Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 24 jan 2008 20:39

Ilias schreef:Vervloekt is die Hassan van Hezbshaytaan, en vervloekt is Israel. Dat Arabieren meer dan 1000 jaar wonen in Palestina/Israel is een feit, en daar wonen o.a. ook hun voorouders.
Je moet eens oppassen met het vervloeken dat kan tegen je gaan werken. Vooral ook omdat je je eigen koran niet eens kent. Israel is gezegend door jouw eigen Allah, tenminste dat beweert de koran. Lees maar eens koran 28:4-5 het lijk wel alsof ik dat boek nog beter ken dan jij :mrgreen:

Een volgende: huilende hamasleden bij een parlementsvergadering. Omdat israel de stroom heeft afgesloten moeten ze noodgedwongen in het kaarslicht vergaderen. vertel maar eens wat je opvalt bij de onderstaande foto :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 24 jan 2008 21:15

goshen schreef:
Ilias schreef:Vervloekt is die Hassan van Hezbshaytaan, en vervloekt is Israel. Dat Arabieren meer dan 1000 jaar wonen in Palestina/Israel is een feit, en daar wonen o.a. ook hun voorouders.
Je moet eens oppassen met het vervloeken dat kan tegen je gaan werken. Vooral ook omdat je je eigen koran niet eens kent. Israel is gezegend door jouw eigen Allah, tenminste dat beweert de koran. Lees maar eens koran 28:4-5 het lijk wel alsof ik dat boek nog beter ken dan jij :mrgreen:

Een volgende: huilende hamasleden bij een parlementsvergadering. Omdat israel de stroom heeft afgesloten moeten ze noodgedwongen in het kaarslicht vergaderen. vertel maar eens wat je opvalt bij de onderstaande foto :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Wat moet ik raar vinden van 28 4-5? De Toorn van Allah ligt op het vervloekte volk dat Jezus (as) dood wou hebben.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 25 jan 2008 08:17

Nou ik denk dat we met je laatste afgrijselijke opmerking de oorzaak van het conflikt in Israel gevonden hebben.
Het is diep triest dat je zoiets denkt en het nog durft neer te zetten hier op een christelijk forum ook. Je zou een schop onder je hol moeten krijgen. :-oo

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 25 jan 2008 14:13

Peace man!zon10
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 25 jan 2008 14:49

Russell schreef:Peace man!zon10
Met zo'n opmerking heb ik geen vrede, ik zou jouw mening ook wel eens willen horen! Is het verstandig dat ik er maar het zwijgen toe doe? regenboog-smile

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 25 jan 2008 15:45

goshen schreef:Nou ik denk dat we met je laatste afgrijselijke opmerking de oorzaak van het conflikt in Israel gevonden hebben.
Het is diep triest dat je zoiets denkt en het nog durft neer te zetten hier op een christelijk forum ook. Je zou een schop onder je hol moeten krijgen. :-oo

Dit herinnert me aan de kerst op de lagere school. In de klas deden we ook de gordijnen dicht en mochten we een van huis meegenomen kaarsje aansteken.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 25 jan 2008 15:45

Iemand vervloeken lijkt me op zijn minst een aparte aangelegenheid waar een forum niet de aangewezen plaats voor is.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 25 jan 2008 18:53

goshen schreef:
Russell schreef:Peace man!zon10
Met zo'n opmerking heb ik geen vrede, ik zou jouw mening ook wel eens willen horen! Is het verstandig dat ik er maar het zwijgen toe doe? regenboog-smile

In sommige gevallen wel ja. Het lijkt er verdacht veel op dat figuren als jij en Ilias helemaal niet in eerste instantie geïnteresseerd zijn in vrede, of een hekel aan het conflict hebben. Nee, je haalt er een stuk identiteit vandaan; je hebt een vijand die je moeilijk zou kunnen missen.

Waarom moet je over elke actie van één van beide partijen een mening hebben? Zo constructief is dat niet hoor.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 25 jan 2008 18:56

die megafoons :P
Auf Wiedersehen!

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 25 jan 2008 19:33

Russell schreef:In sommige gevallen wel ja. Het lijkt er verdacht veel op dat figuren als jij en Ilias helemaal niet in eerste instantie geïnteresseerd zijn in vrede, of een hekel aan het conflict hebben. Nee, je haalt er een stuk identiteit vandaan; je hebt een vijand die je moeilijk zou kunnen missen.

Waarom moet je over elke actie van één van beide partijen een mening hebben? Zo constructief is dat niet hoor.
Psychologie van de koude grond, "een vijand die ik moeilijk zou kunnen missen". En wie is mijn vijand?, ik weet wel:
Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.

Als iemand een volk "vervloekt" noemt kan ik niet zwijgen, of men dat nou beweert van duitsers, marokkanen, friezen of israelisch maakt in dat geval niet uit (alhoewel de Israelisch wel een plekje in mijn hart hebben).

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 26 jan 2008 20:49

Een van de berichten in dit topic heb ik zojuist verwijderd.
Mag ik iedereen wijzen op de gouden forumregel:
Deelnemers aan het forum van Refoweb verklaren hierbij zich aan de regels van goed fatsoen te houden en geen kwetsende, obscene/vunzige, godslasterlijke, haatdragende of intimiderende berichten te plaatsen. RefoWeb aanvaardt dienaangaande geen enkele aansprakelijkheid. Postings die in strijd zijn met bovenstaande zullen z.s.m. verwijderd worden. Berichten die geplaatst zijn op dit forum, zijn de meningen en gezichtspunten van de gebruikers en niet van RefoWeb.

Een ieder accepteert die bij het maken van zijn gebruikersaccount.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 26 jan 2008 21:39

goshen schreef:Als iemand een volk "vervloekt" noemt kan ik niet zwijgen, of men dat nou beweert van duitsers, marokkanen, friezen of israelisch maakt in dat geval niet uit (alhoewel de Israelisch wel een plekje in mijn hart hebben).

Ik zou er bijna: 'Als iemand een volk "vervloekt" noemt kan ik niet zwijgen, of men dat nou beweert van duitsers, marokkanen, homo's friezen of israelisch maakt in dat geval niet uit (alhoewel de Israelisch wel een plekje in mijn hart hebben)'. van hebben gemaakt. :-oo
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

André

Berichtdoor André » 27 jan 2008 00:07

goshen schreef:vertel maar eens wat je opvalt bij de onderstaande foto :mrgreen: :mrgreen:
[img]Foto[/img]
Vervelend hè dat het licht is buiten, ach laten we de gordijnen dicht doen. (net echt)
Overigens hebben de 'leiders' van de gazastrook zelf hun eigen centrale stopgezet, terwijl ze nog voor een week brandstof hadden. Ooja en over welke grens komen die raketten en mortieren gaza in? Door die tunnels naar Egypte misschien?

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 27 jan 2008 19:10

En dan nog wat.
We weten allemaal dat de Palestijnen in de Gaza-strook nu niet direct een VIP-behandeling krijgen van de Israeliers. Het zijn ook niet echt vrienden van elkaar.
Maar het valt me toch echt heel erg tegen dat niet alleen vijand Israel muren bouwt, maar dat broedervolk Egypte dat ook doet aan de grens Egypte-Gaza. Wat een fijn om zo'n relatie te hebben met "vriend" Egypte die dat onderdrukte volk door dik en dun steunt. Toch?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 28 jan 2008 10:50

dalethvav schreef:En dan nog wat.
We weten allemaal dat de Palestijnen in de Gaza-strook nu niet direct een VIP-behandeling krijgen van de Israeliers. Het zijn ook niet echt vrienden van elkaar.
Maar het valt me toch echt heel erg tegen dat niet alleen vijand Israel muren bouwt, maar dat broedervolk Egypte dat ook doet aan de grens Egypte-Gaza. Wat een fijn om zo'n relatie te hebben met "vriend" Egypte die dat onderdrukte volk door dik en dun steunt. Toch?

dalethvav. Denk dat je voor egypte even na moet denken waarom ze dat doen. vind je erg cynisch af geven over egypte nu. en je hebt hier wel een egyptefan tegenover je.

kan je wel een paar redenen geven.

- egypte wil geen oorlog meer met israel of ander land.(of het nou israeliers of palestijenen zijn maakt niet uit) en de muren staan er al nadat de oorlog met israel in de jaren 70 is afgelopen. Rijd maar eens door de woestijn van egypte bij de grens met israel. Je ziet daar nog steeds de resten van de oorlog. Egypte heeft zich nu juist weer opgebouwd en die willen het niet weer kapot hebben. Dat is de leidraad van mubarak. Ook al zijn er egyptenaren tegen het beleid van mubarak.

- en zullen we eens kijken als israel nu oorlog begint met egypte omdat zij palestijnen toe laten in egypte of de rest van de arabische landen egypte gaan helpen? Denk het niet want egypte is gematigd in de uitspraken en dat vinden de rest van de arabische landen niet leuk.

Terug naar “Archief”