Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 sep 2011 06:31

heb het gevraagd op het cb die gaven aan dat eht werd afgeraden tot twee jaar omdat er een kans is op verstikking, maar zodra een kind zo wierig is en losloopt ga maar door, kan het echt al wel onder een dekbedje. Julia lag met anderhalf jaar onder een dekbedje. Ze kon goed de deken afgooien, stopte em niet mega strak in, en trok em ook zo weer over, eindelijk sliep ze toen door, dus ze had het altijd koud gehad s nachts :oops:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 sep 2011 07:25

Jurian sliep iets voor de anderhalf jaar onder een dekbedje, veel handiger. Toen sliep hij nog altijd met een slaapzak, maar sinds hij zijn bed uit klimt niet meer, want ik ben bang dat hij de trap af valt als hij met slaapzak en al, als we per ongeluk het hekje niet dichtdoen de avond ervoor.
Hij ligt ook nooit onder het dekbed als ik 's avonds even kijk, maar hij is nu wel oud genoeg dat hij zelf het dekbed over zich heen kan trekken als hij het koud heeft. Hij heeft dus gewoon zijn pyjama aan, en 's avonds stop ik hem nog een keertje in, maar als hij 's morgens wakker wordt ligt hij meestal weer zonder dekbed. Nouja, ze krijgen er vanzelf last van, en zo niet, dan is er ook geen probleem :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 sep 2011 08:44

Zoonlief vindt een dekbed nog veel te warm. Hij ligt al sinds april onder een laken en in zijn onderbroek. Dochterlief ligt op dezelfde kamer in een pyjama wel onder een deken.

Dat samen op 1 kamer slapen is nog steeds geen succes. Het blijft een groot feest. Nu houden wij H. wat langer op, totdat C. slaapt, maar eigenlijk trekt hij dit helemaal niet. Heeft iemand van jullie ervaring met kinderen die samen op een kamer slapen? Hoe lang duurt het feesten? Wij zitten nu te denken dat op het ogenblik dat de volgende geboren wordt, deze bij zoonlief op de kamer gaat en dat C. dan lekker weer op haar eigen honk gaat. Kan ze net zo lang wakker blijven als ze zelf wil.

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 12 sep 2011 08:51

Hier zijn de oudste twee ook samen gegaan toen nr.3 kwam. En ja dat was de eerste week ook een feest, en nu heel soms nog wel eens. Wat ik deed, was zodra ze er in lagen, bleef ik achter de deur staan, zodra de lamp aanging of ik wat hoorde ging ik er gelijk heen. Dat gebeurde dan een keer of vijf, en dan bleef het wel stil. ALs we ze ondergestopt hadden, herhaalde ik nog even de afspraak, van we hebben nu genoeg gespeeld etc. en gaan nu slapen. Ik zei dan ook bijna niets als ik de kamer binnen kwam, deed de lamp uit, of zei jullie weten wat de afspraak is. En dat ging best goed. Ze waren toen 3 en 1 jaar.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 sep 2011 09:05

Die tactiek hebben wij ook geprobeerd. De lamp doen ze eigenlijk niet aan, maar het gegiebel begint zodra de deur dicht zit. En was het maar zo dat ze na 5x ophielden. Ze gaan rustig door tot 22.00 uur ( en dan ligen ze rond 19.00 uur echt al op bed). Boos worden, aardig blijven, continue ze corrigeren, wijzen op afspraken, niets helpt eigenlijk. Ze zwaaien nog net niet aan het gordijn de kamer door :lol: Vooral dochterlief is immuum voor correcties op dat gebied. Het nadeel is ook dat de een gewoon echt een ochtendkind is en de ander een avondkind. Ze slapen nu ongeveer 6 weken bij elkaar en ik heb niet de indruk dat het minder wordt.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 sep 2011 10:57

is het geen idee om de oudste op jullie bed te leggen en als jullie naar bed gaan over te leggen?
ja, dat is mijn mening dan he.....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 sep 2011 11:28

hier zit alleen een gipswand tussen, dun, dus het is ook nog wel eens lol heen en weer. Eerst gaat de een, vaak marijn, zodat we ook nog wat tijd hebben voor julia, zonder dat ik het voorlezen tig keer moet onderbreken omdat marijn weer ergens in of op zit.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 sep 2011 11:49

*Annet* schreef:is het geen idee om de oudste op jullie bed te leggen en als jullie naar bed gaan over te leggen?

Dat doen wij sowieso al tijdens het middagslaapje. De oudste slaapt namelijk regelmatig langer dan de jongste. Hij heeft het gewoon nog harder nodig. Gisteravond hebben wij hem ook in ons bed gelegd, maar hij werd na een uur huilend wakker dat hij het daar zo eng vond. Ook nog niet echt een succes dus :? En aan de andere kant vind ik het voor hem ook zo sneu dat hij steeds moet verkassen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 sep 2011 11:57

of campingbedje met de jongste op jullie kamer?

Hier gaat de jongste snachts in het campingbedje!

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 12 sep 2011 12:43

@ajl: sorry, geen tips voor je. Lijkt me erg lastig! Ik zou dan inderdaad denk ik de baby bij mezelf op de kamer leggen (als je ruimte hebt natuurlijk) en in de loop van de tijd bij het diepst slapende broertje/zusje.

Over nachtjes/weekendjes weg samen. Wij gaan ook een paar keer per jaar een nachtje samen weg, gewoon omdat we dat leuk vinden. Als we zin hebben brengen we Levi ook wel eens bij ouders of schoonouders te logeren en gaan we samen een avondje weg en slapen de volgende morgen uit. Dan halen we hem 's middags weer op.

Hier is Levi trouwens overdag helemaal zindelijk! En dat binnen een week :yahoooo: !

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 12 sep 2011 13:57

Hier slapen ze niet samen op een kamer maar het is wel gehorig boven. Ze 'kletsen/ spoken/ klieren' niet met elkaar, maar als de 1 wakker is is dat de andere ook. Vind het soms wel lastig want de oudste heeft echt meer slaap nodig dan de jongste. En de jongste is niet zo'n goede slaper en huilt 's avonds of 's nachts ook nogal eens. De oudste word dan ook altijd wakker.

Bij mn zus gaan de kids om en om eerst naar bed. Als de één dan slaapt word de ander er zachtjes in gelegd. En zo heb je de ene avond met de ene 'exclusieve tijd' en de andere avond met de andere.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 sep 2011 00:19

Vanmiddag ontdekt dat wij een heel creatief kind hebben, verven en kleien.....met poep.
Alles zat onder, zijzelf, het beddengoed, het ledikant, het behang, korrels op de vloerbedekking (twas echte tandenpoep). :-&

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 sep 2011 06:56

:shock: :-&
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 sep 2011 07:36

vpk schreef::shock: :-&

O ik vind dat altijd zo vies......braaksel en poep dat overal zit...brrr! Helemaal op vloerbedekking.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 sep 2011 11:28

Schipje schreef:Vanmiddag ontdekt dat wij een heel creatief kind hebben, verven en kleien.....met poep.
Alles zat onder, zijzelf, het beddengoed, het ledikant, het behang, korrels op de vloerbedekking (twas echte tandenpoep). :-&

:? Ben zo blij dat M dat inmiddels niet meer doet....

Terug naar “Archief”