Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 sep 2008 10:37

Een "harde" handdoek droogt wel goed af, en schrubt je huid gelijk. :puh:
Ik heb er eigenlijk geen problemen mee..
Ik heb een droger, maar gebruik 'm nooit.
(Is alleen in de kraamweek gebruikt. De hulp wilde dat per se.)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 sep 2008 11:12

heerlijk van die harde handdoeken.... :mrgreen:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 29 sep 2008 11:14

Als ik mag kiezen ga ik ook wel voor zachte handdoeken, maar omdat ik ook alles op het rek droog lukt dat ook niet altijd. Het scheelt ook wel hoeveel wasverzachter je gebruikt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 sep 2008 11:16

bij ons zijn het geen schuurpapiertjes... maar gewoon niet te hard maar ook niet te zacht.

Als de hannddoeken buiten aan de waslijn hebben gehangen (en de wind heeft er lekker door heen gewaaid) dan zijn ze wel zachter.

Vandaag doe ik lekker niks in de huishouding, of ik moet vanmiddag/avond nog zin krijgen als ik thuis kom.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 29 sep 2008 11:22

@ Gerdien B: in je eentje al 2 tot 3 wassen per dag? Wat was je dan allemaal wel niet? Wij hebben met z'n tweetjes zo'n 4 wassen per week... Of heb je gewoon zo'n kleine wasmachine?

Over handdoeken: die gaan bij ons ook in de droger, samen met beddengoed. (worden ze idd heerlijk zacht van) De rest van de was drogen we op het rek. Ik zou niet weten waar ik al die grote lappen natte was in ons appartementje op zou kunnen hangen, dus een droger is voor ons echt wel handig!

groetjes, elvira

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 sep 2008 11:42

gerdienB doet de was denk ik op 1 dag in de WEEK :wink:
Wij hebben geen droger omdat ik dat een onzinnig apparaat vind.
Wij hebben gelukkig heel veel mogelijkheden om te drogen en wij hebben nooit schuurpapier handdoeken en ik gebruik geen wasverzachter.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 sep 2008 11:55

Zo, een was van de lijn gehaald, eentje erin gestopt die vannacht een keer aangaat, badkamer en slaapkamer gedaan. Alleen krijg ik niet meer alleen het matras gekeerd, dus nu liggen de dekbedden en kussens maar even los erop, en moet mijn man vanavond dat ding maar keren (dat vind ik zo irritant, ik wil het gewoon zelf doen, moet die arme jongen na zijn werk nog huishouden doen ;) Maargoed, ik krijg het niet meer voor elkaar, dus hij zal wel moeten :D )
Onze handdoeken zijn ook echt geen schuurpapier, maar ze zijn wel hard. Ik gebruik bergen wasverzachter, omdat ik dat zo lekker vind ruiken, maar daar worden ze volgens mij niet zachter van. Nouja, ik heb er geen probleem mee :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 29 sep 2008 11:59

liefie schreef:gerdienB doet de was denk ik op 1 dag in de WEEK :wink:
Wij hebben geen droger omdat ik dat een onzinnig apparaat vind.
Wij hebben gelukkig heel veel mogelijkheden om te drogen en wij hebben nooit schuurpapier handdoeken en ik gebruik geen wasverzachter.

Inderdaad. Dat vind ik ook. Ik vind het zo duur nog. We hebben er in het waarschijnlijk toekomstig appartement ook genoeg plaats voor om alles op te hangen. Maar mijn vriend wil graag zachte handdoeken *zucht*.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 29 sep 2008 12:50

Ik vind de droger ideaal! Ik heb 'm dan ook gratis gekregen en 't is geen nieuwe, maar hij doet 't prima! Als 't mooi weer is hang ik alles buiten.
Bij regen kleding op rekje en handdoeken, ondergoed, sokken en beddengoed in de droger.
Ik vind het in kraamgezinnen ideaal als er een droger is. Zomers met mooi weer wil 't prima zonder maar als 't regent en alles moet op een rekje drogen, dan moet 't wel goed drogen wil je 't een beetje bij kunnen houden. Ook qua hoeveelheid was want dat is toch altijd weer veel.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 sep 2008 12:52

even reclame maken als je dash waspoeder gebruikt en dan vooral de zomerfris heb je echt geen wasverzachter nodig die ruikt zo lekker!
Al ligt je kleding een week in je kast en doe je het dan pas aan ruikt het nog net zo lekker. :8>

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 sep 2008 12:57

Wij hebben een droger en ik gebruik 'm nooit! Ik vind het een onding. We hebben hem bij ons trouwen gekregen van mijn mans grootouders, dus ja, je kunt 'm ook niet wegdoen he. Maar goed, ik droog dus lekker alle handdoeken etc op een hangrek aan de deur en de kleding op zo'n groot droogrek. Ja, het staat in de weg en ja, het duurt eeuwen voordat het droog is, maar ik vind het stukken fijner dan de droger.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 sep 2008 12:59

Ik gebruik ook dash op het moment, maar ik doe toch echt wasverwachter erbij :) Op dit moment is die van AH, de blauw favoriet. Ik ruik het meteen, als ik het vergeten ben erbij te doen, en draai dan gewoon de hele was opnieuw.
Wasverwachter is wel slecht voor je wasmachine. Maargoed, wij hebben toch de goedkoopste wasmachine die er was gekocht, dus als het ding het echt een keer begeeft, kopen we zo een nieuwe.
Ik vind de droger soms ook ideaal. als ik echt veel was heb, of als ik totaal geen tijd heb om het op te hangen. Dan stop ik het er snel in. Maar ik probeer een heel klein beetje milieubewust te zijn, dus draai ik hem liever niet. Net als dat ik de wasmachine alleen draai alstie echt helemaal vol zit. Niet dat ik zo'n milieumiep ben, maar alles is meegenomen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 sep 2008 13:04

Maar dan wel de was helemaal opnieuw doen, als je de wasverzachter bent vergeten? :redface:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 sep 2008 13:06

ik gebruik wel elke wasbeurt calgon in mijn wasmachine omdat wij erg hard water hebben. Wij hebben wel een dure wasmachine dus ik ben er wel zuinig op.
Ik draai hem ook wel halfvol maar dat maakt niet uit omdat het gewogen wordt en daar wordt het programma op afgestemd en ik was alleen maar s'nachts en in het weekend omdat dat voor ons veel goedkoper is (kregen ook erg leuk bedrag terug van de delta)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 sep 2008 13:07

2x :lol:
Laatst gewijzigd door liefie op 29 sep 2008 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”