games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2013 13:21

Katlheen schreef:FarCry 3 is anders ook vermakelijk en bruut mooi op de pc. Je hebt er wel een beetje pc voor nodig, maar dan heb je ook wel wat. Enorme vrije spelwereld, en toch heb je niet het idee dat je heel lang bezig bent met rondrijden om ergens te komen.

Is inderdaad een erg grappig spel en bloedmooi inderdaad. Al is het begin wel leuker, want op het laatst loop je rond met scherpschuttersgeweren, bazooka's en vlammenwerpers. Dan voel je je wel behoorlijk Rambo.

Favoriete tactiek hier: Alarm onschadelijk maken en dan een paar landmijnen plaatsen. Herrie schoppen totdat iemand besluit het alarm in te schakelen.... BOEM!

Iemand ervaring met Anno 2070?

Ik heb wel een van de oude Anno's. Anno 1404. Ziet er leuk uit, maar ik heb er nog niet echt tijd in kunnen stoppen.

Voor de fans van grootste strategiespellen is er trouwens Crusader Kings 2, van dezelfde makers als Europa Universalis (en dezelfde engine). KC2 onderscheidt zich van EU3 door het feit dat dit spel voornamelijk gaat om het managen van je familie, inclusief het uithuwelijken van je pasgeboren dochter om een alliantie te verstevigen of een lastig familielid aan het hoofd van een veel te klein leger plaatsen en dat op zelfmoordmissie sturen in de hoop dat dat familielid sneuvelt. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 11 mar 2013 15:20

Zouden de makers het Oude Testament hebben gelezen? Koning David zette ook een rivaal in de voorlinies bij een veldslag, om daarna de vrouw in te kunnen pikken... :mrgreen:
En uithuwelijken, dagelijkse praktijk!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2013 16:51

Katlheen schreef:Zouden de makers het Oude Testament hebben gelezen? Koning David zette ook een rivaal in de voorlinies bij een veldslag, om daarna de vrouw in te kunnen pikken... :mrgreen:

Het is wel grappig hoor, alvast een verloving regelen tussen jouw 3-jarige zoontje en de pasgeboren dochter van een bondgenoot. Of als 50-jarige met een 10-jarige nicht trouwen omdat je net je eigen vrouw hebt laten ombrengen... :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 mar 2013 22:27

Wat is dat toch met Mario Kart 7? Waarom blijf ik het spelen ondanks dat ik er pisnijdig en depressief van word? ](*,)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 mar 2013 08:49

Katlheen schreef:Iemand ervaring met Anno 2070?

Anno 2070 is deze week in de aanbieding op Steam - tot 18 maart
http://store.steampowered.com/sale/Ubis ... 1_4_4__118

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 15 mar 2013 11:17

mohamed schreef:Wat is dat toch met Mario Kart 7? Waarom blijf ik het spelen ondanks dat ik er pisnijdig en depressief van word? ](*,)

Ik heb mijzelf onlangs een maandverbod Pro Evolution Soccer 2013 opgelegd na 3 wedstrijden op rij van een aanzienlijk lagere speler in rank verloren te hebben. Ik kon mijn woede niet bedwingen en liep rood aangelopen vloekend door mijn huiskamer. Wat een spelletje al niet te weeg kan brengen, dus als ik me niet normaal kan gedragen volgen er sancties van mezelf voor mezelf :mrgreen:
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 mar 2013 13:40

JHM schreef:Ik heb mijzelf onlangs een maandverbod Pro Evolution Soccer 2013 opgelegd na 3 wedstrijden op rij van een aanzienlijk lagere speler in rank verloren te hebben. Ik kon mijn woede niet bedwingen en liep rood aangelopen vloekend door mijn huiskamer. Wat een spelletje al niet te weeg kan brengen, dus als ik me niet normaal kan gedragen volgen er sancties van mezelf voor mezelf :mrgreen:

Daar heb ik gelukkig weinig last van, al speel ik tegenwoordig vrij weinig meer online tegen anderen. Nu zijn single player spellen ook wel eens frustrerend, maar meer dan een "O, dit is wel een beetje vervelend' komt het bij mij gelukkig niet.

Waar ik wel slecht tegen kan is frustratie vanwege complexiteit. Ik probeer al een tijdje Crusader Kings II te spelen, maar dat spel is zo complex en ontoegankelijk dat dat een hele opgave is. Ik weet gewoon dat als ik volhoud er een geweldig spel op me ligt te wachten, maar die leercurve is niet alleen zeer stijl, die loopt verticaal omhoog :?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 mar 2013 16:06

mohamed schreef:Wat is dat toch met Mario Kart 7? Waarom blijf ik het spelen ondanks dat ik er pisnijdig en depressief van word? ](*,)

Dat is dat beetje Nintendo magie. Maar met Mario Kart 7 speel ik nu enkel nog online tegen anderen. Niet dat dat helemaal zonder frustratie is... aan de andere kant vind ik het machtig mooi om 3 van die rode schildjes te krijgen. 1e wordt ik zelden en ik kan je aanraden om nooit aan kop te gaan rijden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 mar 2013 17:27

Faramir schreef:Dat is dat beetje Nintendo magie. Maar met Mario Kart 7 speel ik nu enkel nog online tegen anderen. Niet dat dat helemaal zonder frustratie is... aan de andere kant vind ik het machtig mooi om 3 van die rode schildjes te krijgen. 1e wordt ik zelden en ik kan je aanraden om nooit aan kop te gaan rijden.

Het is vooral time trial wat me zo intens nijdig maakt, hoe kunnen anderen nou 10 seconden sneller zijn? :oops:

Ik wil nog wel eens een tegen een tegen jou racen. :wink:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 mar 2013 17:34

Afgelopen zomer had ik de 3DS mee in het vliegtuig en op de luchthaven. Daardoor had hij Time Trails van 2 anderen weten op te sporen. Heb de hele vliegreis lopen zwoegen en zweten om een daarvan te verslaan..... Uiteindelijk gelukt, gaf veel voldoening.

Maar soms snap ik het eidd ook echt niet hoe een ander zo ontzettend snel kan zijn. Eerder was dat online ook het geval bij Wuhu-eiland 2.... Maar dat bleek een cheat. Gelukkig heeft Nintendo dat toen (na lang wachten) met een update verholpen. Dat was online echt pure frustratie.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mar 2013 20:35

Faramir schreef:Afgelopen zomer had ik de 3DS mee in het vliegtuig en op de luchthaven. Daardoor had hij Time Trails van 2 anderen weten op te sporen. Heb de hele vliegreis lopen zwoegen en zweten om een daarvan te verslaan..... Uiteindelijk gelukt, gaf veel voldoening.

Dat wil ik wel geloven, het geeft mij ook voldoening als ik van mezelf win nadat ik een super scherpe tijd heb neergezet. Om de snelste van allemaal te worden heb ik maar opgegeven, dat lukt me gewoon niet.
Faramir schreef:Maar soms snap ik het eidd ook echt niet hoe een ander zo ontzettend snel kan zijn. Eerder was dat online ook het geval bij Wuhu-eiland 2.... Maar dat bleek een cheat. Gelukkig heeft Nintendo dat toen (na lang wachten) met een update verholpen. Dat was online echt pure frustratie.

Dat maakt me ook zeer nijdig ja en ondanks dat ze die glitch gemaakt hebben spelen sommigen volgens mij ook vals. Ik deed een keer mee met een online competitie en een deelnemer bleef maar uitlopen terwijl daar geen verklaring voor was. Het zou mij niet eens voldoening geven als ik won van de anderen met ongelijke middelen. Alhoewel, na mijn traumatische ervaringen met het spel zou ik me wel een middagje online kunnen vermaken met een kart op dubbele snelheid of unlimited blue shells. Wat zou mijn wraak toch zoet zijn! :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 mar 2013 12:53

Spelen met cheats heb ik nooit begrepen. Ik heb er geen enkele moeite mee te worden verslagen door iemand die beter is dan ik - zolang die persoon niet loopt te 'griefen'. `maar valsspelers... nee. `ik heb spellen afgezworen vanwege de cheaters. `modern warfare, voornamelijk.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 mar 2013 15:14

Tja ik ook, door mijn ervaringen met valsspelers speel ik niet of nauwelijks nog Mario Kart online. De lol ging er bij mij van af toen iemand bij het begin groot werd en ons allemaal even van de baan af vuurbalde alvorens we ook van start konden gaan. Tegen zulke mensen heb je geen eerlijke kans en kun je dus net zo goed niet spelen. Erg jammer. Gelukkig zijn er ook communities waar zulke mensen geweerd worden.

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 17 mar 2013 16:13

Katlheen schreef:Iemand ervaring met Anno 2070?

hier wel anno 2070, redeluik uitgebreid, staan ook verschillende filmpjes op youtube hoe je het makkelijkst je landerijen en dergelijke maakt, ook kan je onderwater bouwen
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 apr 2013 11:09

Katlheen schreef:Zouden de makers het Oude Testament hebben gelezen? Koning David zette ook een rivaal in de voorlinies bij een veldslag, om daarna de vrouw in te kunnen pikken... :mrgreen:

Ik begin Crusader Kings eindelijk een beetje door te krijgen. Poe, in het begin is het echt zoeken naar de info die je nodig hebt. Maar ik heb nu het gevoel dat het het helemaal waard is...

Het is me gelukt om als Hertog van Munster heel Ierland te verenigen en mijn zoon is nu Koning van Ierland! - Ierland is een heerlijke plek in het spel om lekker mee te oefenen.

Op een gegeven moment stierf de vrouw van het personage dat ik speelde, de koning. Die kerel was in de 70 en ik had een prima erfgenaam (een kleinzoon) klaarstaan om de boel over te nemen. Dus ik dacht, ik trouw met een of ander prinsesje voor de alliantie en de koning overlijdt vast voordat er iets naars gebeurt.

Maar natuurlijk, op een gegeven moment is de nieuwe koningin zwanger. Dat zou de overerving die ik in gedachte had helemaal op losse schroeven zetten. Ik heb serieus overwogen om mijn (zwangere) vrouw te laten omleggen, maar niemand wilde aan dat plot meewerken... Gelukkig was het kind een dochter en die konden onder de huidige wetten geen titels erven. Oef, dat was wel even spannend! :-)

Terug naar “Archief”