Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 24 sep 2008 20:23

kwebbel schreef::mrgreen:
nou dan heb ik altijd nesteldrang :P hoewel ik niet vaak de plinten doe maar ik verschuif wel vaak de bank enzo om te stofzuigen.

Maar volgens mij ben jij heeeeeeeeeeeeeeeeel erg schoon! :shock: :wink: Hoe vaak jij wel niet poetst :mrgreen:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 sep 2008 22:58

Haha, idd, die stoelen schoof ik dus voor de 3e keer in het jaar opzij. Mijn man doet het wel altijd als hij zuigt, ik vind het onzin. Niemand die er iets onder ziet. Of het kleed, ik snap nog neit waarom ik het weg heb gehaald :) maar dat was voor het eerst dit jaar.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 sep 2008 05:49

Kaarsvet op het behang

nu moet het er weer af

heb het al met strijkijzer en keukenpapier geprobeerd maar het lukt niet zo.

heeft nog iemand tips?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 sep 2008 07:05

*Annet* schreef:Kaarsvet op het behang

nu moet het er weer af

heeft nog iemand tips?

opnieuw behangen :roll:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 sep 2008 07:08

kan je het er niet af krabben met je nagels? voorzichtig natuurlijk :)
Ik moet al 4 dagen stofzuigen en ik heb er geen zin in :oops:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 sep 2008 09:06

Ansje schreef:
nou dan heb ik altijd nesteldrang :P hoewel ik niet vaak de plinten doe maar ik verschuif wel vaak de bank enzo om te stofzuigen.

Maar volgens mij ben jij heeeeeeeeeeeeeeeeel erg schoon! :shock: :wink: Hoe vaak jij wel niet poetst :mrgreen:
Valt wel mee hoor!!!!! ik hoor het zo vaak hier dat ik zo vreselijk schoon ben :shock: ik doe alleen maar alles 2x per week hoor... en soms als ik bijv. een extra dag vrij heb of avonddienst dan zuig ik een keer extra, of een keer extra wat anders. En er zijn heus wel dagen dat ik echt geen zin heb. vandaag hang ik 1 was op en ik vind het wel weer best.
Ik moet ook werken dus doe ik zowiso weinig...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 25 sep 2008 09:17

kwebbel schreef:
Ansje schreef:

Valt wel mee hoor!!!!! ik hoor het zo vaak hier dat ik zo vreselijk schoon ben :shock: ik doe alleen maar alles 2x per week hoor... en soms als ik bijv. een extra dag vrij heb of avonddienst dan zuig ik een keer extra, of een keer extra wat anders. En er zijn heus wel dagen dat ik echt geen zin heb. vandaag hang ik 1 was op en ik vind het wel weer best.

2 x per week... :shock: Oeps dan is het hier vast heel smerig.. maar zou ook niet weten waar ik de tijd vandaag moet halen en heb er eigenlijk geen zin in ook :D

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 25 sep 2008 09:20

pol schreef:
*Annet* schreef:Kaarsvet op het behang

nu moet het er weer af

heeft nog iemand tips?

opnieuw behangen :roll:

Hier een pot sudocreme tegen behang aangesmeerd :mrgreen: Baal eigenlijk wel want er zitten nu allemaal vetvlekken. Naja, voorlopig word het de strijkkamer 8)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 sep 2008 09:26

blompje schreef:
kwebbel schreef:
Ansje schreef:

2 x per week... :shock: Oeps dan is het hier vast heel smerig.. maar zou ook niet weten waar ik de tijd vandaag moet halen en heb er eigenlijk geen zin in ook :D
wat is er mis met 2x per week ? Dat wil niet zeggen dat jullie smeerpoetsen zijn hooor :mrgreen: maar ik zal t ff kort uitleggen:
1. ik heb lichte astma, dus moet het zowiso zo veel mogelijk stofvrij zijn, mijn man heeft er ook last van dus...
2. Mijn moeder is psychisch labiel, heeft nooit het huishouden goed kunnen bijhouden, dus bij ons was het altijd wel voor het oog schoon, maar als je gewoon goed bekeek achter bepaalde dingen, of er even langs met je vinger was het altijd gewoon vet, of vies.
Ongemerkt wil ik dit dus niet met mijn huishouden, dus vandaar dat ik voor mezelf het gewoon schoon wil hebben.
3. Ik heb dat ik snel afgeleid bent, dus als ik ergens mee begin ben ik geneigd snel te stoppen om het vervolgens een week (of langer) te laten liggen. Daarom ben ik er gewoon op gebrand om dingen goed bij te houden. Ik zet mij er toe om gewoon half9 m'n bed uit te gaan op m'n vrije dag en dan te zeggen: "Kom op joh even volhouden, dan heb je vanmiddag vrij."
snap je? :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 25 sep 2008 13:19

Toen ik net op mezelf woonde was ik ook pietje precies. Op een gegeven moment viel het anderen ook op dat ik wel 2 keer hetzelfde tegeltje af ging nemen :roll: bijv. Dan moet je oppassen dat je geen smetvrees ontwikkelt (kan ik gevoelig voor zijn)
Ik ben bewust wat 'makkelijker' geworden, ook omdat ik er te lang over deed. Tegenwoordig ben ik 3x zo snel klaar, en het is ook gewoon schoon :mrgreen: Goed is goed namelijk.
Ik zorg dat 1x in de week ongeveer alles gehad heb.
Maar sommige dingen daar denk ik 2 keer per jaar aan, zoals ramen zemen, op de kasten stoffen enzo :wink: Moet oppassen dat ik nu niet té makkelijk word haha.

Maarja Kwebbel als je astmatisch bent, ja dan is het logisch hè. Maar dat zit 'm dan toch vooral in stoffen/zuigen enzo? Ramen wassen bv hoeft toch niet 2x per week?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 sep 2008 08:26

nee precies. Ik was de ramen ook "maar" 1x per 6 weken hoor. De buitenboel, zoals ons slaapkamerraam en kozijn aan de buitenkant doe ik wel elke week. We wonen net langs zo'n punt dat alles aan komt waaien. Dat vind ik gewoon lelijk. Dus dan gaat er gewoon een doek overheen :) maar verder gewoon 1x per 6 weken!

Het zit m vooral in het stoffen / stofzuigen. En dat hou ik dus naarstig bij :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 sep 2008 08:31

1 keer per 6 weken :shock: :shock: :shock: :shock:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 sep 2008 08:34

ik snap eigenlijk ook niet waar je de tijd vandaan haalt kwebbel. De ramen worden hier gelukkig door een glazenwasser gedaan. 1xin de 6a8 weken voor 15e. Daar ben ik wel blij om,alleen zou ik het echt niet zo vaak doen. Ik vind het huishouden echt een noodzakelijk kwaad.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 sep 2008 08:38

Dat is toch ook gewoon normaal zeg maar? 1x per 6 weken ??? In de thuiszorg (tenminste bij mijn schoonouders) staat het wel zo ingeroosterd.

@ajl: soms sla ik ook wel wat over hoor, het is niet zo dat nu iedereen ineens denkt dat ik een huishoudfreak ben!!!!!!!! (dat gevoel krijg ik nu dus wel..) Want dat valt nu ook wel weer mee. Ik heb gewoon gemiddeld 3 vrije dagen (ik werk 32 uur per week) dus dan kan je ook heel wat doen hoor.....
Onze ramen worden niet door een glazenwasser gedaan, want we hebben een benedenwoning, dus doen we gewoon alles zelf.

Ik vind huishouden ook niet erg om te doen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 sep 2008 09:03

Bij de thuiszorg is het als volgt: 1 keer in de 4 weken binnen en buitenlappen (zonder de bovenraampjes). 1 keer in de 6 a 8 weken de boven raampjes. Als je bij iemand werkt die rookt dan is het geen overbodige luxe om de ramen in de 4 weken te doen.

Ik ga vandaag: trap verven, ramen lappen, wc, douche, boven zuigen. Beneden zuigen en dweilen.

Terug naar “Archief”