het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor LauraC » 20 jun 2011 18:53

Ik gebruik van dit bedrijf hun hand-, huidcreme en wolvet. Zij hebben ook lanoline in het assortiment en bij het stukje productinfo staat dat het ook te gebruiken is bij tepelkloven.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 jun 2011 09:54

Dan kan ik dat altijd nog bestellen.

Gisteren voor het eerst GV gebruikt maar klopt het dat het steeds minder goed te zien is de blauwe kleur?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 jun 2011 14:26

liefie schreef:Gisteren voor het eerst GV gebruikt maar klopt het dat het steeds minder goed te zien is de blauwe kleur?

ja, soms is het na een dag al bijna weg. Bij anderen blijft het tot een week na het stoppen van de kuur nog zichtbaar. Zolang je Nina en jezelf maar één keer in de 24 uur goed paars verft is het goed. Gedeeltelijk dan he :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 jun 2011 08:14

@liefie Is de spruw al verminderd?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 24 jun 2011 14:11

LauraC schreef:Ik gebruik van dit bedrijf hun hand-, huidcreme en wolvet. Zij hebben ook lanoline in het assortiment en bij het stukje productinfo staat dat het ook te gebruiken is bij tepelkloven.

Zouden die producten ook geschikt zijn als je exceem hebt? Aangezien wol echt een slechte combi is met exceem?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 jun 2011 14:23

@AJL Volgens mij wel ik voel zelf niks meer van de klachten in mijn borsten en de kloven zijn ook aan het genezen hopelijk binnenkort zonder problemen borstvoeding kunnen geven.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 jun 2011 15:30

parkiet schreef:Zouden die producten ook geschikt zijn als je exceem hebt? Aangezien wol echt een slechte combi is met exceem?

Geen idee....staat het er niet bij? Gelukkig hebben wij geen van allen exceem dus eigenlijk nooit op gelet.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 jun 2011 18:26

Jannoek en Liefie, hoe gaat het nu?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 jun 2011 22:11

Hier gaat t wel aardig! Nog wel gevoelige tepels, maar geen steken meer. Denk dat dat gevoelige er gewoon bij hoort.. In t ziekenhuis gaven ze al aan dat ik daar last van zou kunnen hebben, omdat ik een hele lichte huid heb.
Vond de warme dagen pittig, extra vaak voeden. Vandaag voor het eerst extra gekolfd, om in te vriezen. Hoe doen jullie dat? hoe bewaren? In welke hoeveelheid? Hoe ontdooien?

Ik heb medela zakjes gekocht, maar die vind ik echt prijzig...

Hoe gaat t bij jou, ag?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 jun 2011 22:33

Ik heb een tijdje mm in ijsblokjeszakjes ingevroren. Voordeel is dat je goed kunt doseren, nadeel is dat het eerst een heel geknoei is om de melk in de zakjes te krijgen, en daarna een heel geknoei om het er weer uit te krijgen..
Bij Sylke had ik een enorme voorraad flesjes met draaidop opgebouwd in de tijd dat ze in het ziekenhuis lag. De flesjes kreeg ik van het ziekenhuis. Het zijn eigenlijk wegwerpdingen, maar ik heb ze gewoon bewaard. Meestal deed ik 120cc in een flesje. Deze flesjes zijn alleen niet te koop volgens mij. Misschien hebben ze bij de Blokker oid wel bakjes of bekertjes die goed afsluitbaar zijn?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 jun 2011 22:55

Ijsblokjeszakjes had ik ook al gekocht, maar t lijkt me ook echt een geknoei..
Ik had ook flesjes mee kunnen nemen uit 't zh.. Maar ja!
Denk dat t gewoon even uitzoeken wordt wat voor ons het beste werkt...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 jun 2011 01:23

Fijn dat de.steken weg zijn, Hopelijk geen spruw meer!
Invriezen deed ik bij Ilona in van die ijsklomtzakjes inderdaad.

Nu heb ik nog niets gekolft, en ben t ook niet van plan.
Maar goed, ik hoef straks niet te werken.
Wanneer moet jij weer aan de slag?y

Hier gaat t goed.
Ben alleen heel moe altijd. Kan door dat gecluster s avonds niet vroeg maar bed.
Hopelijk stopt dat eens snel? Iemand ook zoveel gecluster gehad s avonds?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 jun 2011 07:26

Vervelend ag! Hier ook bijna elke avond raak met clusteren.. tot 12uur ongeveer.. Weet alleen niet of hwt wcht clusteren is, of dat ik puur om te troosten de borst geef.. Dat scheelt een hoop gehuil namelijk ;)
Moeheid begint er bij ook in te hakken. Meestal komt Floris s nachts nog 2x, en vannacht zelfs 3x.
Hoop dat dat na het.bezoek aan de osteopaat ook beter gaat, want vaak huilt hij ook in zn slaap, maar daar ben ik meestal niet op bedacht snachts en dan heb ik m vaak al gepakt..
Ik moet over 6weken werken en zie dat totaal nog niet zitten ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 jun 2011 07:44

@AG vervelend dat clusteren hopelijk gaat dat snel over. Hoe groot en zwaar is Femke nu?

@Jannoek Vervelend dat het nog pijn doet hier alleen de rechterborst nog maar die kloof is nu ook bijna genezen.
Ik hoop dat de osteopaat vandaag iets voor jullie kan betekenen!

Hier gaat de borstvoeding niet super goed. Nina duwt haar hoofd altijd zo ver in mijn borst waardoor ze met haar neusje tegen mijn borst gaat ik probeer ze elke keer dan goed te leggen maar ze komt net zo hard weer terug liggen ](*,)
En volgens mij krijgt ze daardoor ook minder voeding binnen heb ik het idee ze is wat huilerig de laatste dagen maar of het daar door komt geen idee? Ik hoor iedereen over een 6 weken sprong ze was dinsdag 6 weken maar of dat echt zo is?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jun 2011 07:58

Fijn dat het beter gaat Jannoek! Over 6 weken alweer werken, wat gaat het snel zeg.
Liefie, jammer dat het niet zo heel goed loopt joh, misschien als ze zich wat beter voelt, dat het beter gaat?

hier gaat de bv eigenlijk verbazend goed. Heel af en toe baal ik even als ze 3 x in de 2 uur komt ofzo. Zoals vanmorgen, dan komt ze om kwart voor 7, denk ik dat ze klaar is, gaat ze even later weer happen en zoeken, rond half 8, en dan 8 uur weer. Dat heeft ze ook al wel een paar keer 's avonds gedaan. Maarja, het hoort erbij he. Ze komt 's nachts maar 1 keer, en dat is prima te doen. Ik val zelf in slaap terwijl ze drinkt, en wordt wakker als ze klaar is. Ik heb volgens mij wel erg veel voeding, ik loop echt over. IN principe pakt ze nu wel gewoon de borst, maar doordat het zoveel is laat ze steeds los en loopt alles er langs. Dus met tepelhoedjes vind ik nog wel fijner.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”