Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 sep 2008 13:34

Hier ook hard water, maar ik doe er gewoon een schepje soda bij.
Wij hebben geen droger, ik zou niet weten waar ik dat ding moest laten. Bij mooi weer droog ik alles buiten, en anders hangt het in het trapgat of op zo'n torenwasrek. Dat vind ik echt een ideaal ding, neemt niet zoveel ruimte in en je kunt er een hoop op kwijt.
Als je was in huis snel(ler) wilt drogen moet je gewoon zorgen dat het lekker tocht :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 sep 2008 13:36

Inderdaad Haai! En nu met de verwarming aan gaat het helemaal lekker.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 sep 2008 13:39

oke soda kan dus ook wist ik niet! zal wel iets goedkoper zijn dan calgon :shock:
Hier hebben we de kachel niet meer aangehad vanaf eind maart en dat proberen we zolang mogelijk vol te houden. Moet natuurlijk niet te gek worden maar in onze huiskamer is het nu ook 21 graden terwijl het raampje en de achterdeur open staan.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 sep 2008 13:42

Helaas moet de kachel hier al wel aan. Hebben van 't weekend al temperaturen rond het vriespunt gehad 's nachts. En met zo'n kleine moet het wel iets warmer. Het is hier op het moment trouwens maar een graad of 8 buiten! Het wordt hier zo snel koud :shock:

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 29 sep 2008 14:02

ik heb lekker de houtkachel aan.

scheelt weer stookkosten

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 29 sep 2008 14:11

Wij hebben de droger op de wasmachine staan. 't Moet idd wel passen enzo. Wij kunnen nu bijv. geen vaatwasser kwijt maar met de hand wil nog prima.

Wij hebben sinds dit weekend de verwarming weer aan. 't Is hier anders 16 graden in huis en dat vind ik net te koud. Hij staat nu gewoon op 18 en 's avonds gaat ie zo nodig wat hoger.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 29 sep 2008 14:29

ik heb geen droger 8)

de verwarming staat al een week aan, heerlijk :D

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 29 sep 2008 14:32

Ik heb hier ook de kachel al aan, al bijna twee weken trouwens. Als ik alleen ben zet ik 'em ook wel eens uit, dan trek ik wel een extra trui aan ofzo, maar ik vind het niet fijn als ik mensen over de vloer heb en dat het dan kil is in huis. Maar het is hier ook al koud, gisteren reed ik door de bergen terug naar huis en daar lag al sneeuw! :shock:
Maar goed, da's offtopic, sorry ;)

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 29 sep 2008 15:33

Pffft, mn man is vandaag vrij en we zijn aan het opruimen. Wat hebben wij ontzettend veel troep.... En echt enorm veel ongeordende papieren waar het meeste van weg kan... aaargh dit is niet een 1-dag klus, maar eerder een 1 week/maand klus vrees ik:(

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 29 sep 2008 16:03

Oei! Papieren gedoe ken ik. Maar binnenkort gaat onze computer e.d. naar boven, dan moeten we alles ook weer 's uitzoeken en ook maar eens een manier vinden om dat bij te houden.
Overigens is het meestal 't klusje van m'n man dat ie wel eens doet als hij late dienst heeft.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 29 sep 2008 17:11

Even over wasverzachter.
Ik gebruik alleen wasverzachter bij kleding.
Als ik geen wasverzachter bij de panty's doe, worden ze helemaal stroef en krijg je dan slecht aan.
Is dat bij jullie niet? wat doen jullie hieraan?

De droger gebruik ik alleen voor de handdoeken en die was ik 2 keer in de week.
Eerst droogde ik zomers de handdoeken buiten, maar m'n wederhelft vind ze dan veel te hard.
En eigenlijk scheelt het wel een hoop werk om het in de droger te mikken.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 sep 2008 17:18

wat zijn jullie mannen zielig zeg :wink: Kunnen nog geen ''harde'' handdoeken op der lijf verdragen :lol:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 29 sep 2008 17:36

Ik heb geen droger, en woon in een apartement. Dus wij hebben altijd was staan. En zodra het maar even kan zet ik de rekken buiten. We hebben een groot terras met een groot gedeelte overdekt dus dat kan altijd wel. We hebben wel een tijd een droger gehad, maar ik vind dat de handdoeken dan eigenlijk niet meer goed afdrogen. En als je ze gewoon aan de lijn droogt zijn ze misschien wel harder maar drogen ze beter af. Ze nemen beter vocht op.
Over soda in de wasmachine, daar kan de wasmachine dus kapot aan gaan. Ik heb een tijd met groene zeep en soda gewassen maar de monteur was daar niet blij mee.
Als je de was wat zachter wilt hebben en het water wat ontharden kun je er beter gewoon een scheutje blanke azijn bij doen.
Daar ruik je niets van en het werkt hetzelfde als wasverzachter en ontkalker.
Gewoon van de aldi is nog goedkoop ook!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 sep 2008 18:22

mijn moeder werd het door een monteur juist aangeraden soda te gebruiken :roll:
Je hebt trouwens als je iets gebruikt om het water te ontharden (soda, azijn of weetikveel) veel minder waspoeder nodig. De dosering van waspoeder is nl afhankelijk van de hardheid van het water, dus hoe zachter het water hoe minder waspoeder.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 sep 2008 18:36

liefie schreef:wat zijn jullie mannen zielig zeg :wink: Kunnen nog geen ''harde'' handdoeken op der lijf verdragen :lol:

hoho...die van mijn vindt zachte (ook) niks

Terug naar “Archief”