vlees soms nog eens betaalbaar :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 mar 2008 10:24

Hmm nee impulsinkopen is weer iets anders. Dat zijn toch meer de verlekkerende producten die je bij de kassa snel ook nog even in het karretje gooit, toch? Producten om je te verleiden, die liggen idd bij de kassa.

Hm, da's waar. Maar het gebeurd wel eens dat dergelijke producten (natuurlijk geen gekoelde) bij de kassa staan. Ik kan me het in ieder geval wel heugen. Niet dat het erbij staat..moet je zelf wel op letten :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 mar 2008 10:58

Bij de bas van de Heiden zit er vaak een rode sticker op het vlees als het afgeprijst is. Meestal is dat het duurdere vlees als biefstuk en varkenshaas. Ik neem dat nogal eens mee voor de vriezer zodat we op zondag wel eens een lekker stuk vlees kunnen eten.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 mar 2008 11:07

jamillah schreef:Bij de bas van de Heiden zit er vaak een rode sticker op het vlees als het afgeprijst is. Meestal is dat het duurdere vlees als biefstuk en varkenshaas. Ik neem dat nogal eens mee voor de vriezer zodat we op zondag wel eens een lekker stuk vlees kunnen eten.

Ja, manlief schijnt daar ook altijd op te letten. Dan verschijnt er ineens een heerlijke biefstuk op mijn bord :mrgreen:

JAMMIE :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 mar 2008 11:15

Wij gingen gisteravond boodschappen doen bij de agrimarkt en er lag nog best veel brood en daar zaten allemaal stickers van 25% korting en wij gooien brood toch altijd in de vriezer dus super vers brood maar wel goedkoper (1.65 kost het anders)
AH prijst heel veel af vlees groenten vis altijd handig!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mar 2008 12:03

liefie schreef:Wij gingen gisteravond boodschappen doen bij de agrimarkt en er lag nog best veel brood en daar zaten allemaal stickers van 25% korting en wij gooien brood toch altijd in de vriezer dus super vers brood maar wel goedkoper (1.65 kost het anders)
AH prijst heel veel af vlees groenten vis altijd handig!
idd, brood is echt duur! Ik haal altijd brood van Dirk (waldkorn) dat is iets duurder maar wel voedzaam brood. Gewoon volkoren brood haal ik voor mijn man of bij Dirk of Lidl, net waar het uitkomt en waar we zijn. Wij gooien het ook in de vriezer, ik heb nu een brood van 29 maart wat ik nog op moet maken :wink: ach als het in de vriezer zit is het nog steeds lekker :)
Toen ik bij de bakker werkte (bijna anderhalf jaar geleden) toen kostte een heel gewoon bruin of volkoren 1.55 en bijzonder brood (bijv. waldkorn, polderbrood etc) kostte toen al 1.70. Vond ik toen best duur! Maar het is dan wel ontzettend vers en lekker, en de mensen stonden tot aan het begin van de straat in de rij :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 mar 2008 12:21

Maar brood is ook zo belangrijk....! Ik vind het niet erg om daar wat meer neer voor te tellen....

Voor iets andersl oop ik rustig een straatje verder omdat het goedkoper is :wink:

Net m'n boodschappen 'ff' gedaan. Men ik heb echt teveel meegenomen...! Help!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 mar 2008 12:30

kwebbel schreef:Wij gooien het ook in de vriezer, ik heb nu een brood van 29 maart wat ik nog op moet maken :wink: ach als het in de vriezer zit is het nog steeds lekker :)

Een brood van bijna een jaar oud? :puh:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 mar 2008 13:10

brood maakt mij ook niet uit hoeveel het kost maar gisteren was het wel leuk dat afgeprijsd was!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 mar 2008 13:12

liefie schreef:brood maakt mij ook niet uit hoeveel het kost maar gisteren was het wel leuk dat afgeprijsd was!

Ja haha tuurlijk.
Das altijd lekker..! Maar je zou het bij wijze van ook gekocht hebben als het niet afgeprijsd was...
Ik vind het ook leuk als het brood in de aanbieding is.
Hier heb je altijd broodje van de week voor een euro bij de bakker. Tis dan ter grootte van een halfje hoor. Maar wel erg leuk om zo brood te kopen! :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 mar 2008 13:14

ja hoor want dat brood halen we altijd van die bakker en die is gewoon wat duurder maar erg goed. Mijn man wil gewoon goed brood thuis moest hij aldi brood eten en dat is gewoon mega droog en oudbakken :oops:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 19 mar 2008 14:36

Ik eet momenteel het goedkoopste brood van de Lidl, kost 37 cent en is niet zo snel droog als van de Aldi.
Als goed is gaan we het nu wat ruimer krijgen, dus wie weet gaan we dan wel aan wat duurder brood.
Overigens vind ik de goedkope best te eten.
Ik heb vorige week heel veel boodschappen gekocht, 'k hoef nu de hele maand volgens mij geen eten meer te kopen. Alleen een paar verse dingen.
Ik kijk ook altijd even bij de AH of C1000 naar wat afgeprijst is en dan met name vlees enzo. Op deze manier ben ik altijd goedkoop uit met vlees en hebben we toch wat lekkers op tafel.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 mar 2008 14:49

Bij ons op de markt kost het bruin brood drie voor 3.50. Als jullie er minstens 21 afnemen kom ik het thuis bezorgen :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 mar 2008 15:42

jamillah schreef:Bij ons op de markt kost het bruin brood drie voor 3.50. Als jullie er minstens 21 afnemen kom ik het thuis bezorgen :mrgreen:

ik betaal 3,60 voor drie op de markt en dat is het allerlekkerste brood wat ik ken :)

Terug naar “Archief”