Moderator: Moderafo's
Lorijntje schreef:ajl schreef:Het is echt een fabeltje dat je van de pilzoveel aankomt. Dat was misschien vroeger zo toen de pil nog veel zwaarder was, maar de hoeveelheid hormonen in de pil is echt veel minder geworden.
Ik ben opmn 16e begonnen aan de pil. Natuurlijk ben ik in de loop van de jaren wat zwaarder geworden, maar dat kwam niet door de pil. De eerste jaren kwam ik helemaal niet aan.Ik vond het eigenlijk wel heerlijk. Je weet precies wanneer je ongesteld wordt....heerlijk. Nadat ik gestopt was met de pil ( nma 13 jaar slikken),was ik met een maand zwanger....dus de boel was niet helemaal lamgelegd.
Wij zitten nu nog te dubben welke anticonceptie we moeten gebruiken na de bevalling. De gewone pil kan niet ivm borstvoeding, maar ik wil nu ook nog niet zwanger worden.
Probeer de Mirena
ajl schreef:De mirena is toch een spiraaltje? Daar ben ik zelf niet zo'n voorstander van. Met een spiraaltje heb je toch nog steeds een eisprong?
Ik heb ook begrepen dat je een spiraaltje een aantal jaar laat zitten en wij willen geen jaren wachten met een eventuele 2e.
Heidebloem schreef:ajl schreef:De mirena is toch een spiraaltje? Daar ben ik zelf niet zo'n voorstander van. Met een spiraaltje heb je toch nog steeds een eisprong?
Ik heb ook begrepen dat je een spiraaltje een aantal jaar laat zitten en wij willen geen jaren wachten met een eventuele 2e.
De Mirena is idd een spiraaltje, maar wel een hormoon-houdende en heeft dus een gelijkwaardige werking als de pil. Er vind dus in principe geen eisprong plaats. Dit in tegenstelling tot het koperhoudende spiraal dat bekend staat om de mogelijke afstoting van een bevruchte eicel. Dat laatste kan in principe bij de Mirena niet.
Ook hoef je het niet jaren te laten zitten. Je kunt gewoon samen afspreken dat je het bijvoorbeeld eerst voor een (half) jaar laat zitten. En mocht het gaan kriebelen, 5 minuten bij de huisarts is genoeg om 'm te verwijderen. Normaal gesproken is dat een piece of cake
Lorijntje schreef:*Annet* schreef:lijkt mij niet zo'n pretje om bij je naar binnen geschoven te krijgen
Daar heb je gelijk in, het plaatsen van de Mirena kan pijnlijk zijn ( en tijdens gebruik ervan kan je af en toe bloedverlies hebben)
*Annet* schreef:Lorijntje schreef:*Annet* schreef:lijkt mij niet zo'n pretje om bij je naar binnen geschoven te krijgen
Daar heb je gelijk in, het plaatsen van de Mirena kan pijnlijk zijn ( en tijdens gebruik ervan kan je af en toe bloedverlies hebben)
Daarom ben ik er nog steeds niet aan begonnen, hoewel het me wel makkelijk lijkt. Ik twijfel al 5 jaar over dat ding. Inmiddels zijn er 2 kids bij gekomen (gepland en gewenst!) maar ik vind het nu wel "genoeg".
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten