Michel schreef:Wel, ik denk dat we ten diepste zoeken naar een weg om samen te leven volgens Christus' bede: dat zij allen één zijn. En ja, als het dan gaat over de verschillen tussen de GG en de GGiN, dan komen we inderdaad bij het aanbod van genade uit. Dit mag dan muggenziften over een leergeschil lijken, de werkelijkheid is volgens mij dat hier het evangelie sterk vervormd wordt, en dat is voorwaar geen lichte zaak.
Wie zijn 'we'? Als ik over het algemeen naar de reacties in dit forum kijk, zie ik alleen maar discussie over verschillen... Dit terwijl we juist moeten kijken naar wat ons bindt! Ik ben een groot voorstander in woord en gebed van het samengaan van verschillende gemeenten en zie ook niet in waarom dat niet mogelijk is... Dat wil zeggen, met mijn verstand kan ik het beredeneren maar met mijn hart niet! Ik neem aan dat de meesten het toch met mij eens zijn dat we in God één zijn! En dan val ik wederom in herhaling, het gaat niet om de kleur van de vloerbedekking in de kerk of de hoogte van de preekstoel...