Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor rosekapje » 27 nov 2009 16:03

Hier niet ingeent.

hier krijgen de jongens samen een groot cadeau, ieder 1 kleine cadeautje en bij het grote cadeau kregen we nog twee gratis dingen en die zijn ook ingepakt. We vieren het met mijn ouders en mijn broer en mijn schoonzusje. Dus ze zullen nog wel meer krijgen.... Normaal hebben we de afspraak dat we 1 cadeau doen met sinterklaas, maar nu krijgt Christiaan een fiets voor zijn verjaardag, dus vond ik dat een cadeautje extra wel mocht :wink: . (helemaal omdat Simon over een jaar of 2 ook weer die fiets krijgt en dan waarschijnlijk niet met zijn verjaardag). Hier krijgen ze trouwens met elkaar de boerderij van Playmobil, daar is de kleinste helemaal nog te jong voor. Maar we zeiden al tegen elkaar als je er 1 zo'n 'groot' cadeau met bv de verjaardag geeft dan vind ik dat je voor de anderen ook niet achterblijven. Dus nu eenmalig een keer dit grote cadeau en kunnen we in de loop van de jaren de rest erbij sparen.

rommelpiet, in oud- alblas kennen we die niet :mrgreen:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 nov 2009 16:17

Hier krijgt Danique wel een mooi kado! (weet nog niet wat)
Wij vieren het dit jaar bij mijn ouders met al mijn broers en zussen, neefjes en nichtjes.
Ook van Opa en Oma krijgt ze wat, van de andere Opa en Oma vaak in geldvorm.
Het gaat mij helemaal niet om Sinterklaas.. Danique vindt het maar een rare meneer.. paard is meer favoriet :mrgreen:
Maar vindt het zelf ook leuk om haar weer eens wat nieuw speelgoed te geven!
Met de intocht zat er een kleinigheid in haar laarsje.

Hier wel ingeent geen kik gegeven ze vraagt de hele dag door wanneer ze weer een prikkie mag..meer fan dan ik dus van prikken! :P Prikker had bijna alleen maar tranen gezien bij anderen, maar Danique vondt het blijkbaar leuk, en vroeg verbaasd al klaar? Ikke nog èèn prikkie? :8>

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 nov 2009 16:29

Jurian is niet ingeent.
Sinterklaas vieren wij zelf niet voor hem. Hij snapt er toch niks van. We doen altijd lootjes met mijn familie, en aangezien hij het enige kleinkind en neefje is, zullen er wel heel wat pakjes voor hem zijn. Van mij hoeft dat niet zo, ik vind het overdreven voor een kind dat er totaal geen benul van heeft. Hij is ook een maand later jarig. Dan krijgt hij sowieso wel van ons iets, omdat hij alleen nog maar wat speelgoed heeft van toen hij 6 of 7 maanden was. Toen zijn we verhuisd naar ons tijdelijke huisje waar bergen speelgoed ligt van neefjes en nichtjes. Als we straks in ons nieuwe huis zitten heeft hij dus niks meer wat bij zijn leeftijd past.
maar met zijn verjaardag komt het vast goed, want hij is niet alleen het enige kleinkind en neefje van mijn kant, maar ook de eerste die 1 wordt in mijn vriendengroep, en die zijn ook van plan te komen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 27 nov 2009 16:51

@ Laura.. hoest afgelopen?

Anna Sofie is ook madam ondernemend. Ze loopt sinds twee weken, dus nu helemaal de handen vol. Overal op, onder, in enz. Ben blij dat ze nog in de box wil. De ene keer een uur, de andere kee 5 minuten.
Maar ze slaapt nog 2 keer op een dag dus dan wel handen vrij. Als ze in de kamer speelt heb ik ook geen kind aan haar, maar moet wel steeds opletten;-)

Ze is niet ingeënt.

Cadeaus: Ik hoef de komende paar jaar geloof ik niets meer te kopen. Er liggen 2 grote en 4 kleine dichte duplo dozen in de kast (gekregen bij geboorte) Verder nog een pop, houten puzzels en nog wat meer.
Aangezien ze ook al genoeg in haar speelmand heeft en in een mand boven krijgt ze echt niets meer.
Ik verwissel het speelgoed dat ze al heeft gekregen vaak, zodat ze steeds wat nieuws krijgt.
Ze krijgt met sinterklaas van de familie waarschijnlijk al weer genoeg. Zet ik liever geld op haar rekening.
Ik vind het maar niets zoveel cadeaus. Bij een volgend kind wil ik alleen maar geld;-) En voor Anna Sofie haar volgende verjaardag ook :P
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 nov 2009 16:59

Maar wat moet je met geld dan? Ik wil dat hij zelf gaan leren sparen. Centjes in een spaarpotje en dan eens in het jaar naar de bank brengen. En zodra hij 18 is mag hij flink gaan werken voor zijn rijbewijs.
Ik hoor vaak om me heen dat ouders meteen bij de geboorte gaan sparen voor hun kind, voor hun rijbewijs, studie, trouwen. tjonge, dat mag hij toch echt zelf gaan betalen hoor. Nouja, studie niet, maar daar ga ik nu echt niet voor sparen, straks is alles anders dan, daar maak ik me nog niet druk om eigenlijk.
Hij kreeg bij zijn geboorte ook geld van mijn oma, heel lief, maar ik weet niet zo goed wat hij er mee moet. Nouja, zodra hij benul heeft van geld openen we wel een rekening en kan het daarop.
Ik denk dat ik eerder grote dingen zou gaan vragen voor verjaardagen, dat ze het met elkaar doen ofzo, en anders gewoon eerlijk zeggen dat hij zat heeft, en dan maar kleertjes of niks. Hij heeft op zijn eerste verjaardag vermoed ik meer aan alle mensen die komen die hij zo gezellig vindt dan aan al die pakjes ;)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 nov 2009 17:07

Danique is dol op kado`s, omdat ze het niet vaak krijgt.
Ze zou echt beteuterd gaan kijken als ze geen kadootje op haar verjaardag krijgt en alleen maar geld...ze is kind toch?
En idd hier wordt ook vaak samen gedaan MissF, liever een groot kado dan kleine prullen, heb al helemaal een hekel aan knuffels die gaan hier gelijk de deur uit! HATSJOE!!
Wij storten vanaf de geboorte wel maandelijks geld op haar rekening, en soms krijgt ze ook watvan opa en oma`s, maar voor haar vindt ik kado`s op verjaardagen, sinterklaas en als beloning leuker dan een geldbedrag in haar handen te drukken!
Kado`s hoeft ook niet altijd speelgoed te zijn! Denk aan kleertjes een lamp een bed weet ik veel een jas...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 nov 2009 17:13

Net als met Sinterklaas, wij kregen dan altijd veel kleine cadeautjes, wij vonden dat veel leuker dan 1 groot cadeau. Dat zou ik voor Jurian ook het liefst willen als hij groter is. Zo leuk, die enorme mand vol pakjes. Maar manlief is het daar niet mee eens ;) Die vindt 1 groot cadeau beter. Tja, beter is het wel denk ik, maar niet leuker toch :D

Hoe doen jullie het trouwens met schoen zetten? Wij mochten altijd elke zaterdag vanaf dat hij in het land was tot 5 december onze schoen zetten en dan kregen we iets kleins van snoep. Bijv een zakje chocolademuntjes. Mijn man mocht zijn schoen zetten als Sint in het land kwam, en dan kregen ze gelijk meer snoep. Ben toch blij dat we dat gedoe nog niet hebben eigenlijk ;)

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 27 nov 2009 17:43

Hier uiteindelijk ook niet ingeent.

Sinterklaas vinden de kinderen bij ons wel leuk. We vieren het bij mijn schoonouders. En met de ouderen hebben we lootjes getrokken. De kinderen krijgen een aantal kado's . En ze mogen 2x hun schoen zetten.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 nov 2009 17:56

Nog niet begonnen met inenten hier, maar wij doen het ook niet.
Voor Sinterklaas doen we lootjes, Michael ook. Dus ik mag twee gedichten en surprises afleveren ;) Hij mag 1 keer zijn schoen zetten als we in NL zijn. Van papa krijgt hij ook een cadeau. En dan krijgt hij hier met kerst nog dingen van grootouders en familie/vrienden. En dan is het zijn verjaardag ook in januari. Ik denk dat hij van ons alleen maar nuttige zaken krijgt, zoals een nieuw bed en wat accessoires voor z'n kamer ;)
*edit* bij de dokter heeft hij druppels voor zijn ogen gekregen. Verder zag de dokter niets bijzonders aan hem. De uitslag is ws een allergische reactie die niet onderzocht hoeft te worden omdat 'ie ws vanzelf weggaat :?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 nov 2009 19:59

zo hier wel geËnt, net... pfff.. hopeloos in de spits naar kampen en terug :( overigens gaf ze geen kik! een aantal kinderen was blij mij te zien!! maaaaam... de juf is er oook! :D :D en die hadden dus een klein broertje of zusje!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 28 nov 2009 10:41

wij doen meestal wel aan sinterklaas, al is het vaak hopeloos om een datum te vinden omdat mijn zusje en ik allebei op 5 dec. jarig zijn...
dit jaar gaan we gourmetten bij mijn ouders en zij wilden graag voor iedereen een klein cadeautje kopen. Vorige jaren trokken we altijd lootjes.
van mijn schoonouders krijgt iedereen meestal een boek oid voor sinterklaas maar houden er verders niet veel van.
ik denk dat wij zelf voor emmabeth niets gaan kopen. ze krijgt al wat van beide opa's en oma's en waarschijnlijk van haar ooms en tantes. ik vind het jammer om nu zoveel voor haar te kopen, ze beseft er nog niets van. en zoveel speelt ze nog niet met speelgoed.

emmabeth kwam niet voor de enting in aanmerking, maar wij hebben onszelf niet laten inenten. Nog mensen die zichzelf wel hebben laten enten 'ter bescherming van' hun baby onder de 6 mnd?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 nov 2009 11:44

Vind het een beetje lastig met het gedoe pakjesavond.
Van mijn kant hebben wij 1 neefje en die is nu 1,5 jaar.
Weet zeker dat hij door m'n ouders en denk ook wel door m'n jonger zusje en misschien ook broertje overladen word met kado's.
Ik vind het ook heel leuk om cadeautjes te geven, maar wij doen het altijd met lootjes trekken en dan geef je alleen diegene een kado en de anderen niet.
Maar moeten wij nu wel of niet iets kopen voor ons neefje??
Hij snapt toch nog niets van het sint gedoe.
Maar als wij nu de enigste zijn die niets kopen voor hem vind ik dat ook zo naar.
Wat zouden jullie doen?

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 28 nov 2009 12:48

Tuinfluiter: ik zou toch wel een klein kadootje kopen, denk ik. Anders koop je iets waar hij nu nog te klein voor is, dan heeft hij er later nog wat aan.

Vpk: ik ben ook 5 dec jarig, echt niet zo'n fijne dag! Onze meiden zetten vanaf volgende week dinsdag hun schoen en dan krijgen ze dus elke dag een kadootje. Zaterdag is het echt sint en dan krijgen ze allebei een groot kado. 's Avonds gaan we met mijn (schoon)ouders gourmetten omdat toch de helft van onze familie niet op m'n verjaardag komt. Tegen de tijd dat de meiden groot genoeg zijn om surprises te maken en we dus 's avonds echt sinterklaas gaan vieren ben ik gewoon voortaan op een andere dag jarig :mrgreen:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 nov 2009 13:02

Het is ook maar een kleine moeite natuurlijk en het hoeft maar iets simpels te zijn.
Maar aan de andere kant, hoelang moet je doorgaan moet zoiets?
Want als ik bijv naar m'n schoonfamilie kijk, daar hebben we nu 6 neefjes/nichtjes en m'n man heeft 10 broertjes en zusje die allemaal nog niet zo lang zijn getrouwd en erg vruchtbaar zijn, dus er zullen nog veel neefjes/nichtjes aankomen.
Moet je dan alle neefjes/nichtjes iets geven?

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 28 nov 2009 13:33

Ligt er denk ik ook aan of je al die nichtjes en neefjes ook ziet tijdens het sinterklaasfeest. Als het er echt veel zijn kun je ook afspreken dat de ouders ook voor de kinderen lootjes trekken, zodat je bijvoorbeeld maar twee nichtjes of neefjes een kadootje hoeft te geven.
't Is al net als met verjaardagkado's: Als ik naar mijn eigen familie kijk dan krijgen de neefjes van mijn kant (zijn er maar drie) van ons veel duurdere kado's dan de neefjes en nichtjes van mijn mans kant (stuk of 20). Sowieso gaan we niet bij al die neefjes en nichtjes naar hun verjaardag en dan krijgen ze niks. Aan mijn kant doen we wel elke verjaardag, maar omdat onze meiden van de ooms en tantes van mijn kant duurdere kado's krijgen dan van de ooms en tantes van mijn mans kant geven wij die neefjes ook grotere kado's. Voor ons ligt het er dus ook aan hoe de andere ooms en tantes met het kadootjes geven omgaan. En idd, iets kleins is altijd leuk en ook makkelijk te vinden.

Terug naar “Archief”