654321 schreef:Ik ben ook best wel een moeder die graag het ritme van het kind volgt. En wanneer dit ritme acceptabel is (de ene keer zit er bijv. 2u tussen de voeding en de andere keer bijv. 5u), prima.
Maar 'snacken', niet slapen, de hele dag aandacht etc. lijkt mij niet goed voor moeder en kind. Dan mag je best 'een beetje streng' zijn.
Net als (door)slapen gaat niet altijd vanzelf en dan heeft een kind je hulp nodig. Is niet zielig; slecht slapen is voor iedereen zieliger...
En inderdaad als er meer kinderen zijn moet het ook mee in het ritme van het gezin.
Overigs, een kind wat de boel bepaald lijkt mij nooit goed, of ze nu klein zijn of groot....
Nou dat laatste..want ik vraag me af, wanneer ga je als ouder dan wel het ritme bepalen.
Mijn vierjarige wil ook niet naar bed om kwart voor zeven. Maar zodra ze erin ligt slaapt ze in vijf minuten, want ik weet dat ze het nodig heb.
En als ze zeurt om nog wat langer te spelen zegt mijn gevoel wel..ahhh, ze speelt zo lekker.
Maar daar geef ik alleen op vrijdagavond aan toe.
Maar goed..iedereen moet zelf doen wat het beste bij je past, maar als het je op gaat breken is dat ook voor niemand fijn.
Mijn jongste wordt deze maand helaas alweer 1en dan is de babytijd toch echt weer voorbij...snik....