Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Sophie77 » 22 jan 2014 10:47

Twee weken geleden ben ik begonnen met afbouwen van de bv, inmiddels kolf ik nog 2 a 3 x per dag. Dochterlief vindt bv alleen veel lekkerder dan fv, dus nu meng ik vooral. Wel steeds wat meer fv erbij, maar ze drinkt dan absoluut minder. Af en toe krijgt ze een heel flesje bv tussendoor, dan tankt ze weer een beetje bij qua hoeveelheid cc's. Honger heeft ze verder niet, maar het lijkt me dat ze toch wel minimaal een halve liter fv per dag moet drinken? Weet iemand dat? Op het pak staat 3 a 4 flessen van 200 ml, maar dat haalt ze echt niet! Met bv haalde ze ong. 900 cc per dag, dus behoorlijk meer.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 22 jan 2014 12:16

Voglens mij kan je hoeveelheid bv en fv niet echt vergelijken ivm andere samenstelling. Hoe oud is ze nu? Welke fv gebruik je? Het schijnt dat Friso het meest op bv lijkt, dat zou je nog kunnen proberen (als je nu wat anders gebruikt)
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jan 2014 16:08

@ sophie Het kan ook zijn dat de fv haar veel zwaarder valt. Hier dronk zoonlief ook eerst maar een half flesje en echt tegen heug en meug. Het duurde even maar hij is eraan gewend.
Ik ben ook aan het afbouwen, een beetje met pijn in mijn hart, maar het is nu eenmaal zo. Aan de andere kant kwam hij tegenwoordig 's morgens ook best wel vroeg ivm honger. Straks voor de nacht een volle papfles, dus misschien redt hij het dan een uurtje langer

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 jan 2014 16:40

@Stip: Ze is 8,5 maand en weegt ruim 16 pond. Ik gebruik Nutrilon, maar het is idd een goed idee om de volgende bus Friso te proberen. Ik wist niet dat die de smaak van bv het best benadert.

@ajl: Lastig he, helemaal stoppen! Ik vind het echt een afsluiting van een periode, maar aan de andere kant heeft het ook wel weer z'n voordelen om te stoppen.

Ik denk ook idd dat fv in ons geval voedzamer is. Nu ik dit typ bedenk ik opeens: zou ik niet wat meer water toevoegen om wat meer cc's te krijgen? Dan krijgt ze toch wat meer vocht binnen, dat is nl. mijn grootste probleem met het minder drinken.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jan 2014 20:54

@ sophie inderdaad wel weer een afgesloten periode. Hier ook een spekkie. Hij is nu 18 pond, dus op zich heeft hij het er goed op gedaan :wink:
Ik voeg ook meestal wat extra water toe. Dat ben ik gaan doen bij de oudste, omdat hij wat problemen met zijn stoelgang had en doe het nu nog automatisch. En je moet het fruit en de rest van het eten ook meerekenen met vocht.

Voordelen heeft het ook wel, ik kan nu weer wat gaan lijnen en sporten. Dat lukte met de bv toch eigenlijk ook niet.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 jan 2014 08:16

Dames, misschien weten jullie het. Sinds ik geen bv meer geef, komt zoonlief weer 's nachts. Ik begrijp het ook niet echt. Ik denk niet dat het honger is. Als ik hem nl een flesje geef, laat hij het gedeelte dat hij dan drinkt de volgende morgen staan. Toen ik nog bv gaf, kwam hij soms ook wel, maar dan legde ik hem aan en 3 slokken later sliep hij alweer. Nu kan dat ( jammer genoeg) niet meer.
Iemand tips?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 27 jan 2014 19:07

Misschien wil hij gewoon ff bij mama zijn?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 jan 2014 20:31

Dat kan het idd zijn, ajl. Dochter hier komt ook regelmatig 's nachts, wil dan even een knuffel en gaat daarna weer lekker slapen.

Dochterlief vind de fv van Friso absoluut lekkerder dan Nutrilon - nog dankjewel voor de tip, Stip :wink: ! Qua hoeveelheid drinkt ze nu voldoende per dag. Ik blijf wat extra water toevoegen (20 cc op 180 ml), dat is handiger voor de stoelgang, maar verder ben ik tevreden zoals het nu gaat. Binnen een week is het afbouwen met de bv wel ongeveer gebeurd, schat ik.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 jan 2014 20:49

Het is niet alleen een knuffel, want dat deed ik eerst en dat hielp niet. Al merk ik wel dat hij nu ik geen bv meer geef, meer mijn nabijheid en geknuffel nodig heeft. Misschien een combi van zuigbehoefte en knuffel ofzo.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 28 jan 2014 11:55

Graag gedaan Sophie!

Hij is aan het afkicken, ajl ;-).
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 jan 2014 12:04

gaat het al iets beter ajl?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jan 2014 12:07

Nope, vannacht ook weer een paar uur wakker ...gaap! Normaal legde ik hem dan even aan en sliep samen met hem verder. Een half uur later legde ik hem in zijn bed en was het prima. Nu dronk hij een half flesje leeg, maar had nog zuigbehoefte. Wel grappig, vanmorgen gaf mnalief voor het eerst 's morgens het flesje, maar dat zinde hem ook niet. Hij keek enorm verontwaardigd.

En ik merk dat de bv iets te snel is afgebouwd, ben ernorm labiel :?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 jan 2014 12:11

oh, vervelend ajl! zeker in combi met werk en de andere kids natuurlijk...

duimt hij of heeft hij een speen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jan 2014 12:49

Geen van beiden en wat ook niet meehelpt is dat hij nu ook verkouden is. Ik zit inderdaad een beetje als een zombie op mijn werk. Ik begreep van internet dat ze zuigbehoefte rond 8-9 mnd minder wordt, dus daar hoop ik maar op.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 28 jan 2014 16:37

Wat is de reden dat je gestopt met ajl? Het ging toch best goed?

Terug naar “Archief”