Berichtdoor MissF » 26 jan 2011 23:00
Oh dat twijfelen, dat herken ik zo erg. Wij hebben de keus in de stad hier qua christelijk onderwijs in een gewone christelijke school waar de leraren niet altijd christelijk zijn of een gruwelijk strengre reformatorische school waar mijn man op zat en het vreselijk vond. Dus uitwijken naar een andere plaats zat er sowieso al in. En dan de keus tussen het ene dorp met een positieve hervormde school, maar het gevaar van elke dag in de file staan, of een dorp dichterbij, en dan een soort reformatorische school. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor het laatste, omdat mijn schoonzus daar dichtbij woont en die Jurian op wil vangen voor en na school. De school is officieel protestants christelijk, maar meiden moeten wel een rok aan. Ik denk dat ik voor de leuke liedjes zal missen, zoals Elly en Rikkert, die wij vroeger leerden op school. En rokjes hoeven van mij ook niet, maar het degelijke bijbelonderwijs en de bijbelkennis die mijn zusje en broertje daar hebben opgedaan vind ik weer super. Ik vond de keus erg lastig, want ik ben niet zo voor het zo erg afscheiden van je kinderen van de gewone wereld, maar om dan mijn kind op een bijna onchristelijke school te doen, dat ging me te ver. Hopelijk kiest hij na zijn middelbare zelf voor een niet christelijke school, waar hij zijn geloof hopelijk kan rondvertellen en iets uit kan stralen, daar is hij met 4 toch nog veel te klein voor.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...