Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Dippie » 15 jan 2012 10:50

@evelien: super!! De laatste voeding om 12uur, daarna half 1 slapend weggelegd en vanmorgen kwam ze om half 7 weer!! Echt heerlijk!! Die medicijnen zijn dus echt een uitkomst en ik ben super blij dat ik naar de hap ben gegaan! Overdag slaapt ze nu ook weer veel en huilt alleen als ze honger heeft of als er wat dwars zit. Echt weer genieten dus!!!
Heb je voor S ook medicijnen gehad dan? Of had hij geen verborgen reflux?
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 jan 2012 19:32

Bedankt voor de felicitaties! C was inderdaad jarig en dat hebben wij vandaag gevierd. Vandaag werd eveneens J gedoopt, dus een behoorlijke drukke dag. Gelukkig beginnen wij met de kleine man wat ritme te krijgen. De afgelopen dagen heb ik geprobeerd zijn voeding 's nachts iets meer te rekken en als het niet meer ging, kreeg hij 100cc melk ( bedankt evelien voor de tip om een half flesje te geven). Gisternacht en afgelopen nacht begon hij eigenlijk pas rond 4 uur te sputteren en heeft rond 6 uur zijn flesje gehad. Aangezien dit voor ons ook onze gewone tijd is om op te staan, ben ik hier helemaal blij mee. Nu 2 nachte geslapen van 2300 uur tot ongeveer 4 uur en daarna nog wat gedommeld tot 6 uur. Daar knapt een mens echt van op.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 15 jan 2012 19:34

Heb weer leuke foto`s bekeken, zal mijn meiden ook weer eens "showen"
Alle jarige kindjes nog gefeliciteerd.
En voor de zieke kindjes beterschap!
Laatst gewijzigd door liefje op 17 jan 2012 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 15 jan 2012 20:12

Mooie foto's! Jou meiden zijn ook al hele dames liefie! Erg leuk!

Van harte gefelicitieerd met de doop van J, AJL! Gods zegen toegewenst bij zijn opvoeding. Ook van harte gefeliciteerd met de verjaardag van C.

En voor alle zieke kindjes: beterschap! En voor de moeders: sterkte! :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 jan 2012 08:35

ajl schreef:Bedankt voor de felicitaties! C was inderdaad jarig en dat hebben wij vandaag gevierd. Vandaag werd eveneens J gedoopt, dus een behoorlijke drukke dag. Gelukkig beginnen wij met de kleine man wat ritme te krijgen. De afgelopen dagen heb ik geprobeerd zijn voeding 's nachts iets meer te rekken en als het niet meer ging, kreeg hij 100cc melk ( bedankt evelien voor de tip om een half flesje te geven). Gisternacht en afgelopen nacht begon hij eigenlijk pas rond 4 uur te sputteren en heeft rond 6 uur zijn flesje gehad. Aangezien dit voor ons ook onze gewone tijd is om op te staan, ben ik hier helemaal blij mee. Nu 2 nachte geslapen van 2300 uur tot ongeveer 4 uur en daarna nog wat gedommeld tot 6 uur. Daar knapt een mens echt van op.

Nog gefeliciteerd met C. dr verjaardag en met de doop van J.

En wat heerlijk zo'n nacht.

@Liefje, wat een dametjes. Super. En wat lijkt de oudste veel op jou. :wink: Gaat het goed met ze?

@Dippie, nee wij hebben geen medicijnen gebruikt voor S.imon. Wel gekregen maar toen we hoorden dat we het maar een week mochten gebruiken (zo'n troep was het) hebben we het niet gedaan. Maar met tips van de osteopaat en de huisarts gaat het nu goed. Hij begint nu soms de spugen, niet bij elke voeding.

@AG, en hoe was het om je dochter naar school te brengen en hoe vond ze het zelf?

Hier begint S. ook echt steeds meer vrolijker te worden dat is echt zooo genieten. :mrgreen: En buiten wandelen vindt hij helemaal geweldig. Dan ligt hij in z'n bak lekker rond te kijken en valt dan ineens in slaap. Zo schattig.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 jan 2012 08:51

Gefeliciteerd met C nog, ajl! En met de doop van J
Wat een grote meiden alweer, Liefie :shock: ongelooflijk, hoe snel dat gaat :D
Fijn dat het goed gaat met je meisje, Dippie, veel meer genieten denk ik dan wanneer ze zo huilt en je misschien niet altijd weet wat het is. Dat vind ik altijd zo zielig :(
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 16 jan 2012 10:03

Het is idd veel meer genieten nu. Huilen is al niet leuk en ook zielig, maar als je ook nog eens nachten maakt van amper 2 uurtjes, dan Is het helemaal niet meer leuk!
Gisteravond was ze wel weer onrustig, ook na de voeding nog van 22.30. Uiteindelijk ingebakerd weggelegd met speentje en om 00.00 sliep viel ze in slaap en kwam vanmorgen om 07.00 pas weer! Ik hoorde ze wel al wat eerder, maar toen was ze weer lekker in slaap gevallen en nu slaapt ze ook weer vanaf 08.00! Echt fijn!

@MissF: herinner ik me nou goed dat F ook last had van verborgen reflux? Heb je daar toen ook wat voor gekregen of niet?

@evelien: weet je nog welke medicijnen dat waren dan? En wat zou je evt na die week meten gebruiken dan?
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 16 jan 2012 10:32

@ dippie; Jullie hebben dan afgelopen week wel erg getobt! Gelukkig joh dat het nu weer beter lijkt te gaan. Zo kom je zelf weer een beetje bij met slapen. Een paar uur slapen achter elkaar kan al veel goed doen. Voor hoeveel dagen heb je die medicijnen gekregen?

Hier gaat het gelukkig best goed met onze kleine man. Afgelopen vrijdag weer bij osteopaat geweest. Zaterdag hebben we nog kraamfeest gehad. Was druk maar gezellig.

@ ajl; lekker joh dat je weer beetje een ritme hebt. Als hij rond 4-6 uur komt is dat best netjes. Ze gaan vanzelf doorslapen :-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 jan 2012 11:42

Dippie, Frederiek kreeg Nexium. Toen ik stopte met borstvoeding ben ik ermee gestopt, en heb alle flesvoeding ingedikt. Dat werkte ook prima. Pas met 6 maanden kwam de melk niet meer omhoog als ik het niet indikte. Vaak schijnt het met 4 maanden over te zijn.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jan 2012 12:44

juffiejuf schreef:@
@ ajl; lekker joh dat je weer beetje een ritme hebt. Als hij rond 4-6 uur komt is dat best netjes. Ze gaan vanzelf doorslapen :-)

Ik vind dit eigenlijk al doorslapen :wink: Rond 6 uur op wordt namelijk straks ook zijn ritme, dus ik ben hier tevreden mee.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 jan 2012 13:10

Even een fietsvraagje. Ik heb nooit een voorzitje gehad, dat vond ik eng. Jurian zat dus zodra hij kon zitten gewoon acherop. Mijn fiets deed het prima. Hij doet het nog steeds redelijk goed, na 10 jaar zelfs :D Maar nu komt het voorjaar in zicht, en ben ik aan het rondkijken wat nu het beste is. Want Jurian blijft achterop, dus zal Frederiek wel voorop moeten, als ik ze beiden op de fiets mee wil nemen.
Maar wat is nu het meest handige, een moederfiets, of is een gewone fiets net zo handig? Of is een fietskar nog makkelijker? Wie heeft ervaring, tips?
Een bakfiets lijkt me niet handig, omdat ik bang ben dat die niet handig is in deze stad met alle heuvels op en af.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 jan 2012 13:35

Ik heb een gewone fiets, en dat bevalt me prima. Ik vind dit brede moederfietssturen zo'n raar gezicht :oops: Ik heb wel een dubbele standaard op mijn fiets, dat is wel makkelijk met kinderen op en afladen. Fietskar hebben we ook, maar ik heb hem maar zelden gebruikt omdat het loodzwaar fietst. Als je een fietskar neemt, moet je echt een goede nemen, dat fietst nog iets soepeler.

Zo, wij zijn net terug uit het ziekenhuis, en Sylke is weer een paar nieuwe buisjes rijker. Ze heeft zich prima gedragen, was alleen superchagerijnig toen ze bijkwam uit de narcose :lol: Ben benieuwd of ze nu wat minder hard gaat gillen omdat ze alles weer beter hoort ;)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jan 2012 13:43

Gelukkig Haai dat het weer achter de rug is. Merk je ook dat ze de afgelopen periode minder ging praten? Of bleef dat wel gelijk.

@ missF Ik heb een moederfiets en ik vind het wel handig. De stabiliteit op deze fiets is beter met schuddende kinderen. En wat ik ook fijn vind, is dat ik beide kids in kan laden en en terwijl zij in de fiets zitten nog even de fiets los kan laten om bv boodschappen te pakken van de grond o.i.d. De fiets staat dan gewoon op de standaard en kan niet omvallen.

Wij zijn nu aan het overwegen om een bakfiets te kopen. Het liefst een met trapondersteuning. Manlief brengt ze naar het kdv en fietst vervolgens door naar zijn werk. Een fietskarretje vonden wij niet zo veilig. Veel auto's zijn zich er niet van bewust dat er nog wat achter de fiets volgt en racen snel nadat je gepasseerd bent door.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 jan 2012 13:52

Sylke praatte er niet minder om, maar ik merkte vooral in een drukke/lawaaierige omgeving dat ze dingen niet hoorde. En ze gilt vreselijk hard als er iets niet naar haar zin gaat, maar ik ben bang dat dat meer karakter is ;)

Een bakfiets vind ik gaaf!(en zeker met trapondersteuning ;)) Hier gaat ie er alleen niet komen, want we hebben een heel smal poortje achter het huis, waar ie nooit door gaat passen.

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 16 jan 2012 13:57

Hier een bakfiets met trapondersteuning, ideaal, je kan nog zoveel extra meenemen, qua boodschappen e.d.
Vind altijd als ik m'n gewone fiets mee heb, en 2 kinderen, je maar beperkt boodschappen kan doen. Fietstas zit zo vol.

Terug naar “Archief”