Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mar 2008 17:54

Als het onding (de auto dus) nodig is voor het werk, dan is het vaak goedkoper om met z'n tweeen in dat ding te stappen dan met de trein te gaan. En het is ook sneller. Maar ik blijf toch van de trein houden. Als ik alleen reis, dan kan dat sowieso niet met de auto en dat vind ik helemaal niet erg.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 mar 2008 18:00

Mensen, even een vergelijkend warenonderzoek :) Ik heb gemerkt bij de wekelijkse boodschappen dat ik meer en meer betaal voor dingen zoals brood, melk en groenten. Is dat bij jullie ook zo? Bijvoorbeeld, kon ik een jaar geleden nog voor onder 45 pond per week boodschappen doen, nu ben ik blij als ik onder de £60 blijf. Zijn de prijzen in Nederland ook zo gestegen?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 mar 2008 18:01

Ik vind de auto wel fijner dan het OV, hoor! Behalve als we richting het centrum gaan, dan natuurlijk niet.

Verder ben ik blij met mijn eigen auto, ben ik lekker snel op mijn werk en weer thuis. Ik heb - als ik net na de spits moet beginnen - een reistijd van 5 minuten met de auto! Met het OV zou dat vele malen langer zijn!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 17 mar 2008 18:06

Mijn tante heeft het best wel krap iedere maand en die rijden zo weinig mogelijk met de auto.

Relatief erg dure km's, dus. Ik zou in zo'n geval eerder een Greenwheels-abonnement o.i.d. afsluiten.

Maar gelukkig hoef ik me er geen zorgen over te maken. Voor een paar honderd euri per maand kan ik rijden wat ik wl.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 17 mar 2008 18:36

LauraC schreef:Mensen, even een vergelijkend warenonderzoek :) Ik heb gemerkt bij de wekelijkse boodschappen dat ik meer en meer betaal voor dingen zoals brood, melk en groenten. Is dat bij jullie ook zo? Bijvoorbeeld, kon ik een jaar geleden nog voor onder 45 pond per week boodschappen doen, nu ben ik blij als ik onder de £60 blijf. Zijn de prijzen in Nederland ook zo gestegen?

Je het wordt hier ook steeds duurder! Brood was voorheen onder de euro, nu ist bijna 1,50. Groenten ed weet ik niet precies, haal dan ook meestal de aanbiedingen. Maar voorheen kon ik rondkomen van 30 euro per week, nu ist 40 tot 45 euro! En soms red ik het dan ook niet, maar dat komt door Sarah, want die luiers ed zijn ook behoorlijk prijzig.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 17 mar 2008 18:44

Hier gaan alle prijzen ook omhoog, vooral van de basis-dingen zoals brood, meel, olie, zuivel e.d.
Ik vond pas het volgende lijstje met boofschappenprijzen t.o.v. andere Europese landen (prijzen allemaal omgeekend in euro):

1 ltr Slaolie: In Roemenie 1,65 euro in Duitsland 0,99 euro - 66 % hoger in Roemenie

1ltr melk: In Roemenie 1 euro in Duitsland 0,7 euro - 43% hoger in Roemenie

250 gr koffie: In Roemenie 4 euro in Italie 2,45 euro - 67% hoger in Roemenie

1 kg suiker: In Roemenie 0,78 euro in Italie 0.74 euro - 7% hoger in Roemenie

1 kg komkommers: In Roemenie 1,92 euro in Belgie 1,49 euro - 28% hoger in Roemenie

1 kg peren: In Roemenie 1,50 euro in Belgie 1,09 euro - 38% hoger in Roemenie

1 kg druiven: in Roemenie 3,2 euro in Belgie 1,99 euro - 61% hoger in Roemenie

Het is hier dus echt geen goedkoop boodschappen doen :?

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 17 mar 2008 19:38

MissF schreef:Ik gebruik hem in principe ook alleen voor mijn werk. Die van mijn man gebruiken we voor de rest waar we samen heen gaan.
maar vorige week was ik al 1 keer naar Sliedrecht heen en weer, en 1 keer naar Arnhem, en dat scheelde meteen een hele bezinetank in de maand. Ik tank dan drie keer per maand voor 50 euro, mijn man vijf keer voor 40 euro. Al wordt die van hem heel goed vergoed door zijn werk, hij krijgt enorm veel vergoeding. Ik helaas niet, dus mijn autokosten komen gewoon allemaal in onze 'huishoudrekenening' terecht.

Maarja, voor ons werk hebben we sowieso allebei een auto nodig, dus daar is niks aan te doen.

Hoeveel rij je dan met een tank? Ik kan vanuit Kesteren of Rhenen wel een keer of 5 op en neer naar Sliedrecht en een keer naar Arnhem schat ik. Kom ongeveer 800-900 Km met een tank. Met mn vorige (smallere) banden heb ik weleens 1000 Km gehaald. Ik tank altijd rond de 45-50 liter.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mar 2008 19:39

Galiteia: kan je dan niet beter gaan fietsen als het met de auto maar 5 minuten is?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 mar 2008 19:43

Lalage schreef:Galiteia: kan je dan niet beter gaan fietsen als het met de auto maar 5 minuten is?

Uhm. Mijn fiets heeft 2 lekke banden, en dat al veeeeeeeeeele jaren...

En ik wil ook niet fietsen. Dan kom ik bezweet en met rood hoofd aan op mijn werk, om dan meteen voor een klas te gaan staan... nee, daar moet ik niet aan denken. En dan alle spullen die ik versleep....

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 17 mar 2008 19:45

Galateia schreef:En ik wil ook niet fietsen. Dan kom ik bezweet en met rood hoofd aan op mijn werk, om dan meteen voor een klas te gaan staan... nee, daar moet ik niet aan denken. En dan alle spullen die ik versleep....

Herkenbaar.
Alleen die spullen die ik meeneem.
Een auto is bar handing...!
Maar het kost idd centjes. De benzine is 1, maar dan de verzekering en de wegenbelasting :roll:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 17 mar 2008 19:46

Oh ja, en de boodschappen zijn ook enorm duur geworden hier in NL ja. Kverbaas me er over hoe hard de prijzen stijgen....en m'n loon blijft hetzelfde... :| :wink:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mar 2008 19:50

Galateia schreef:
Lalage schreef:Galiteia: kan je dan niet beter gaan fietsen als het met de auto maar 5 minuten is?

Uhm. Mijn fiets heeft 2 lekke banden, en dat al veeeeeeeeeele jaren...

En ik wil ook niet fietsen. Dan kom ik bezweet en met rood hoofd aan op mijn werk, om dan meteen voor een klas te gaan staan... nee, daar moet ik niet aan denken. En dan alle spullen die ik versleep....

Je hoeft niet perse heel hard te fietsen hoor. Maar waar haal jij je beweging dan vandaan als ik vragen mag?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mar 2008 20:28

@markie
Ik rij 500 km op een tank, ik tank altijd 35 liter ongeveer.
Naar mijn werk is 20 km heen, 20 terug. Dan kom ik altijd op eens per 2 weken tanken. Maar een ritje Arnhem en Sliedrecht brengt me dan op bijna nog een tank. En soms werk ik 5 dagen per week, dus 200 km per week, dan zit je ook al snel aan heel wat km.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 17 mar 2008 20:38

MissF schreef:@markie
Ik rij 500 km op een tank, ik tank altijd 35 liter ongeveer.
Naar mijn werk is 20 km heen, 20 terug. Dan kom ik altijd op eens per 2 weken tanken. Maar een ritje Arnhem en Sliedrecht brengt me dan op bijna nog een tank. En soms werk ik 5 dagen per week, dus 200 km per week, dan zit je ook al snel aan heel wat km.

Ok! Ja je hebt voor je het weet een berg kilometers gereden. Ik rij vrijwel alle kilometers nu voor mijn werk. 2/3e schat ik. Gelukkig werk ik nu niet zo ver weg, maar toch nog 70 km per dag. Is ook 350 per week. Nu tank ik ongeveer 1 keer per anderhalf á 2 weken ook. Das wel lekker als je voorheen hetzelfde per week tankte. Jammer dat de brandstofprijzen zo onbeschoft duur zijn. Ik rijdt nu 6 jaar diesel. De diesel is in die 6 jaar bijna in prijs verdubbeld. In 2002 kostte hij 65 cent per liter. Nu 1,25. Echt absurd. Hij is de laatste 6 jaar harder in prijs gestegen dan de 50 jaar daarvoor.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 mar 2008 20:47

Lalage schreef:Je hoeft niet perse heel hard te fietsen hoor. Maar waar haal jij je beweging dan vandaan als ik vragen mag?

Bij slecht weer een hometrainer, bij goed weer ga ik graag een stuk rennen. En verder begin ik binnenkort weer met dansen. Beweging genoeg!

Terug naar “Archief”