Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor lammetje » 24 mei 2011 16:02

Liefie: Apart hé, dat ze gewoon blijft...!! Ik had dat ook met Sarah hoor, ze hoort er meteen bij, maar ergens is het toch vreemd :) Maar je went er snel genoeg aan!
Fijn dat het allemaal goed gaat! Lekker hé, douchen met zo'n kleintje! heerlijk, kijk er ook echt weer naar uit!

Jannoek: leuk kaartje, lekker eenvoudig maar daarom juist leuk. Wij hadden hele plannen met het geboortekaartje/aankondiging maar uiteindelijk gaat het waarschijnlijk toch een straks simpel kaartje worden. Of een foto. We zien nog wel. Heb in elk geval 1 kaartje achter de hand die binnen 2 dagen geleverd kan worden, tekst hebben we ook al 'rond' dus mocht de tijd straks op zijn om nog wat moois te maken zelf, hebben we iig iets!
Fijn dat je man er nog wel op tijd bij was en mee heeft kunnen kijken. Ik heb ooit een ks gezien, echt geweldig mooi! Tenminste, vond ik :wink:
Hopelijk drinkt Floris gewoon goed en komt hij lekker aan zodat je je daar geen zorgen meer over hoeft te maken!

MissF: Zo'n ideaalbeeld heeft iedereen volgens mij wel een beetje. Maar uiteindelijk heb je niks te 'vertellen'. Ben wel heel benieuwd hoe het nu gaat lopen bij jou ook, jou eerste bevalling leek wel een beetje op de eerste hier. De tweede was het tegenovergestelde hier.

Ga snel weer verder met mn eten, heb heerlijk liggen slapen vanmiddag met de meiden! Echt ideaal, als ze moe zijn heb ik zo weer 2 uurtjes te pakken :)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 mei 2011 19:02

Mooi kaartje Jannoek! mag ik vragen wat voor gedichtje er op staat? (kan het namelijk niet lezen)
moest je die strikjes er nog zelf op maken of dat niet?

tjonge wat goed zeg, dat jullie je eigen kleren al weer aanpassen!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 mei 2011 20:30

Ik denk dat ik mn broeken nog niet weer pas hoor... ;) met rokjes gaat dat net iets makkelijker.. Maar ik heb dus nog geen gewone kleding aangehad, te pijnlijk op mn wond en onderbuik..

@vpk het is gewoon een strikje op het papier, geen los strikje, dus dit was kant en klaar :)

Gedichtje is door mn man gemaakt

Een wonder
Geweven

Geschenk
Van God

Leven uit liefde
Geboren
Om voor altijd geliefd te zijn

En rechts staat:
Verwonderd en blij ontvingen wij uit Gods Vaderhand

Als je mij had gezegd dat we een gedichtje op de kaart zouden zetten had ik je denk ik voor gek verklaard :) maar omdat manlief het zelf heeft gemaakt vond ik het toch wel bijzonder..

@missf je hebt verlof! Geniet! :)

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 25 mei 2011 07:55

Mooi Jannoek, mooi gedichtje ook! Heb je zelf ook nog wat van de ks meegemaakt? Of had je geen ruggeprik? Ik vond het wel een bijzonder moment toen ze eruit getild werd. Prachtig! Lastig die wond, wel erg herkenbaar. Die wond blijf je ook nog wel even voelen. Ik heb het nu na 7 mnd nog wel eens dat het steekt en zo. Gewoon even de tijd voor nemen.

@kinderwagen. Wij hebben de Maxicosi Mura 3. Bevalt erg goed, robuust, stevig, makkelijk in te klappen (was een groot issue voor ons), klein in te klappen. Grote bak ook, Nieke slaapt er nog wel eens in als het beter uit komt.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mei 2011 08:54

Heerlijk dat alleen moederen :D Vond de kraamtijd met kraamverzorgende echt helemaal super maar nu is het ook weer heel fijn om alles alleen te doen.
Ik vond het best spannend wie wij als kraamverzorgende zouden krijgen maar we hadden een heel leuke vlotte meid van 21 jaar die echt precies wist waar ze mee bezig was.
Je kon ook echt merken dat ze het met alle liefde en plezier deed.

Wij zullen ons kaartje hier ook neer zetten al is het precies het tegenovergestelde van Jannoek :D Wel een heel erg mooi kaartje!

De kraamverzorgende heeft het wel gezegd maar ik ben het vergeten maar moeten wij nu 's nachts de wekker zetten om de 3 uur om te voeden? Gisteren avond zijn we voor het eerst even naar buiten geweest was erg fijn om even wat frisse lucht in te ademen maar was ook weer blij om thuis te zijn :oops: (amper 1km gelopen)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 mei 2011 09:06

Wij moeten wel de wekker zetten liefie! :) vannnacht werd Floris voor het eerst zelf wakker.
Ik vind het ook heerlijk om weer baas in eigen huis te zijn, al was kraamzorg ook wel heerlijk. Vooral ook qua werk in huis mis ik het.nu wel echt.. Ze wist echt.van aanpakken.en omdat ik nog weinig mag mis ik dat nu wel echt.. Maar gelukkig bestaan er moeders ;)

@stip ik had gelukkig een ruggenprik, narcose had ik wel echt heel erg gevonden, zeker omdat het zó snel ging.. We gingen naar t zh voor een extra controle, en 4uur later was ik moeder..
Was de ks bij jou gepland of ook spoed? Ik ben van plan om echt rustig aan te doen, ben bang dat ik er anders alleen maar mezelf mee heb!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mei 2011 09:18

@Jannoek kunnen jullie voor de rest wel goed slapen? Hier gaat het gelukkig erg goed kan het goed hebben om er 's nachts uit te gaan maar ga 's middags wel echt nog even slapen.
De verloskundige komt zo nog op huisbezoek en die zal het wel weten of het moet ja of nee ik twijfel er zelf aan en Arnold wist het ook niet meer.
Fijn is dat die extra hulp! Mijn schoonzus komt hier vanmiddag even wat huishoudelijk werk doen. Komen jullie ouders geregeld langs is elke keer wel een flinke reis voor ze.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 25 mei 2011 09:41

Jannoek schreef:@stip ik had gelukkig een ruggenprik, narcose had ik wel echt heel erg gevonden, zeker omdat het zó snel ging.. We gingen naar t zh voor een extra controle, en 4uur later was ik moeder..
Was de ks bij jou gepland of ook spoed? Ik ben van plan om echt rustig aan te doen, ben bang dat ik er anders alleen maar mezelf mee heb!

Een beetje er tussen in...ik ging niet voor ks naar het zkh, maar het werd er uiteindelijk wel een. Maar niet spoed-spoed hoewel het wel binnen +/- 3 uur moest gebeuren.

Ik herken dat wel...heerlijk om echt met je eigen gezinnetje thuis te zijn, maar al dat huishoudelijke gedoe komt dan ook weer echt om de hoek kijken.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 mei 2011 10:36

Liefie, wij moesten haar s nachts wakker maken, zolang ze nog niet op geboortegewicht was.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 mei 2011 10:50

Hm.. dan moet ik dat hier ook nog maar 's navragen ;-) Die wekker 's nachts is echt niet fijn... Zeker niet omdat Floris dan gewoon slaapt en vervolgens ook niet goed drinken wil..
Overigens moest floris nog 160 gram tot zijn geboortegewicht, afgelopen maandag.
Als het goed is komen ze deze week van het consultatiebureau langs voor de intake, maar ze hebben nog niet gebeld voor een afspraak, dus ik ben benieuwd!

Heerlijk he liefie, dat anderen het huishoudelijk werk even op zich nemen! Onze ouders komen ondanks de afstand heel regelmatig, de eerste week elke dag, :-oo en nu toch zeker wel om de dag...
De andere dagen zijn vrienden beschikbaar, dus ook dat is heel prettig :wink: Ik ga ook 's middags nog wel even slapen hoor.. De kraamzorg hamerde er ook op dat ik dat zo lang mogelijk moest blijven doen. Toen we de eerste dag thuis waren dacht ik echt, tsssss, waar bemoei je je mee. Ik bepaal zelf wel of ik ga slapen of niet. Maar inmiddels vind ik het heerlijk ;-)

@stip voor jou was het dus ook wel een omschakeling dat het een ks werd, in plaats van een 'gewone' bevalling..?
Ik hoorde pas van iemand die had er na een jaar nog last van dat het een ks was geworden, en dat ze nu niet wist wat het was om 'gewoon' te bevallen. Ik heb daar (nu in elk geval ;-)) totaal geen last van - gelukkig.
Kon die omschakeling ook heel snel maken, wellicht omdat Floris het anders waarschijnlijk niet had gered, en omdat ik me van te voren had ingesteld dat ik de touwtjes uit handen moest geven, omdat je sowieso niet weet hoe een bevalling gaat verlopen..

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 25 mei 2011 11:05

Ik heb er geen last van gehad dat het een ks werd, hoor. Ook omdat ik allang blij was dat ze wat gingen doen, na 3 dagen zkh. Nu vraag ik me wel eens af of het wel zo nodig was, ook omdat het natuurlijk meer risico's meebrengt voor een event. volgende zwangerschap, maar last heb ik er niet van gelukkig. Lichamelijk is wel een ander verhaal, hoewel ik het allemaal erg mee vond vallen. Je hebt natuurlijk ook geen vergelijk bij zo'n eerste, gelukkig maar!

Wij moesten Nieke ook 's nachts wakker maken tot ze weer op geboortegewicht was. Daarna hebben we haar lekker laten slapen ;-)
Dietrich Bonhoeffer

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mei 2011 11:10

Verloskundige is net geweest en we hoeven de wekker niet meer te zetten 's nachts als ze komt is het goed en anders niet best een fijn idee de wekker niet meer hoeven te zetten (al doe ik het met alle liefde en plezier ik wist van mijzelf niet dat ik zoveel geduld heb :lol: )

Kreeg net een telefoontje van een cliënt van 93 om ons te feliciteren met Nina zo lief! Ze komt binnenkort op kraamvisite samen met een collega is de aller eerste keer in haar leven dat ze op kraamvisite gaat (heeft geen broers,zussen enz)

Mijn ouders zijn ook nog elke dag geweest en mijn schoonmoeder ook de meeste dagen. Mijn schoonvader komt vanavond weer maar die is heel druk met alles te regelen rondom het overlijden van zijn moeder.

Gisteren is Nina voor het eerst mee onder de douche geweest en ze vond het echt heerlijk. Vanavond gaat ze met Arnold mee onder de douche ben echt benieuwd.

Nu eerst even eten en dan heerlijk slapen. :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 mei 2011 14:56

@Jannoek: lief kaartje! Erg mooi en supermooi gedichtje!

@liefie: wat leuk dat je zo over Nina praat. En die verhalen, vol trots :D fijn om te lezen!!

Sterkte met de zwangeren!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 25 mei 2011 17:22

Ik hou er echt niet van om een kindje wakker te maken voor de voeding. Als het slaapt groeit het ook :wink: Is dat dus de eerste dagen echt verplicht ofzo?

Wij mogen vanaaf weer naar de vk! Hoop dat we een hartje te horen krijgen!!! Zin in!! :)
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mei 2011 17:32

Ik lees hier dat ouders/schoonouders elke dag of vaak langs/aan komen. Mijn ouders hebben allebei een fultime baan en komen echt niet elke dag of om de dag langs bij hun kinderen. Of ze moeten vakantie/vrij zijn. Hier komt m'n moeder kramen, die is hier dan wel elke dag en slaapt misschien wel een paar nachten bij ons (ivm de afstand). Maar ik persoonlijk zou gek worden als ze zo vaak aan/langs komen. Moet er eerlijk gezegd niet echt aan denken. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Maar ik zit er niet echt op te wachten. :oops:

Terug naar “Archief”