Ik las op dier-en-natuur.infonu.nl het volgende over het verwijderen van oorwurmen:
In huis zijn de oorwurmen ook eenvoudig te vangen door een vochtige krant of dweil op de plaatsen neer te leggen waar de oorwurm zich ophoudt. De volgende morgen kan men dan deze krant of dweil buiten leegschudden.
Ze houden kennelijk van vochtige ruimten en overdag zie je ze (bijna) niet, 's nachts komen ze tevoorschijn. Zijn overigens ongevaarlijk en onschadelijk voor mensen, hebben het wel voorzien op je planten. Aldus die site en nog wat info via google.
Wat boeken en cd's betreft: Ikea heeft daarvoor idd prima oplossingen. Wij hebben in de logeerkamer een 'plank' aan de muur die uit 5 gedeeltes bestaat en niet alleen een plank is, maar ook opstaande gedeelten heeft, precies zo groot als een cd (hmm, vaag verhaal, weet ff niet hoe hij heet bij Ikea en of 'ie nog verkrijgbaar is). Superhandig voor cd's, maar boeken passen er eventueel ook op, alleen staat dat niet zo netjes omdat die uitsteken... dat geldt ook voor dvd's. Dvd's liggen hier in een grote lade onder het logeerbed te verstoffen, want kijken doen we ze eigenlijk vrijwel nooit meer - misschien dus maar 'ns opruiming houden... vaak vind ik 1/2/3 x zien leuk, maar daarna niet meer (of misschien over een paar jaar weer). Boeken staan in een grote open boekenkast ook op de logeerkamer, die kast is ooit gemaakt door mijn opa voor mijn tante. Inmiddels staat er een klein kastje in dezelfde stijl naast (Ikea), want 't puilde uit. Verder hebben we in de woonkamer een multifunctionele kast staan van Ikea, een vierkant gedeelte met voor de bovenste 2 delen glazen deurtjes en voor de onderste 2 delen dichte deurtjes (ideaal voor 't stof), die staan ook helemaal vol met boeken (de 'mooie' boeken achter het glas) en naast dit vierkante gedeelte staat aan elke kant een smal deel, waarin ook nog boeken (links, achter glas) en aan de andere kant manden van bananenblad met wat papieren en andere rommeltjes.
Btw, de boeken staan hier op thema en vervolgens op alfabet.