Zareb schreef:
En steeds meer zie je dat door de insteek: “Je mag het wel zijn maar je mag het niet doen” het gesprek met de kerk verstomd. Want als je geen relatie mag aangaan heb je geen seks en verschil je niets met een ongetrouwde hetero. Dus waar praat je dan over? Waarbij men dan gemakshalve maar even voorbij gaat aan het feit dat het voor die homo onmogelijk is gemaakt terwijl die hetero de mogelijkheid wel nog heeft.
Wat me opvalt is dat in de vragenrubriek ook vaak het advies wordt gegeven aan homoseksuelen om naar de "stichting tot heil des volks" te gaan, oftewel "different".
Ik vraag me soms af of dit ook niet een manier is om het "probleem" maar uit de weg te gaan.
Want een van de doelen van "different" is toch wel het "genezen" van de homofiele geaardheid (volgens different "gerichtheid").
"Wie weet, "genezen" de homofielen daar dan wel en zijn we van het hele probleem af!"
Misschien iets te makkelijk gedacht, natuurlijk bieden ze ook andere soorten hulp, maar in feite hoef je dat niet persee daar te zoeken.
Waarom dan toch die verwijzing daar naartoe? is het een uitvlucht voor het "probleem" of is het een welgemeende tip om diegene er echt mee te helpen, en is diegene er wel echt mee geholpen?
zomaar even wat vragen aan de hand van de vragenrubriek en de discussie in het religie forum.