Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 30 jul 2013 10:14

Begint inderdaad op te schieten AG! Heb je veel last van de warmte? Hoe ga jij dat straks doen met halen en brengen naar school? De eerste 2 maanden mogen de kleintjes toch niet in de bakfiets?

Sinds gisteren fietst dochterlief zonder zijwieltjes. Zij is apetrots ( en ik stiekem ook).

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 30 jul 2013 10:18

@ ajl; kan me goed voorstellen dat het pittig is!! Hebben jullie geen dagen opgespaard bij het KDV zodat je ze een dagje kan brengen? De eerste twee huilde veel bij jullie, de jongste niet?
In een babyschaal mogen ze toch wel gelijk mee in de bakfiets? Of de maxi-cosi vastmaken?

Hier willen wij M. gaan opgeven voor peuterspeelzaal. Zijn er hier mensen met ervaring? Vanaf welke leeftijd gingen ze er bij jullie naar toe? Wanneer plaatsen jullie ze op wachtlijst? M. is zeer ondernemend en heeft geen seconde rust in z'n lijf. Hij geniet van andere kinderen en de crèche van de kerk is al een feestje voor hem. Hij voelt z'n eigen geen 1,5 jaar maar veel groter. Allemaal leuk en aardig maar ook erg lastig voor hem zelf. Tot nu toe zat hij nog veel uur in de box maar nu komt hij er zelf uit dus ik ben benieuwd hoe dat komende weken gaat. Hij doet dan alles wat niet mag.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 jul 2013 11:08

Hier geen ervaring met peuterspeelzaal.

Ajl, leuk dat je dochter echt kan fietsen nu!
Ze is nu ongeveer 3,5?

Heb geen extra last van de warmte gelukkig.
Ik ga straks de eerste twee a drie maanden met de auto naar school.
Die staat hier ook altijd.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 jul 2013 18:23

M ging toen hij 3 was. Hij vond het helemaal geweldig, ook omdat hij natuurlijk enig kind was en er geen andere kindjes in de straat wonen. Ik heb er als moeder ook hele leuke contacten op gedaan trouwens.
Hahaha, @juffiejuf, dat 'alles doen wat niet mag' herken ik. Wij hebben geen box dus de dames doen idd alles wat niet mag. Ze stoken elkaar ook heerlijk op ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 jul 2013 19:12

oei, geen box. Ik zou mij geen raad weten zonder. Ik hield mijn hart vast toen de jongste geboren werd, want J zat er de dag voor zijn geboorte nog gewoon in. Heet vreemde is, is dat hij ineens 'groot'geworden is nu O geboren is. Hij praat veel beter en begrijpt ook meer ( maar luistert nog niet :mrgreen: )

@ juffiejuf Ook met een babyschaal en maxi cosi wordt het afgeraden om de eerste 2 maanden te fietsen ivm instabiliteit van het nekje. Als de school begint zou ik het ip wel mogen, maar ik denk dat ik nog wel even wacht met fietsen. Bij mij zijn ze namelijk niet zo vlot met het hoofdje optillen.

Hier ook geen ervaring met de peuterspeelzaal. Ze gaan al 3 dagen naar het kdv en dat vind ik genoeg. Dagen sparen ken ik niet bij het kdv. Hoe werkt dat?

@ AG Klopt ze is inderdaad 3,5.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jul 2013 19:43

Pff, het lijkt me ook erg pittig ajl, nu je ze allevier de hele dag thuis hebt. Ik vind dat na een paar dagen al met 2 kids, ik ga er dan regelmatig op uit met ze, maarja, dat doe je ook niet zo makkelijk met 4 kleintjes denk ik.

juffiejuf, geen ervaring met een peuterspeelzaal, ik heb het nooit nodig gevonden. Jurian zat op het kdv, 2 dagen in de week ongeveer, dus had genoeg speelmaatjes. En Frederiek gaat nu 1 dag naar het kdv. Op zich zou ik haar op kunnen geven, maar ik heb er niet eens over nagedacht. Ik vind het niet zo nodig eigenlijk. Ik heb haar maar 2 dagen thuis, dan breng ik haar liever niet weg :oops:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jul 2013 20:06

Hier ook geen ervaring met peuterspeelzaal aangezien S. naar de oppas gaat. Hier kunnen ze vanaf 2/2,5 jaar al terecht op de peuterschool. De echte peuterspeelzaal bestaan hier niet meer.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jul 2013 20:21

hier wel ervaring! Je kunt ze hier opgeven met 1,5 jaar en met 2.5 jaar mogen ze heen. Manoël mocht heen toen hij 2 jaar en 4 maand was! Het begin was lastig.. maar hij is nu helemaal gewend. Hij vindt het nu leuk en gaat er graag heen. hier gaan ze 1 ochtend en 1 middag

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 jul 2013 20:21

@ajl: wij zijn erg klein behuisd dus binnen geen plek voor een box. Nou ja, met M hadden we er ook geen ;-) Voor buiten hebben we er trouwens wel 1, wel zo veilig met planten etc etc.
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 30 jul 2013 20:44

@ laura; wat een super buitenbox hebben jullie!!! Helemaal geweldig! Maken ze er ook veel gebruik van? Zitten ze er graag in?

@ ajl; zit J. nog veel in de box?? Wat doe jij als hij totaal niet luistert? Hier ga ik volgende week eerst maar eens kijken hoe ik ons huis meer kindvriendelijker kan maken. Ik ga de box erg missen! Onze buurvrouw spaarde af en toe een dagje bij het KDV in ons dorp door haar niet te brengen. Zo kan zij ze nu in de vakantie af en toe een dagje brengen.

Hier ga ik rond de herfstvakantie met verlof en voordat ik dan weer aan het werk ga is het denk ik maart. Hoeveel ik dan ga werken is nog onbekend. Daarom lijkt mij psz wel goede optie. Maar ik ga eerst eens informeren naar de mogelijkheden.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 jul 2013 21:12

Met deze hitte zijn ze niet te genieten buiten dus zitten we vooral binnen. Op zich vinden ze het wel OK in de box, maar ze vechten onderling aardig wat dus ik moet er wel bijblijven, anders is het echt haren trekken etc etc.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 30 jul 2013 21:19

Hier de oudste met 3 jaar naar de peuterschool, ze vond het prachtig! Ik vond het ook best een goede voorbereiding op school, je leert echt in een kringetje zitten en het is al best schools. Echter eerlijk is eerlijk, was ze naar een kdv of gastouder gegaan dan had ik de psz echt niet er nog bijgedaan, en had ze het niet leuk gevonden dan had ik haar ook niet laten gaan.

De tweede ging met 2.5 jaar. Ze zag haar oudere zus naar school gaan elke dag en wilde ook zo graag. Ik dacht met 2.5 ik ga een keertje kijken maar ze deed haar jas uit en zei ;dag mam ga maar weg.
Maar ik kwam alleen om in te schrijven.... Gelukkig geen wachtlijst en de week daarop kon ze echt.
Ook die heeft er van genoten. Ze gaat nu na de vakantie naar de 'grote school'.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 jul 2013 02:26

LauraC schreef:Met deze hitte zijn ze niet te genieten buiten dus zitten we vooral binnen. Op zich vinden ze het wel OK in de box, maar ze vechten onderling aardig wat dus ik moet er wel bijblijven, anders is het echt haren trekken etc etc.

Wow pittig zeg.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 jul 2013 08:10

meribel schreef: Echter eerlijk is eerlijk, was ze naar een kdv of gastouder gegaan dan had ik de psz echt niet er nog bijgedaan, en had ze het niet leuk gevonden dan had ik haar ook niet laten gaan.

hier vond Matteo het dus niet leuk! dus die heb ik er weer afgehaald.. hij is met 3,5 jaar nog een half jaartje geweest en toen ging het prima!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 31 jul 2013 08:30

trijntjejohanna schreef:
hier vond Matteo het dus niet leuk! dus die heb ik er weer afgehaald.. hij is met 3,5 jaar nog een half jaartje geweest en toen ging het prima!

Dat zou ik ook hebben gedaan, het is per slot van rekening niet verplicht en is voor de lol. Ok sommige hebben altijd moeite met het afscheid maar spelen daarna heerlijk en als je dat weet dan kan ik me goed voorstellen dat je het doorzet. Maar als ze er echt als een berg tegenop zien....

Terug naar “Archief”