Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor Funlover » 28 nov 2009 20:14

Mijn nichtje van bijna 16 maand snapt ook nog niet veel van Sinterklaas. Maar we hebben afgesproken dat we voor haar wel iets kleins kopen. Terwijl de rest allemaal 2 cadeautjes van 5 euro koopt om het cadeautjes spel te doen....!
Maar het is toch leuk om dat kleine ding te verwennen :wink:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 28 nov 2009 20:23

@Funlover, cadeautjes spel? Ben benieuwd hoe dat werkt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 nov 2009 12:20

Als je met lootjes werkt, dan zou ik niet zo snel ook nog eens iets voor zo'n klein neefje kopen. Maar ik koop altijd iets voor iedereen erbij (naast de cadeautjes voor degene die ik getrokken heb). Dat vind ik heerlijk, uitzoeken van dat soort dingen. en dan gewoon iets kleins, een stripboek voor de een, puzzleboekje voor de ander, zoiets. En dan overal een gedicht bij. En voor mijn broertje dit jaar extra iets duurders, omdat hij zo gruwelijk veel helpt met klussen.
Met mijn vriendinnengroep doen we ook het Sintspel, maar ik hoop niet dat ze Jurian daar ook bij betrekken, dat hoeft van mij echt niet. Bij het spel is dat gelukkig toch niet mogelijk, omdat je dan niet weet welk cadeau iemand krijgt.
Bij mij thuis doen we altijd alle cadeautjes van de lootjes op 1 hoop en dan net als vroeger om beurten een cadeautje krijgen. Heerlijk, dat Sinterklaas :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 nov 2009 10:11

Met Matteo gaat het nog niet goed! Ik ga vanaf vandaag toch maar stoppen met melkproducten en geef hem sojaproducten! en lactosevrije boter enzo. Bij mn zus ging het toen dat weekend veel beter.. dus ik hoop er nu ook maar op!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 30 nov 2009 10:34

TJ ik zou dan eerst even niets geven in plaats van de melkproducten. Om zijn lichaam niet te veel te belasten maar eerst eens even bij te laten komen.
En dan weet je ook gelijk of het inderdaad daardoor komt. Hij komt echt niet te kort door het een aantal weken zonder die vervangende melk producten te proberen. Als je merkt dat het inderdaad beter gaat en zijn lijfje weer in balans is zou je met één vervangend product per week erbij kunnen gaan proberen.
Want veel kinderen kunnen namelijk ook niet tegen soja b.v.

Veel succes er mee en sterkte voor de kleine man :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 nov 2009 11:28

ja maar het probleem is hij wil echt niet zonder toetje! dus heb ik maar iets vervangends gekocht

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 nov 2009 11:43

de AH heeft veel (meestal eigenmerk) producten die melk vrij zijn. Van brood tot kant en klaar maaltijden, salades, e.d. Mijn schoonmoeder doet om die reden daar ook haar boodschappen. Volgens mij hebben ze ook toetjes zonder melk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 30 nov 2009 17:45

TJ: Kan je hem geen waterijsje geven?? Of allemaal fruit na de maaltijd eten?
Dan vervang je het toetje door iets heel anders?!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 nov 2009 18:00

nee wil hij ook niet...

maar de sojaproducten ook niet :(

dan maar even niks..

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 30 nov 2009 20:31

Zijn gezondheid is nu belangrijker dan zijn willetje, als is het natuurlijk helemaal niet leuk!
Sterkte ermee, en hopen op beterschap!
Misschien kan je hem met iets anders belonen, een fruithap of later op de avond iets lekkers..?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 30 nov 2009 20:35

Of gewoon ook zelf geen toetje eten. Dus even lekker met zijn allen meedoen met zijn koemelkvrije eten.
Werkt perfect want wat hij ziet eten hoeft hij waarschijnlijk ook niet.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 nov 2009 21:07

@ Christien...

Je kunt het op verschillende manieren spelen.
Wij doen: iedereen koopt 2 cadeautjes. Of twee 'onzijdig' of man en vrouwcadeautje.
Dan alles ingepakt midden op tafel.

Dobbelen: bij 6 een uit het midden pakken, bij 5 uitpakken, bij 4 iedereen 1 van de twee cadeaus (die op een gegeven moment in je bezit hebt, meer dan 2 mag niet) naar links, bij 3 naar rechts. Bij 2 ruil jij met een ander en bij 1 laat je 2 anderen ruilen.
Als alle cadeaus zijn uitgepakt telt 6 ook voor zelf ruilen met ander en 5 voor ander met ander laten ruilen.
Wij spreken een tijdstip af dat we stoppen. En ook dan precies stoppen wel. Veel gelach, en gestress verzekerd;-)

@ MissF: Ik vind een spaarrekening wel handig. Ze krijgen vanaf nu dan al rente, je kunt bv iedere maand een kleinbedrag sparen. Dat mis je nu niet maar als ze 18 zijn kunnen ze er hun rijbewijs en bv eerste studiejaar van betalen.
En aangezien het een spaarrekening is kunnen ze er zelf nog niet bij. Ik vind het ook belangrijk dat kids zelf leren sparen. (al kun je hier niet meer met je spaarvarken naar de bank) Ze moeten zeker met geld om leren gaan.
Maar als ze nu van mensen geld krijgen kunnen ze er toch niets mee, dus dat op de spaarrekening.
En daarbij: stel dat je 3 kids hebt die alle drie achter elkaar rijbewijs, of studiegeld nodig hebben is het wel fijn dat ze al 3000 tot 4000 euro op de bank hebben. Want voor het zelfde geld heb jij dat op dat moment niet zomaar achter de hand.

Hier druk aan het kleertjes uitzoeken. Anna Sofie haar nichtje komt over twee weken voor twee weken naar Nederland (wonen op Curacua) Ze is iets jonger dan Anna Sofie (net iets groter) en ze hebben zelf geen winterkleding. Zonde om alles dan te kopen. Dus maar ff kijken wat we hier nog hebben. Kunnen de twee nichtjes elkaar weer zien. Lijkt me echt leuk. Beiden kunnen nu lopen en beiden lachebekjes dus dat wordt welk leuk!
Alleen is het arme kind nu alleen maar rompertjes en dunne jurkjes gewend....
Time flies when you have none!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 30 nov 2009 21:57

Sterretje, bedankt voor de uitleg.
Leuk idee, tlukt niet meer voor dit jaar maar leuk om het volgend jaar te doen.
Ik geloof inderdaad dat voor veel gelach en gestress zorgt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 nov 2009 22:47

@sterretje, sparen kan idd helemaal geen kwaad, maar ik ben absoluut niet van plan om een rijbewijs te betalen voor hem. Een studie bijdrage vind ik wel weer prima, als we het dan kunnen missen, maar een rijbewijs vind ik zo belachelijk dat mensen dat krijgen van hun ouders, of dat ze dat krijgen als ze bijv niet roken voor hun 18e. Wij kregen een bedrag voor ons rijbewijs, toen we in principe zelf al hadden gespaard hiervoor. Daar leer je mijns inziens veel meer van dan wanneer je zelfs dat ding van je ouders krijgt
Net als dat ik gewoon moest werken als ik meer kleding wilde kopen dan ik kon van mijn kleedgeld.
Ik hoop niet dat mensen Jurian geld gaan geven voor verjaardagen of Sinterklaas ofzo, dat vind ik echt sneu. Dat zegt hem nog niks. Geef hem dan alsjeblieft een kleurboek van een euro, daar is hij veel gelukkiger mee denk ik als hij 3 ofzo wordt.
Wij zorgen zelf dat we altijd spaargeld op onze rekening hebben, zodat als de studie echt niet betaald wordt door de overheid en wij het niet van onze lopende rekening kunnen doen, we het van ons spaargeld kunnen doen. Maar dat duurt allemaal nog zo lang, daar maak ik me verder gewoon niet al te druk om.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 nov 2009 23:05

missf... hier alles zelf moeten betalen, ben gaan werken vanaf mijn 14e zo gespaard voro het rijbewijs en mijn studie! tijdens de studie ook gwoon gewerkt, dus zo alles betaald. Onze uk gaat dat ook maar doen!
overigens vind ik niet dat ze kostgeld oid moet betalen, daar heb ik altijd een beetje moeite mee.

verder wat betreft de cadeautjes, oké als ze het begrijpen dat ze jarig zijn is een cadeautje leuk, maar ik geef toch als e onder de twee zijn geld, en als ze boven de twee zijn nuttige cadeaus, weten ze niks, is het een hebbedingetje, plus geld! vind etzonde dat zooi wordt gekocht en vervolgens op zolder of in de prullebak belandt.

Terug naar “Archief”