Jas,
mijn vragen waren iets anders bedoelt.
Veel mensen roepen: maar ik kan mij helemaal niet bekeren!
Maar ze bedoelen: ik WIL NIET!
Want als ze wilden, dan zouden ze God er wel om vragen, of Hij wil doen wat zij niet meer kunnen.
Moderator: Moderafo's
Absoluut schreef: God verhoort altijd? Dus God is aan ons gebonden? Als wij God iets vragen wat we echt willen, moet God het dus geven? God verhoort lang niet altijd, omdat Hij het zelf beter acht dat het niet verhoord wordt.
En de conclusie zoek Hem dan, want Hij is te vinden. Klopt, en er wordt opengedaan is geen belofte om op te pleiten! Daar kun je pas op pleiten als je echt daadwerkelijk bekeerd bent.
Maar het gaat me vooral om het eerste. Over de gebondenheid van God.
Absoluut schreef:En de conclusie zoek Hem dan, want Hij is te vinden. Klopt, en er wordt opengedaan is geen belofte om op te pleiten! Daar kun je pas op pleiten als je echt daadwerkelijk bekeerd bent.
frekje schreef:Absoluut schreef: God verhoort altijd? Dus God is aan ons gebonden? Als wij God iets vragen wat we echt willen, moet God het dus geven? God verhoort lang niet altijd, omdat Hij het zelf beter acht dat het niet verhoord wordt.
En de conclusie zoek Hem dan, want Hij is te vinden. Klopt, en er wordt opengedaan is geen belofte om op te pleiten! Daar kun je pas op pleiten als je echt daadwerkelijk bekeerd bent.
Maar het gaat me vooral om het eerste. Over de gebondenheid van God.
God is aan niemand gebonden, maar God doet wel een belofte. Waarom zou God niet verhoren als hij het zelf aanbiedt (Bidt, en u zal gegeven worden, zoekt en gij zult vinden)
En dit is de vrijmoedigheid, die wij tot Hem hebben, dat zo wij iets bidden naar Zijn wil, Hij ons verhoort. (1 Joh. 5:14)
Is dat geen reden om God te bidden om bekering???
Waarom zou de belofte, klopt en u wordt opengedaan geen belofte zijn om op te pleiten?
Maja de Bij schreef:Wat een verdrietige conclusie moet dat voor je zijn.
Ik begin zo langzamerhand toch een beetje het gevoel te krijgen dat deze discussie vooral zo ingewikkeld is, omdat sommigen in een andere God geloven.
Absoluut schreef:Vreemd, want dan klop je helemaal niet, en dan zoek je ook helemaal niet.
God eist geen dingen van ons waar we ons niet aan kunnen houden... in het paradijs niet..... en daarna ook niet.... want omdat Hij wist dat we het uit onszelf niet zouden kunnen stuurde Hij Zijn Zoon!
Maarten schreef:Op dit punt ben je het dus niet helemaal eens met de Heidelbergse Catechismus?jas schreef:God eist niets wat wij niet kunnen. Daarom is de genade ook helemaal gratis. letterlijk. Pro Deo.
Absoluut schreef:jas schreef:Absoluut schreef:
Maar wel iets wat we gekund hebben. We konden ons aan Gods geboden houden, maar we wilden niet meer.
Je verspilt je energie en de genade als je nog werkpogingen krachtens de wet doet. En dat doe je.
Waar zeg ik dat ik dat doe? Dat is jouw conclusie.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten