De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jul 2008 09:15

Wij hebben twee auto's, maar allebei 3 deurs. Is een vijfdeurs (of 4 deurs) persé handiger met kindje? Ik twijfel er wel eens aan. Mijn auto gaat sowieso niet weg, maar in principe zouden we best een nieuwe voor mijn man kunnen kopen, als dat nodig is, maar ik vind het zo sund. Want het ding rijdt nog best. Maar er wordt best wel eens aangeraden een 5 deurs te nemen met kind...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jul 2008 09:20

MissF schreef:Wij hebben twee auto's, maar allebei 3 deurs. Is een vijfdeurs (of 4 deurs) persé handiger met kindje? Ik twijfel er wel eens aan. Mijn auto gaat sowieso niet weg, maar in principe zouden we best een nieuwe voor mijn man kunnen kopen, als dat nodig is, maar ik vind het zo sund. Want het ding rijdt nog best. Maar er wordt best wel eens aangeraden een 5 deurs te nemen met kind...

5deurs is veel makkelijker hoor ik van iedereen. Mijn zwager en schoonzusje hebben ook sinds kort een 5 deurs omdat het gewoon veel handiger is met maxicosi in de auto te zetten en vast te maken.
Of je moet er voor kiezen om kindje voorin te zetten en een van de ouders achterin maar ik vind dat zelf altijd een beetje vaag :oops:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 01 jul 2008 09:21

AikonGirl schreef:
trijntjejohanna schreef:en anders een gewone buggy.. of een quinny zapp! die is pas klein.. kan je eerst de maxicosi er op gebruiken en later het buggygedeelte...

Bedankt voor de tip van een quinny zap! Ga daar ook eens naar kijken.
Die kan dus kleiner dan de Bugaboo?

Maar wat zou je normaal nog meer (groots) mee moeten nemen dan?
Heb nu een auto met een stuk grotere kofferbak,
maar als daar de kinderwagen helemaal inzit, kan er ook niets meer bij.

op vakantie, met een kind sleep je aardig wat mee, een campingbedje bv

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 01 jul 2008 09:23

liefie schreef:
MissF schreef:Wij hebben twee auto's, maar allebei 3 deurs. Is een vijfdeurs (of 4 deurs) persé handiger met kindje? Ik twijfel er wel eens aan. Mijn auto gaat sowieso niet weg, maar in principe zouden we best een nieuwe voor mijn man kunnen kopen, als dat nodig is, maar ik vind het zo sund. Want het ding rijdt nog best. Maar er wordt best wel eens aangeraden een 5 deurs te nemen met kind...

5deurs is veel makkelijker hoor ik van iedereen. Mijn zwager en schoonzusje hebben ook sinds kort een 5 deurs omdat het gewoon veel handiger is met maxicosi in de auto te zetten en vast te maken.
Of je moet er voor kiezen om kindje voorin te zetten en een van de ouders achterin maar ik vind dat zelf altijd een beetje vaag :oops:

en als je airbags heb mag dat ook niet, ik heb geen auto, maar ik zou zowiezo een 5deurs willen dat gehannes anders achterin

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jul 2008 09:24

gempa schreef:
liefie schreef:

en als je airbags heb mag dat ook niet, ik heb geen auto, maar ik zou zowiezo een 5deurs willen dat gehannes anders achterin

als het goed is kan je die uitzetten (in onze auto in elk geval wel)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 01 jul 2008 09:26

AikonGirl schreef:
paprikameisje2 schreef:ag... wij hadden een kleinere auto.. maar we zijn toch nu voor een grotere gegaan!!! als wij beetje ver weg gaan.. willen we toch altijd ons cmpingbedje mee, als julia daar een paar uur moet slapen dr matras ook, want die houten planken in een campingbedje vind k niks.. ook haar dekentjes gaan mee.. en dan alle kleren nog... k moet haar wel vier keer op een dag verkleden ivm poepluiers en spuug!

de buggy van de prenatal is wel superfijn!

ligt Ilona al in het buggygedeelte? of ligt ze nog lekke rin de bak?

We hebben tot nu toe nooit een campingbedje mee hoeven nemen.
Maar zo'n bedje is ook helemaal niet zo groot, dus dat zal 't probleem niet worden.

tjonge bij wilden ze al heel snel niet meer want als ze wakker waren wilden ze wat zien, ik had meestal met 3/4 maanden al de boel omgebouwt. maar dan moet je wel een ligstand hebben op je wandelwagen.
Maar he, wat moet jij vaak haar kleren verschonen. :shock:
Komt dat door de katoenen luiers? Nou, dan zou ik het wel weten... ;)
Ilona is tot nu toe maar 1 of 2 keertjes doorgelekt.

En spuugt ze dan ook zo veel? Dat is vervelend,
had Ilona ook in het begin, maar dankzij een dikkere voeding niet meer.
Dat is wel een nadeel als je BV geeft.

In een gewone buggy zit ze nog niet, is ze te klein voor.
Ze heeft wel al eens in de wandelwagen gezeten,
maar heb haar toch nog liever in de wiegenbak.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 01 jul 2008 09:48

Als we op vakantie gaan, kopen we een dakkoffer.

We hebben nu een 5-deurs auto, en dat willen straks zeker ook.
Is wel ontzettend handig, met de Maxi Cosi in de auto zetten.
Anders zit je zo te prutsen, maar 't is niet per se nodig.

Bij ons kan de Maxi Cosi niet voorin, omdat we de airbag niet uit kunnen zetten.

We willen een andere auto, omdat onze huidige auto 1:14 rijdt,
en welke we willen kopen 1:22.
Tja, dan maar wat minder ruimte hoor.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 jul 2008 10:57

ik vind 5 deurs dus veel onhandiger... haha.. ik vind het juist makkelijker dat ik de voorstoel naar voren kan doen en dat ik er dan voor kan zitten... met 5 deurs vind ik het veel moeilijker om de gordel vast te krijgen...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 jul 2008 12:57

AikonGirl schreef:
paprikameisje2 schreef:ag... wij hadden een kleinere auto.. maar we zijn toch nu voor een grotere gegaan!!! als wij beetje ver weg gaan.. willen we toch altijd ons cmpingbedje mee, als julia daar een paar uur moet slapen dr matras ook, want die houten planken in een campingbedje vind k niks.. ook haar dekentjes gaan mee.. en dan alle kleren nog... k moet haar wel vier keer op een dag verkleden ivm poepluiers en spuug!

de buggy van de prenatal is wel superfijn!

ligt Ilona al in het buggygedeelte? of ligt ze nog lekke rin de bak?

We hebben tot nu toe nooit een campingbedje mee hoeven nemen.
Maar zo'n bedje is ook helemaal niet zo groot, dus dat zal 't probleem niet worden.

Maar he, wat moet jij vaak haar kleren verschonen. :shock:
Komt dat door de katoenen luiers? Nou, dan zou ik het wel weten... ;)
Ilona is tot nu toe maar 1 of 2 keertjes doorgelekt.

En spuugt ze dan ook zo veel? Dat is vervelend,
had Ilona ook in het begin, maar dankzij een dikkere voeding niet meer.
Dat is wel een nadeel als je BV geeft.

In een gewone buggy zit ze nog niet, is ze te klein voor.
Ze heeft wel al eens in de wandelwagen gezeten,
maar heb haar toch nog liever in de wiegenbak.

dat dorolekken gebeurt bij alle soorten pampers... katoenen luiers had ik hier geen last van, maar met deze warmte broeit dat veel te veel, met gevolg dat ze snel uitslag heeft. Dat spugen geen idee wat eht is, zelfs drie uur na de voeding komt er nog een mega guts uit.. dus wordt weer verkleden! tis niet omdat het dun is...

julia zit nu in de wandelwagen, de bak is alleen maar janken janken en nog eens janken! dus makkelijk opgelost, ze ligt wel een beetje plat, zodat het wel goed blijft voor het ruggetje!

ze krijgt trouwns nog steeds alleen maar bv... en ze groeit nog als kool :oops:

wij ehbben nu ook een andere auto, de ander was een diesel en vrij duur dus, nu zijn we weer terug bij benzine en vijfdeurs... we hadden drie, en dan is vijf toch prettiger. De airbag voor kan ook niet uit bij ons!

ze ligt nu weer lekker te slapen. ze is uit dr hum, omdat ik vanmorgen haar bij de buuf heb gebrachrt. Ik moest ff naar zwolle voor een boodschap, en het is veeeels te warm om haar mee te nemen. Nu denkt ze telkens dat ik weer wegblijf.. pfff... gelukkig slaapt ze nu eindelijk!

en dan moet ik op zoek naar een zonnehoedje. Ik had er eentje, maar die si spooooorlooos verdwenen... geen idee waar die uit hangt... t was er eentje die ik ook had opgehad.. dus ikvind eht reuze jammer..

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 01 jul 2008 13:04

trijntjejohanna schreef:ik vind 5 deurs dus veel onhandiger... haha.. ik vind het juist makkelijker dat ik de voorstoel naar voren kan doen en dat ik er dan voor kan zitten... met 5 deurs vind ik het veel moeilijker om de gordel vast te krijgen...

En 3-deurs is veel mooier als 5-deurs!
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 01 jul 2008 13:36

Leuke foto's Annet en TJ!! :)

Timo is sinds gisteren ziek... :( hij heeft 39.6 en wil alleen maar bij mij op schoot slapen.
Morgen is mijn 1e werkdag en ik dacht vanmorgen, nou dan moet ik maar bellen dat ik niet kan komen ( mijn kinderen gaan voor mijn werk)
Maar toen belde manlief dat hij morgen en donderdag vrij heeft genomen zodat ik gewoon kan gaan werken.
Wat een schat he :8> :D

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 jul 2008 14:54

He, dat is te gek vlinder! Dan laat je man dus echt zien dat de kidz jullie gezamelijke verantwoordelijkheid zijn. Tof!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jul 2008 15:06

wowh wat gaaf vlinder.

Beterschap met timo

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 01 jul 2008 15:25

Wat gaaf vlinder!

Ik denk dat ik ook voor een 5-deurs zou gaan, maar ik denk niet dat ik in jouw situatie gelijk een andere auto zou aanschaffen missF.
Als je toch een nieuwe nodig heb, zou ik er rekening mee houden.
Ik moet sowieso binnen 2 jaar een nieuwe auto, dus hangt er net een beetje vanaf wanneer we 't kunnen betalen. 'k Zat eerst te denken aan een Seat Arosa, maar omdat dat toch best wel klein is en met oog op kids dat ik toch maar voor iets groters ga en ook 5-deurs.

AikonGirl, wat voor auto gaan jullie kopen dan?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 01 jul 2008 15:28

super vlinder, zon man
en heel veel succes je eerste werkdag is altijd spannend.

wat ga je doen?

Terug naar “Archief”