Moderator: Moderafo's
Moet ik hier serieus op ingaan ? ](smile)
naamloos schreef:Welnee, ik denk dat de meeste van 1.5 miljard er nauwelijks over nadenken, laat staan bewust de boel verdraaien.
ereunao schreef: Dat is kwetsend weet je ?
ereunao
Anoniem_89 schreef:Omdat ik in een internationale kerk zit hebben wij ook kinderdoop en de volwassendoop. Al ben ik geen voorstander v.d. kinderdoop
Je bedoelt dezelfde manier waarop de rest van jouw gedachtenspinsels mag meegenieten?rotterdam schreef:Wat mogen wij allen toch van geluk spreken dat er in Nederland nog een groepje is dat wel nadenkt.
En dan ook nog ons laten meegenieten op refoweb.
rotterdam schreef:Praktisch alle kerken hebben de kinderdoop en de volwassendoop - daarvoor hoef je niet naar een internationale kerk.
Wat is dat trouwens "een internationale kerk" ? Zoiets als de R.K.K. ?
Dopen ze in één dienst zowel kinderen als volwassenen?Anoniem_89 schreef:Omdat ik in een internationale kerk zit hebben wij ook kinderdoop en de volwassendoop. Al ben ik geen voorstander v.d. kinderdoop
elbert schreef:De uitleg die David Stern geeft bij Kol. 2:11-14 volg ik niet. Daar heb ik verschillende redenen voor.
1. In de eerste plaats vers 11. Daar gaat het om
Onze geestelijke besnijdenis <-> door de besnijdenis van Christus d.w.z. wij worden geestelijk besneden doordat Hij gebloed heeft (het gaat dus echt om de besnijdenis van Christus -> Zijn besnijdenis op Golgotha). Het bloed van de OT besnijdenis wijst daarbij naar het bloed van Christus, wat de echte besnijdenis is. Die besnijdenis is de grond en inhoud van onze geestelijke besnijdenis.
elbert schreef:2. In de tweede plaats vers 12. Daar gaat het om
Onze begrafenis en opstanding met Christus in de doop. Is die begrafenis en opstanding iets wat door het doopwater gebeurt, of is het zo dat het doopwater verwijst naar de werkelijke begrafenis en opstanding waarin wij participeren? Het laatste: de waterdoop is een teken. Want Zijn begrafenis en opstanding zijn dus de grond en inhoud van onze geestelijke begrafenis en opstanding met Hem.
elbert schreef:Daarom wijs ik de uitleg van David Stern af. Hij trekt als het ware de mikwe (en het offer in de tempel) er met de haren bij om zijn verhaal sluitend te maken, hoewel daar eigenlijk Bijbels gezien geen grond voor is.
Het woord mikwe wordt in de Bijbel dan ook niet in verband gebracht met de rituele wassingen (zoals dat later door de joden wel werd gedaan). Het hoort dan ook eerder tot de rabbijnse traditie. Zie hier voor het tekstgebruik van mikwe in de Bijbel.
Anoniem_89 schreef:
Nee daar vergis je je behoorlijk in. Ik heb nog nooit in een evangelische/baptisten/pinkstergemeente gezien dat er kinderen gedoopt werden. Zij dragen op.
Zelf ga ik hierheen.
Website is niet actueel meer. We zitten een beetje in een opstartfase..
naamloos schreef:Wat een geluk dat we nu weten dat we met plaatsvervangend geloof toekunnen, in welke volgorde er gedoopt moet worden nl: kind-man-vrouw.
En, ook héél belangrijk: met losse haren en zonder gouden sieraden. Hoe simpel kan het zijn?
(ik ga me bijna afvragen waar Jezus al die moeite voor heeft gedaan)
Op zich ben ik hier helemaal voor, maar die kinderbesprenkeling lijkt me wel lastig. Eigenlijk spreken ze zichzelf dan tegen!Anoniem_89 schreef:Kwam een enkele keer voor(besprenkeling bij het kind).
Er zitten veel verschillende nationaliteiten in de kerk. Daar is onze kerk ook op gericht, dat er een kerk is voor allochtonen die geen aansluiting kunnen vinden bij een Nederlandse kerk.
Om hen toch een geestelijk thuis te bieden moeten we wel flexibel zijn in bepaalde zaken.
We hebben bijvoorbeeld veel leden uit het Midden-Oosten.
We zingen bijvoorbeeld liederen in Farsi, Arabisch, Portugees.
Preek is gewoon in het Nederlands maar er wordt wel vertaald..
Zijn echt mooie liederen trouwens
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten