Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Schipje » 26 jan 2011 16:34

AikonGirl schreef:Het is een goede school. En ik wil dat ze christelijk onderwijs krijgt.
En voor de rest heb je geen christelijke scholen in de buurt.
Nouja, die hebben dan wel de naam 'christelijk', maar doen er niets mee.

M'n man heeft er vroeger ook op gezeten.
Het is een leuke school, we zijn het alleen niet met alles eens..
Maar goed, dat heb je overal wel..

Ik vind het een moeilijk punt. Hier goede reformatorische school. Maar meisjes moeten rok aan en mogen geen legging. Ik haat dat soort regeltjes, hier dus nog de twijfel of ik bereid ben me aan te passen of niet. Zo niet, dan gaat ze naar de christelijke school en zo ja, dan naar de reformatorische die ik qua onderwijs beter vind.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 26 jan 2011 16:42

Rokjes moeten de meisjes daar wel aan, maar leggings mogen wel.
Ach ja, ik houd ook niet van die regeltjes.. Maar goed, het is ook geen ramp.
Vind rokjes ook veel leuker staan. Ze zijn alleen niet altijd zo praktisch. ;)

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 26 jan 2011 17:26

Ook belangrijke puntjes het bijbels onderwijs,en de muzikale vorming...
Maar als de meisjes wel leggings aan mogen, is het ook geen hele strenge reformatorische school.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 jan 2011 20:52

Als ze naar de R school gaat dan knip ik de leggings in ieder geval korter want ik wil niet dat ze in d'r onderbroek aan de rekstokken hangt. Dat vind ik er echt niet uitzien.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 26 jan 2011 21:08

Je hebt ook wel korte leggings hoor, hoef je niet te knippen :D

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 26 jan 2011 21:18

Schipje schreef:Als ze naar de R school gaat dan knip ik de leggings in ieder geval korter want ik wil niet dat ze in d'r onderbroek aan de rekstokken hangt. Dat vind ik er echt niet uitzien.

Ach joh, tegen de tijd dat je dochter naar school gaat, zijn leggings allang weer uit... :wink:
Onze kinderen zitten op een reformatorische school, waar ze wel leggings aanmogen. Maar het is wel een echte refo school. Persoonlijk heb ik met die uiterlijke regeltjes niet zo heel veel moeite. Onzin, maar ik pas me wel aan. Wat ik veel erger vind, de manier waarop er met het geloof omgegaan wordt. Als kinderen vol vertrouwen zijn, dat ze veel van Jezus houden, dat ze een kind van God zijn en ze gaan na hun vierde jaar ineens bidden of ze een nieuw hart krijgen. Daar word ik echt verdrietig van. En liedjes aanpassen...daar wens ik dus echt niet aan mee te doen.
Hoger dan de blauwe luchten, en de sterretjes van goud, woont de Vader in de hemel die van alle kinderen houdt. Dat wordt dan veranderd in die van al Zijn kinderen houdt...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 26 jan 2011 21:26

tja als ik eerlijk ben, zegt de Bijbel niet heel duidelijk dat de Heere niet van ALLE kinderen houdt, maar alleen van ZIJN kinderen.... ?
dus ik zing ook: van al Zijn kinderen houdt. Vind het ook niet goed om ze aan te leren dat Jezus alleen liefde is, dan lees je de Bijbel naar mijn mening erg eenzijdig. (natuurlijk moet je ook niet doorslaan naar de andere kant, dan lees je hem (andersom) eenzijdig...)

Hier mag je wel leggings aan, bij mijn broertje op school niet. Heb liever gewoon een legging eronder zodat je niet meteen 'bloot' hangt op het klimrek. Maar dat kan idd ook een hele korte zijn onder een rok!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 jan 2011 21:40

cornelia77 schreef:
Schipje schreef:Als ze naar de R school gaat dan knip ik de leggings in ieder geval korter want ik wil niet dat ze in d'r onderbroek aan de rekstokken hangt. Dat vind ik er echt niet uitzien.

Ach joh, tegen de tijd dat je dochter naar school gaat, zijn leggings allang weer uit... :wink:
Onze kinderen zitten op een reformatorische school, waar ze wel leggings aanmogen. Maar het is wel een echte refo school. Persoonlijk heb ik met die uiterlijke regeltjes niet zo heel veel moeite. Onzin, maar ik pas me wel aan. Wat ik veel erger vind, de manier waarop er met het geloof omgegaan wordt. Als kinderen vol vertrouwen zijn, dat ze veel van Jezus houden, dat ze een kind van God zijn en ze gaan na hun vierde jaar ineens bidden of ze een nieuw hart krijgen. Daar word ik echt verdrietig van. En liedjes aanpassen...daar wens ik dus echt niet aan mee te doen.
Hoger dan de blauwe luchten, en de sterretjes van goud, woont de Vader in de hemel die van alle kinderen houdt. Dat wordt dan veranderd in die van al Zijn kinderen houdt...

Ga steeds meer twijfelen.... gelukkig hebben wij nog even 'twijfeltijd'. Herkennen andere moeders dit?

@lammetje: Jezus zei: 'laat de kinderen (allemaal) tot Mij komen' niet: 'laat Mijn kinderen tot Mij komen'.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 26 jan 2011 21:46

ja maar nu verdraai je wat ik bedoel. (snap je :wink: )

Ik bedoel niet dat de kinderen niet tot Hem mogen komen, ik bedoel dat je niet kunt zeggen dat alle kinderen in de hemel komen (als je zingt : Hij houdt van ALLE kinderen, komt dit wel op mij over) En daarom zing ik niet alle kinderen maar Zijn kinderen. Ik geloof namelijk niet dat alle kinderen in de hemel komen, al is dit bij Hem wel mogelijk natuurlijk.
Moeilijk want je moet wel onthouden dat kinderen niet moeten denken: oh dat geldt dus niet voor mij.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 jan 2011 22:07

Wij gaan verlenging aanvragen bij de peuterschool voor Matteo.. Als hij 4 wordt, mag hij nl nog niet naar de basisschool en anders zit er zo'n lange tijd tussen !

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 26 jan 2011 22:38

Wanneer wordt Matteo 4 en hoelang mag hij dan nog niet naar school?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 jan 2011 23:00

Oh dat twijfelen, dat herken ik zo erg. Wij hebben de keus in de stad hier qua christelijk onderwijs in een gewone christelijke school waar de leraren niet altijd christelijk zijn of een gruwelijk strengre reformatorische school waar mijn man op zat en het vreselijk vond. Dus uitwijken naar een andere plaats zat er sowieso al in. En dan de keus tussen het ene dorp met een positieve hervormde school, maar het gevaar van elke dag in de file staan, of een dorp dichterbij, en dan een soort reformatorische school. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor het laatste, omdat mijn schoonzus daar dichtbij woont en die Jurian op wil vangen voor en na school. De school is officieel protestants christelijk, maar meiden moeten wel een rok aan. Ik denk dat ik voor de leuke liedjes zal missen, zoals Elly en Rikkert, die wij vroeger leerden op school. En rokjes hoeven van mij ook niet, maar het degelijke bijbelonderwijs en de bijbelkennis die mijn zusje en broertje daar hebben opgedaan vind ik weer super. Ik vond de keus erg lastig, want ik ben niet zo voor het zo erg afscheiden van je kinderen van de gewone wereld, maar om dan mijn kind op een bijna onchristelijke school te doen, dat ging me te ver. Hopelijk kiest hij na zijn middelbare zelf voor een niet christelijke school, waar hij zijn geloof hopelijk kan rondvertellen en iets uit kan stralen, daar is hij met 4 toch nog veel te klein voor.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 jan 2011 07:50

Memmem schreef:Wanneer wordt Matteo 4 en hoelang mag hij dan nog niet naar school?
Matteo is 8 juni jarig en mag pas 5 september naar school!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 jan 2011 08:08

Dat twijfelen over een school ken ik heel erg. Wij zitten ook nog in dubio. Bij ons in de wijk zitten 3 scholen, waarvan 1 openbaar, 1 katholiek en 1 chr. De chr. kan meer gezien worden als levensbeschouwelijk, omdat docenten en leerlingen er weinig mee doen, dus die valt af. Een naburig dorp heeft 2 chr scholen; qua bijbelonderwijs dezelfde uitgangspunten, maar de kinderen zijn op de ene school, die het meest dichtbij zit, allemaal kerkelijk ( meerdendeel Hervormd) en op de andere school het meerdendeel niet. Op de school met allemaal kerkelijken bepalen de ouders voor een groot deel het beleid, dus geen kerstboom en het onderwijs is verder wat slechter dan op de andere school. Mijn man kreeg echt de kriebels van die school en daarnaast ben ik bang dat onze kinderen een beetje uit de boot gaan vallen op die school. Zij zullen namelijk een van de weinige zijn die meerdere dagen in de week overblijven en naar de BSO gaan en dat vind ik ook niet goed voor hen. Dus waarschijnlijk wordt het de andere school.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 27 jan 2011 09:05

trijntjejohanna schreef:
Memmem schreef:Wanneer wordt Matteo 4 en hoelang mag hij dan nog niet naar school?
Matteo is 8 juni jarig en mag pas 5 september naar school!

Ik weet niet in welke regio je woont, maar bij ons is het dan nog maar 3 weken tot aan de zomervakantie. Dus lijkt mij ook handiger om nog even op de psz te blijven. Anders is hij niet gewend op de basisschool, en dan heeft hij alweer vakantie. En na de vakantie kun je weer opnieuw beginnen.

Terug naar “Archief”