Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor liefie » 06 apr 2009 15:53

Klopt lekker eten hoeft zeker niet duur te zijn als het maar goed en gezond is. Bij mijn man thuis mocht eten echt geen geld kosten ze zijn niet voor niks bijna allemaal veel te mager! (en dit is niet omdat ze geen cent te makken hebben want er moest wel elke 2 jaar een splinternieuwe auto op het garagepad staan )
Mijn man nam vroeger maar 2 of 3 boterhammen mee naar zijn werk omdat ze altijd hetzelfde hadden op brood dat hij er echt met tegenzin aan begon en zei er maar niks van want je kreeg echt een grote mond terug.
Tegenwoordig neemt hij 6 boterhammen mee omdat wij het vleeswaren gewoon afwisselen en hij is 10 kilo aangekomen en ziet er nu echt gezond uit!
Nu hebben wij al een maand of 4 heeel veel geld uitgegeven aan de verbouwing maar dat vind ik echt niet erg we krijgen er iets super moois voor terug.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 06 apr 2009 15:55

Idd, er wordt hier wel vaak gesproken over zo goedkoop mogelijk de boodschappen doen.
Als je nu bijna geen geld te besteden hebt kan ik dit heel goed begrijpen, maar als je wel gewoon goed voldoende geld hebt zou ik zeker niet zoveel op prijzen letten en naar de goedkoopste supermarkten gaan.
Natuurlijk is het eten van bijvoorbeeld de Aldi best lekker, maar waarom naar de Aldi als je ook gewoon heel goed naar een wat duurdere supermarkt kunt?? waar de kwaliteit toch gewoon beter is.
Wij letten gelukkig niet zoveel op geld wat betreft de boodschappen, natuurlijk kopen wij ook weleens iets wat in de aanbieding is omdat het dan lekker goedkoop is maar verder kopen we gewoon wat we lekker vinden en nodig hebben.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 apr 2009 17:00

Tuinfluiter schreef:Wij letten gelukkig niet zoveel op geld wat betreft de boodschappen, natuurlijk kopen wij ook weleens iets wat in de aanbieding is omdat het dan lekker goedkoop is maar verder kopen we gewoon wat we lekker vinden en nodig hebben.

Ja, inderdaad. Zo doen wij dat ook.
Nou wil het geval dat net elke keer als ik het 'Sonja-menu' voor de volgende drie dagen ga halen, die producten dan ook 9 van de 10 keer in de reclame zijn. :) Ze houden er vast rekening mee, dat we aan het bakkeren zijn... :P
Net moest ik bijvoorbeeld: krieltjes, Kellog's K, kipfilet, rundvlees, optimel en ananas hebben. Was allemaal in de aanbieding. :)
De kipfiletreepjes waren zo goedkoop, dat ik dan gelijk maar twee pakken insla, kunnen weer in de diepvries.
Afbeelding

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 apr 2009 17:13

Ik kan heel erg genieten van lekker eten, maar dat wil niet zeggen dat lekker ook duur is. Een gewone gehaktbal met andijvie en aardappels heerlijk toch.
Het allerergste wat me kan overkomen is honger lijden. Door het feit dat er bijv hongersnood komt of je komt zelf op een zwaar dieet dat niks meer kan.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 apr 2009 17:37

Tuinfluiter schreef:Idd, er wordt hier wel vaak gesproken over zo goedkoop mogelijk de boodschappen doen.
Als je nu bijna geen geld te besteden hebt kan ik dit heel goed begrijpen, maar als je wel gewoon goed voldoende geld hebt zou ik zeker niet zoveel op prijzen letten en naar de goedkoopste supermarkten gaan.

We hebben genoeg geld te besteden, maar ik let toch echt wel op de prijzen in de supermarkt.
Aldi/Lidl zit hier niet id buurt, dus ga naar de AH, soms C1000. Maar let echt wel op.
Ik geniet er juist van dat het goedkoop is. :puh: En m'n man maakt het toch allemaal geen reet uit wat hij eet. :clown:
Wil trouwens niet zeggen dat we niet lekker eten, maar het is wel meestal lekker goedkoop.
Geef liever mn geld uit aan iets anders.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 apr 2009 19:50

Dat de kwaliteit bij een duurdere supermarkt echt beter is is onzin, veel producten komen uit dezelfde fabrieken, alleen de verpakking is anders.
Met een beperkt budget boodschappen doen heeft mij trouwens heel veel geleerd: het heeft ervoor gezorgd dat ik veel bewuster omga met wat we eten en drinken, waardoor ik er juist veel meer van geniet.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 06 apr 2009 19:59

Mijn zus heeft ooit in 'n koekjesfabriek gewerkt, waar ze o.a. stroopwafels in moesten pakken.
Je kreeg een hele rits stroopwafels achter elkaar, allemaal op dezelfde manier gemaakt, maar om de 1 kwam het zakje van de Gulden Krakeling, en om de ander het goedkoopste merk :lol:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 apr 2009 14:19

Ansje schreef:
kirsten schreef:Ik vind stille zaterdag wel een mooie dag om er even bij stil te staan door bijbellezen en bidden e.d. Maar ik beleef die dag verder gewoon als elke andere dag. Wij gaan op stille zaterdag en ook tweede Paasdag dit jaar klussen.

Wij ook...en op goede vrijdag ook al! Heerlijk zo'n lang weekend! :wink:
waarom klussen op een feestdag ?? Ik dacht dat alleen niet-Christelijke mensen zoiets deden. Klinkt heel stom maar ik zag mensn wel ns naar de woonboulevard lopen, daarvan ging ik uit dat zij niet-Christelijk zijn en dus eigenlijk niets beters te doen hadden (klinkt bot maar zo bedoel ik het niet)
2e Paasdag is gewoon Bijbels hoor, je leest een dag na Zijn opstanding ook dat de vrouwen naar de discipelen gaan waar ze Jezus ontmoeten in Galilea, Thomas de Heer tegenkomt, enzo. Allemaal Bijbels :)

ik snap eigenlijk niet waarom je op een Christelijke feestdag moet klussen :? zijn er eindelijk feestdagen waar je (extra) bij Jezus stilstaat (en KAN EN MAG) stilstaan, ga je klussen :shock: gaan julie dan bijv. op 2e Kerstdag dan ook klussen ofzo? Ik vind dat ook een feestdag en zal nooit gaan winkelen dan ofzo!!
(klinkt heel schijnheilig ofzo, zo bedoel ik het niet maar dit is bijv. helemaal NIET mijn indeling, ik sta open voor meningen)

Wij shoppen bij diverse winkels voor boodschappen, wij hebben dan ook enorm veel keus. We verdienen met z'n 2en maar let echt wel op de prijzen. Ik ben niet krenterig ofzo.. ik proef dan ook weinig verschil of het nou "echte" merken zijn of Aldi. Ben gewoon niet zo moeilijk :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 apr 2009 14:25

de bij-zondagen (2e kerst/paas/pinksterdagen), bid en dankdagen zijn door mensen in gevoerd. Komen niet in de Bijbel voor. Dat de vrouwen naar de discipelen gingen op de dag na de opstanding heeft niet zo zeer met tweede paasdag te maken.

En klussen op bijzondagen zie ik opzich niet echt als iets verkeerds. Maar dat is gewoon een persoonlijke mening. Om nu direct mensen op te veroordelen vindt ik toch wel iets te ver gaan.

Wij klussen ook weleens op zondag en maak op zondag ook weleens wat schoon. Maar alleen als we verder niks te doen hebben op zondag. En sommige klussen kunnen ontspannend zijn, vooral als je een zittende baan heb.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 apr 2009 15:00

Maar Kwebbel, dat is dan toch geen aanwijzing voor een tweede feestdag? Die mensen zagen Jezus echt wel meer hoor, dan alleen op Sabbat. Zeker zij discipelen. Tweede feestdagen zijn er gewoon bij verzonnen, en ik vind ze geheel onnodig, dus wij hebben dan gewoon nog een extra dagje vrij. En daar genieten we lekker van. Vaak wel naar familie of vrienden ofzo, en anders klussen we ook gewoon. Ik zie niet zo in waarom dat niet zou kunnen. Waarom je op tweede feestdagen opeens meer met God bezig moet zijn (maar wij gaan ook niet naar de kerk op tweede feestdagen omdat we die hele instelling onnodig vinden, tot een paar jaar terug hadden wij in onze gemeente geen eens tweede feestdagen, en nu proberen we het weer terug te krijgen om op tweede feestdagen alleen sing-ins of zangdiensten te houden).
Ik zou het ook best vinden als die feestdagen eraf gaan en we gewoon gaan werken die dagen. geef me maar een week extra zomervakantie ofzo :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 apr 2009 09:36

Hier is het vandaag een gewone werkdag, niks geen gekkigheid met 2e Paasdag ;) Werken moeten we! Maar serieus, tweede kerstdag heet hier niet eens tweede kerstdag. Je hebt toch ook geen 1e verjaardag en dan ben je de dag erna ook nog jarig? Volgens mij alleen maar door de mensen verzonnen. Niet dat ik klagen zal hoor, als me dat een vrije dag op zou leveren ;) maar voor mij is vandaag niet anders dan een gewone maandag...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 apr 2009 16:45

MissF schreef:Maar Kwebbel, dat is dan toch geen aanwijzing voor een tweede feestdag? Die mensen zagen Jezus echt wel meer hoor, dan alleen op Sabbat. Zeker zij discipelen. Tweede feestdagen zijn er gewoon bij verzonnen, en ik vind ze geheel onnodig, dus wij hebben dan gewoon nog een extra dagje vrij. En daar genieten we lekker van. Vaak wel naar familie of vrienden ofzo, en anders klussen we ook gewoon. Ik zie niet zo in waarom dat niet zou kunnen. Waarom je op tweede feestdagen opeens meer met God bezig moet zijn (maar wij gaan ook niet naar de kerk op tweede feestdagen omdat we die hele instelling onnodig vinden, tot een paar jaar terug hadden wij in onze gemeente geen eens tweede feestdagen, en nu proberen we het weer terug te krijgen om op tweede feestdagen alleen sing-ins of zangdiensten te houden).
Ik zou het ook best vinden als die feestdagen eraf gaan en we gewoon gaan werken die dagen. geef me maar een week extra zomervakantie ofzo :D
ik ben dan nog een beetje van de tradities. Wij mochten op de 2e feestdag ook niets bijzonders doen en dat is bij m'n schoonfamilie ook zo.
Pasen duurt twee dagen en wordt gevierd op een zondag en maandag. Beide dagen worden wel afzonderlijk Eerste en Tweede Paasdag of Paaszondag en Paasmaandag genoemd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pasen
Maar dan gaan we afwijken...... wij zijn het gewoon niet gewend en dat is heel verschillend per gezin (gelukkig maar) ik vond het gewoon n beetje raar dat als je 365 dagen in het jaar heb waarvan misschien wel de helft op zaterdag vrij bent dat je dan uitgerekend op 2e feestdagen moet gaan klussen. Maar goed, verschil van mening :)

Wil ook even reageren op Tuinfluiter: wij hebben 2 salarissen maar letten echt wel op de prijzen. Ik wil ook nog kunnen sparen voor een volgend huis. Ga niet uitgebreid in op details want dat is prive maar ik wil ook nog een beetje sparen en t is maar goed dat wij allebei niet zo om supermarkten geven en dat we alles best te eten vinden, dan kunnen we nog een beetje lekker sparen :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 apr 2009 18:14

Wij klussen minimaal 2 dagen in de week, door tweede paasdag konden dit 3 dagen worden (gelukkig maar). We zitten krap in de tijd omdat we nu eenmaal een bouwval gekocht hebben en met fulltime baan ernaast + studie hebben wij gewoon onze dagen nodig. Vandaar dat wij bewust hebben gekozen om op tweede paasdag te klussen. Een aantal jaar geleden bestond tweede paasdag zelfs niet, daarom hecht ik er niet enorme waarde aan.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 18 apr 2009 17:56

Pfff... wij hebben een pittige energierekening gekregen. Jullie ook? Komt dat door de koude winter die we hebben gehad??? :-k

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 apr 2009 21:37

Ik ben ook heel benieuwd naar de eindafrekening maar weet niet wanneer we hem krijgen maar wij krijgen denk een smak geld terug.
Wij hebben niet heel veel extra gestookt deze winter zijn overdag weinig thuis of bezig en dan hoeft de kachel niet eens aan (behoorlijk warm huis)

Terug naar “Archief”