Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 30 jan 2009 20:09

LeChat schreef:
christien schreef:@ koekie

Als ik zo je verhaal hoort schrik ik echt, en vraag ik me af waar ik aan begonnen ben :roll: Ik hoop per 1 april te starten op waarschijnlijk interne als instroom ll bp 3e jaars.
Ben ook heel erg benieuwd hoe dat allemaal gaat verlopen.
Ach joh, niet teveel piekeren vooraf, in elke nieuwe baan moet je wennen, hoor. En hopelijk valt het voor jullie allebei (al dan niet na een tijdje) erg mee, zeker als je eenmaal je eigen ritme hebt.

Ja dat is ook al wel zo, we zien het wel.
Heb voor dat ik begin nog een week voorjaarsvakantie
dus lekker relaxed beginnen, ook scheelt het al wel dat ik de school
kan van de opleiding vig.

@ Koekie hoe is het gegaan met je nachtdiensten?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jan 2009 20:22

@Daphne, hoe gaat het nu met jou en alles op het werk?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 30 jan 2009 22:26

koekie schreef:Ik werk sinds 3 weken in het ziekenhuis, interne maag-lever en darm :). eerste baan, dus alles is vreselijk nieuw, ik ken het ziekenhuis niet, nooit op een interne afdeling stage gelopen en tis echt een vreselijk drukke afdeling.
aan de ene kant vind ik het wel een super leuke interesante afdeling. Heel leuk team ook. Maar tis ook echt super zwaar. ben nu officieel door men inwerktijd heen. Gelukkig heb ik in overleg wat meer inwerkdagen gekregen. maar volgende week sta ik niet meer overgepland. daar baal ik wel van want die inwerkdiensten waren super druk dat we met zen 2(wat je dus normaal alleen doet) al de hele dienst zaten te rennen. Ik moet er nog niet aan denken om het alleen te doen. laat staan dat ik al iets snap.
Ik kom er achter dat ik heelveel gewoon nog niet weet, qua ziektebeelden, organisatie, etc.
Ik had van te voren niet verwacht dat het zo moeilijk nog zou zijn, baal een beetje dat ik voor 36 uur gekozen heb. want op het moment kost de baan me 120% terwijl ik nog meer leven dan alleen men werk heb ;)
Op men werk zeiden ze dat dat heel normaal was, dus ik wacht de komende 2 maanden nog wel af en hoop dat het dan wat beter gaat.:)
Ik ben benieuwd of ik het ga redden, hoop het wel!
Welja, dit was mijn verhaaltje weer, kga nu de nachtdienst in, na 2 inwerknachtdiensten, sta ik vannacht niet meer overgepland.
Ben benieuwd!

Erg herkenbaar! De eerste weken heb ik heeel veel geslapen. Nu moet ik na een dagdienst vaak ook nog even een uurtje gaan liggen, want er meestal 2 worden. Maar dat komt ook door gezondheidsproblemen.
Op elke afdeling lijkt het erg druk, en ik denk dat het in alle ziekenhuizen zo zal zijn! Het is soms echt niet leuk meer. We lopen rond met een minimale bezetting waarop maximaal beroep wordt gedaan. Bij ons beginnen de eerste zieken al te komen door oververmoeidheid. Ik zit er sterk over te denken om of naar 32 te gaan of de thuiszorg in te gaan.

@Koekie en Christien: niet tobben. Bedenk maar dat iedere verpleegkundige zo is begonnen.
@Gerdien: hoe ist bij je op het werk?
@Daphne: suc6 maandag!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jan 2009 22:30

Weet je zeker dat je dat wilt weten? :mrgreen:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 30 jan 2009 22:34

:jaknikken:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 30 jan 2009 22:52

wij kunnen eindelijk weer een beetje ademhalen...na enorm drukke en vermoeiende, agressieve, negatieve weken keert de rust een beetje weer. Behoorlijk wat mensen met ontslag gegaan de afgelopen week.
Ik wist niet wat ik vandaag meemaakte 8) hiervoor in de nacht gezeten en verwacht dat het nog net zo hectisch zou zijn als daarvoor, we konden gewoon pauze houden om de beurt 8)
kMoet wel zeggen dat er heel serieus omgegaan is met de werkdruk en de zorgzwaarte van de patienten, psycholoog en zelfs de klinisch geriater kwamen helpen.
Kunnen nu ook weer ons voorzichtig gaan richten op de kwaliteitsverbeteringen en de andere neventaken...
HIEP HOI :mrgreen:
PaSaP Hoogh!!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 30 jan 2009 22:54

@ koekie en christien..
psychiatrie en zh zijn maybe niet te vergelijken maar ook ik ben kapot na een dienst werken en heb ff een uurtje nodig om bij te tanken....de zorg vergt sowieso veel van je!
PaSaP Hoogh!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jan 2009 22:59

Je vraagt er zelf om... ;)

Al die jaren dat ik er werk erger ik mij aan 1 collega mar kan daar over algemeen vrij goed mee om gaan. Maar ik ben nu 3 dagen terug van vakantie en ik ben al een keer enorm kwaad weg gelopen om te voorkomen dat ik zou ontploffen. Want een kwartier later zouden we namelijk een belangrijke vergadering hebben.

Als een bewoner naar het ziekenhuis bijv. moet dan vertellen we dat of net er voor of de dag er voor maar eerder niet. Nu ging zij gisteren tegen een bewoner zeggen dat ze dinsdag samen gingen auto rijden (waar hij dol op is) en naar de dokter zouden gaan. gevolg: vandaag de hele dag die man aan het zeuren over dat hij weg moet naar de dokter. Waardoor hij ook steeds negatieve afwijzing krijgt.
Blijkt dat ze ook nog is een dubbele afspraak heeft geboekt. Rond de zelfde tijd moeten ze met een bewoner naar de tandarts en de ander in het ziekenhuis zijn. Continu eist zij dat zij met hem mee gaat naar het ziekenhuis, geeft ze opeens haar dienst weg van dinsdag. Dus zitten anderen met de gebakken peren. Vandaag afspraak verzet en woensdag kan ze nu toch nog met hem naar het ziekenhuis.

Toen ik op vakantie ging had ik alles aan een collega overgedragen en opgeschreven dat zij al mijn taken waar zou nemen. Gaat dezelfde collega opeens in de map schrijven dat ZIJ (ja heel nadrukkelijk heeft ze dat gedaan) wel even de weekoverzichten e.d. ging maken. Dit gedaan op de dagen dat mijn vervangster ook even vrij was. Heel uitgekookt!

Met een bewoner is ze naar de tandarts in ziekenhuis geweest en de bewoner moet geopereerd. Ze schrijft dat op in de rapportage en schrijft en groots bij: ik heb gezegd dat IK dan mee ga.

Woest was ik. Al die zaken ben ik eindverantwoordelijk voor terwijl ze geen ruimte bied voor mijn eigen inbreng. Daarbij kan je nooit van te voren zeggen wie wanneer mee kan. Het ergste is dat met haar niet te praten valt hier over. Onderhand weet ik niet goed meer hoe ik met haar om moet gaan. Het irriteert en frustreert als mensen niet aan afspraken houden en zo enorm bazig zijn over jou verantwoordelijkheden.

'k Heb wel besloten dat ik er voor ga zorgen dat ik een dagdienst heb als die bewoner voor de operatie moet en dan mag ik gewoon met hem mee. Dan ga ik mijn positie even een keer misbruiken en gewoon eigenhandig de afspraak zo zetten, plannen, verzetten dat ze even op haar plek terug gezet wordt.

zo.... dat was het geloof ik wel 8)

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 30 jan 2009 23:02

weet je wat ik dan niet zo goed snap...waarom bespreek je dat niet gewoon met haar ipv eigenlijk ook hetzelfde terug te doen? :oops:
PaSaP Hoogh!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jan 2009 23:05

Dat is het punt wat ik ook schreef. het is niet te bespreken met haar.
Er blokkeert dan iets bij haar en daar kom je niet door heen. Dat is al zo vaak geprobeerd.

Daarom dat ik maar over een andere boeg ga gooien. Het is hard maar ik weet ook even niet meer hoe ik anders zelf de leiding en overzicht kan houden.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 30 jan 2009 23:07

Vast hierom :wink:
Het ergste is dat met haar niet te praten valt hier over.

@ Gerdien: vervelend zulke collega's! Vooral bij die categorie zorgvragers.

Ik vraag me weleens af waar we in de zorg met zn allen meebezig zijn. In bijna elke zorgsector hoor ik dat het loeidruk is en mensen weggaan omdat ze het niet meer trekken. En de berichtgeving uit den Haag en verdere bestuurlijke niveaus wordt er ook niet positiever op...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 feb 2009 09:39

@liefie.. hoe is het gegaan in en rond Hoogerheide met werken het weekend?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 feb 2009 10:15

Zaterdag heb ik mijn auto bij het medisch centrum gezet en mijn fiets meegenomen en naar alle clienten gefietst. (was erg koud :D )
Zondagochtend was het nog kouder ik dacht het is goed ik vraag geoon of ik er langs mag om naar clienten te gaan en dat mocht gelukkig want ik had een ochtend en avonddienst. Maar s'avonds was het een bende heel veel gezeur van boze mensen (vooral de engelsen en duitsers).
Ik heb in 8 uurtjes werk 225 km gereden :lol: Maar krijg alles gewoon netjes vergoed hoor.
Nu lekker even een dagje vrij en dan morgen er weer vol tegenaan (ze zijn nog wel heel de week bezig met opruimen)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 02 feb 2009 10:50

Veel succes hé Daphne vandaag met je gesprek!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 feb 2009 10:56

@Liefie, dat is de moeite voor één dienst!

@Daphne... dat is waar ook! Heel veel succes en ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Terug naar “Archief”