De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 okt 2008 14:18

Maar komt dat door de pil, of doordat je nu minder eetlust hebt?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 okt 2008 20:47

volgens mij is er qua eetlust niet veel veranderd... Ik probeer altijd al op te letten, alleen viel ik normaal niet af, en nu blijkbaar wel ;)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 okt 2008 21:59

Ik ben de laatste tijd wat aangekomen en ik 'moet' nog aan de pil beginnen, vandaar m'n interesse 8).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2008 10:36

LauraC schreef:
MissF schreef:Ik denk toch niet dat ik meteen na de geboorte van ons wondertje weer zwanger wil worden ;)

MissF, ik denk dat een kleine baby al anticonceptie genoeg is! :mrgreen: :wink:

Klopt inderdaad :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2008 10:40

Lorijntje schreef:
ajl schreef:Het is echt een fabeltje dat je van de pilzoveel aankomt. Dat was misschien vroeger zo toen de pil nog veel zwaarder was, maar de hoeveelheid hormonen in de pil is echt veel minder geworden.

Ik ben opmn 16e begonnen aan de pil. Natuurlijk ben ik in de loop van de jaren wat zwaarder geworden, maar dat kwam niet door de pil. De eerste jaren kwam ik helemaal niet aan.Ik vond het eigenlijk wel heerlijk. Je weet precies wanneer je ongesteld wordt....heerlijk. Nadat ik gestopt was met de pil ( nma 13 jaar slikken),was ik met een maand zwanger....dus de boel was niet helemaal lamgelegd.

Wij zitten nu nog te dubben welke anticonceptie we moeten gebruiken na de bevalling. De gewone pil kan niet ivm borstvoeding, maar ik wil nu ook nog niet zwanger worden.

Probeer de Mirena

De mirena is toch een spiraaltje? Daar ben ik zelf niet zo'n voorstander van. Met een spiraaltje heb je toch nog steeds een eisprong?
Ik heb ook begrepen dat je een spiraaltje een aantal jaar laat zitten en wij willen geen jaren wachten met een eventuele 2e.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 27 okt 2008 20:16

ajl schreef:De mirena is toch een spiraaltje? Daar ben ik zelf niet zo'n voorstander van. Met een spiraaltje heb je toch nog steeds een eisprong?
Ik heb ook begrepen dat je een spiraaltje een aantal jaar laat zitten en wij willen geen jaren wachten met een eventuele 2e.

De Mirena is idd een spiraaltje, maar wel een hormoon-houdende en heeft dus een gelijkwaardige werking als de pil. Er vind dus in principe geen eisprong plaats. Dit in tegenstelling tot het koperhoudende spiraal dat bekend staat om de mogelijke afstoting van een bevruchte eicel. Dat laatste kan in principe bij de Mirena niet.

Ook hoef je het niet jaren te laten zitten. Je kunt gewoon samen afspreken dat je het bijvoorbeeld eerst voor een (half) jaar laat zitten. En mocht het gaan kriebelen, 5 minuten bij de huisarts is genoeg om 'm te verwijderen. Normaal gesproken is dat een piece of cake

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 28 okt 2008 20:17

Heidebloem schreef:
ajl schreef:De mirena is toch een spiraaltje? Daar ben ik zelf niet zo'n voorstander van. Met een spiraaltje heb je toch nog steeds een eisprong?

De Mirena is idd een spiraaltje, maar wel een hormoon-houdende en heeft dus een gelijkwaardige werking als de pil. Er vind dus in principe geen eisprong plaats. Dit in tegenstelling tot het koperhoudende spiraal dat bekend staat om de mogelijke afstoting van een bevruchte eicel. Dat laatste kan in principe bij de Mirena niet.

Ook hoef je het niet jaren te laten zitten. Je kunt gewoon samen afspreken dat je het bijvoorbeeld eerst voor een (half) jaar laat zitten. En mocht het gaan kriebelen, 5 minuten bij de huisarts is genoeg om 'm te verwijderen. Normaal gesproken is dat een piece of cake

bovenstaande is juist. Mirena is anticonceptiemiddel eerste keus na zwangerschap.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 okt 2008 20:36

lijkt mij niet zo'n pretje om bij je naar binnen geschoven te krijgen :?
ja, dat is mijn mening dan he.....

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 28 okt 2008 22:48

Als je het ongeveer 6 weken na je bevalling doet, staat je baarmoedermond nog een stukje open en moet het gemakkelijker, dus minder pijnlijk, gaan.
Maar goed, ik heb er zelf geen ervaring mee en ik vind het idee zelf ook niet zo prettig.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 28 okt 2008 23:40

LeChat schreef:Maar komt dat door de pil, of doordat je nu minder eetlust hebt?

Niet zozeer minder eetlust na het stoppen, maar gewoon echt doordat je tijdens de pil je hormoonhuishouding verandert (meer oestrogenen --> daardoor houd je iig vocht vast)

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 29 okt 2008 09:12

*Annet* schreef:lijkt mij niet zo'n pretje om bij je naar binnen geschoven te krijgen :?

Daar heb je gelijk in, het plaatsen van de Mirena kan pijnlijk zijn ( en tijdens gebruik ervan kan je af en toe bloedverlies hebben)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 okt 2008 10:46

Griezel....ik vind inwendig onderzoek al zo vreselijk, dus ik denk dat het niet aan mij besteed is. Nu ik mn bv aan het afbouwen ben, ga ik denk ik gewoon weer starten met de pil. Net zo makkelijk en halverwege een maand kan je gewoon stoppen als je dat zou willen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 okt 2008 07:12

Lorijntje schreef:
*Annet* schreef:lijkt mij niet zo'n pretje om bij je naar binnen geschoven te krijgen :?

Daar heb je gelijk in, het plaatsen van de Mirena kan pijnlijk zijn ( en tijdens gebruik ervan kan je af en toe bloedverlies hebben)

Daarom ben ik er nog steeds niet aan begonnen, hoewel het me wel makkelijk lijkt. Ik twijfel al 5 jaar over dat ding. Inmiddels zijn er 2 kids bij gekomen (gepland en gewenst!) maar ik vind het nu wel "genoeg".
ja, dat is mijn mening dan he.....

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 okt 2008 10:30

m'n huisarts adviseerde mij ook mirena, maar mij leek het dus ook niks.

Ik ben nu aan de Nuvaring en dat bevalt echt super goed! Echt een aanrader vind ik. Je voelt er niks van en je hoeft er niet elke dag aan te denken. Daarnaast veel minder hormonen, die niet in een 'stoot' per dag gedoseerd worden, maar gewoon constant worden afgegeven.

Ik had een hele zware pil (na allerlei pogingen met verschillende soorten) maar ik ben echt blij nu :)

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 30 okt 2008 17:47

*Annet* schreef:
Lorijntje schreef:

Daarom ben ik er nog steeds niet aan begonnen, hoewel het me wel makkelijk lijkt. Ik twijfel al 5 jaar over dat ding. Inmiddels zijn er 2 kids bij gekomen (gepland en gewenst!) maar ik vind het nu wel "genoeg".

dan zou ik een lichte pil nemen

Terug naar “Archief”