Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raptor

Berichtdoor Raptor » 29 dec 2004 12:20

Michel schreef:Wel, ik denk dat we ten diepste zoeken naar een weg om samen te leven volgens Christus' bede: dat zij allen één zijn. En ja, als het dan gaat over de verschillen tussen de GG en de GGiN, dan komen we inderdaad bij het aanbod van genade uit. Dit mag dan muggenziften over een leergeschil lijken, de werkelijkheid is volgens mij dat hier het evangelie sterk vervormd wordt, en dat is voorwaar geen lichte zaak.

Wie zijn 'we'? Als ik over het algemeen naar de reacties in dit forum kijk, zie ik alleen maar discussie over verschillen... Dit terwijl we juist moeten kijken naar wat ons bindt! Ik ben een groot voorstander in woord en gebed van het samengaan van verschillende gemeenten en zie ook niet in waarom dat niet mogelijk is... Dat wil zeggen, met mijn verstand kan ik het beredeneren maar met mijn hart niet! Ik neem aan dat de meesten het toch met mij eens zijn dat we in God één zijn! En dan val ik wederom in herhaling, het gaat niet om de kleur van de vloerbedekking in de kerk of de hoogte van de preekstoel...

Michel
Mineur
Mineur

Berichtdoor Michel » 29 dec 2004 12:58

Raptor schreef:
Michel schreef:Wel, ik denk dat we ten diepste zoeken naar een weg om samen te leven volgens Christus' bede: dat zij allen één zijn. En ja, als het dan gaat over de verschillen tussen de GG en de GGiN, dan komen we inderdaad bij het aanbod van genade uit. Dit mag dan muggenziften over een leergeschil lijken, de werkelijkheid is volgens mij dat hier het evangelie sterk vervormd wordt, en dat is voorwaar geen lichte zaak.

Wie zijn 'we'? Als ik over het algemeen naar de reacties in dit forum kijk, zie ik alleen maar discussie over verschillen... Dit terwijl we juist moeten kijken naar wat ons bindt! Ik ben een groot voorstander in woord en gebed van het samengaan van verschillende gemeenten en zie ook niet in waarom dat niet mogelijk is... Dat wil zeggen, met mijn verstand kan ik het beredeneren maar met mijn hart niet! Ik neem aan dat de meesten het toch met mij eens zijn dat we in God één zijn!

Ik zie die (heftige) discussie ook, maar volgens mij zit daar dus achter wat ik net noemde. Maar ik kan het mis hebben? Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat deze draad veel ouder is dan dat ik hier post ;).

Raptor schreef:En dan val ik wederom in herhaling, het gaat niet om de kleur van de vloerbedekking in de kerk of de hoogte van de preekstoel...

Mee eens, maar daar gaat het hier toch niet om?

Raptor

Berichtdoor Raptor » 29 dec 2004 13:09

Michel schreef:Ik zie die (heftige) discussie ook, maar volgens mij zit daar dus achter wat ik net noemde. Maar ik kan het mis hebben?

Het is wel logisch wie er achter zit! Satan is zijn naam... Ook wel tegenstander genoemd! Zijn tactiek? Verdeeldheid zaaien! Zijn doel? Zoveel mogelijk mensen afhouden van God!

Michel schreef:Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat deze draad veel ouder is dan dat ik hier post ;).

Ik weet het, maar het gaat maar door... Daar word ik wel eens moe en verdrietig van en dan voel ik mezelf weer verplicht om te reageren.

Michel schreef:
Raptor schreef:En dan val ik wederom in herhaling, het gaat niet om de kleur van de vloerbedekking in de kerk of de hoogte van de preekstoel...

Mee eens, maar daar gaat het hier toch niet om?

Waar gaat het ten diepste wel om? Dat is de vraag die ik probeer helder te krijgen!

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 29 dec 2004 16:23

Even zeer off topic.

Ik mis twee fanatieke forumleden te weten: Bookman en Weermannetje.
Weet iemand waar zij gebleven zijn?

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 29 dec 2004 19:08

japijo schreef:Even zeer off topic.

Stuur ze een PB'tje, dan weet je 't (misschien)...
~~Soli Deo Gloria~~

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 29 dec 2004 20:20

SDG schreef:
japijo schreef:Even zeer off topic.

Stuur ze een PB'tje, dan weet je 't (misschien)...

Weermannetje heb ik in oktober een pb'tje gestuurd. Het pb'tje zit echter nog in mijn outbox.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 30 dec 2004 16:25

weermannetje is toch gebanned ofzo? :roll: omdat hij teveel alterego's maakte geloof ik.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 30 dec 2004 20:08

Yael schreef:weermannetje is toch gebanned ofzo? :roll: omdat hij teveel alterego's maakte geloof ik.

nee, weermannetje is vrijwillig vertrokken, en niet gebanned. dat van die alterego's klopt weer wel :D Bookman zwerft hier nog wel eens rond volgens mij, als je naar zijn profiel gaat kun je zo zien wanneer hij voor het laatst gepost heeft.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 03 jan 2005 13:34

Beste mensen,

Allereerst Gods zegen voor het nieuwe jaar. Ben idd poosje weggeweest. Heb niet zo'n behoefte meer. Wel wil ik even kwijt dat ik vorige week nog een prachtige boekrecensie in de Slachter Sions tegenkwam. Er werd daar een boek aangeprezen door de hoofdredacteur van dat blad. N.N. te N. Ik weet dat hij een bescheiden mens is, en liever niet met name wordt genoemd, en ach zijn probleem was duidelijk. :mrgreen:
Hij schrijft dat het een goed boek is tegenover de geschiedvervalsing van ds M. Golverdingen.
Zulke uitspraken zijn echt een teken dat we dagelijks nader tot elkaar komen. Altijd moet hij iedereen afzeiken in dat lijfblad van hem. En Golverdingen zal nu zijn lesje wel gehad hebben met zijn gelonk naar de uitgetredenen. Laat die mensen blijven waar ze zijn. Ze zijn wat mij betreft niet welkom binnen de Gergem.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Raptor

Berichtdoor Raptor » 03 jan 2005 14:01

Bookman schreef:... Slachter Sions ...

'k Mag eigenlijk niet lachen hierom, maar kon het toch niet laten! :mrgreen: Sorry!

Ik vroeg mezelf het volgende af. Het onderwerp van dit topic was GG vs. GGiN. We zijn nu al zo'n 85 blz. verder, maar wie heeft er nu gewonnen????????

caprice

Berichtdoor caprice » 03 jan 2005 19:17

Raptor schreef:Ik vroeg mezelf het volgende af. Het onderwerp van dit topic was GG vs. GGiN. We zijn nu al zo'n 85 blz. verder, maar wie heeft er nu gewonnen????????

Ach, hier zijn alleen maar verliezers.

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 03 jan 2005 20:01

Over de positie van de GerGem heeft mr. Bart een lezenswaardig artikel geplaatst op de website Afwachten of Verwachten. Aanbevolen ter overweging. Het is nog maar deel 1, er volgt nog meer.
Lees hier: http://www.afwachtenofverwachten.nl/GGpositie.htm
~~Soli Deo Gloria~~

Solus
Mineur
Mineur

Berichtdoor Solus » 03 jan 2005 20:10

SDG schreef:Over de positie van de GerGem heeft mr. Bart een lezenswaardig artikel geplaatst op de website Afwachten of Verwachten. Aanbevolen ter overweging. Het is nog maar deel 1, er volgt nog meer.
Lees hier: http://www.afwachtenofverwachten.nl/GGpositie.htm

Bart is niet altijd even goed geïnformeerd. Of misschien moet ik zeggen, hij neemt willens en wetens een bepaalde invalshoek, zonder duidelijk te maken dat andere invalshoeken wellicht wel betere papieren hebben. Bijvoorbeeld een artikel van Van der Schans in Wapenveld, over de GG, geeft een wat realistischer beeld.
Het leven wordt naar voren geleefd en van achteren begrepen.
Søren Kierkegaard

Solus
Mineur
Mineur

Berichtdoor Solus » 03 jan 2005 20:12

caprice schreef:
Raptor schreef:Ik vroeg mezelf het volgende af. Het onderwerp van dit topic was GG vs. GGiN. We zijn nu al zo'n 85 blz. verder, maar wie heeft er nu gewonnen????????

Ach, hier zijn alleen maar verliezers.

Ze kunnen prima samengaan, dan ben je van het probleem af.
De reden dat ze uit elkaar gingen was ook alleen maar persoonlijk geruzie tussen een paar predikanten. Zie het boek van ds. M. Golverdingen dat vorige maand verschenen is: "Om het behoud van een kerk".
Het leven wordt naar voren geleefd en van achteren begrepen.
Søren Kierkegaard

PeterD

Berichtdoor PeterD » 03 jan 2005 20:35

Als er hier toch alleen maar verliezers zijn, kunnen we het topic dan niet beter sluiten?

GG en GGiN komen echt niet zomaar bij elkaar. Ik zie de GGiN-ers in ieder geval voorlopig niet terug komen. Afijn, ik kan eens gaan praten met N.N. te N. :idea:

Terug naar “Archief”