Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor ajl » 18 mei 2009 19:17

Ik doe 1 x in de week boodschappen. Ik moet er niet aan denken om het elke dag te doen,vind het namelijk altijd een hoop gedoe en gesjouw. Meestal doe ik op vrijdagavond boodschappen ( rond 19.00 uur en voor de drukte weer weg) dan koop ik echt alles voor de hele week. Aan het begin van de week eten we alle groente die snel bederven, zoals andijvie, spinazie en broccoli en aan het einde van de week een keertje pasta/rijst en prei/witlof. De wekelijkse boodschappen doe ik bij de AH en eens in de zoveel tijd ga ik voor grote voorraden naar de Aldi. Eerder deed ik de Aldi en de AH elke week en keek ik naar de aanbiedingen, maar ik ben erachter dat als je goed kijkt bij de AH dat ik dan net zoveel kwijt was als bij beide.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 mei 2009 19:27

Daatje123 schreef:Hebben jullie altijd een vaste dag/avond voor boodschappen? Of gewoon wanneer het uitkomt?
als ik het werkweekend moet werken halen wij of donderdagmiddag/avond boodschappen. Meestal is m'n man vrij donderdagmiddag dus dan komt het mooi uit.
Als ik het weekend vrij ben dan doen we het ook nog wel ns op zaterdag. Maar dat is meestal druk :shock: wij kwamen vorige week om 10.10 bij de Lidl en toen was er nog maar 1 parkeerplaats (waar we eigenlijk niet mochten staan.... [-X )
ik ga door-de-weeks nog wel ns naar Dirk vd Broek of uit m'n werk ff naar de groenteboer of de Aldi.
Nu heb ik weer wat verse groente voor van de week. Ik probeer dan wel vers te eten aan het begin van de week, en dan eind van de week wat pasta's, patat, of wat anders makkelijk (iets uit een pak ofzo) minstens wel 4x groente (als t uitkomt met m'n werk)
Wij gaan naar bijna alle winkels: Aldi, Lidl, Dirk vd Broek, Boni. Bijna nooit AH ondanks dat deze het dichtsbij is.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 mei 2009 20:02

em_ma schreef:Meestal doe ik 2 x per week boodschappen. Als t kan 's ochtends, dan zijn de meeste artikelen er nog.
Op dinsdag ben ik vaak vrij, dan ga ik en op vrijdag of zaterdag.

Hier ook zo: woensdag ben ik vrij, vrijdag doet manlief boodschappen voor 1 maaltijd en zaterdag doen we samen de rest. We gaan wel bijna altijd op de fiets, kan prima.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 18 mei 2009 20:39

Ik doe meestal aan het eind van de week de grote boodschappen bij Plus en Liddl. Verder haal ik aan het begin van de week meestal nog wat verse groente en zuivel, 2 á 3 keer per week naar de slager en 1 keer per week naar de bakker.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 mei 2009 21:27

ik doe echt bijna nooit boodschappen met de auto. Altijd lopend of met de fiets.

Met een verjaardag of een feestje dan pak ik wel de auto ivm het groot inslaan.

En hier haal ik altijd wel voor een aantal dagen, maar heb daar voor geen vaste dag.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 18 mei 2009 21:30

Mijn boodschappen doe ik op de fiets, tenzij ik heel veel nodig heb.
Nadeel is wel dat ik teveel in mn fietstassen prop en die dingen elke keer uitscheuren. :?

Gaan er veel van jullie naar de markt? Ik vind dat best gezellig, maar dan moet ik hier in Afoort eigenlijk op de zaterdag gaan.
En dat vind ik soms zo n gedoe. Maar als ik kan struin ik de markt wel af, voor koopjes en omdat het iets gezelligs heeft.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 mei 2009 06:24

Ik ga meestal om de twee weken naar de markt in Amersfoort (juist handig dat dat op zaterdag is) en dan haal ik brood, kaas en soms groente/fruit. We gaan er ook vaak een visje eten.

Over die fietstassen: de meeste van tegenwoordig zijn veeeeel te klein voor boodschappen, ik snap niet waarom zoveel mensen die wel kunnen gebruiken (of ze zijn van die milieu-onvriendelijke auto-rijders). Ik heb van die blauwe plastic-achtige fietstassen van de Hema, dat waren de grootste die ik kon vinden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 mei 2009 07:18

Hier ook een milieu onvriendelijk autorijder :wink: . ( niet iedereen die een auto heeft, denkt niet aan het milieu hoor Lalage, sommigen hebben hem ook echt nodig) Ik doe wel al mn boodschappen met de auto. Wij hebben geen supermarkt in de buurt. Of je moet minimaal 3 kwartier willen lopen. daar heb ik echt geen tijd voor. Daarnaast doe ik ook maar 1x in de week boodschappen. Dus kan ook niet alles houden op de fiets.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mei 2009 07:22

met een fietskar kom je al heen heel eind.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 mei 2009 07:52

Moet je die net hebben en kwijt kunnen in de schuur. Daarnaast kan ik Hugo dan nergens kwijt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mei 2009 08:14

Sorry voor mijn lompheid.

Maar wij hadden vroeger geen auto en deden ook alles op de fiets zo ook de boodschappen. Wij hadden een fietskar, die mijn vader in ons kleine schuurtje met daarin ook onze fietsen (9) toch een plekje kon maken.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 19 mei 2009 08:50

same here... meestal doen we lopend of met de fiets de weekendboodschappen... 1 x per maand gaan we met de auto en slaan we meteen groot in (ook hondenbrokken en boodschappen bij een boerderij in de buurt)... groente en fruit haal ik 2 x per week nog even tussendoor, of als ik uit mijn werk kom.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 mei 2009 10:33

Beetje off topic, maar het ligt er waarschijnlijk ook aan of je werkt of niet en hoeveel reistijd je hebt van/naar je werk en van/naar de winkels. Ik heb er geen tijd voor om meerdere keren in de week een eind te rijden om boodschappen te doen. 1x in de week gaat prima en dan haal ik alles met de auto ( zelfs met de auto is het al 10 minuten rijden naar de dichtsbijzijnde winkels). Wij wonen in een vinexwijk zonder winkels en zijn aangewezen op het dorp in de buurt.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 mei 2009 14:35

Bij ons zitten de AH en Liddl naast elkaar. Het is 10 min. lopen, maar pak toch altijd de auto. Doe altijd boodschappen voor de hele week en kan die echt niet allemaal meesjouwen. Heb toch altijd een krat vol. Gewicht gaat ook hard. Pakken sap, 3 flessen spa, melk, vla, chocomelk etc.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mei 2009 15:24

Als ik boodschappen haal vanuit huis ga ik altijd lopend, tegenwoordig. Fietsen heeft hier geen zin, dan kom ik er nooit :) Maar als ik Jurian uit het kdv haal en ik moet boodschappen halen, dan stop ik met mijn auto bij de C1000 waar ik langskom en zet hem met maxi cosi en al in de winkelwagen. We hebben een heerlijk grote kinderwagen, zelfs een kratje bier past er nog onder. Dus lopend gaat prima.
Of soms als ik oude kranten en flessen wegbreng dat ik dan meteen even met de auto langs een supermarkt rij. Maar als ik echt mijn huis uitga om alleen boodschappen te doen dan ga ik lopend, we zijn maar samen, zoveel hebben we niet nodig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”