Je vraagt er zelf om...
Al die jaren dat ik er werk erger ik mij aan 1 collega mar kan daar over algemeen vrij goed mee om gaan. Maar ik ben nu 3 dagen terug van vakantie en ik ben al een keer enorm kwaad weg gelopen om te voorkomen dat ik zou ontploffen. Want een kwartier later zouden we namelijk een belangrijke vergadering hebben.
Als een bewoner naar het ziekenhuis bijv. moet dan vertellen we dat of net er voor of de dag er voor maar eerder niet. Nu ging zij gisteren tegen een bewoner zeggen dat ze dinsdag samen gingen auto rijden (waar hij dol op is) en naar de dokter zouden gaan. gevolg: vandaag de hele dag die man aan het zeuren over dat hij weg moet naar de dokter. Waardoor hij ook steeds negatieve afwijzing krijgt.
Blijkt dat ze ook nog is een dubbele afspraak heeft geboekt. Rond de zelfde tijd moeten ze met een bewoner naar de tandarts en de ander in het ziekenhuis zijn. Continu eist zij dat zij met hem mee gaat naar het ziekenhuis, geeft ze opeens haar dienst weg van dinsdag. Dus zitten anderen met de gebakken peren. Vandaag afspraak verzet en woensdag kan ze nu toch nog met hem naar het ziekenhuis.
Toen ik op vakantie ging had ik alles aan een collega overgedragen en opgeschreven dat zij al mijn taken waar zou nemen. Gaat dezelfde collega opeens in de map schrijven dat ZIJ (ja heel nadrukkelijk heeft ze dat gedaan) wel even de weekoverzichten e.d. ging maken. Dit gedaan op de dagen dat mijn vervangster ook even vrij was. Heel uitgekookt!
Met een bewoner is ze naar de tandarts in ziekenhuis geweest en de bewoner moet geopereerd. Ze schrijft dat op in de rapportage en schrijft en groots bij: ik heb gezegd dat IK dan mee ga.
Woest was ik. Al die zaken ben ik eindverantwoordelijk voor terwijl ze geen ruimte bied voor mijn eigen inbreng. Daarbij kan je nooit van te voren zeggen wie wanneer mee kan. Het ergste is dat met haar niet te praten valt hier over. Onderhand weet ik niet goed meer hoe ik met haar om moet gaan. Het irriteert en frustreert als mensen niet aan afspraken houden en zo enorm bazig zijn over jou verantwoordelijkheden.
'k Heb wel besloten dat ik er voor ga zorgen dat ik een dagdienst heb als die bewoner voor de operatie moet en dan mag ik gewoon met hem mee. Dan ga ik mijn positie even een keer misbruiken en gewoon eigenhandig de afspraak zo zetten, plannen, verzetten dat ze even op haar plek terug gezet wordt.
zo.... dat was het geloof ik wel