Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Leuke auto's

Berichtdoor Evelien » 09 feb 2009 16:16

MissF schreef:Wij gaan nu echt op zoek naar een nieuwe auto. We reden pas over de snelweg ofzoiets, en mijn man vroeg welke grotere auto's ik mooi vind. En tja, ik kom steeds weer op de audi uit. Vooral die Audi a4 station, wauw!
Maar toen ik op marktplaats keek bedacht ik me toch maar. Die dingen zijn er, van na 2000, niet voor minder dan 10.000. En dat ga ik dus absoluut niet aan een auto uitgeven, al doen we er wel 2 voor in de plaats weg.
Dus nu maar op zoek naar een goedkoper merk. Waarschijnlijk wel een station, zodat we makkelijk met de tent weg kunnen van de zomer. Misschien Toyota ofzo, maar die stations vind ik vaak echt niet mooi.

of een volkswagen? Of vindt je die ook niet mooi?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 feb 2009 16:38

Die zijn ook aardig aan de prijs hoor... Het scheelt natuurlijk wel iets. Vergelijkbaar met de A4 kom je dan bij een Passat uit en dan zit je volgens mij nog ruim boven de 7000 euro.

Trouwens, MissF, ik zou geen auto via Marktplaats aanschaffen. Je weet maar nooit wat er allemaal met zo'n auto is gebeurd (wat je niet kunt zien).

Mijn man wil aan het eind van het jaar ook graag een nieuwe auto aanschaffen. Dat wordt dan óf een Passat óf een Audi A4/A6 (sedan). Het liefst zou hij een A6 willen, maar ja, die zijn flink aan de prijs en veel geld zal hij voor zijn huidige auto bij inruil ook niet meer krijgen.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 feb 2009 17:01

Ik heb nu wel een paar leuke Toyota Corolla's gevonden. Mijn man rijdt die nu ook (alleen dan een 3 deurs, en dat is niet handig met een kindje, en een diesel, en dat hoeft dus niet meer), en het ding is super. Nooit iets aan kapot ofzo, nooit stilgestaan, terwijl hij nu erg veel km heeft gemaakt.
We kopen onze auto's eigenlijk altijd via marktplaats. Mijn man heeft er redelijk wat verstand van, en we vragen soms een vriend mee, die automonteur is en onze auto's ook keurt enzo. Dat gaat toch nu toe altijd prima.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Rolf

Berichtdoor Rolf » 09 feb 2009 22:24

Daatje123 schreef:Trouwens, MissF, ik zou geen auto via Marktplaats aanschaffen. Je weet maar nooit wat er allemaal met zo'n auto is gebeurd (wat je niet kunt zien).
Van de 11 auto's tot nu toe, heb ik er drie aangeschaft van een garage. De anderen particulier. Van alles kan er inderdaad
aan de hand zijn bij aanschaf van een particulier. Maar het prijsverschil is enorm. Een auto die bij een garage wordt
ingeruild voor bijv. €7000, wordt soms voor €11000 weer aangeboden, en daar komen de afleveringskosten nog bij.
Iets oudere auto's worden soms wel voor een gunstige prijs aangeboden bij dealers. En soms ook jongere auto's die lange
tijd te koop staan. Twee jaar geleden vroeg ik een verkoper of hij niet wat 'goedkoops' had. Na een beetje heen en weer
mailen bleek dat een auto (die al lange te koop stond) i.p.v. €14.000 voor €10.000 weg mocht, maar dan zonder garantie.
Zou dat het inruilbedrag zijn?
Er zijn ook nog wel eerlijke (particuliere) aanbieders, en na verloop van tijd krijg je er wel een beetje oog voor wat
er zoal aan kan mankeren (overgespoten, bouten die los zijn geweest, gegevens komen niet overeen, en vooral de indruk
die de aanbieder achterlaat).

Meest ongunstig
Een VW Golf 1 (1600 LS). Eerst vroeg de eigenaar €1800. Maar hij had gelogen over het bouwjaar (niet 1978, maar 1976).
Aan enkele details was te zien dat de auto twee jaar ouder was. (Was aan kenteken niet te zien, die was vernieuwd. Wel
aan de carrosserie. Vaak worden er gedurende de looptijd van een model kleine wijzigingen doorgevoerd.) Toen vroeg hij
wat ik er dan nog voor wilde geven. Ik zei €900. Dat was goed. Maar hij liet niet toe er echt een eindje in te rijden, wegens
benzinegebrek. Omdat mijn huidige auto toen (1983) in revisie was, had ik snel een (goedkope) andere auto nodig. Het
was ook een weinig voorkomend type toen (1600cc), en ik kocht hem daarom toch. Wat bleek, bij iets hogere snelheid
begon de auto ontzettend te trillen: homokineet versleten. Op de sloop waren wel vervangende onderdelen te koop:
kosten €90. En de periode totdat de andere auto weer gereviseerd was, kon er nog mee overbrugt worden.

Meest gunstig
Een Fiat. Was anderhalf jaar oud, en kostte toen €4500 (nieuwprijs was destijds €8100).
Deze auto moest weg, daarom zo'n lage prijs. Dertien jaar in gereden, zonder grote abnormale onkosten.

Marktplaats
Op Speurders staan meer auto's dan op Marktplaats. Speurders is anno 2009 ook de grootste in Nederland. Heeft mogelijk
vooral te maken met verwijdering van oude advertenties op Marktplaats. Mijn ervaring, gedurende 5 jaar: ong. 40 maal iets
verkocht via marktplaats, en enkele objecten via Speurders, 2dehands en eBay. Na Speurders en Marktplaats komt
2dehands.nl wat grootte betreft.
Daatje123 schreef:Oja, parkeren is ideeeeaaal. En kon ook nog een berg boodschappen
meenemen!
Sommige parkeervakken kunnen ze dwars in staan.

88Alries schreef:Whaaaa...ik krijg donderdagaaf mijn nieuwe Fox! Spiksplinternieuw MET stuurbekrachtiging! (is wel leaseauto hoor) Kben benieuwd...
Ervaring met de Fox:
+ ruimte
+ redelijke rijeigenschappen
- aanschafprijs
- comfort (geluid)
- verbruik
- prestaties

Kritische kijk op de Fox.
Ze waren bedoeld voor de Braziliaanse markt. Nadat de productie van de Lupo gestopt is, werd de Fox ook in Nederland
aangeboden (sinds 2005). Bedoeld als goedkoop instapmodel. Groter als de Lupo, maar door gebruikmaking van oude
onderdelen (technisch is de auto vergelijkbaar met VW's van begin jaren negentig) een lagere prijs. De doelstelling is niet
helemaal gelukt, de prijs van de 1.4 is weinig lager dan de goedkope moderne instapmodellen, van o.a. Fiesta, Punto,
Corsa, enz. Prijs VW Fox 1.4 8V 75pk: €12.250; VW Polo 1.2 12V 70pk: €13.650. In 2007 werden er 6722 van verkocht, in
2008 2119 stuks. Auto's als de Citroen C1 (A-label) en Renault Twingo (9446 st. in 2008) zijn goedkoper, moderner,
zuiniger, en qua comfort vergelijkbaar. Als het vooral om ruimte, degelijkheid en korte afstanden gaat, en minder eisen
gesteld worden aan comfort en fijn sturen, kan het wel een alternatief zijn. De Fox is veel ruimer dan een C1 (40 cm
langer), en heeft een hogere zit.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 10 feb 2009 09:14

SEAT Exeo: alle prijzen, motoren en uitrustingsniveaus

SEAT heeft alle prijzen, uitvoeringen en motoriseringen van de Exeo bekend gemaakt. Het model staat
vanaf april bij de dealers, maar vanaf heden is de Exeo al te bestellen. SEAT levert de Exeo met de keuze
uit zes motoren, drie uitrustingsniveaus en tal van opties.

Met de Exeo wil SEAT een stap hogerop en een meer zakelijke doelgroep gaan aantrekken. Om snel en
relatief goedkoop een auto in dit D-segment te ontwikkelen diende de vorige generatie van de Audi A4 als basis.
En ondanks dat er voor- en tegenstanders zijn voor deze aanpak, heeft SEAT er geen slechte stap mee gezet.
De Exeo is gebaseerd op beproefde techniek en de uitrusting en mogelijkheden qua luxe zijn groot. Of het design
geslaagd is blijft een kwestie van smaak, maar dat is met alle auto’s het geval.

Motoren
Als de Exeo vanaf april bij de dealers staat levert Seat de auto met drie benzine- en drie dieselmotoren.
Het gamma trapt af met de 1.6 (102 pk), gevolgd door de 1.8T (150 pk) en als topmodel de 2.0 TSI (200 pk).
Die laatste is met een 0-100 km/h sprint in 7,3 seconden (voorlopig) de snelste Exeo. Het dieselgamma – meest
belangrijk voor een auto in dit segment – bestaat uit drie 2.0 liter TDI-motoren (common-rail) met vermogens
van respectievelijk 120, 143 en 170 pk. Alle motoren zijn gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak en
uitsluitend voorzien van B- en C-labels.

Uitrustingsniveaus
Voor de Exeo zijn drie uitrustingsniveaus leverbaar; Reference, Style en Sport. Vanaf de basisuitvoering
Reference is de auto voorzien van onder meer ESP, 7 airbags (incl. knieairbag), climatronic, een boordcomputer
en elektrische portierruiten voor en achter. De Exeo Style voegt hier onder andere 16 inch lichtmetalen
wielen, cruise control, parkeersensoren achter, licht- en regensensor, multifunctioneel stuurwiel, alarmsysteem
en aluminium sierlijsten in het interieur aan toe. Met de Style als basis, kenmerkt de Exeo Sport zich door extra
features als een sportinterieur en sportonderstel, 17 inch lichtmetalen wielen en donkergetinte ruiten achter.
Wie meer wenst kan kiezen voor onder meer een zonnedak met zonnecellen (€ 1.695,-), Bi-Xenon koplampen met
actieve bochtenverlichting (€ 1.250,-) en een infotainmentsysteem met tal van functies en
aansluitmogelijkheden (MP3, MPEG4, iPod, USB, Bluetooth).

Exeo First Edition & Exeo Executive
Om de entree van de Exeo in Nederland extra kracht bij te zetten, introduceert SEAT twee aantrekkelijk geprijsde
introductiepakketten (leverbaar tot 15 juni 2009): het First Edition-pakket en het Executive-pakket.
Het First Edition-pakket bestaat uit zwarte of beige lederen bekleding en het Winterpakket (verwarmbare voorstoelen,
een koplampreinigingsinstallatie en verwarmbare ruitensproeierkoppen). Het First Edition-pakket, dat een waarde
vertegenwoordigt van € 2.070,-, is tot 15 juni a.s. leverbaar voor de speciale introductieprijs van slechts € 795,-.
Het Executive-pakket voegt aan deze uitrusting onder meer 17 inch lichtmetalen Modena-wielen en Bi-Xenon-koplampen
met het Advanced Front Lighting System (AFS) aan toe. De totaalprijs van deze features bedraagt normaliter € 3.870,-
maar als onderdeel van het Executive introductiepakket levert SEAT deze extra’s tot 15 juni a.s. voor een
meerprijs van slechts € 2.295,-.

Prijzen
De prijzen van de Exeo beginnen bij € 23.995,- voor de 1.6 Reference. De 1.8 is er vanaf € 28.995,- in Style-uitvoering
en eveneens als Style beginnen de prijzen van de 2.0 TSI bij € 31.995,-. Het dieselgamma begint bij € 28.195,-
voor de 120 pk sterke TDI in Reference-uitvoering. De 143 pk sterke variant kost minimaal € 29.695,-.
De 170 pk sterke TDI-motor kost minimaal € 34.195,- in Style-uitvoering.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 feb 2009 09:30

Daphne schreef:Die zijn ook aardig aan de prijs hoor... Het scheelt natuurlijk wel iets. Vergelijkbaar met de A4 kom je dan bij een Passat uit en dan zit je volgens mij nog ruim boven de 7000 euro.

Trouwens, MissF, ik zou geen auto via Marktplaats aanschaffen. Je weet maar nooit wat er allemaal met zo'n auto is gebeurd (wat je niet kunt zien).

Mijn man wil aan het eind van het jaar ook graag een nieuwe auto aanschaffen. Dat wordt dan óf een Passat óf een Audi A4/A6 (sedan). Het liefst zou hij een A6 willen, maar ja, die zijn flink aan de prijs en veel geld zal hij voor zijn huidige auto bij inruil ook niet meer krijgen.

Volkswagens zijn opzich niet duur. Geen 10.000 euro's.

En je hoeft dan ook geen nieuwe te kopen tweedehands zijn ze ook redelijk goed. Via mp kom je soms ook bij een garage die je via internet/goudegids niet heb kunnen vinden.

Wij hebben ook een stationwagen. Ideaal. En hoe die eruit ziet? maakt mij echt niet uit. Als die maar goed rijdt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2009 09:34

Evelien schreef:
Daphne schreef:Die zijn ook aardig aan de prijs hoor... Het scheelt natuurlijk wel iets. Vergelijkbaar met de A4 kom je dan bij een Passat uit en dan zit je volgens mij nog ruim boven de 7000 euro.

En je hoeft dan ook geen nieuwe te kopen tweedehands zijn ze ook redelijk goed. Via mp kom je soms ook bij een garage die je via internet/goudegids niet heb kunnen vinden.

Wij hebben ook een stationwagen. Ideaal. En hoe die eruit ziet? maakt mij echt niet uit. Als die maar goed rijdt.

Onze vw golf 4 hebben wij 10.000 voor gegeven hoor. Een vw is juist een dure auto (de nieuwere dan)
En dan heb je er meestal niet echt veel opties op.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 feb 2009 09:37

liefie schreef:
Evelien schreef:

Onze vw golf 4 hebben wij 10.000 voor gegeven hoor. Een vw is juist een dure auto (de nieuwere dan)

Inderdaad en als je dan een beetje een luxere uitvoering (met airco/climat control, elektrische ramen en spiegels, velgen, abs, etc) wil (zoals wij) zit je zo boven de 10000.
Die 7000 euro die ik in mijn vorige post aangaf, gold voor een basic passat, dus zonder alle opties.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 feb 2009 09:57

liefie schreef:
Evelien schreef:

Onze fam. zijn echte volkswagensrijders.

Mijn ouders hebben een vw golf 4 en hebben er maar 1.000 euro voor hoeven te betalen. Een vrij luxe uitvoering. Wel tweedehands, die gozer had hem nog maar net en wilde een andere auto (en heeftie toen aan de garage verkocht).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 feb 2009 11:09

En wij willen dus absoluut geen 10.000 uitgeven aan een auto. Dat vind ik een auto echt niet waard.
4000 is het maximum. Dan maar een iets oudere auto. We hebben toch een gigantisch goedkope automonteur. En trouwens, onze bakkies van 1700 en 3000 euro hebben ook perfect gereden.
Nee, ik vind zoveel geld aan een auto uitgeven echt weggegooid geld.
Maargoed, ik wil dan wel weer een auto die niet zomaar stil staat. Ik ga er namelijk in rijden, en ik moet er niet aan denken om langs de onverlichte snelweg stil te staan om half 12 's avonds :D

Ik denk dat het weer richting de Toyota gaat, omdat die vaak wel goed zijn, weinig reparaties. Heel mooi zijn ze niet, maar dat is dan maar even zo. Als er maar veel zooi in kan, zodat we van de zomer lekker kunnen kamperen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2009 12:55

1000 euro voor een golf 4 is wel extreem laag hoor dat ben ik nog nooit tegen gekomen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 feb 2009 13:01

liefie schreef:1000 euro voor een golf 4 is wel extreem laag hoor dat ben ik nog nooit tegen gekomen!

het is er wel. :wink:

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 10 feb 2009 18:21

Als het te mooi is om waar te zijn dan is het vaak ook niet waar.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 11 feb 2009 10:12

Evelien schreef:
liefie schreef:1000 euro voor een golf 4 is wel extreem laag hoor dat ben ik nog nooit tegen gekomen!

het is er wel. :wink:

heb je bewijs dan? en dan is het toch zeker niet via een dealer ofzo want als je als voorbeeld op Autotrack gaat kijken
kom je tot 1000,- euro net op een Golf III van het begin dat ze ze gingen maken!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 feb 2009 13:55

via een garagehouder. Denk je dat ik hier uit m'n nek zit te kletsen ofzo?

Terug naar “Archief”