Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 jun 2008 10:51

coupe soleil schreef:3 x 41? Da's nogal wat :wink: .

Tja, de computer geloofde het niet, dus ik herhaalde het een paar keer... Er zat een lelijk storing in het systeem.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 26 jun 2008 19:54

Race406 schreef:
TheKeimpe schreef:41...

We halen de 45 vast!! :lol:

Weet het wel zeker. De stand is nu 43 + 6 potentiële beroepen.

Gurkie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Gurkie » 27 jun 2008 10:17

Dat jullie dit bijhouden zeg... :shock:

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 27 jun 2008 11:14

Gurkie schreef:Dat jullie dit bijhouden zeg... :shock:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vind het best :shock: , zoveel beroepen..... Gaat iedereen nu maar beroepen omdat er weer iemand "vrij" is?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 27 jun 2008 15:13

Ja, in de week dat de student(en) afkomen worden er altijd veel beroepen uitgebracht.

Ik vind het naast boeiend ook erg moeilijk, je wordt nog eens met de neus op het feit van het gigantisch predikantentekort gedrukt.

Maar goed, daar wordt hier niet over gediscussierd, en dat moeten we ook niet gaan doen.

appelflap
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor appelflap » 27 jun 2008 16:52

Wil een GerGemmer misschien uitleggen waarom de voorkeur bijna overal op Labee ligt ipv op de tegenkandidaat?
Die paar andere gemeentes zijn overigens slim bezig, kans 1 op heel weinig dat ze hem krijgen. De Labee-stemmers hebben kans van een op tientallen.
Baksteen

sunlover
Mineur
Mineur

Berichtdoor sunlover » 27 jun 2008 17:07

Maar Labee moet een beroep aannemen en een dominee bedankt vaak.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 27 jun 2008 18:08

sunlover schreef:Maar Labee moet een beroep aannemen en een dominee bedankt vaak.

Hij moet niets!
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 27 jun 2008 18:19

Wullimpie schreef:
sunlover schreef:Maar Labee moet een beroep aannemen en een dominee bedankt vaak.

Hij moet niets!

Dat is zo...maar hij is wel een ´dominee zonder gemeente´. De andere predikanten hebben wel al een gemeente waarmee ze zich verbonden voelen. (daar gaan we maar vanuit..)
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

appelflap
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor appelflap » 27 jun 2008 22:32

Maar ik begreep dat er naast Labee nog een kandidaat was afgekomen(die tegenkandidaat) of begrijp ik het ff verkeerd??
Als cgk-er, die nog maar enkele maanden actief inzicht probeert te verkrijgen in de kerkelijke wereld buiten eigen gemeente, weet ik nog lang niet alles over de GG.
Dat heeft er bovendien ook mee te maken dat de GG hier niet echt dikgezaaid is. Je hebt Kampen(wat heb je niet in Kampen??) en Nunspeet in de buurt en Elspeet wat verder weg. Alleen Nunspeet is op zondagmiddag te doen, maar is nog niet aan de beurt geweest en toen ik naar de GerGem van Elspeet was gefietst voor een doordeweekse dienst, kon ik onverrichterzake terug omdat de dominee het had afgebeld en verzet naar een dag waarop ik niet kon.(fiets je voor niets 20 km heen en 20 km terug)
Ik ben een keer op de +12 bondsdag geweest en met JV een GG-dienst in Aagtekerke meegemaakt. Verder ken ik de GG nauwelijks uit eigen ervaring. Jammer eigenlijk. De HHK en de GB ken ik ondertussen veel beter.
Ik weid weer verschrikkelijk uit. Sorry.
Baksteen

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 27 jun 2008 22:35

appelflap schreef:Maar ik begreep dat er naast Labee nog een kandidaat was afgekomen(die tegenkandidaat) of begrijp ik het ff verkeerd??
Als cgk-er, die nog maar enkele maanden actief inzicht probeert te verkrijgen in de kerkelijke wereld buiten eigen gemeente, weet ik nog lang niet alles over de GG.
Dat heeft er bovendien ook mee te maken dat de GG hier niet echt dikgezaaid is. Je hebt Kampen(wat heb je niet in Kampen??) en Nunspeet in de buurt en Elspeet wat verder weg. Alleen Nunspeet is op zondagmiddag te doen, maar is nog niet aan de beurt geweest en toen ik naar de GerGem van Elspeet was gefietst voor een doordeweekse dienst, kon ik onverrichterzake terug omdat de dominee het had afgebeld en verzet naar een dag waarop ik niet kon.(fiets je voor niets 20 km heen en 20 km terug)
Ik ben een keer op de +12 bondsdag geweest en met JV een GG-dienst in Aagtekerke meegemaakt. Verder ken ik de GG nauwelijks uit eigen ervaring. Jammer eigenlijk. De HHK en de GB ken ik ondertussen veel beter.
Ik weid weer verschrikkelijk uit. Sorry.

Nee, dit jaar is er maar één kandidaat. Alleen Labee dus.

Off topic: Ik hoop dat je nog eens gelegenheid een dienst van de GG in Kampen te bezoeken. Zelf vind ik Tanis een bijzonder fijne predikant.

karel1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor karel1 » 30 jun 2008 09:38

Aangenomen: naar Tricht-Geldermalsen, kand. B. Labee te Hendrik-Ido-Ambacht, die bedankte voor de overige op hem uitgebrachte beroepen.
(www.refdag.nl)

Dine schreef:
Wullimpie schreef:

Hij moet niets!

Dat is zo...maar hij is wel een ´dominee zonder gemeente´. De andere predikanten hebben wel al een gemeente waarmee ze zich verbonden voelen. (daar gaan we maar vanuit..)

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 30 jun 2008 10:19

:D

* kerkt in Tricht-Geldermalsen, dus ik ben wel blij eigenlijk :)

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 30 jun 2008 10:23

Carpento schreef::D

* kerkt in Tricht-Geldermalsen, dus ik ben wel blij eigenlijk :)

is Tricht een grote gemeente??
ik zag vorig jaar wel dat jullie een mooie grote kerk even buiten het dorp hebben staan???

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 30 jun 2008 10:28

Oef, exacte aantallen heb ik niet voorhanden, maar rond de 1000 leden geloof ik, en een vrij nieuw kerkgebouwwat 1200 mensen kan herbergen ofzo.

De kerk staat overigens al tijden in Geldermalsen, maar omdat de gemeente ontstaan is in Tricht -een van de eerste gemeentenbinnen de Gereformeerde Gemeenten- heeft men vastgehouden aan 'Tricht' in de naam.
Laatst gewijzigd door Carpento op 30 jun 2008 10:41, 5 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”