Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 jun 2010 18:59

leuke foto's allemaal!

Hier absoluut geen problemen met het cb. Ben blij dat die mensen bestaan! Ik heb er al behoorlijk wat steun aan gehad. Overigens vond i het juist leuk omt e zien wat kindren eigenlijk moeten beheersen. Zelf heb ik er geen verstand van, ondanks dat het vaak toch wel goed komt. Elke kind ontwikkeld op de eigen manier.
Overigens heb ik ook een super fijn mens als wijkverpleegkundige. Ik gaf een keer aan dat ze zoveel huilde toen ze rond de vier maand was. Ipv dat ze dinge nging opsommen als, hoort erbij.. oid... zei zij alleen maar: Wat rot hé... wat wordt je daar onzeker door ofniet.... Tja... dan voel je je begrepen, eindelijk! En dan ga je daar ook wel haast een potje janken!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 jun 2010 19:21

paprikameisje2 schreef:leuke foto's allemaal!

Hier absoluut geen problemen met het cb. Ben blij dat die mensen bestaan! Ik heb er al behoorlijk wat steun aan gehad. Overigens vond i het juist leuk omt e zien wat kindren eigenlijk moeten beheersen. Zelf heb ik er geen verstand van, ondanks dat het vaak toch wel goed komt. Elke kind ontwikkeld op de eigen manier.
Overigens heb ik ook een super fijn mens als wijkverpleegkundige. Ik gaf een keer aan dat ze zoveel huilde toen ze rond de vier maand was. Ipv dat ze dinge nging opsommen als, hoort erbij.. oid... zei zij alleen maar: Wat rot hé... wat wordt je daar onzeker door ofniet.... Tja... dan voel je je begrepen, eindelijk! En dan ga je daar ook wel haast een potje janken!

En dat moet je dan ook maar vooral doen! wat lief zo'n reactie!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 jun 2010 19:24

jeepeecee schreef:
ajl schreef:
Cato spant helemaal de kroon, inmiddels 68 cm en de 8 kg gepasseerd :lol: .

haha Hannah ook, is 8 kilo ook al gepasseerd, en laatste keer was ze 69 cm

Jeepeecee??? en jou dochter is 7 maanden jonger als die van mij! ongelofelijk wat een dikkerts :wink: . En Lenthe is toch ook niet echt een sprietje.....

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 11 jun 2010 19:55

leuke fotos!

AJL: ben je nog met cato bij de ha geweest? en?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 jun 2010 20:17

Grappig om te lezen hoe groot jullie kindjes nu zijn! Michael schijnt 'groot' te zijn voor zijn leeftijd nu, maar als ik zo kijk wat hij met 6 mnd woog, was dat wel wat minder dan jullie kindjes (7,4 kg, 65 cm)...

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 11 jun 2010 20:31

Wat een leuke foto's weer!!

Wat het cb betreft, wij hoeven gelukkig nog maar 1 xtje als sophie 4 wordt in september. Bij ons doen ze altijd wel een beetje moeilijk over dat ik haar geen extra vitamine D geef, maar dat leg ik gewoon naast me neer, hoor. k Laat me niet meer gek maken door hen.
TJ, waarom deden ze bij jou moeilijk over het eten eigenlijk? Ik vertelde indertijd bij Sophie over het eten dat ze vlgs de Rapley methode at (hele stukken ipv prakjes, laat staan kant en klare potjes). Hadden ze nog nooit van gehoord :-k en toen ik het uitlegde vonden ze het maar zo-zo.

Gisteren appelflapjes gemaakt met sophie, bleek de combi-magnetron kapot (en een aparte oven hebben we -helaas- niet). Dus wel jammer. Maar ze vond het appel-kaneel-suiker-rozijnen mengsel ook best lekker om zo op te lepelen :mrgreen:
Helaas heeft ze wel veel last van dr astma met dit vochtige weer :(
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 jun 2010 20:56

omdat ze hier ipv warm eten wel brood krijgen. Ik moest ze maar honger laten lijden, want dan zouden ze vanzelf wel gaan warm eten.. Nou dat werkt hier dus niet.. en aangezien we er geen zin meer in hebben dat ze erg vroeg wakker zijn door honger, krijgen ze 's avonds, als ze het niet lusten, broodjes. en toch zie je nu dat Milan in eens wel meer interesse krijgt in eten en dingetjes en van alles wil proberen.. Ook Matteo probeert nu meer dingen.. Maar nee, brood geven was echt geen goede oplossing volgens haar.. Nou jammer dan... ](*,) :-oo Hier werkt het dus wel :mrgreen: ach en zo nog wel meer dingen.. ik heb gewoon geen zin meer om er heen te gaan door alles bij elkaar.. ze nemen je hier gewoon niet serieus!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 11 jun 2010 21:16

Hier had ik ook mijn twijfels om nog naar het cb te gaan na een "aanvaring" over de borstvoeding die totaal niet liep. Het antwoord toen was idd. hoort er bij, alle begin is moeilijk, effe volhouden. Nou ja, meer van dit soort kreten. Ik zei al tegen mijn man, dat ik er alleen heen zou gaan voor de inentingen.

Nu zit er toch een alleraardigst team!! Helemaal op elkaar ingespeeld. Proberen antwoorden en oplossingen te geven die werkbaar zijn! Ze zijn zoveel anders dan toen bij mijn dochter!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 11 jun 2010 21:28

trijntjejohanna schreef:Ik moest ze maar honger laten lijden, want dan zouden ze vanzelf wel gaan warm eten..
:shock: :shock:
lekker advies is dat...

hier opzich een prima team bij het cb. had in het begin een oudere dame met veel ervaring, erg fijn! toen het niet helemaal lekker liep met de bv heeft ze haar lunchpauze voor me 'opgeofferd' om het eens helemaal door te spreken en ook wel goede adviezen gekregen.
nu is zij gestopt en zitten er verschillende, vooral jongere. heb er 2 van gehad en tot nu toe goed gevoel bij.
overigens dinsdag geweest: mevr. weegt nu 9320gram en is 77cm.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 jun 2010 21:29

Ik ben hier wel tevreden, maar heb het dan ook echt wel goed getroffen. Ik vraag steeds dezelfde arts, ze heeft een tijdje in Afrika gewerkt en heeft om nog niks gezeurd. Kindlief is nu net 3 en ging laatst voor zijn eerste inentingen en volgens schema zou hij dan ook ogentest enzo moeten krijgen. Hoppa, weg ermee, doen we wel een andere keer. Ze heeft hem gewoon bekeken en vond hem alweer zoveel opgeknapt ten opzichte van de vorige keren. Ze doet er totaal niet moeilijk over, dat we niet weten hoe oud hij exact is, of dat hij nog achter loopt op schema. Allemaal vanzelfsprekend. Er zit vooruitgang in, nou ja, dat is dan fijn. Het is toch ook al supergoed, dat hij nu zoveel woordjes kan spreken? NL is zijn derde taal, hallo zeg, natuurlijk zegt hij nog geen zinnetjes. Maar hij gaat steeds mooier praten, steeds verstaanbaarder en vindt nu ook ineens kleuren en tellen interessant. Ok, alles is nu even blauw, want dat kan hij zo mooi zeggen, maar tellen probeert hij echt al een beetje. Hoppa, hartstikke knap. Ik ben nu 2 keer geweest en het was eigenlijk best gezellig. Binnenkort weer 2 inentingen. Dan gaat manlief ook eens mee. Wordt vast weer prima :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 jun 2010 21:31

@TJ: ik vind het ook een bizar advies. Wie gaat zijn/haar kind nou honger laten lijden?! Sjonge, jullie kennen hem het beste en weten heus wel hoe je het aan moet pakken.
Maar wat weegt hij dan, dat ze hem niet zwaar genoeg vinden?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jun 2010 07:25

Het advies zal wel zo bedoeld zijn: zet gewoon een bord groenten neer, en als ze het niet eten, jammer dan, dan krijgen ze niks. Dat vind ik al andersklinken dan 'honger laten lijden' ;)

Jurian krijgt hier 's avonds dus geen boterhammen meer. Hij eet geen groenten, maar krijgt elke avond zijn bordje groenten voor zijn neus. Een vork en lepel erbij, en zolang wij aan het eten zijn kliedert hij er wat mee. Hij eet geen hap groenten, vlees gaat gelukkig wel weg. Maar als wij klaar zijn ruim ik gewoon zijn bordje af, en pak het toetje, dat eet hij wel helemaal op.
Maar ik geef nu dus overdag meer fruit, meer tussendoortjes, zodat hij nooit echt honger heeft, want dat vind ik idd ook niet nodig. We hebben het wel geprobeerd hoor, om te kijken of hij niet gewoon teveel at voor zijn lijfje, en dus geen avondeten meer lustte, maar dat was het niet, gewoon strondeigenwijs. Nouja, dan toch lekker niet, komt vast vanzelf wel weer :) Maar brood vindt hij te lekker, en dat wil ik liever niet als vervanging van groenten gaan geven, omdat ik wel bang ben dat hij helemaal niet meer aan groenten begint. Maargoed, iedere moeder doet het toch op haar manier, en al die manieren zijn prima :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 jun 2010 07:43

Hier een kind, dat bij verse spinazie roept: "Jam! Jam!"
Er blijft hier geen ieniemienie stukje groente over bij het avondeten, want kindlief eet ALLES op. Hij vindt het verrukkelijk. Spinazie, boontjes, noem maar op!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jun 2010 07:46

Tja, het schijnt een fase te zijn, zo rond de 1,5 jaar. Hij at ook altijd alle groenten, maar opeens is het over. Heel raar, want een groene kiwi eet hij wel, maar een groene boon niet :? ;)
Maar ideaal als hij wel lekker alles eet, ik hoop dat Jurian dat als hij 3 is ook weer lekker doet, is wel makkelijker :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 jun 2010 08:19

Hier gisteren aan tafel ook strijd, wel een beetje andere strijd. Lenthe heeft geleerd dat als je 'mond open' zegt gaat ze heel hijgerig en lacherig haar mondje wàgenwijd open doen, wij moeten dan lachen maar nu doet ze ook als ze de hap net in haar mond heeft, blazen! Keihard! En aangezien ze gisteren een potje kreeg omdat wij pizza aten spetterde het dus alle kanten op. Ze vodn het een erg leuk spellejte en ik was het al snel zat dus zette d'r bordje weg en zei: 'klaar, dan niet'. Gillen natuurlijk. Daarna nog 2 keer geprobeerd en de derde keer vond ik dat het echt klaar was. Totaal niet consequent natuurlijk, wat is dat moeilijk zeg. :-oo Komt ook omdat ze zo hard gilt en daar reageren we eigenlijk wel op, terwijl we dat eigenlijk niet willen #-o

Terug naar “Archief”