Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 sep 2008 09:50

Ach, als je het niet erg vindt om te doen, dan is het toch ook oke? Ik vind alles 2 x per week ook erg veel, en de ramen in de slaapkamer elke week ook. Ik heb het zelf allemaal wel afgeleerd. Ik ben opgegroeid in een gezin waarbij mijn moeder te netjes was, en dat vond ik vreselijk. Zo wil ik nooit worden. Nu werkt mijn moeder 4 dagen en is het over :D
Ik werk maar 28 uur, maar zelfs daarnaast heb ik geen zin om alles zo veel te doen. Tegenwoordig lukt alles niet zo simpel meer, en doe ik de ene week alles boven, de andere week alles beneden. Af en toe overal een stofzuiger, maar dat is het dan wel weer. En het lijkt niks minder netjes :)
Ik denk dat je niet moet gaan leven voor je huishouden, dat is het gewoon niet waard, vind ik. Ik probeer meer te genieten op vrije dagen van andere dingen, zoals vriendinnen, muziek maken, shoppen, naaien etc. Dingen die ik echt leuk vind. Dat huishouden kan me dan gestolen worden :D Nesteldrang komt vanzelf wel weer :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 sep 2008 09:52

Kwebbel:
Je moet doen waar jij jezelf het beste bij voelt.
En als je toch voldoende tijd hebt voor het huishouden en je vindt het niet erg om te doen, is het net zo fijn om alles goed bij te houden.
Neem aan dat je met alles wat je 2 keer in de week doet niet zo heel lang mee bezig bent omdat je het zo goed bijhoudt, dus je zal hus nog wel tijd hebben voor leuke dingen denk ik :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 sep 2008 10:32

Klopt helemaal Tuinfluiter :) ik heb bijv. nu extra goed gestoft, dan doe ik het dinsdag weer ff snel er doorheen, en dan vrijdag weer extra goed zeg maar. Zo heb ik m'n eigen schema :wink:
En idd, ik ben nu al zo goed als klaar, alleen het toilet nog even soppen dan kan ik nog even lekker wandelen door het winkelcentrum bij ons aan de overkant ;/
Daarna houd ik het voor gezien want moet ook nog werken!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 26 sep 2008 10:56

Ik heb net onze slaapkamer helemaal goed gedaan. Matrassen en lattenbodems eraf gehaald, eronder gezogen, nachtkastjes uitgemest en schoongemaakt, raam schoongemaakt, vitrage gewassen, alles afgenomen en gezogen. Winterdekbed erop gedaan en overloop nog gezogen. Ik ben weer tevreden!
Nu beneden nog... 'k Zal zo gelijk maar weer aan de slag, 'k heb nu de slag toch te pakken.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 26 sep 2008 21:11

nou, nou, wat een vrolijke bedrijvigheid hier! Ik had me eigenlijk voorgenomen, mijn taken van dit weekend vanavond te doen, maar ik denk dat ik nu alleen nog even de keuken opruim.
Manlief is voetbal kijken nu, dus kunnen we maar beter morgenochtend aan de slag... samen is ook veel gezelliger... :)
fijn weekend,
elvira

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 sep 2008 21:30

En hier is het een vreselijke bende. Snif, mijn nesteldrang aanval had geen zin, alles zit weer onder het schuurstof en rotzooi van de zolder. Manlief is heel druk met dakramen zelf zetten, vind ik helemaal super van hem, maar een beetje jammer dat continu de rotzooi meegenomen wordt het hele huis door. Nouja, komt volgende week wel weer, als alles weer netjes is in huis, dan ga ik wel weer schoonmaken :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2008 08:43

wohw ik heb gisteren buiten de ramen gelapt... de keukendeur/raam van binnen gelapt. de vloer van de keuken gedweilt. De grote vaat gedaan.

En nu zit er al weer een was in de machine, dan nog ff stofzuigen boven. De badkamer moet ook nodig gedaan worden. ff de wc. En beneden opruimen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 sep 2008 13:04

*|Scatie schreef:Ik heb net onze slaapkamer helemaal goed gedaan. Matrassen en lattenbodems eraf gehaald, eronder gezogen, nachtkastjes uitgemest en schoongemaakt, raam schoongemaakt, vitrage gewassen, alles afgenomen en gezogen. Winterdekbed erop gedaan en overloop nog gezogen. Ik ben weer tevreden!
Nu beneden nog... 'k Zal zo gelijk maar weer aan de slag, 'k heb nu de slag toch te pakken.
ik doe onder m'n (ons) bed elke 2 weken! Er komt na 2 weken giga veel stof onder het bed, dus haal ik de matrassen eraf, lattenbodems eraf en daaronder alles afnemen en zuigen. ALs ik dat niet regelmatig bijhoud lig ik de hele nacht te niezen :? Bij mij moet ons winterdekbed er nog op, maar gelukkig is het nog niet echt koud. Wel fris op zich maar nog geen reden om het dekbed er op te doen. :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 28 sep 2008 16:22

Ik deed het hier ook wel regelmatig hoor. 1x in de 2 á 3 wk ofzo alleen 't bleef er de laatste tijd een beetje bij. En 'k zei al tegen m'n man dat het maar goed is dat we niet allergisch zijn of astma hebben, want 't was erg stoffig!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 28 sep 2008 19:29

whoehoe! wij hebben gisterochtend (tussen 9.00-11.00) schoongemaakt... goed he? daarna lekker nog de binnenstad in.. en toen we terugkwamen was het huis dus al schoon! (ipv andersom... as usual... :oops: )
Wel jammer dat er nu alweer overal hondenharen liggen... grrr.
liefs, elvira

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 28 sep 2008 21:39

Balen, mijn dochtertje had een roze wcpapiertje in haar witte rokzak..... De witte was gedaan en nu is haar rokje roze en er hangt een roze gloed over de was, maar die zie je gelukkig alleen met een bepaalde lichtval :cry:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 sep 2008 09:50

Ow, dat is irritant zeg! Mijn man laat geregeld hele pakjes zakdoekjes in zijn zakken zitten, waardoor alles onder de pluisjes zit. Daar kan ik me zo aan irriteren! Kijk gewoon ff de zakken na voor je iets in de was doet ;)
Ik heb eergister een tweede wasrek gekocht. Eentje was toch net iets te weinig, en ik had soms het idee dat de was wat muf rook, omdat het dan zo vol hangt. En ik wil de droger niet al te veel gebruiken, dus dan maar een tweede rek. Handig :)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 29 sep 2008 09:57

Hoe zorgen jullie er trouwens voor dat je geen harde handdoeken krijgt wanneer je ze gewoon laat drogen? Ik probeer mijn vriend er van te overtuigen dat we geen droger nodig hebben en dit vind hij het grote bezwaar. Wie kan me helpen hem te overtuigen dat een droger echt niet nodig is?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 sep 2008 10:00

Alleen heb ik ook al 2 rekken. Dat komt dat ik vaak 2 tot 3 wassen op 1 dag draai. Als ik dan eindelijk is vrij ben. Vandaag er al weer 1 opgevouwen en opgeruimd de 2 de hangt te drogen en 3de is bijna klaar en kan ik ook zo gaan ophangen. Het lekkere is ook dat je huis gelijk lekker fris ruikt als je het in huis laat drogen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 sep 2008 10:24

Handdoeken blijven volgens mij hard worden. Ik vind het niet zo erg, mijn man vindt ze uit de droger ook fijner. Wij hebben een droger gekregen, omdat mijn schoonouders een betere erfden, dus ja, die staat er gewoon, en gebruik ik af en toe dus voor handdoeken. Als ik een 95 graden handdoeken was draai (dan doe ik echt alle handdoeken erin) dan doe ik ze in de droger. Anders gewoon niet, en moeten we het met harde handdoeken doen :D

Al scheelt het ook wat voor handdoeken je hebt, mijn moeder kreeg van mijn oma eens handdoeken (mijn oma koopt te dure handdoeken), en die worden nooit hard. Nouja, die van mij wel, jammer dan :)

Terug naar “Archief”