Zwanger deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Evelien » 08 feb 2013 22:34

Duscka, na 12 jaar getrouwd te zijn. Toch een wonder, vooral als je er zo naar uit kijkt. En dan ook nog eens een zwangerschap wat niet echt normaal verloopt (of verliep in het begin?).
Hoop echt dat je kan genieten ervan.

Ach relatie met sm zal niet meer het zelfde zijn, al is het niet leuk want dat heeft dan ook weer z'n nadelen op de relatie tussen mij en mijn man. aarrgg..

Maar goed echt ik zou nog wel heel graag nog een kindje willen, als het ons gegeven is. Maar gezien de situatie waarin we nu verkeren (nog niet eens het financiele plaatje) lijkt het ons niet goed om zwanger te raken. En dat vindt ik best wel lastig, gezien we op onze zoon ook een tijdje hebben gewacht (maar dat is niet te vergelijken met die 12 jaar bij jullie Duscka).
We hopen op herstel.

@Bakvis, heel veel succes en sterkte met je rib.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 09 feb 2013 21:22

@ bakvis; heeft de baby zo hard geschopt dat je een gekneusde rib? Wel heel erg vervelend!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 feb 2013 20:30

Nadat er werkenlang op mij aan gekucht, gesnotterd is, heb ik het nu ook zelf te pakken. Koorts, keelpijn, verkouden, hoofdpijn etc. Ik heb altijd het gevoel dat ik veel langzamer herstel als ik zwanger ben. Herkent iemand dit? En misschien is mijn weerstand door de recente operatie ook wel wat minder.

@ bakvis Hoe gaat het met jou?

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 14 feb 2013 09:32

@ ajl dat klopt volgens mij wel hoor; k heb zelf ook weken lopen snotteren en hoesten terwijl ik er normaal met een kleine week wel af ben. Volgens mij stopt je lichaam alle energie in de baby en veel minder in je eigen herstel als normaal. beterschap hoor!
Op een paar dagen na 37 weken! Hoop echt dat de kleine gauw komt; we zijn zo ongeduldig allemaal! Alles is gesopt en opgeruimd; zelfs de schuur en de tuin :)
Kleine is volledig ingedaald, bm mond verstreken en al iets ontsluiting....
bedacht vanmorgen toen ik in de kou bij school stond dat het eigelijk wel heerlijk weer is om lekker in je (kraam)bed te liggen!
Ook wel spannend; mijn snelste bevalling ging in een kwartier dus ik knijp 'm wel een beetje of manlief en verloskundige op tijd zijn!! tegen die tijd dat ik denk "dit is het" dan is de kleine er dus bijna!
Slapen gaat ook zo beroerd op het laatst hé?! Volgens mij hebben de kinderen ook last van de zenuwen; afgelopen week elke nacht wel eentje in bed geplast! 'k blijf wassen en bedden verschonen!
'k ga nu de badkamer maar een beurtje geven en strakjes een voorraad boodschappen doen! Ze geven geloof ik weer aardig wat sneeuw op voor vandaag....Bleh! daar ben ik wel klaar mee nu hoor! Al die gladheid en kou, brrr!
Succes allemaal enne...als je een paar dagen niks hoort...de pc staat beneden en als ik bevallen ben blijf ik lekker een paar dagen boven :)

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 14 feb 2013 11:07

Spannend bakvis, een kwartier is wel heel snel! Sterkte met de laatste loodjes en sterkte met bevallen!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 14 feb 2013 12:01

Bakvis, wat spannend wordt het nu..!
Werkt je man een beetje dichtbij?

Bij de bevalling van m'n meiden werkte m'n man nog op 5 min. fietsafstand,
maar dat is nu 35 min. met de motor. :/
En de VK maakt me een beetje bang: als je wat voelt, moet je gelijk bellen!
Waarschijnlijk ging het de vorige keer erg snel bij me.

Ach ja, dat duurt nog wel ff hier. Zit nu nog maar op de 12 weken.

ricky70
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ricky70 » 14 feb 2013 12:14

Wij zijn nu halverwege de zwangerchap van de 4de (uitgerekend 2 juli 2013).
In tegenstelling tot de eerdere zwangerschappen duurde het nu veel langer voor dat we zwanger waren. Dank God dat wij dit nog een keer mogen meemaken.
De fase van misselijkheid zijn we gelukkig voorbij. Wel sneller moe en begint de buik al wat in de weg te zitten. Suggesties voor namen en gedichtjes zijn welkom. Wij houden van korte friese / skandinavische namen (en ieder geval geen amerikaanse namen).

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 14 feb 2013 20:04

@ bakvis; een kwartier?? :shock: Ik zou echt in de rats zitten dat ze niet op tijd zouden zijn en helemaal als bm mond enzo al verstreken zijn. Kun je er zelf wel rustig onder blijven? Succes met de laatste loodjes!

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 14 feb 2013 20:26

@ juffiejuf; ja een kwartier! dat was niet echt heel prettig en gelukkig had mn man vakantie toen. Ze zeggen altijd dat je lichaam pas als het helemaal ontspannen is en iedereen in de buurt is, je gaat bevallen dus daar vertrouw ik maar op. k probeer er maar rustig onder te blijven; je doet er toch niks aan! Manlief doet er minstens 20 min. over om thuis te komen dus....
Heb wel met de vlk afgesproken dat ze vanaf nu elke controle even kijken hoe het ervoor staat en als ontsluiting 4 cm of meer is of het erg 'rommelt' eventueel vliezen breken (nadat ik m'n man gebeld heb)
We wachten dus maar af en gaan lekker door met opruimen enzo. Normaal ben ik redelijk chaotisch maar nu is elke dag alles glad, elke avond alles (speelgoed, kamers, etc.) opgeruimd en alle was weggewerkt. 'k wordt een beetje simpel van mezelf op t moment, maar ja...dat heb je zo op t eind hé?!

@rickey70; welkom en gefeliciteerd! hoe oud zijn je ander kids?

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 14 feb 2013 20:27

@Bakvis
Alvast een voorspoedige (maar niet té voorspoedige :wink: ) bevalling gewenst!
Een kwartier.... dan had je baby wel haast om de wereld te zien!

@Ricky
Gefeliciteerd!

@Evelien
Kan me voorstellen dat het moeilijk is hoor.
Maakt niet uit hoe lang een ander wacht (of niet wacht), je eigen dilemma is altijd het moeilijkste
Ik hoop dat jullie te zijner tijd dit geluk nog een keer mogen meemaken!
Maar wat jammer dat je sm zich er dan zo mee bemoeit en dat dit ook nog effect heeft op je relatie met je man.

Hier geen makkelijke sm, maar gelukkig een man die altijd achter me staat!

@griep en zwanger zijn
Hier rol ik van de ene griep in de andere, niet echt leuk.
Maar moet eerlijk zeggen, dat hoewel ik een lange lijst met dingen heb (waardoor de gyn. denkt dat ik fysiek de bevalling niet meer goed kan gaan doen straks), vooral de Hyperemesis Gravidum zit me behoorlijk dwars!
Meer mensen die echt tot bloedens toe aan het braken zijn? :(
Ik mag het natuurlijk niet zeggen, want deze zwangerschap is een wonder op zichzelf, maar oh wat ben ik het zat! :oops: En wat zijn er veel momenten dat ik het allemaal even niet meer zie zitten <schop mezelf nog maar even een keertje, want kom op!>
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 14 feb 2013 20:44

@ Bakvis, succes met de bevalling, hopelijk kan je man erbij zijn (wel snel hoor een kwartier, is denk ook niet alles?!)
@ Duschka, sterkte in alle omstandigheden
@ Ricky, gefeliciteerd. Geniet van deze bijzondere tijd.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 feb 2013 22:52

@bakvis: sterkte met de laatste loodjes!
een kwartier :shock: ik zou echt bang zijn dat ik aan het schoolhek of in de winkel zou bevallen...
@ricky: leuk zeg, met namenlijstjes hebben we hier wel ervaring.. bedoel je iets in de trant van björn (j), elsa, brynn (m) ?
(de naam van onze 2e is afgeleid van een naam die iemand hier heeft genoemd!)
@duschka: hier mag je best eens lekker klagen hoor, dat lucht soms ook wat op. tuurlijk ben je blij met de zwangerschap maar met de kwalen die erbij komen hoef je dat niet te zijn :wink:
ik heb best veel gespuugd maar niet in die mate gelukkig..echt tot bloedens toe? brrr...kan me best voorstellen dat je dat zat bent zeg. hoeveel weken ben je nu? sterkte!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 14 feb 2013 23:35

@Kamille
Dank je wel

@vpk
Ben jij ook je hele zwangerschap aan het spugen geweest?

Ben al aan het braken sinds week 4 en gelukkig soms wel iets minder (nu weer even tamelijk rustig, met maar een paar braakmomenten op een dag), maar heb net een golf van vier dagen met zo'n 20 keer per dag achter de kiezen en dat komt zowel fysiek als mentaal hard aan.
Als het goed is nog een 16 weken te gaan :wink:
Dus ik ben echt wel over de helft hoor, maar soms lijken de dagen die voor me liggen nog erg eindeloos en dat maakt ook moedeloos. :oops:
En al snap ik aan de ene kant wel, dat het normaal is dat ik het allemaal geen feestje vind, soms schaam ik me er ook voor.
Hebben hier jaren naar uitgezien en tjsa...

Enfin wat dat betreft is het goed om soms weer even stil te staan bij verdriet van andere mensen.
Hoorde laatst ook van een vrouw die heel graag moeder had willen worden, wat niet zo heeft mogen zijn en die nu dus opnieuw zo'n verdrietige periode beleefd omdat ze zich realiseert dat ze dus (in tegenstelling tot haar vriendinnen) ook geen oma zal worden.

Gezien de omstandigheden is me aangeboden of ik niet eerder ingeleid wil worden danwel met een ks bevallen. Dus in principe zouden we de weken nog wat kunnen inkorten.

Ben er nog niet over uit.
Keizersnede zie ik niet zo zitten (ik mag geen ruggeprik dus moet onder algehele narcose)
En ingeleid worden scheelt weliswaar een paar weekjes, maar omdat er ook voor de baby best wat zorgen zijn, wil ik het zo lang mogelijk proberen vol te houden.
Zelf denk ik, als ik 37 weken kan spugen...kan ik het ook 40! Maar mmmm geef eerlijk toe, soms denk ik daar weer even anders over.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ricky70
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ricky70 » 15 feb 2013 09:47

bakvis schreef:@rickey70; welkom en gefeliciteerd! hoe oud zijn je ander kids?

Dochters zijn 7½ en 9 jaar, zoon net 5 jaar geworden

ricky70
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ricky70 » 15 feb 2013 09:49

[quote="vpk"]@ricky: leuk zeg, met namenlijstjes hebben we hier wel ervaring.. bedoel je iets in de trant van björn (j), elsa, brynn (m) ?
(de naam van onze 2e is afgeleid van een naam die iemand hier heeft genoemd!)

Komt in de buurt :)
Onze dochters heten: Yentl & Liesl
Onze zoon heet: Abe

Om beetje idee te geven van wat wij mooi vinden...

Terug naar “Archief”