Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 23 nov 2007 19:08

Heb je ook wel eens van die dagen dat je met een onvoldaan gevoel naar huis gaat?
Nou vandaag had ik er weer eens 1tje. Ik werk op een kort verblijf afdeling, waar patiënten maximaal 7 dagen blijven liggen. Maar nu hebben we er 5 liggen die er al langdurig liggen. En dan heb ik het niet over een paar daagjes extra, nee gewoon weken extra. Maar je "gewone"opname's moeten er ook nog in. Het is ook nog zo dat deze mensen ook behoorlijk ziek zijn, ontstekingen en grote abcessen.....Grr... Dan is het gewoon frustrerend dat je deze mensen niet de aandacht kan geven, die ze eigenlijk nodig hebben, en ook verdienen.

Ondertussen moet je ook nog van alles en nog wat regelen, of weer ergens achteraan gaan omdat je niet weet of het wel gedaan is. :(
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 28 nov 2007 14:51

lijkt me inderdaad frustrerend kipje! herken dat vanuit de kliniek opzich ook wel (psychiatrie dan) crisisopnames die zoveel aandacht nodig hebben dat de rest er een beetje bijhangt.

Zijn er trouwens mensen die als spv werken? de laatste tijd loop k er wel tegenaan dat je mogelijkheden zo beperkt zijn als casemanager. Vaak zijn het zeer complexe casussen en je kan niet alles oplossen terwijl ik dat wel vaak zou willen, en dan laat je iemand met ontslag gaan omdat de depressie bijv. zo goed als weg is maar dan weet je dat er zoveel relationele problemen ed zijn dat terugval groot is maar dan kan je gewoon niets met de rest van de problemen...uh vaag maar begrijpen jullie t beetje? :roll:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 nov 2007 22:40

Heel herkenbaar. Dan zijn ze niet meer psychiatrisch en dan moeten ze met ontslag. Gezocht wordt altijd naar een oplossing die hen wel verder helpt met verdere problemen, maar dat lukt niet altijd.
Of jongeren die weglopen van de kliniek, omdat ze het niet meer willen. En tja, het blijft vrijwillige opname, en dan moet je ze laten gaan. Wetend dat hun hele leven waarschijnlijk in de soep gaat lopen. Ik ben blij dat ik vaak niet heel erg ga hechten aan jongeren, anders had ik het geloof ik nooit aangekund.
Heel naar hoe veel nare achtergronden er zijn van jongeren. Wat zou ik ze allemaal graag willen helpen, maar het is soms onmogelijk. Heel frustrerend!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 nov 2007 20:20

Hallo collega's :) ik heb een reflectieverslag ingeleverd over vaste afspraken die ik met een bewoonster heb gemaakt. Nu is het zo dat ik absoluut GEEN rumba kan verzinnen!!! Ik ben tot dit gekomen:

‘Ik ga binnen de tijd van 3 weken met een andere bewoner vaste afspraken maken naar aanleiding van een zorgprobleem.’

dit is volgens mij geen rumba maar verder kom ik niet.. Kan iemand mij helpen ??
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 29 nov 2007 21:08

RUMBA ging om de doelstelling he... :?
Ik ben gewend om er een datum bij te zetten, dus binnen 3 weken, dd....
En om die vaste afspraken duidelijk te benoemen.
Evaluatiemoment en -criteria erbij benoemen kan ik me van de HBO-V nog herinneren.
En wat wil je dan bereiken met het maken van die vaste afspraken, hoort dat ook niet in je doelstelling? Het doel is toch dat een bepaald probleem verholpen wordt?
Daarbij zou ik het "andere zorgprobleem" ook benoemen, maar dat heb je wrs. in je verslag wel gedaan.

Nu werk ik in een ziekenhuis en worden daar de verpleegplannen iets anders opgesteld (andere doelgroep natuurlijk)
Dus misschien heb je er niets aan... :oops:
A smile costs nothing, but gives much

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 03 dec 2007 13:40

De rumba moet tot stand komen in je doelstelling.

en daaraan vast stel je je, zorg activiteiten

datum 3-12-07

Bijv: Mw. de Jong zegt binnen 3 weken........ te kunnen

Acties: vul hier je acties in om je doel te kunnen behalen

en hierna komen je evaluatie, na 3 weken.

Volgens mij was het iets in deze richting.
Afbeelding

Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 dec 2007 18:58

Ja het moet toetsbaar zijn dus zoals kipje zegt: mw zegt te kunnen, maar als mw het niet zelf kan zeggen wordt het moeilijk...

Binnen 3 weken kan de bewoner mij de vaste afspraken laten zien die gemaakt zijn naar aanlieidng van dit zorgprobleem. Of kan ík de vaste afspraken laten zien die gemaakt zijn (weet even niet of je nu bedoelt dat deze rumba voor jezelf of voor de bewoner is :oops: )

Zoiets was het toch? pff tis lang geleden dat ik daar mee heb gewerkt 8) Alleen op school :lol:

Volgende week maandagnacht mn eerste nacht voor mn nieuwe werkgever, ben erg benieuwd hoe het gaat en vooral hoe het thuis met Sarah gaat!

Bij mn vorige werkgever heb ik niet eens gehoord: jammer dat je weggaat. Nee alleen: leg je spullen na je dienst maar op mijn bureau en gooi de sleutel in een envelop door de brievenbus (vrijdagavond 23 uur) :shock: beetje vreemd, maargoed een bedankje had ik ook niet verwacht. Nu maar hopen dat mn salaris nu eindelijk WEL klopt :roll: Tja en dat is een christelijke baas, hoe alles eraan toe gaat kun je dat niet echt zeggen :? Ik ben ook niet altijd even 'lief' geweest, maar heb ze wel geprobeerd te helpen door feedback te geven mét oplossingen, maar daar wordt geen aandacht aan geschonken. Niet verwonderlijk dat de een na de ander ontslag neemt toch :|

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 03 dec 2007 19:09

Ik ga binnen de tijd van 3 weken met een andere bewoner vaste afspraken maken naar aanleiding van een zorgprobleem

Over 3 weken (exacte datum) heb ik samen met mv. de Jong vaste afspraken gemaakt over de problemen rond het douchen.

Als je jou zin hebt dan:
- met een andere bewoner: niet meetbaar want er zijn zoveel andere bewoners. In een verslag zou ik mv X gebruiken bijv.
- van een zorgprobleem: ook niet meetbaar, want waarschijnlijk zijn er meerdere zorgproblemen.
- binnen de tijd gebruik ik zelf nooit, want dat is niet echt toetsbaar.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 dec 2007 19:51

lammetje schreef:Ja het moet toetsbaar zijn dus zoals kipje zegt: mw zegt te kunnen, maar als mw het niet zelf kan zeggen wordt het moeilijk...

Binnen 3 weken kan de bewoner mij de vaste afspraken laten zien die gemaakt zijn naar aanlieidng van dit zorgprobleem. Of kan ík de vaste afspraken laten zien die gemaakt zijn (weet even niet of je nu bedoelt dat deze rumba voor jezelf of voor de bewoner is :oops: )

Zoiets was het toch? pff tis lang geleden dat ik daar mee heb gewerkt 8) Alleen op school :lol:

Volgende week maandagnacht mn eerste nacht voor mn nieuwe werkgever, ben erg benieuwd hoe het gaat en vooral hoe het thuis met Sarah gaat!

Bij mn vorige werkgever heb ik niet eens gehoord: jammer dat je weggaat. Nee alleen: leg je spullen na je dienst maar op mijn bureau en gooi de sleutel in een envelop door de brievenbus (vrijdagavond 23 uur) :shock: beetje vreemd, maargoed een bedankje had ik ook niet verwacht. Nu maar hopen dat mn salaris nu eindelijk WEL klopt :roll: Tja en dat is een christelijke baas, hoe alles eraan toe gaat kun je dat niet echt zeggen :? Ik ben ook niet altijd even 'lief' geweest, maar heb ze wel geprobeerd te helpen door feedback te geven mét oplossingen, maar daar wordt geen aandacht aan geschonken. Niet verwonderlijk dat de een na de ander ontslag neemt toch :|

Nou dat noem ik nog niet echt netjes, een exit gesprek kan er toch nog wel af? of een hand of zoiets! poehhh.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 06 dec 2007 22:15

Vandaag gewerkt en een nieuwe opname gehad.
Afspraak was om 10.00 uur meneer moest uit het zh komen en werd vervoerd met een ambu. Waarvoor was ons niet duidelijk Word er gebeld we hebben vertraging, nou ja oke. Komen er om 11.30 twee ambu´s voor de deur. Omdat dhr. zo zwaar is dat hij niet met twee mensen te helpen is :roll: Dhr word binnen gebracht, gaat u gelijk in bed?, want dhr had nog geen rolstoel. zegt hij: Ja dat is goed, broeders zetten de ambu neer stapt dhr. zo van de brancard :) Broeders stonden echt zo te kijken van oke, hadden we dat geweten hadden we hier niet met 4 man hoeven komen, wel humor was echt grappig om te zien.
Bewoners zij later tegen mij, ja waarom ze nou met 4 man komen heb geen idee, maar was wel gezellig :mrgreen:

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 07 dec 2007 13:41

yesssss, kheb men afstudeerstage gehaald!!!! Heerlijk! nu nog enkele dingetjes op school afronden en een themaavond en ben officieel verpleegkundige!!! \:D/
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 dec 2007 15:50

Gefeliciteerd koekie!! Druk aan 't solliciteren?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 07 dec 2007 16:27

LeChat schreef:Gefeliciteerd koekie!! Druk aan 't solliciteren?

nope ik ga eerst een half jaartje naar engeland en ik wil er denk ik nog een andere opleiding achteraan, kheb nu nog nie echt zin in werken. 8)
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 dec 2007 18:08

geniaal verhaal Christien

gefeliciteerd koekie!

de december stress begn oip het werk flink toe te slaan al onder de bewoners. De beste sint werd al voor oude l*l uit gemaakt, 1tje wilde zijn kadootjes neit eens, de volgende was weer op een andere manier enorm gespannen.

Ik zit nu even thuis tot maandag (hoop ik) Ben benieuwd of de rust dan al iets is terug gekeerd, of dat dit door gaat tot het nieuwe jaar.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 07 dec 2007 18:18

Gefeliciteerd koekie

@ gerdien B heel herkenbaar al die feestdrukte. Ik merk het op het werk ook veel meer bezoek en bewoners zijn soms er zo druk mee, dat je er soms een beetje moe van word :) . Heb vandaag genoten van m´n vrije dag. Moet het weekend werken, we staan goed tenminste als er geen spoed opname komt. Lekker veel tijd voor de bewoners.

Terug naar “Archief”