Zwanger deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

petra85
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor petra85 » 15 feb 2013 10:52

Duschka: Ik herken je helemaal! Ik ben bij onze zoon nu 4 jaar terug ook zo ziek geweest.
Ik het ziekenhuis gelegen, heb je wel medicijnen? Emesafene, Primperan en Domperidom? Bij mij deed het niet zo veel, maar iets minder werdt het er wel van.
Ik ben wel echt tot m'n bevalling aan het overgeven geweest, ik vondt het ook zo zwaar. Het komt nu nog wekelijks langs in gedachten en het is al 4 jaar geleden echt een grote impact dus.
Veel sterkte !

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 15 feb 2013 10:57

Duschka, wat naar zeg! Sterkte er mee..
Wat voor zorgen zijn er voor de baby, als ik vragen mag?
Hebben ze iets afwijkends gezien op de echo?

Ricky, namen in die richting ken ik niet, dus ik kan je niet helpen.
Zijn echt van die namen, waarvan ik niet weet hoe je ze ooit moet uitspreken. ;)
Mijn man wil pas echt over namen denken, als we het geslacht weten met 20w.

ricky70
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ricky70 » 15 feb 2013 14:16

AikonGirl schreef:Ricky, namen in die richting ken ik niet, dus ik kan je niet helpen.
Zijn echt van die namen, waarvan ik niet weet hoe je ze ooit moet uitspreken. ;)
Mijn man wil pas echt over namen denken, als we het geslacht weten met 20w.

Geslacht willen wij weten bij de geboorte en geen seconde eerder.
Zulke lastig uit te spreken namen zijn dat toch niet. AikonGirl vind ik een stuk lastiger uit te spreken... :o

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 feb 2013 14:19

Wij hebben volgende week de 20 weken echo en weten dan of wij nog na moeten denken voor een meisjesnaam. Jongensnaam stond nl al vast voordat ik wist dat ik zwanger was. En meisjesnaam is net zoals de vorige zwangerschap een ramp. Aan de andere kant zou ik verbijsterd zijn als het een meisje zou zijn. Ik vond het nl bij de 12 weken echo echt een knul. Ik ga er in ieder geval van uit dat dochterlief en ik zwaar in de minderheid blijven.

ricky70 schreef:[ AikonGirl vind ik een stuk lastiger uit te spreken... :o

Nee hoor, gewoon AG :mrgreen:

Maar wat vind je van Melle, Brent Pelle, Ella, Merle?
Laatst gewijzigd door ajl op 15 feb 2013 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 feb 2013 14:29

Grappig dat de jongensnaam nu al vast staat, vorige keer kostte dat nogal wat moeite toch? Kan me nog enorme lijsten met suggesties in dit topic herinneren ;-)

@duschka sterkte!

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 15 feb 2013 15:04

ricky70 schreef:
Onze dochters heten: Yentl & Liesl
Onze zoon heet: Abe

Om beetje idee te geven van wat wij mooi vinden...

http://www.betekenis-babynamen.nl/c/Sca ... he%20namen

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 15 feb 2013 15:55

ricky70 schreef:Geslacht willen wij weten bij de geboorte en geen seconde eerder.
Zulke lastig uit te spreken namen zijn dat toch niet. AikonGirl vind ik een stuk lastiger uit te spreken... :o

Haha, maar AikonGirl hoef je niet uit te spreken, slechts te schrijven.
Mijn man noemt mij niet zo hoor. ;)

Maar eh, twee medeklinkers als laatste letters van een naam, is toch lastig uit te spreken.
Of ligt dat nou aan mij. Als ik Liesl en Yentl uitspreek, dan klinkt dat niet echt soepeltjes.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 feb 2013 16:05

Als je het uitspreekt zet je er gewoon een 'e' tussen, net zoals bij de Von Trapp family in The sound of music :)
Zelf hou ik ook wel van Hollandse namen, die je uitspreekt zoals het er staat, sommige Friese namen vind ik zo leuk. Lekker Hollands.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 feb 2013 18:45

Jannoek schreef:Grappig dat de jongensnaam nu al vast staat, vorige keer kostte dat nogal wat moeite toch? Kan me nog enorme lijsten met suggesties in dit topic herinneren ;-)

Klopt inderdaad grappig. En nog grappiger; eigenlijk hebben wij nu wel 3 jongensnamen :lol:
Manlief opperde deze naam al bij de eerste en ik had eerst bepaalde associatie bij die naam. De naam hebben wij al gepolst bij de kinderen en zij schoten in de lach en hadden dezelfde associaties als ik had. Toch past de naam wel in het rijtje namen dat wij al hebben.

Mijn voorkeur in namen is wel te raden als je de namen van onze kids weet. Ik houd meer van hockey of echte (oud) Hollandse namen.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 15 feb 2013 22:35

ricky70 schreef:Wij zijn nu halverwege de zwangerchap van de 4de (uitgerekend 2 juli 2013).
In tegenstelling tot de eerdere zwangerschappen duurde het nu veel langer voor dat we zwanger waren. Dank God dat wij dit nog een keer mogen meemaken.
De fase van misselijkheid zijn we gelukkig voorbij. Wel sneller moe en begint de buik al wat in de weg te zitten. Suggesties voor namen en gedichtjes zijn welkom. Wij houden van korte friese / skandinavische namen (en ieder geval geen amerikaanse namen).

gefeliciteerd. mijn zonen heten H idde en A ge heel fries :D

margarethamaria
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor margarethamaria » 16 feb 2013 10:18

Onze dochter heeft ook een friese naam: Jildau!

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 16 feb 2013 12:36

O die namen :?
Wij hadden een hele leuke naam tot onze tweede opeens heel spontaan zei "dit-en-dat (voor ons dé naam dus) vind ik echt een konijnen naam" Wij eens gepolst bij de andere kids en die vonden dat ook :lol:
Dus met bijna 30 weken toch de naam nog maar verandert! het gekke is, sinds die tijd vonden we hem toch wat minder leuk! Terwijlk het helemaal niet leek op de namen van onze konijnen, maar ja...'t is toch wel leuk als de andere kids de naam van de baby ook leuk vinden!
Wij hebben
S.anne
E.va
F.rans
R.afaël
en voor nu weer een hele Hollanse naam!

Hoera; 37 weken! Kom maar op ukkie!!

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 16 feb 2013 16:24

@Petra
De medicijnen heb ik wel gekregen hoor, maar die doen absoluut niets.
Volgens de gyn. is dat op zich niet zo verwonderlijk, schijnt dat bij zulke hevige misselijkheid de werking minimaal tot niet is.
Maar ik kan me voorstellen dat je er nog aan terug denkt, er wordt mij namelijk verzekerd (door iedereen die niet misselijk was en is :D ) dat ik het straks allemaal vergeten ben, maar hier twijfel ik zelf ernstig aan.
Dit heeft zo'n impact op mijn dagelijks leven, dat ik niet denk dat het straks allemaal "weg" is.

@Aikongirl
Het is een beetje lastig uit te leggen, maar op basis van mijn medische dossier (dus erfelijkheid), medicatie en andere zaken, is er een grote kans dat de baby niet alleen te licht en met een groeiachterstand geboren zal worden, maar dat diverse organen zich niet volledig goed zullen ontwikkelen en daarnaast de kans dat de bijnieren en de bijnierschors, het niet zelfstandig kunnen doen in (in het begin).
Dus het is een beetje spannend soms.

@namen
Grappig dat de één zoveel moeite heeft met jongensnamen of het juist al weet.
Wij hebben de meisjesnaam al definitief gekozen en zijn daar ook nog steeds heel blij mee.
De jongensnaam zorgt bij mij nog steeds voor twijfel. :oops:
Niet dat ik een "leukere" weet ofzo, maar ik ben er gewoon niet verliefd op.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 feb 2013 15:15

Weten jullie wat het wordt Duschka?
Wel vervelend dat er zoveel zorgen zijn om jullie kindje? Is het pas bij de geboorte duidelijk of het gezond is?

Mijn ervaring is dat je qua klachten niet vergeet dat je je ellendig gevoeld hebt, maar wel dat het het allemaal waard is geweest als je zo'n hummel in je armen houdt. Net zoals met een bevalling; ik weet theoretisch dat het vreselijk was, maar hoe vreselijk ben ik inmiddels wel weer kwijt. Op het moment zelf denk ik waarschijnlijk weer 'dat ik hier weer ingetrapt ben'. En dan is het er eenmaal en dan ben ik het kwijt.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 18 feb 2013 15:47

ajl schreef:Op het moment zelf denk ik waarschijnlijk weer 'dat ik hier weer ingetrapt ben'.

:lol:

We weten in elk geval nog niet of we een jongetje of meisje krijgen, we laten ons lekker verrassen! :D

En ja de zorgen zijn niet leuk en overschaduwen ook de blijdschap wel een beetje.
Of de onbevangenheid, net hoe je het noemen wilt.
Vooral het ongewisse vind ik zelf soms zenuwslopend.
Er kan van alles mis gaan maar het kan ook goed gaan (kleine kans, maar toch...) en daar tussen zitten nog legio mogelijkheden.
Het is pas na de geboorte echt duidelijk hoe of wat.
Dan krijgen we ook pas te horen of we de baby mee naar huis mogen nemen of dat de baby nog een tijdje in het ziekenhuis moet gaan blijven. Dat hangt dus o.a. af van het feit of de organen goed ontwikkelt zijn en zelf direct hun werk gaan doen en dat is gewoon van te voren niet te voorspellen. Dus vind het ook heel moeilijk om ergens rekening mee te houden, want ja...waar moet je nu precies rekening mee houden?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Terug naar “Archief”