Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor schelpje3 » 15 sep 2010 12:06

Ik houd ook niet van teveel frutseltjes, maar een boekenkast kan heel stijlvol staan.
Maar dan wel met (vrijwel) uitsluitend boeken en geen beeldjes, vaasjes e.d. :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 sep 2010 12:20

ik heb idd de Ikea gids gekregen :) hou ook niet van frutsels in de boekenkast, daar moeten uitsluitend boeken in staan. In de woonkamer dus wel een dichte kast.. wel verstandig want ik heb ook 7 neefjes en nichtjes waarvan sommige er erg van houden om alles te grijpen en vast te pakken.... hmmmm... :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 15 sep 2010 12:27

Wij krijgen straks op de overloop een grote inbouwkast, met 3 (dichte) deuren van het plafond tot de vloer, voor de boeken. We hebben er megaveel en ik denk (maar zeg dat maar niet tegen manlief :mrgreen: ) dat die wand óf gelijk al te klein is óf dat binnenkort wordt. Gelukkig hebben we nog een plek waar we zo'n wand kunnen maken, alleen dan 2 deuren breed. Later willen we evt. in de huiskamer aan weerszijden van de 2 schuifdeuren tussen kamer en keuken nog een boekenkast maken, maar dan open en alleen onder wat dichte kastjes. Ik vind boeken wel gezellig en stijlvol staan, maar met zo'n hoeveelheid als wij hebben wordt het rommelig en last but not least: het wordt ook snel een stofboel.
Cd's met muziek staan in zo'n oude koffer onder de salontafel en er liggen er nog bij de stereo in de (dichte) kast. Spelletjescd's bewaar ik in manden bij de computer.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 15 sep 2010 13:35

vanwege de ruimte hebben wij op de slaapkamer boekenplanken gemaakt. Dat is de enige plaats waar het kon.
Speelgoed vd kinderen in een kast in de keuken. met lego, kleurspullen, dvd's spelletjes. enz enz.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 sep 2010 13:44

Ik heb geen boekenkasten/planken op de kinderslaapkamers van 1 kind omdat hij altijd en altijd lag te lezen. Toen we een interne verandering gingen doen zijn alle boeken daar weggehaald en heeft ie nu nog 1 boek tegelijk op zijn kamer.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 15 sep 2010 13:55

Bij ons gaat het ook zo, *Annet*! Op onze nieuwe kasten komen ook echt sloten, anders halen ze de kasten nog leeg ook, terwijl ik denk dat ze heerlijk liggen te slapen :mrgreen: !

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 sep 2010 14:44

ik zat te denken aan een soort van dressoir met dichte deuren maar staan boeken daar niet stom in? vroeg het me zomaar af hoor :oops: ik heb ook een mooie hoge smalle kast gezien, veel handiger dan de boekenkast die we nu hebben :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 sep 2010 15:21

Wij hebben een paar boekenplanken, daar zetten we wat boeken op.... maar ik hoef geen hele boekenkast vol boeken in mijn huiskamer of op de studeerkamer. We hebben ook niet zo heel veel boeken en een gedeelte wat we ooit hebben gelezen maar niet nog een keer hoeven te lezen gaat ook gewoon in een doos op zolder. Waarom zou ik alles wat ik ooit gelezen heb willen uitstallen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 sep 2010 15:29

Zou ik niet doen, voorkomt lastige vragen :wink:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 sep 2010 15:34

'Een huis zonder boeken is als een mens zonder ziel' :mrgreen:

Ik houd er wel van als er een boekenkast in de kamer staat. Vaak zegt de inhoud daarvan veel over de bewoners.
Hier hebben we onder de vensterbank een boekenkast gemaakt. Verder hebben we weinig ruimte voor een boekenkast, en die ruimte onder de vensterbank is anders toch maar leeg. Verder hebben we boven op de overloop een dichte kast vol boeken, en nog een aantal dozen op zolder.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 sep 2010 15:34

Marnix schreef:Wij hebben een paar boekenplanken, daar zetten we wat boeken op.... maar ik hoef geen hele boekenkast vol boeken in mijn huiskamer of op de studeerkamer. We hebben ook niet zo heel veel boeken en een gedeelte wat we ooit hebben gelezen maar niet nog een keer hoeven te lezen gaat ook gewoon in een doos op zolder. Waarom zou ik alles wat ik ooit gelezen heb willen uitstallen :)
dat is het probleem bij ons, wij hebben geen zolder! Dus moeten alles op de één of andere manier in ons huisje proppen of in de schuur stallen.
@schelpje: had je het tegen mij? of Marnix?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 sep 2010 15:52

kwebbel schreef:
Marnix schreef:Wij hebben een paar boekenplanken, daar zetten we wat boeken op.... maar ik hoef geen hele boekenkast vol boeken in mijn huiskamer of op de studeerkamer. We hebben ook niet zo heel veel boeken en een gedeelte wat we ooit hebben gelezen maar niet nog een keer hoeven te lezen gaat ook gewoon in een doos op zolder. Waarom zou ik alles wat ik ooit gelezen heb willen uitstallen :)
dat is het probleem bij ons, wij hebben geen zolder! Dus moeten alles op de één of andere manier in ons huisje proppen of in de schuur stallen.

Tegen Marnix, over het uitstallen van het gelezene, grapje dus :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 sep 2010 16:02

haha oke, ik dacht dat je ons afraadde om boeken in een dichte kast te doen :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 sep 2010 16:13

kwebbel schreef:

Ah oke... Ik zou zeggen: Een selectie ergens uitstallen, heb je niet gelijk zo'n grote boekenkast nodig... en de rest netjes in bewaarboxen... of naar de Slechte brengen. :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 15 sep 2010 19:35

kwebbel schreef:ik zat te denken aan een soort van dressoir met dichte deuren maar staan boeken daar niet stom in? vroeg het me zomaar af hoor :oops: ik heb ook een mooie hoge smalle kast gezien, veel handiger dan de boekenkast die we nu hebben :)

In een dressoir kun je twee rijen boeken voor elkaar zetten, denk ik. Dat heeft voor- en nadelen; dat er veel in kan is natuurlijk handig, maar hij komt ook verder je kamer in, dus houd je minder ruimte over. Daar komt bij dat je de eerste rij weg moet halen om te zien wat er op de achterste rij staat.

Terug naar “Archief”