Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor schelpje3 » 17 mar 2011 12:23

jeepeecee schreef:hebben jullie dat ook wel eens, zo'n dag dat er werkelijk niets uit je vingers komt?
bah, dat heb ik nu, en ik schiet maar niet op en eigenlijk wil ik dat ook niet :oops:

Nee nooit :mrgreen:
Kun je beter gaan forummen :lol:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 mar 2011 12:57

Anne 80 schreef:
jeepeecee schreef:hebben jullie dat ook wel eens, zo'n dag dat er werkelijk niets uit je vingers komt?
bah, dat heb ik nu, en ik schiet maar niet op en eigenlijk wil ik dat ook niet :oops:

Heel herkenbaar :? Dan heb je aan het einde van de dag zo'n ontevreden gevoel he?

Ja maar als je opnoemt wat je allemaal wel hebt gedaan kan het nog meevallen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 mar 2011 13:25

@jeepeecee: Je was toch jarig deze week? Nog van harte gefeliciteerd :wink:! Daar komt het vast vandaan, dat gevoel dat er niks uit je handen komt en dat je nergens geen zin in hebt etc. Zelf heb ik ook regelmatig een soort 'kater' na een drukke (verjaar)dag. Vaak heb je het van tevoren extra druk met alles, omdat je alles schoon en netjes wilt hebben enzo, daarna een drukke dag met veel bezoek, dan 'zak' ik de dag erna een beetje in :mrgreen: ...

Gelukkig zijn er ook dagen dat er veel meer gebeurt dan ik van tevoren van plan was, dus gemiddeld komt het helemaal goed en dat is bij jou waarschijnlijk ook zo. Probeer het schuldgevoel dus van je af te zetten en geniet van een dagje niksen!

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 17 mar 2011 15:22

pannenkoek schreef:
Anne 80 schreef:

Heel herkenbaar :? Dan heb je aan het einde van de dag zo'n ontevreden gevoel he?

Ja maar als je opnoemt wat je allemaal wel hebt gedaan kan het nog meevallen.

O ja hoor, maar er zijn ook vast dagen bij jou dat het allemaal op rolletjes loopt... Voel je niet schuldig, geniet ervan. Komt wel weer goed.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 mar 2011 15:33

Ja hoor, ik heb het wel eens. Maar ik wil elke week wel alles boven en beneden gehad hebben, maar als ik bedenk dat ik maar 3 dagen werk van de 7 (nouja, 6, op zondag doe ik echt lekker niks), dan schuif ik het gewoon door als ik echt geen zin heb. en soms moet het even van mezelf, en is het eigenlijk zo weer klaar. maar soms laat ik het lekker liggen!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 mar 2011 16:42

@rosaatje,
Nou zeg, niet zo hatelijk. [-X of was je antw. voor jeepeecee bedoelt?

Ik heb ook wel eens dat ik zoiets heb van 'wat heb ik eigenlijk gedaan vandaag'
Maar als je dan alles is ff opnoem. Valt het altijd reuze mee. Mits je de hele dag in je stoel blijft zitten.
Maar of Jeepeecee dat gedaan heb weet ik niet.
En zeker, ik doe ook de ene dag meer dan de andere dag.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 17 mar 2011 17:03

@ pannekoek, schrik ervan :oops: nu ik het lees zie ik het. Het is idd aan jeepeecee gericht. Was het ook met jouw tekst eens, maar verkeerd geciteerd. Sorry!!!!!!!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 mar 2011 19:28

of juist een dag over in de planning. ZOu vandaag weg de hele dag, ook gedaan, maar toen was marijn om zes uur wakke,r die had om half zeven de fles op, tja om voor een half uur nog naar bed te gaan.. dan ga ik maar vast eten, en juul bleef lekker slapen, dus het halve huis in een uur aan kant! heeerlijk!! had het voor vanavond op de planning staan, dus mag ik vanavond lekker relaxen! al staat de wasmachine al weer aan en moeten er nog werkblouzen gestreken worden.. ach.. doen we zo ff.

en wat betreft die mieren... da amg je wel een nest in de buurt hebben....

en wie had er zon vandaag?? ik vond het zo vreselijk koud vandaag, niks niks aan!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 mar 2011 20:03

paprikameisje2 schreef: en juul bleef lekker slapen, dus het halve huis in een uur aan kant! heeerlijk!!

Dat gebeurt hier nou nooit :mrgreen: Al heb ik het vermoeden dat ik vanochtend weer in slaap was gevallen nadat Michael 'mama' riep. Pas 3 kwartier later hoorde ik hem weer en ik heb nog steeds geen idee of hij weer in slaap is gevallen of al die tijd wakker is geweest :oops:
Hier 's middags 2 uurtjes zon, na 5 dagen regen en kou. Van mij mag de lente nu echt wel komen hoor.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 mar 2011 20:32

rosaatje schreef:@ pannekoek, schrik ervan :oops: nu ik het lees zie ik het. Het is idd aan jeepeecee gericht. Was het ook met jouw tekst eens, maar verkeerd geciteerd. Sorry!!!!!!!

ja is goed hoor. IK vond het een beetje hatelijk klinken als reactie op mij. Maar in het algemeen klonk het zo niet.

Excuses aangenomen hoor! :lol:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 mar 2011 20:48

LauraC schreef:
paprikameisje2 schreef: en juul bleef lekker slapen, dus het halve huis in een uur aan kant! heeerlijk!!

Dat gebeurt hier nou nooit :mrgreen: Al heb ik het vermoeden dat ik vanochtend weer in slaap was gevallen nadat Michael 'mama' riep. Pas 3 kwartier later hoorde ik hem weer en ik heb nog steeds geen idee of hij weer in slaap is gevallen of al die tijd wakker is geweest :oops:
.

lekker van genieten!! zolang als hij de boel niet op de kop heeft gezet, zal hij zichzelf wel vermaakt hebben. Hier is het ook best veel dat ze s morgens zit te zingen en praten, spelen met haar doekjes en knuffels en zolang ik dan maar zo stil mogelijk doe, vind zij het wel prima.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 mar 2011 22:06

haha, herkenbaar. ik hou me 's ochtends ook altijd zo stil mogelijk want als ze me hoort moet ze er ook uit.

hier vandaag maar een begin gemaakt met de kasten. in de vitrinekast kom ik bijv. bijna nooit, alleen af en toe om een boek te pakken. onderin was het een zooitje met door elkaar geraakte fotoboeken en allerlei inpakpapier en strikjes e.d. Dus die kast heb ik maar vast eens uitgemest. heerlijk zeg! als ik dan over een paar weken aan de grote schoonmaak begin kunnen we dat al weer eens overslaan. heb het voornemen om morgen het dressoir te doen en dan zo elke week een paar dingen. dan schiet het al zo weer op!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 mar 2011 22:09

Ha, ik was ook al met de grote schoonmaak begonnen. DIverse kasten, bijkeuken, maar nu zijn we aan het behangen gegaan. 3 wk geleden gesausd. Vorige wk gesausd, en deze wk behang trekken. VOlgende wk behangen, zijn we zo weer een paar wk verder.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 mar 2011 22:21

grote schoonmaak :shock:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 mar 2011 22:46

ja, voordat de beeb komt wil ik alles toch wel graag even goed aan kant hebben :wink:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”