Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 sep 2011 19:35

kan je die ook preventief gebruiken? of alleen wanneer ze na rennen giga beginnen te hoesten? of eerst wachten tot het begint en dan? Bijvoorbeeld als ze naar bed gaat, gaat ze geheid hoesten, puf ik met haar, is ze veel rustiger!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 sep 2011 20:50

Zomers zijn de meiden minder benauwd, dan gebruik ik het niet preventief.
Nu het kouder wordt/is wel. De maanden september tot februari krijgen ze iedere avond de pufjes.
En bij acute gevalletjes alleen kun je het idd ook gebruiken/of dan nog een keer extra.

Verder is de manier van "puffen" inhaleren, ook belangrijk.
En achteraf mondspoelen.

Ps. Nog beter is het even aan je eigen dokter te vragen natuurlijk.
Want ga je preventief "puffen"dan zul je er ook een beschermer bij moeten.
Laatst gewijzigd door liefje op 18 sep 2011 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 sep 2011 20:54

ja, daar heb ik bij marijn al les in gehad.. al moet die elke avond en morgen, ben maar gestopt, het is een en al gehuil en dan werkt het absoluut niet voldoende.

oke dan weet ik in elk geval dat hetniet kwaad kan dat ik het nu even preventief doe. Ik kan nu neit zeggen dat ik kan zien dat ze benauwd is, maar ze is altijd zo passief, veel liggen en hangen. Sowieso heeft ze moeite om lang te lopen, snel moe. Ik hoef echt niet methaar aan de hand te gaan winkelen, dan is ze gewoon bek en bek af.

had nu een invaller als huisarts, denk dat ik over twee weken dan nog maar even bel... kijk het nog wel even aan.

Ga eerst slapen nu :)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 sep 2011 20:57

Had het nog iets aangepast. :-)

Heeft ze weinig conditie of is het echt benauwdheid?

Welterusten!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 sep 2011 21:05

het verschilt. Het ene moment kan ze onbeperkt rennen in de buurt, een dag later kan ze na nog geen twee keer heen een weer in de straat al hoesten binnenkomen om vervolgens met haar tuk op de bank te gaan hangen en er al hoestend voorlopig neit af te komen.
Ze giert en piept niet, maar ze kan ook absoluut niet verder, terwijl ze een dag of wat later wel de helemiddag aan het rennen kan, en dan nergens last van heeft.

Conditie ligt het denk ik niet aan. Het belemmerd haar gewoon enorm. Maar de huisarts vertelde, als ze geen piep horen in de longen, dat het sowieso geen benauwdheid is, maar gister was ze ook weer zo aan het rennen, kwam ze ook weer binnen, dus ik zei, nu moet je dit eens proberen, nog wel een paar kuchjes, maar toen ging het ook zo weer stukken beter. Anders ligt ze zeker wel een half uur te hoesten en te hangen, vorodat ze weer eens opstaat.

maar eens even aankijken dus. Wat bedoel je met beschermer? puf met marijn ook preventief, al is dat beclometason, dus wat anders dan ventolin, dat is een luchtwegverwijder, en dan beclometason is een ontstekingsremmer.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 18 sep 2011 21:28

JPC, wat goed van Hannah. Hier een dame die acuut verschoond wil worden als ze heeft gepoept, ook niet eerst een lekker toetje eten, nee, abah :) En ze begint het ook van te voren te melden, maar op het potje poepen, ho maar =;

Nina alweer aan de fruithapjes, toe maar! leuk om te zien he, hoe ze daarop reageren :)

MissF, wij wachten hier met groente en fruit tot 6 maanden hoor. Het is echt onzin dat ze dat nodig hebben om te groeien, die paar hapjes in t begin stellen zo weinig voor.
Beterschap voor Jurian!

PPM, ventolin is kortwerkend en niet als preventief bedoeld geloof ik. Er zijn ook langwerkende luchtwegverwijders, die zijn bedoeld als preventief.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 sep 2011 23:20

Knap van Hannah! Ben hier alweer gestopt met zindelijkheidstraining. Heb even m'n handen al vol aan de normale gang van zaken in huis. Ik bleef dweilen. Tis goed het komt wel een x. Vind het wel erg makkelijk nog die luiers :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 sep 2011 14:20

Wat voor luiers gebruiken jullie?

Ik heb een tijdje pampers gebruikt maar vind het echt ondingen ze voelen zo klam aan de buitenkant aan. Nu gebruik ik die van de kruidvat zijn ook goed maar ik hoor ook hele goede dingen over de c1000 luiers.
Iemand nog tips? billendoekjes heb ik er heel veel uitgeprobeerd maar die van zwitsal vind ik toch de beste.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 sep 2011 14:43

Ik gebruik altijd pampers, koop ze ook altijd in de aanbieding. Als ik ze nodig heb en er geen aanbieding is, haal ik de luiers van het Kruitvat. Die vind ik ook wel fijn. De luiers van de AH en de Etos vind ik zelf vreselijk.
Voor de billendoekjes gebruikte ik eerst Zwitsel, maar tegenwoordig altijd van Etos eigen merk, net zo fijn en veel goedkoper.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 19 sep 2011 15:10

Ik gebruik de luiers van de LIDL, ze zijn wat steviger dan die pampers, maar nu ik daar aan gewend ben vind ik die pampers niets meer.
nadeel is dat ze pas vanaf maatje 3 zijn.
Ook de billendoekjes van de LIDL gebruik ik daarbij, vind ik ideaal.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 19 sep 2011 15:14

Hier gebruik ik C1000 pampers, maar ga toch weer overstappen op Kruidvat. Ze lekken heel snel, ik moet Nieke met de C1000 pampers echt veel vaker verschonen. En billedoekjes van de Hema.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 sep 2011 15:21

De luiers van de C1000 schijnen veranderd te zijn.

Ik heb een paar luiers van pampers en een klein pakje van de kruidvat. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 19 sep 2011 15:22

Klopt inderdaad, de ouden werkten hier prima, maar de vernieuwden lekken.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 sep 2011 15:26

Ik ben juist overgestapt op c1000 luiers. Lekker dun en lekken niet snel door!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 sep 2011 16:50

Ik vind pampers ook verschrikkelijk, zelfde ervaring als jij, liefie..

Ik vind huggies erg fijn, en soms als het makkelijker uitkomt kruidvat.. Ook de huggies doekjes vind ik t fijnst. Die zijn dikker en zit niet zo uitgesproken qua geur. Van de pampers doekjes vond ik dat ze naar poep roken :lol: is natuurlijk niet zo, maar als ik ze rook dacht ik aan poepluiers.. ;-)

Terug naar “Archief”