Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 apr 2012 08:16

zijn dat speciale druppels dan die je in dr oortjes doet? ik ken het nl niet...

Moet zeggen dat ik bij julia wel geirriteerde oren ken, geen ontstoken en daar kunnen ze ook al last van hebben. Heeft ze verder geen hoge koorts dan?
WEl rot zeg.. zo aan modderen! ](*,) en het gevoel van niet serieus genomen worden. Overigens kan het ook snel opkomen. Zo had marijn een keer de ene dag oren schoon, andere dag enorm ontstoken!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 apr 2012 08:39

Zijn druppeltjes van VSM (Chamodent) worden voornamelijk voor doorkomende tandjes gebruikt maar het werkt super als kindjes zere/ontstoken oortjes hebben.
Nee ze heeft geen koorts wel verhoging...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 apr 2012 09:20

Pff, wat een nacht hier zeg :( Ik ben er denk ik 7 keer uit geweest. Frederiek was gister al de hele dag in de weer, amper geslapen, wel 4 keer in bed gelegen, maar niet slapen. 's Avonds ook al 2 keer huilen, en vannacht ook nog een paar keer. Van vannacht kwam misschien door de prei, ze had ook wel een erg flink bord vol gegeten :oops: Ze kan er normaal gesproken wel tegen, maar dit was zo veel, dat het misschien toch buikpijn veroorzaakt heeft. Maar wat het overdag was, geen idee. Wel heeft ze last gehad van haar tanden, maar sinds een paar dagen is de 7e gewoon door, dus dat zal het vast ook niet meer zijn. Gelukkig werd ze vanmorgen weer helemaal vrolijk wakker en is het weer over.
Jurian is ook nog een keer of 4 geweest vannacht, die heb ik uiteindelijk maar tussen ons in gelegd om half 4, toen kon ik gewoon niet meer. En mijn man is 2 dagen flink ziek geweest, en wilde vandaag weer werken, dus heb ik er maar niet uitgestuurd, vond ik ook zo sneu. Hopen dat het de komende nachten beter gaat :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 19 apr 2012 09:29

Lastig he, al die niet slapende kids. Gelukkig hebben wij heerlijk geslapen, dat houdt de boel in evenwicht. Wél met een kleintje tussenin, die was ik vergeten terug te leggen na haar laatste fles. Heerlijk vind ik dat, zo'n ukkie tussenin, die dan 's ochtends zo heel lief een handje op je wang legt :8>

Vinden jullie het ook zo koud? Echt brrrrrrrr gewoon. Onze tweede is echt een koukleum, die loopt gewoon nog met zijn wanten aan :lol: Dat is nou ook niet echt nodig, maar hij gaat gewoon huilen als hij zonder moet. Nou ja, hij doet er niemand kwaad mee, denk ik dan maar.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 19 apr 2012 10:33

Ik vind het ook bere koud. Ik heb net maar weer mijn fleece vest opgezocht. Ben ook wel een koukleum . H. maar een extra shirtje weer onder haar kleren, alhoewel ik haar eigenlijk nooit hoor over kou.

Vandaag een rustig dagje, H. is naar mijn ouders. Dus ik heb alleen E. hier. Lekker veel aandacht om eens even uitgebreid te badderen en knuffelen :D
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 apr 2012 18:37

Vervelend Liefie! Hopen dat het snel weer over gaat.
Oorpijn komt wel veel voor bij kleintjes, ze sturen je niet zo maar door... Floris heeft eigenlijk altijd een rood oor, maar ik heb de huisarts nog nooit over een verwijzing gehoord. Ga je tip van chamodent ook maar 's proberen, wie weet helpt het hier ook!

@missF hopen dat je vannacht rustiger slapen kan...

@jeepeecee heerlijk, zo'n dagje met alleen E! Geniet!

Vanmorgen heeft floris z'n prikken gehad. Weer bijna zonder kik te geven, ideaal! Hij heeft er verder ook weinig last van volgens mij.
Vanmiddag bij de osteopaat geweest, hij had een beknelling in z'n nek zitten, net onder het slaapcentrum.. De osteopaat legde uit dat kinderen daardoor niet in hun diepe slaap terecht komen, en dat ze erg veel prikkels krijgen van licht en geluid. Dat laatste klopt, maar dat had ik er niet direct aan gelinkt. Ben benieuwd of deze ene behandeling al resultaat heeft!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 apr 2012 18:39

doorsturen naar een kno gebeurd pas als binnen een aantal maand een ooronsteking is geweest. Zo jong en zoveel als marijn komt maar weinig voor, dat ze vanaf 3 maand al een oorontsteking hebben.
buisjes ed komen vaker als ze naar psz gaan en blijken een lijmoor oid te hebben zodat ze wat dovig zijn.

Janoek.. ik hoop zo voor jullie dat het wat effect heeft! en voor jullie floris natuurlijk zelf ook!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 19 apr 2012 20:44

ben al heeeeel lang niet meer online geweest, shame on me :oops:

Heb ook weer een hoop bij te lezen vrees ik ;)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 19 apr 2012 21:09

Jannoek schreef:Vanmiddag bij de osteopaat geweest, hij had een beknelling in z'n nek zitten, net onder het slaapcentrum.. De osteopaat legde uit dat kinderen daardoor niet in hun diepe slaap terecht komen, en dat ze erg veel prikkels krijgen van licht en geluid. Dat laatste klopt, maar dat had ik er niet direct aan gelinkt. Ben benieuwd of deze ene behandeling al resultaat heeft!

Hiervoor is onze zoon o.a. ook bij de osteopaat geweest en echt na 3 behandelingen was het veel minder! En als hij weer een groeistuip krijgt en het weer vaster gaat zitten, worden we direct ergens tussen geplaatst. Succes!~

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 19 apr 2012 22:01

@ bumba; weet je ook of dat bij jongere kinderen kan? Na de geboorte is M. behandeld maar hier zijn de avonden nog steeds huilen en huilen. Kan dat dan terug komen??

@ mamavansophie; goede reden toch dat je zolang niet hier bent geweest? :D

@ jannoek; hoop echt voor jullie dat het resultaat heeft! Je krijgt van zulke bezoekjes weer hoop he?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 apr 2012 07:59

@juffiejuf ik begreep idd van de osteopaat dat het terug kan komen. Floris is ook net na zijn geboorte een paar keer behandeld. Toen merkten we ook een wereld van verschil. Langzaam was het huilen weer terug gekomen, en ging het dus gepaard met het slechte slapen.

Hij heeft vannacht in elk geval een stuk beter geslapen. Kan ook toeval zijn natuurlijk ;-) maar ik ben er blij mee! Ik had gisteravond gewoon de hele avond voor mezelf, ik wist niet wat me overkwam. :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 apr 2012 09:25

Jannoek, wel fijn dat je zo gehoord bent door de osteopaat. Wat fijn zo'n avond voor je zelf.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 20 apr 2012 09:57

@ jannoek; dan denk ik dat wij daar ook weer snel terug moeten naar osteopaat!! Een avond voor jezelf?? Wat is dat :?: Heerlijk joh; hopelijk blijvend bij jullie! Houd ons maar op de hoogte!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 apr 2012 10:32

Evelien, hoe gaat het met jou en S?

Hier wordt Vianne tegenwoordig wat vaker wakker snachts! :-( Gelukkig is d'r speen geven voldoende, maar soms wel 4 keer eruit.. Geen idee hoe dat zo opeens weer komt. Savonds nog steeds gee ritme, soms is ze dan een beetje in de weer voor het slapen, maar ik laat ze wel gewoon op bed liggen, dus we hebben de avond nog wel voor onszelf..Alleen inclusief een paar keer naar boven hollen :wink:
Ik heb gister trouwens Lactulose siroop gehaald en gelijk gegeven. Anderhalf uur later had ze een volle luier =D> Straks weer geven en hopen op nog een volle luier.
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 apr 2012 10:34

@juffiejuf ik hoop met je mee! Ik wist ook niet wat me overkwam :-) Hij lag om half 8 in bed, werd om half 9 eventjes wakker, maar de speen en een aai over z'n koppie waren genoeg om 'm weer te laten slapen ;-) Om 11 uur nog even voor een schone luier en toen vanacht 1x, om 2 uur. Heel netjes dus voor zijn doen :-) Van 2 tot 6 heeft hij aan een stuk geslapen.

Al een hele verbetering ;-)

Ja, dat ga je echt missen he, een avondje rustig op de bank hangen bijvoorbeeld. 8-[ Vanavond slaapt Floris bij z'n opa en oma, dus kunnen wij ook weer even bij tanken..

Terug naar “Archief”