En ehh... vel van kip verwijderen? Dat is juiste het allerlekkerste van de kip. Zo'n krokant gekruid velletje. Jummie!
Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Chaya ik plaagde een beetje
En ehh... vel van kip verwijderen? Dat is juiste het allerlekkerste van de kip. Zo'n krokant gekruid velletje. Jummie!
mohamed schreef:Chaya, wanneer organiseer je een refo meet waarbij jij kookt?
mohamed schreef:Chaya, wanneer organiseer je een refo meet waarbij jij kookt?
Chaya schreef:Ik heb niet van die enorme joekels van pannen![]()
Nou Mo, ik denk dat er slechts een handjevol komen dan. Dus het zou misschien wel in de tuin kunnen.
Marnix schreef:Met een deksel er op en een hoop aardappel gaart zo'n omelet wel in een kwartier hoor.
mohamed schreef:Wel, ik ben van de partij en dan neem ik Boerin wel mee.
mohamed schreef:Wel, ik ben van de partij en dan neem ik Boerin wel mee.
Chaya schreef:Leuk passend setje zijn jullie: Mo en Bo![]()
Een etentje met jullie zal i.i.g. niet saai verlopen.
Chaya schreef:Nou echt niet hoor.
Er stond wel: op halfhoog vuur, maar dan werd de onderkant echt veel te snel donker, terwijl de bovenkant nog niet eens gestold was.
Dus het duurde bij mij wel bijna een half uur.
Het is een superlekkere omelet, het spinazieprutje (met een restje ricotta) wordt er apart bij of op geserveerd en gaat dus niet door de eieren.
Hier is het recept voor wie ook een vleesloze dag wil inlassen: (en ook nog glutenvrij!)
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1 ... ppelomelet
Marnix schreef:
Ik ga hem onthouden. Ziet er lekker uit. We eten gemiddeld 2x per week vegetarisch dus lekkere recepten zijn altijd welkom. Denk dat baktijd en hoe hoog het vuur moet afhangt van de dikte van de omelet, het soort pan enz. Als je een koekenpas hebt die in de oven kan kan dat ook, dan gaart hij meer gelijkmatig. Daar moet het deksel nu voor zorgen maar dan wordt de bovenkant vaak weer wat klef.
Chaya schreef:Ik kan je een recept geven voor ong. 6 personen:
1 kilo krieltjes, wassen, ong. 15 minuten koken, laten afkoelen tot warm en dan pellen. Dan zijn ze het lekkerst. Als ze nog lauwig zijn kruiden met zout, wat peper uit de molen, paprikapoeder, kerrie. Doorhusselen met mayo (ik heb licht en romig)
100 gram = 1 bakje aspergetips 2 minuutjes koken (je kunt ook een blikje nemen, is goedkoper)
2 bosjes raapstelen, rauw, fijnsnijden
200 gram zalm (maar 100 gr is met kleine kindjes ook wel genoeg denk ik)
2 gekookte eitjes (of meer natuurlijk)
peterselie fijngeknipt
3 fijngesneden lente uitjes
Je kunt er ook nog worteljuliënne doordoen,
En dan eventueel sla erbij, veldsla is er lekker bij, maar het hoeft niet, want het vult best en er zit groenten door natuurlijk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten