Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 30 okt 2008 19:32

Bij ons in de praktijk zijn we nog ouderwets met gewicht tijdens de zwangerschap. Als er in 1 week meer dan 500gr bijgekomen is, prikken wij glucose om zeker te weten dat er geen zwangerschapsdiabetes ontstaat. Is dat niet zo dan wordt er geen woord meer over vuil gemaakt hoor :P Maar de huisartsen waar ik voor werk (verloskundig actief) zijn zeer secuur in hun werk...

Overigens kan grote gewichtstoename icm hogere bloeddruk en eiwit in de urine wijzen op zwangerschapsvergiftiging.
AfbeeldingAfbeelding

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 30 okt 2008 19:46

Wat gaat het bij jou ook hard ineens, MissF!

Zwangerschappen lijken altijd zo hard te gaan...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 okt 2008 19:48

rosekapje schreef:aan de quilt ze zien denk ik dat het een meisje wordt :wink:

Ontzettend leuk kamertje!. ben echt benieuwd naar nog meer foto's van de commode.

Bloempie hoe is het met jou, hopelijk alles goed.

Kreeg de quilt van mijn man toen ik 10 weken zwanger was -wisten nog niet wat het geslacht zou zijn...- achterkant quilt is wit met blauw gestipt dus jongenswaardig;-) maar zo ophangen staat niet bij de muur. Hij moet straks in het ledikantje. Tja, alles kan nog he;-)

Nou, hier de laatste foto's. Zo ist wel genoeg :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Time flies when you have none!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 okt 2008 19:50

Heidebloem schreef:Bij ons in de praktijk zijn we nog ouderwets met gewicht tijdens de zwangerschap. Als er in 1 week meer dan 500gr bijgekomen is, prikken wij glucose om zeker te weten dat er geen zwangerschapsdiabetes ontstaat. Is dat niet zo dan wordt er geen woord meer over vuil gemaakt hoor :P Maar de huisartsen waar ik voor werk (verloskundig actief) zijn zeer secuur in hun werk...

Overigens kan grote gewichtstoename icm hogere bloeddruk en eiwit in de urine wijzen op zwangerschapsvergiftiging.

Zijn ze hier ook streng op hoor! (en ook als je erg weinig aankomt houden ze erg goed in de gaten of het kindje wel goed groeit. Ik ben 'maar' 9 kg aangekomen. En in de eerste 6 maand maar 3 dus hielden ze constant in de gaten.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 30 okt 2008 19:50

Vandaag hoorde ik bij het overleg met de huisarts weer zo'n raar verhaal:

Een patiente klaagde al een tijdje over buikklachten en was daarmee naar de gynaecoloog gegaan. Die vertelde dat ze zwanger was geweest, maar een miskraam had gehad en dus gecuretteerd moest worden. Dat hadden ze dus gedaan, maar de klachten gingen maar niet over. Zij na twee maanden weer terug naar het ziekenhuis, vertelde de arts dat ze weer een miskraam had gehad. De vrouw kon zich dat haast niet voorstellen, maar goed... Ze dacht dat de arts er wel verstand van zou hebben en kreeg dus weer een curettage. Toen de klachten bleven aanhouden ging ze naar een andere arts en die kwam er vervolgens achter dat ze helemaal niet zwanger was geweest en miskramen had gehad, maar dat ze een enorme cyste in een van de eierstokken had!

Nou ja, misschien beetje offtopic hier, maar het houdt me toch best bezig. Zo kunnen de artsen hier dus zijn, ik ben gewoon shocked eigenlijk :|

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 okt 2008 19:53

Sterretje, weten jullie wat 'het' is?

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 30 okt 2008 20:03

Ik zie kruisjes helaas. Morgen eens vai een andere computer kijken. Want kben benieuwd.

Vreselijk verhaal Saskia....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 okt 2008 20:04

Sterretje schreef:
kwebbel schreef:gaaf kamertje!!!!!! :D:D en een mooie buik hoor :)

is dat een quiltkleed of ... ? :D

Jep, quiltkleed. (vind ik superkleden, op 'ons' bed en logeerbedden liggen ze ook. (alleen dan wit of creme) maakt gewoon iedere kamer af he;-)
En dekbedje wat nu grijs geblokt is wordt straks rose of blauw.. maar pas als de baby er is. Anders is het wel erg overduidelijk wat het wordt he;-) Geldt trouwens ook voor dekbedje in de wieg (op onze slaapkamer)

@ LauraC: Die psalm (139) hoort voor mijn gevoel bij de zwangerschap. Vind het zo'n bijzondere psalm
wat gaaaaaaaf dat kleed :d zelfgemaakt ?? ik wil er ooit nog eens voor ons bed gaan maken.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 30 okt 2008 20:09

Mooie buik Sterretje! Erg mooi en leuk kamertje :lol:!

Zo kun je zien dat iedereen weer heel anders een babykamertje inricht. Kleuren, meubeltjes ed. Je ziet hier echt totaal verschillende babykamertjes voorbij schuiven :P. Vind dat altijd wel leuk om te zien. Magoed ben ook snel nieuwsgierig hoe het er bij een ander uit ziet :oops:.
Wat de toekomst brengen moge........

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 okt 2008 20:31

Mijn verloskundige vroeg nooit naar mn gewicht. Ze keek vooral naar hoe je eruit zag....vocht vasthouden zie je namelijk snel en daarom houden ze wel je bloeddruk in de gaten. Ik maakte mij vooral zorgen over mn gewicht. De eerste 11 weken was ik al 5 kg gegroeid. Uiteindelijk ben ik 18 kg gegroeid, waarvan er nog 6 kg aanzitten.

Daarnaast keken ze hoe het kindje zich ontwikkeld en niet te hard groeit. Als het kindje te hard groeit dan prikken ze extra op glucose.

Maarre....mooie buik sterretje en succes met de laatste loodjes!!! Ben je er al zat van?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 30 okt 2008 21:10

hier hoef je ook niet meer op de weegschaal gelukkig :D , ik werdt daar nooit zo blij van,

leuk kamertje heel liefjes

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 30 okt 2008 22:23

Ik was 28 kilo aangekomen, en er is nooit op glucose geprikt :x

Super lief babykamertje, Sterretje!!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 okt 2008 22:45

LauraC schreef:Sterretje, weten jullie wat 'het' is?

jah, maar het is van de 20 weken echo, dus maar 80% zeker.
We wilden er geen pretecho nog extra voor maken.

Hier moet je iedere keer op de weegschaal.. heel gezellig :cry:

@Kwebbel: ik heb veel quilts van Braxton. Maar er zijn meer merken met mooie quilts. Zelf een quilt maken met zoveel naden, versieringen enz. kost weken of langer.. (maar gewoon lapjes aan elkaar kan ook heel mooi staan en dat is sneller klaar)

Dat van die 'miskramen': vaag verhaal, en mega slordig van een arts. Hoe kan dat als er toch vooraf echo's worden gemaakt voor er gecureteerd wordt? Verschrikkelijk voor zo'n vrouw.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 okt 2008 08:45

nou jah.. ik heb dus hier al twee keer in de omgeving meegemaakt dat de verloskundige aangaf dat het harjt niet meer klopte, de keus gemaakt voor een curretage, dus na een week of twee kon dat in het ziekenhuis. Vooraf maken ze daar altijd controlle echo's, bleek dus in beide gevallen het hartje gewoon te kloppen :shock:

moet je nagaan als ze gekozen hadden voor de tabletten.... vreselijk! de ene vrouw heft nu eenlief meisje, en de ander is nog gelukkig zwanger!

t komt dus best regelmatig voor....

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 31 okt 2008 08:49

Echt een super mooi kamertje vind ik het. Straalt rust uit.

Waar blijft Bloempie... tzou toch nog wel goed gaan? :?

ppm, een vriendin van mij heeft dat dus ook gehad, echt een verschrikkelijke fout vind ik het.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”