Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 jul 2013 19:57

Johannes1: M heeft hier veel heeel veel fruitsap gedronken, gewoon, mik maar van allerlei fruit door elkaar, aangelengd soms met wat vruchtensap, anders gewoon beetje water toevoegen.

eten is hier altijd drama, zelf absoluut geen zin in eten of in wat dan ook. Wel heb ik nu twee grote drinkflessen gekocht om het drinken op peil te houden. Al..... staan er nog twee bijna volle flessen.

J heeft nu de tweede tand eruit, zo ander bekkie nu met dr slisstemmetje :) ze is gewoon te aandoenlijk...... k vind het haast jammer dat die grote er al onder zitten en ook al groeien, vind het zo schattig :) :lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 jul 2013 14:26

Hier slapen de oudste twee in hun onderbroek en het raam staat open. De derde slaapt in zijn romper met trappelzak en een raam ( met ketting en hor) staat ook open. Wij zijn hem nu met dit weer wel zijn trappelzak aan het afwennen, omdat ik voor straks geen trappelzakken meer heb voor mij en ik eigenlijk geen nieuwe wil kopen.
De jongste heeft het warm, slaapt in zijn romper onder een lakentje en meldt zich vaak voor een voeding....gaap! Ik moet zeggen dat ik 4 kids toch best wel druk vind, helemaal nu ze allemaal vakantie hebben.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 jul 2013 18:49

@ajl: ik snap 'm helemaal! Hier pas dag 4 van de vakantie en ik ben nu al he-le-maal op. Constant politie spelen tussen de meiden en tussen M en de meiden en gewoon nergens aan toe komen :?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 jul 2013 19:27

oooh verschrikkelijk... pfff.... hier trek ik er veel opuit, naar het bos, strandje en noem maar op, maar bednek meteen dat het dat niet makkelijker maakt voor jou meiden... die gaan nog overal op en in ed.

sterkte hoor, maar op tijd naar bed en bijslapen! zucht......

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 jul 2013 19:42

paprikameisje2 schreef:oooh verschrikkelijk... pfff.... hier trek ik er veel opuit, naar het bos, strandje en noem maar op, maar bednek meteen dat het dat niet makkelijker maakt voor jou meiden... die gaan nog overal op en in ed.

sterkte hoor, maar op tijd naar bed en bijslapen! zucht......

Tsja, maar als ze liggen is daar de afwas, was, strijk, opruim etc etc. Ach, het is een fase denk ik dan maar. Is ook moeilijk voor M omdat de meiden nog slapen tussen de middag en ze geen van beiden in de auto/kinderwagen slapen moeten ze wel thuis in bed dus je bent van 10.45-13.00 aan huis gekluisterd en dat is moeilijk te begrijpen voor een jochie van 5 ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jul 2013 09:51

Hier ook pas de eerste week vakantie gehad en nog 5 weken te gaan. Ik ben ook helemaal op. Afgelopen week op een koele dag met de kinderen naar de dierentuin geweest ( en echt maar 3 uur!) en de jongste en ik waren beiden over onze toeren. Ik ken dat eigenlijk helemaal niet van mijzelf. Het duizelde mij gewoon en de jongste heeft de hele avond gebruld en is tegen mij aan in slaap gevallen. Elke keer als ik hem bewoog dan snikte hij het uit. Weggaan doen wij voorlopig ook niet meer. Toch nog iets te vroeg voor ons beiden.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 jul 2013 12:18

Hé wat naar ajl!
Gaan de oudere kinderen wel naar het kdv gewoon? Is iets van vakantieopvang dan toch?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jul 2013 14:11

nee, sinds dit jaar hebben wij geen vakantieopvang meer. Dat scheelde bruto 400e per maand, dus behoorlijk wat, dat had mij nu eigenlijk wel fijn geleken :wink: .

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 29 jul 2013 09:59

Nou, dat is ook gewoon even best pittig, @adl. Net een baby, gebroken nachten, voedingen, vakantie etc.
Is je man nog vrij in deze zomervakantie? Misschien kan die er af en toe uit met de kids, dat jij met de baby thuisblijft?

Ik vind vakantie wel lekker. Niet zo op tijd leven. De 2 spelen hier ook leuk met elkaar. Ik heb meer 'rust' dan dat de oudste naar school gaat, de jongste verveeld zich dan zo.
Ik kan alleen ook erg weinig beginnen... hoogzwanger, enorm weinig energie en conditie. Daarbij te hoge bloeddruk dus rustadvies. Vind dat wel lastig in de vakantie. De dagen duren dan best lang. Probeer te zoeken naar uitjes wat ik vol kan houden en de jongens toch leuk vinden. Dat zijn dat korte, eenvoudige dingen ;-). Ijsje op terrasje, ontbijtje bij de hema, rondvaartje, met treintje mee, koffiedrinken bij oma, een speeltuintje waar ik op terasje kan zitten etc. En dan gewoon 2dingen in de week ofzo. Verder gewoon thuis; buitenbadje, buurkids. Manlief heeft geen vakantie maar gaat op zn vrije dag met ze weg. Dan is het ook goed.
Het lukt mij alleen niet om het netjes te houden in huis of grote dingen te doen. Dat is best lastig.......!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 29 jul 2013 10:35

Ja, dat zonder tijd leven is zo heerlijk! Vanochtend schrok ik om kwart voor tien wakker, was wel een beetje veel te laat, oudste kinderen waren al naar beneden geslopen en zaten voor de tv, en de jongste die begon blijkbaar toen pas te jengelen voor een flesje,
En gezellig die buurkindjes over de vloer, looen in en uit als ze zin hebben,

Alleen dat huishouden, normaal heb ik vaste dagen voor vaste dingen maar dat moet na de vakantie maar weer op orde komen.

Sterkte ajl, jammer nu inderdaad dat er geen vakantieopvang is..kunnen de kids misschien wel mee met een andere moeder een dagje? Of een moedertje uit de kerk? Maar je man heeft toch nog wel een weekje vakantie opgenomen in de schoolvak?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 jul 2013 12:13

Hier bevalt de vakantie wel goed! Kids gaan wat later naar bed (20:00),
En dan slapen ze 's ochtends lekker uit. (Nooit gedacht dat ik 08:00 uitslapen zou vinden...)

De meiden spelen lekker samen, en als de jongste tussen 12:00-14:30 slaapt,
dan ga ik ook ff op de bank liggen.

Over 3 weekjes begint school alweer,
en rond die tijd zal ik ook bevallen... Lijkt me een wat minder rustige tijd,
dus nu nog even lekker genieten van de rust. :D

Sterkte ajl. Hopelijk heeft je man nog wat vrij?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 jul 2013 12:50

Pittig hoor ajl!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 jul 2013 19:04

Ja, gelukkig is mijn man nu vrij. En dan nog zo moe. Daarom zie ik ook enorm tegen de tweede helft van de vakantie op. Ik word nu elke middag door manlief naar bed gestuurd :wink: .

@ 654321 en AG Hoe veel weken zijn jullie nu zwanger?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 jul 2013 20:18

pfff... ik verlang weer naar de structuur van de gewone dagen. Man man... pfff.... de hele dag strijd tussen de twee, een verjaardag op komst van de jongste, waarbij de oudste best jaloers is. En dit droge weer is fijn hoor... maar het is wel verschrikkelijkd at je niks kan schoonmaken, het zweet loopt je alle kanten van de kop af! :?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 jul 2013 10:08

Oef, de hele dag strijd lijkt me ook zeer vermoeiend...

Ben nu elke dag aan t oefenen met Ilona op de weg, op haar grote fiets.
Ik op de fiets ernaast met Fem voor op. Erg leuk.

Ajl, ben morgen 36 weken zwanger. Begint op te schieten nu.

Terug naar “Archief”