Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor ajl » 08 okt 2010 13:03

Fijn dat alles goed is!

Gisteren met Cato opnieuw naar de huisartsenpost en kinderarts geweest. Gistermiddag op het kdv bleef ze zowat in het hoesten. Ze kreeg het slijm niet omhoog. De 'juffen'hebben haar meerdere malen op de kop moeten houden om alle slijmdraden uit haar mond te halen. Waarom ze mij niet gebeld hebben, weet ik nog niet. Gisteravond maar eens naar de huisartsenpost, die mij gelijk doorstuurde naar de kinderarts met verdenking bronchitis of het RS virus. Kinderarts dacht aan het laatste, maar zat in dubio om haar op te nemen ( ik mocht kiezen :roll: ) Wij zijn toen lekker naar huis gegaan en heb vannacht met alle deuren open geslapen zodat wij haar konden horen met het hoesten en haar daarbij konden helpen. Weinig geslapen dus vannacht.
Nu gaat het wel weer, maar ze zit nog wel erg vol.

Vanmorgen met Hugo naar de tandarts geweest. Thuis had hij hele verhalen over wat hij allemaal moest doen, maar eenmaal ter plaatse kroop hij zowat in mij. Hij heeft heel even zijn mond open gedaan. Dus het begin is er :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 okt 2010 13:07

Zo, wat zielig zeg, voor Cato! Echt geen fijn idee, dat ze je niet gebeld hebben...
Waarom zet je haar bedje niet gewoon bij jullie op de slaapkamer? Hoef je minder bang te zijn, dat je het niet zou horen en kun je zelf ook een beetje slapen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 okt 2010 13:20

Omdat het motto 'Het feest kan beginnen, want wij zijn binnen' helemaal op Cato van toepassing is. Die heeft complete afzondering nodig om zich aan de slaap over te kunnen geven. In het ziekenhuis giert ze het om 22.00 uur nog uit van het lachen :lol: (en dan is ze al vanaf 15.00 uur wakker). Daarna viel ze wel als ene blok in slaap in de auto :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 okt 2010 13:33

ajl schreef:Omdat het motto 'Het feest kan beginnen, want wij zijn binnen' helemaal op Cato van toepassing is. Die heeft complete afzondering nodig om zich aan de slaap over te kunnen geven. In het ziekenhuis giert ze het om 22.00 uur nog uit van het lachen :lol: (en dan is ze al vanaf 15.00 uur wakker). Daarna viel ze wel als ene blok in slaap in de auto :wink:

:mrgreen: Dat klinkt bekend! Beterschap hoor, voor de kleine meid. En sterkte voor jullie met die slapeloze nachten!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 08 okt 2010 14:12

ajl: 2 van onze kinderen hebben ook het RS virus gehad,
ze waren toen nog maar net 2 maanden oud.
zijn ook allebei opgenomen geweest in het ziekenhuis,
maar meer als ze in de gaten houden kan je niet doen!

wel helpt stomen, dan komt de hoest los...
dus in de badkamer gaan zitten met de deur dicht als er iemand aan het douchen is,
kan ook wel zo, maar ik vond het jammer van het water, dus combineerden we het gelijk maar
met douchen :mrgreen:

sterkte hoor!! het is een pittig virus :(

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 08 okt 2010 14:25

Hier hebben beide meiden bronchitis en zijn bij tijden ook flink benauwd.
Voor een aantal weken met de jongste ook bij de HAP gezeten omdat ze bijna geen lucht meer kreeg
en wij zelf ook aan het RS-virus zaten te denken..maar bleek gelukkig niet te zijn.

Beterschap voor Cato.!

Galateia super dat het weer tijd is bij jullie voor een dansje!! :mrgreen:

En die bril ja, gisteren vroeg ik waar is je bril toen zat ze er al bovenop.. :mrgreen:
Moest gelijk aan het gezegde denken ik heb geen ogen in mijn kont! :lol:
Maar `t is ff wennen..komt wel goed, moet het ook gaan afplakken en dan in combi met bril,
maar eerst maar eens aan die bril laten wennen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 okt 2010 15:02

Ja, afplakken zou bij zoonlief dan ook moeten. Als het natuurlijk een combinatie is van sterkteverschil, enzo. Dat is nog maar afwachten (maar ik wil echt geen operatie voor mijn mannetje). Wat heeft je dochter precies? De ogen van mijn zoontje staan net een ietsie pietsie niet symmetrisch (ze richten zich verder wel prima, dus je kan het alleen zien als hij stil met zijn ogen kijkt, zeg maar). De meesten zien het niet eens, maar ik wil gewoon dat er iets aan gebeurt, want nu kan het nog 'makkelijk'. Als hij ouder is, wil ik niet dat hij later denkt 'staan mijn ogen nou wel symmetrisch'? En gelukkig, de oogarts gaf me gelijk! Daar loopt hij al voor andere zaken, dus dat kon in 1 klap. Maar goed, even onderzoekje afwachten. Er is nog nooit een ogentest gedaan en bij de standaardtest met die gekke plaatjes uit het begin van de 20e eeuw (wie heeft er nou nog een fluitketel?!) keek hij de arts aan met een blik van 'je weet toch zeker zelf wel, dat dat een auto is?' :mrgreen:

Heb je een reservebril?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 okt 2010 15:47

LauraC schreef: Beterschap hoor, voor de kleine meid. En sterkte voor jullie met die slapeloze nachten!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 okt 2010 19:35

galatiea: zo oogoperatie valt heeel erg mee. Al heb ik het niet mee gemaakt met mijn eigen kind, maar wel met mijn broertje. Me zusje heeft geplakt en zo is de scheefstand ook rechtgetrokken.
fijn dat de uitslag heelmaal goed was!

liefje: leuk... evt een foto?? ben best benieuwd

Als er onderzoekenz ijn doe ik altijd mee. Ik doe nu mee aan een onderzoek op ons cb waarbij ook gekeken wordt na de omgang moeder kind. Enerzijds om kinderen met autisme ed sneller te kunnen helpen en aan de andere kant om moeders te helpen met opvoeden waar problemen zijn. Al meot je nog wel zelf hulp vragen, zij gaan in kaart brengen hoe snel of langzaam zo hulpvrag komt of hoe snel moeders zien dat evt hun kindje bijzonder is.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 okt 2010 21:34

galateia fijn dat de eeg goed was!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 okt 2010 21:35

beterschap voor cato!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 okt 2010 21:35

liefje hopelijk is ze snel aan de bril gewend

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 okt 2010 21:39

Milan en Matteo hebben schilderijen gemaakt.. en die hangen nu in de etalage van de boekenwinkel in de woonplaats van mn ouders: Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 okt 2010 18:16

vandaag geshopt voor een winterjas voor Manoël

Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 okt 2010 18:19

het is hier nu lekker rustig! Alleen Manoël is thuis! Milan en Matteo zijn uit logeren!

Terug naar “Archief”