homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mondriaan
Mineur
Mineur

Re: homofilie

Berichtdoor Mondriaan » 24 feb 2006 14:31

jeroen schreef:Hoi,
Ik heb een site gemaakt: www.refohomo.8k.com
Ga er eens een kijkje nemen.

Groetjes,
Jeroen

goed van je je hebt lef jo!

sterk en helder hoe jij je standpunt en jou denken op/om geschreven hebt!

stekrte ook als jou leven verdergaat en de handicap jou nooit verlaat!

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 24 feb 2006 14:34

froske schreef:Ik denk dat de teksten uit Korinthiërs en Timotheus ten onrechte gebruikt worden in discussies rondom homoseksualiteit omdat het hier niet enkel en alleen gaat over seks tussen twee personen van hetzelfde geslacht maar we lezen over knapenschenders en schandknapen.
Even voor de duidelijkheid:

Schandknapen zijn mannelijke prostituees.
Knapenschenders zijn mannen die jonge jongens misbruiken.

Na deze 'uitleg' snapt een ieder denk ik dat je een homoseksueel niet over één lijn kunt scheren met prostituees en mannen die jonge jongens misbruiken!!!

Als twee mannen namelijk in een monogame relatie (partnerschap) samenleven kun je NIET zeggen dat ze zich gedragen als een prostituee en je kunt ook NIET zeggen dat ze zich schuldig maken aan het misbruiken van jonge jongens!

De Bijbelgedeelten uit Korinthiërs en Timotheus worden naar mijn idee dus vaak ten onrechte in de discussie rondom homoseksualiteit betrokken!
zou je kunnen zeggen dat ook homoseksualiteit niet kan tippen aan het huwelijk zoals God dat als voorbeeld voor de relatie tussen Christus en zijn kerk heeft gekozen?
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 24 feb 2006 23:23

aardmannetje schreef:
froske schreef:Ik denk dat de teksten uit Korinthiërs en Timotheus ten onrechte gebruikt worden in discussies rondom homoseksualiteit omdat het hier niet enkel en alleen gaat over seks tussen twee personen van hetzelfde geslacht maar we lezen over knapenschenders en schandknapen.
Even voor de duidelijkheid:

Schandknapen zijn mannelijke prostituees.
Knapenschenders zijn mannen die jonge jongens misbruiken.

Na deze 'uitleg' snapt een ieder denk ik dat je een homoseksueel niet over één lijn kunt scheren met prostituees en mannen die jonge jongens misbruiken!!!

Als twee mannen namelijk in een monogame relatie (partnerschap) samenleven kun je NIET zeggen dat ze zich gedragen als een prostituee en je kunt ook NIET zeggen dat ze zich schuldig maken aan het misbruiken van jonge jongens!

De Bijbelgedeelten uit Korinthiërs en Timotheus worden naar mijn idee dus vaak ten onrechte in de discussie rondom homoseksualiteit betrokken!
zou je kunnen zeggen dat ook homoseksualiteit niet kan tippen aan het huwelijk zoals God dat als voorbeeld voor de relatie tussen Christus en zijn kerk heeft gekozen?

ik prefereer het huwelijk tussen man en vrouw. Ook daarop kan de kinderzegen volgen. Ik heb ook nooit gezegt dat ik het huwelijk van 2 mannen/vrouwen boven het huwelijk zet van een man en vrouw.

Toch zijn ze beide niet volmaakt meer, niet meer zoals het "hoorde" om het zo maar te zeggen. Ik vind het persoonlijk gevaarlijk om te zeggen dat het huwelijk "er niet aan kan tippen". Ik geloof dat menig een huwelijk tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht, beter is dan tussen man en vrouw. Betekent dus niet dat ik ze allemaal over 1 kam scheer!! Er zijn ook vele goede huwelijken tussen man en vrouw, maar je ziet toch ook vaak dat het anders gaat.

Mondriaan schreef:
stekrte ook als jou leven verdergaat en de handicap jou nooit verlaat!

jammer, weer erg negatief. Homofilie is geen handicap![/b]
- Home is in my head -

ialink

Berichtdoor ialink » 25 feb 2006 00:51

Leuke vraag :mrgreen:

Met wie (meervoud) is Jezus getrouwd?

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 25 feb 2006 11:06

Zijn bruid 8) de kerk :)
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 25 mar 2006 22:06

Zareb schreef:
En steeds meer zie je dat door de insteek: “Je mag het wel zijn maar je mag het niet doen” het gesprek met de kerk verstomd. Want als je geen relatie mag aangaan heb je geen seks en verschil je niets met een ongetrouwde hetero. Dus waar praat je dan over? Waarbij men dan gemakshalve maar even voorbij gaat aan het feit dat het voor die homo onmogelijk is gemaakt terwijl die hetero de mogelijkheid wel nog heeft.

Wat me opvalt is dat in de vragenrubriek ook vaak het advies wordt gegeven aan homoseksuelen om naar de "stichting tot heil des volks" te gaan, oftewel "different".
Ik vraag me soms af of dit ook niet een manier is om het "probleem" maar uit de weg te gaan.
Want een van de doelen van "different" is toch wel het "genezen" van de homofiele geaardheid (volgens different "gerichtheid").
"Wie weet, "genezen" de homofielen daar dan wel en zijn we van het hele probleem af!"

Misschien iets te makkelijk gedacht, natuurlijk bieden ze ook andere soorten hulp, maar in feite hoef je dat niet persee daar te zoeken.
Waarom dan toch die verwijzing daar naartoe? is het een uitvlucht voor het "probleem" of is het een welgemeende tip om diegene er echt mee te helpen, en is diegene er wel echt mee geholpen?

zomaar even wat vragen aan de hand van de vragenrubriek en de discussie in het religie forum.
- Home is in my head -

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 26 mar 2006 19:47

waarom wordt het toch weer telkens handicap genoemd? :x Daar kan ik nou echt boos om worden :?
Handicap is trouwens heel subjectief, iets wat voor de een als handicap ervaren wordt hoeft dat voor de ander die hetzelfde heeft dat helemaal niet te zijn. :|

Teh Smiem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Teh Smiem » 26 mar 2006 23:11

marina87 schreef:waarom wordt het toch weer telkens handicap genoemd? :x Daar kan ik nou echt boos om worden :?
Handicap is trouwens heel subjectief, iets wat voor de een als handicap ervaren wordt hoeft dat voor de ander die hetzelfde heeft dat helemaal niet te zijn. :|

Een handicap houdt in dat je iets (wat je misschien graag zou willen) niet kan. Hetzij fysiek, hetzij mentaal, hetzij etisch.
Vandaar dat sommigen homofilie zien als een handicap.
Kun je wat harder typen? Ik versta er nikz van!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 mar 2006 23:28

Teh Smiem schreef:
marina87 schreef:waarom wordt het toch weer telkens handicap genoemd? :x Daar kan ik nou echt boos om worden :?

Een handicap houdt in dat je iets (wat je misschien graag zou willen) niet kan. Hetzij fysiek, hetzij mentaal, hetzij etisch.
Vandaar dat sommigen homofilie zien als een handicap.

Een handicap is idd iets niet kunnen, belemmering. Verstandelijk of lichamelijk. Homofielen funcioneren prima, zowel verstandelijk als lichamelijk. Ethiek is een soort moraalfilosofie, dus subjectief. Het kan idd zo zijn dat een homo diep ongelukkig is met het feit dat hij homo is, maar dan is hij nog steeds niet gehandicapt. Er zijn genoeg homo's die wél gelukkig zijn, dus wat dat betreft..

Collateral

Berichtdoor Collateral » 27 mar 2006 00:21

Je zou ook kunnen zeggen: zowel homo's als gehandicapten mogen er zijn. ;)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 27 mar 2006 12:20

jopidopi schreef:
Cisca schreef:
jopidopi schreef:Een homo die geen relatie aangaat omdat hij meent dat dit niet Gods bedoeling is mag uiteraard belijdenis doen!!

Een homo die wel een relatie aangaat, en het keurig netjes bij één persoon houdt, zou dus niet kunnen geloven volgens jou :roll:

een homo kan wel geloven.........

maar keurig netjes aan 1 ( mannelijk) persoon houden? Dat vind ik niet keurig!!! Nee, God heeft ons geschapen als man en vrouw... Als je gelooft wil je leven volgens God woord...
Natuurlijk weet ik wel dat hier verschillende meningen over zijn, maar dit is gewoon mijn mening! en jah....... het is niet makkelijk als je homo bent, dat besef ik goed. Ik weet dat in de reformatorische kringen nogal vernederend gepraat wordt over homo's, maar dat is absoluut niet mijn bedoeling!

marina87 schreef:praat eens met Zareb. :)

Cisca schreef:Marina, je bent me net voor :wink:

marina87 schreef:haha :wink:

jopidopi schreef:zareb?

en nu maar weer on-topic.....

ps: als je nog wilt reageren, dan maar in een pb...... anders wordt de baas van refoweb boos :mrgreen:

over homofilie is al een topic zag ik.......;)

jopidopi
Mineur
Mineur

Berichtdoor jopidopi » 27 mar 2006 12:23

waarom willen jullie dat ik met Zareb praat???

wie is hij wat doet hij, wat heeft hij me te vertellen???????
Beetje vaag :?
Geef mij maar gewoon vakantie!!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 27 mar 2006 12:28

Lees eens een aantal pagina's terug :wink:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 27 mar 2006 12:31

Ik heb je net je pb'tje beantwoordt jopidopi! :wink:

jopidopi
Mineur
Mineur

Berichtdoor jopidopi » 27 mar 2006 12:43

jah bedankt!!!!

Gelukkig dat we in een vrij land leven.................... als is het reformatorische kringetje niet zo vrij...... want als je dan soms je mening laat horen :mrgreen: :mrgreen:

maar goed... knap van Zareb om zijn verhaal hier bloot te stellen!!!
Al wil dat niet zeggen dat ik het ermee eens ben :wink:
Geef mij maar gewoon vakantie!!

Terug naar “Archief”