Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 mei 2011 09:21

ajl: onze verloskundige deed even een boekje open hoeveel bevallingen zij onder begeleiding moest doen, in verhouding tot de arts assistenten, die maar 10 bevallingen onder begeleiding hebben moeten doen en dan al zelfstandig mogen in verhouding tot de verloskundige, meen stuk of 60....

en ook v aak dat er helemaal geen gyn beschikbaar is en ze vaak niet weten wat ze moeten doen uit angst voor reprimande van de gyn. Ze was erg geschrokken hoe het er in het ziekenhuis aantoe ging toen ze stage liep op de verloskundige afdeling en dat stelde mij toen erg gerust.
Ze zei er nog achteraan... je wilt niet weten wat er in het ziekenhuis allemaal mis gaat. Tja... zo heeft ieder zijn eigen verhaal.

Wie is nu de eerst volgende die moet bevallen? volgens de uitgerekende datum??

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 mei 2011 09:37

Klopt ppm. Ik weet zelf, door mijn ervaring in het ziekenhuis hoe het eraan toegaat. De vervelende diensten worden heel veel gedraaid door de meest onervaren artsen die inderdaad op hun kop krijgen van de meerdere als ze bellen. Dus sowieso wil ik geen arts assistent aan mijn bed met een bevalling.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 mei 2011 09:45

paprikameisje2 schreef:Wie is nu de eerst volgende die moet bevallen? volgens de uitgerekende datum??

Volgens mij ben ik 'aan de beurt' 8)

@missF, bedankt voor het vragen ;-) Het gaat goed hier. Heb net 18 hydrofiel luiers staan strijken, en tig spuugdoekjes.. De bekleding van de wieg heb ik bij mn moeder gebracht, heeft ze ook wat te doen. Vandaag staat de zolderverdieping, waar Boudin slaapt, op de planning. Dus ik ga maar weer eens wat doen..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 mei 2011 11:45

@ppm Dankjewel voor de tip alleen werkt het drankje erg goed het is al een heel eind minder gelukkig sinds we er zaterdag morgen mee begonnen zijn toen wilde ze echt niet meer bij mij drinken maar sinds zaterdagavond laat weer wel. Alleen zondag nacht heeft ze nog een flesje gehad en daarna niet meer.

@MissF Leuk al die plannen voor je verlof hopelijk komt het er allemaal van ik wilde ook nog zoveel doen alleen kwam daar niks meer van. Maar een kindje is veel leuker :lol:
Ben benieuwd naar jullie kamertje en wat jullie krijgen een jongen of meisje ik ga alleen niet meer gokken want bij Jannoek had ik het ook fout.

@Ajl Fijn dat de misselijkheid minder wordt voel je je gelijk een stuk beter denk ik kun je 's middags wel lekker even gaan liggen als je vrij bent?
Ik heb van het inbrengen niks gevoeld volgens mij maar ik was nog steeds half stoned van die ''morfine'' spuit. Mis ook veel vanaf 4 uur 's middags en dat tot 22.00 toen pas had ik volledige ontsluiting.

@Jamillah Gaat opschieten voor jou! Voel je je goed? Ik las ergens dat jullie een klein kindje verwachten is het veel kleiner dan de aantal weken die je nu bent?

Hoe hebben jullie mannen de bevalling eigenlijk ervaren? Arnold vond het allemaal super intressant om mee te maken al vond hij het wel heel vervelend om mij zo te zien lijden. Met het puffen dacht hij eerst van dat ga ik echt niet doen maar hij heeft uren meegepuft omdat ik anders niet meer wist hoe ik moest ademen :lol:

Vanmorgen een grote doos gewone kleding van zolder gehaald en met spanning een spijkerrokje gepast en het past gewoon :shock: Had ik echt niet verwacht omdat het een van de kleinste rokken is. Mijn buik ziet er nog een beetje vaag uit maar volgens mij gaat het helemaal goed komen.
Wel erg fijn om na bijna een week in makkelijk zittende kleding gewoon weer iets leuks aan te doen. Over een uurtje komen ze voor de hielprik en gehoortest ben benieuwd of ze gaat huilen.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 23 mei 2011 11:56

@ Liefie: lekker dat je je kleding weer past. Heerlijk om die weer aan te trekken he :)
Hier vond mijn man het ook heel mooi. Zijn hand heb ik behoorlijk fijngeknepen bij elke wee. Dat hielp mij om hem op te vangen en weg te puffen. Verder heb ik geloof ik geen geluid gemaakt.

Wat betreft arts-assistenten. Ik had een ervaren arts-assistent, samen met een nieuwe arts-assistent, en die deden het prima! De gyn was ook prima, die kwam even kijken toen de harttonen wat minder werden tijdens het persen, zonder dat ze hem hadden gebeld (had hij op z'n scherm gezien) en hij kwam ook kijken tijdens het hechten, om te kijken of dat goed ging. Bijzonder prettige man, ook bij de nacontrole. Het hangt er ook gewoon vanaf wie je hebt. (en ja, dat kan ook heel vervelend zijn...heb ook mindere verhalen gehoord uit datzelfde ziekenhuis, dat realiseer ik me ook!). Dus gelukkig ook een positief verhaal :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 mei 2011 12:20

Mijn man vindt bevallingen helemaal niets en aangezien het bij mij ook niet automatisch gaat, kan ik mij dat ook voorstellen. Helemaal de eerste bevalling, waar ze mij echt aan het lot overlieten, is voor hem niet prettig geweest. Je staat toch machteloos en ik was eigenlijk niet aanspreekbaar.

@liefie ik ga eigenlijk niet liggen 's middags. Het kan vaak wel, maar eigenlijk zijn die paar uur ook de enige uren dat ik in huis kan doorstomen, dus daar kies ik dan voor.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 23 mei 2011 13:01

Lief kindje, Liefie! Heldere blik al! Geniet van deze bijzondere tijd!

Mijn man houd ook niet van bevallingen :mrgreen:
bij mij gingen ze allemaal heel erg snel, dus had hij geluk :lol:
En de laatste bevalling duurde ruim een uurtje, en was hij er amper bij!

Ik vind het meer voor mezelf dat ik ze echt moest verwerken, juist omdat ze zo supersnel gingen!
En gelukkig niet 1 in het ziekenhuis, al was dat bij de oudste wel nodig geweest, maar geen tijd meer voor :wink:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 mei 2011 13:43

Spannend Jammiliah, echt aftellen voor jullie.
Succes de laatste weekjes!

Nou Liefie, dat is toch wel lekker dat je je gewone kleren alweer aan kan :D
Fijn dat dochterlief het goed doet.
Gaat het met jou ook goed?
Hebben jullie al veel visite gehad?

AJL, dat is fijn dat de kwaaltjes wat afnemen!
Houden zo.

Hier gisteren weer tante geworden van een lief neefje :D
Op dit moment zijn er nog 2 op komst, dus een babyboel hier, maar wel heel leuk!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 mei 2011 17:08

Tuinfluiter, gefeliciteerd!

En tjah...waarschijnlijk is het hier ooit al een keer besproken, maar nu wordt ik ook nieuwschierig naar wat voor Kinderwagen jullie hebben en de voor en nadelen :wink:
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mei 2011 18:36

Gefeliciteerd Tuinfluiter!

Mijn man vond de bevalling volgens mij niet echt geweldig. Sowieso vond ik hem de hele dag van de weeen zieliger dan mezelf. Ik lag daar, en had genoeg aan mezelf, maar hij zat daar ook maar, een beetje toe te kijken. Ik heb hem een paar keer weggestuurd voor een krantje of wat drinken ofzo, zodat hij even zijn eigen ding kon doen, want hij verveelde zich gewoon. Ik moest ook op bed blijven, dus samen een eind wandelen ofzo kon ook niet. De bevalling zelf vond hij helemaal niks, eerst al dat vacuumding waarmee zijn zoon eruit getrokken werd, een bloedbad, zoals hij het noemde, hechten. Ik denk dat hij dat allemaal als net zo vervelend heeft ervaren als ik. Ik vond dat persen ook helemaal niet fijn, en hij dus het gedoe erna niet. Daarom gaan we nu maar voor kort en krachtig bevallen :mrgreen:

Dippie, haha, leuk, weer over de wagens :D Wij hebben dus een silver cross, omdat ik die ontzettend mooi vind, en er zelf in heb gelegen. Voordelen zijn dat hij heel groot is en kindjes er heel lang in kunnen liggen, hij is enorm sterk, dus Jurian kan straks gewoon erbovenop zitten. Nadelen zijn dat hij veel te log is voor in de auto, geen wendbare wielen heeft en zwaar is.
daarnaast hadden we bij Jurian al de Mutsy, omdat we die toen over konden nemen van buren van mijn schoonzusje. Die was gewoon voor erbij, voor als we ergens met de auto heen zouden gaan, omdat de silver cross niet makkelijk in de auto mee kan. Bij de Mutsy zat een meerijdplankje, en nu het onderstel van de oude Mutsy niet goed meer is, heb ik automatisch weer een mutsy opgezocht op marktplaats, zodat het meerijdplankje eraan kan voor Jurian. Voordelen vind ik de wendbare wielen, ik vind hem mooi (ik hou niet zo van 1 wiel voor of kleinere wielen voor ofzo), licht. Nadelen een kleine wagenbak (maar dat is bij al die nieuwe wagens zo ongeveer zo), niet heel erg snel in te klappen.
Succes met kiezen ;)

We hebben vanmiddag de envelopjes voor de geboortekaartjes gekregen. Vorige week hebben we ze eindelijk besteld. Vorige keer ben ik een hele tijd bezig geweest met etiketten printen, maar wat een ellende was dat. Dus nu ga ik mooi gewoon schrijven. Heb toch nog wel even de tijd, dus als ik zere vingers krijg ga ik gewoon de dag erna verder.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mei 2011 19:08

@MissF, geweldige wagen is dat die Silver Cross. Ik had hem graag ook willen hebben, maar ik zou niet weten waar ik de wagen kwijt moet (we hebben nu nog een klein huis) en dan staatie continu in de weg, ook in de huiskamer en de schuur is te vochtig.

Wij hebben gekeken naar een wagen die ik persoonlijk erg mooi vindt en die achter in onze auto past. Maar het is gewoon heel persoonlijk wat de voor en nadelen zijn.

Over geboortekaartjes wij gaan de neef van m'n man weer vragen die heeft ook onze trouwkaart ontworpen en we hebben enorm veel enveloppen liggen die we dan weer kunnen gebruiken. En weer in dezelfde trent ongeveer van onze trouwkaart. :wink:

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 23 mei 2011 20:16

@ dippie: Wij hebben de maxi cosi mura 3 (1 dubbel wiel voor) en die bevalt ons prima. Voordelen: redelijk grote wagenbak (zeker t.ov. andere wagens), rijdt lekker, ook handig in het bos door grote wielen (en aangezien wij regelmatig in het bos wandelen....), makkelijk in te klappen. Nadelen: ik vind het onderstel wat aan de zware kant. Ook is hij met wielen eraan niet heel klein op te vouwen, voor ons geen probleem, maar als je bijv. een kleinere auto hebt moet je de wielen eraf halen (gaat trouwens heel makkelijk)).
hij bestaat ook in de variant met 4 wielen.

Met andere wagens heb ik geen ervaring...
Succes met kiezen; er is keus genoeg :)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 23 mei 2011 20:39

wij hebben zaterdag dus een mutsy4rider opgehaald. deze stuurt echt lekker!
ik twijfelde tussen deze en de mutsy transporter. deze is iets kleiner en lichter, en kleiner op te vouwen. maar het voordeel van de 4rider vond ik dat je de wandelwageninzet 2 kanten op kunt doen: van je af en naar je toe. en je kunt de reiswieg en wandelwageninzet heel makkelijk verwisselen. je klikt het er zo in z'n geheel op of af. bovendien kun je er ook een duozit opklikken en dat vind ik ook wel heel handig met 2 kleine kindjes. de rugleuning van de transporter moet je verstellen met een riempje, dat had onze vorige kinderwagen ook. ging niet heel erg makkelijk vond ik. die van de 4rider kun je wel weer makkelijk verstellen met een knop/hendel.

maar dippie ik raad je één ding aan: ga ze gewoon proberen en kijk wat jij belangrijk vind! dat had ik bij de 1e niet gedaan, maar zo één gekocht en daar had ik echt spijt van achteraf! in de tussentijd dus wel vanalles geprobeerd, dus ik hoop maar dat het nu beter gaat 8)

wat een mooi meisje liefie!

gefeliciteerd tuinfluiter!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 mei 2011 20:57

Dank jullie wel alvast!!
Ik vond de Mutsy4 wat aan de kleine kant. Vond de Transporter wel erg gaaf, wat grotere bak en leuke wandelwagen. Wat ik me idd wel afvroeg of die omgedraaid kon worden, of het handvat, maar ik begrijp day dat niet kan? En rugleuning verstellen met riempjes is ook vet irri!! Hmm jammer! Maar ach..er is zoveel keus, er moet vast iets voor ons tussen zitten :wink: de MaxiCosi vond ik ook wel mooi, maar leek me zo groot en lomp in gebruik! Handvat is ook zo onwijs breed dacht ik...
Tips zijn nog van harte welkom hoor! :)
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 mei 2011 20:58

Idd, een wagen moet je vooral heel goed uitproberen voor je 'em koopt. En verder ook even op een rijtje zetten wat jij belangrijk vindt bij een wagen (wel/niet klein in te klappen, zitje twee kanten op te zetten, 3 of 4 wielen, vooral voor de stad of vooral voor bos etc), dan blijft er vanzelf al veel minder te kiezen over :wink:
Wij hebben de Quinny Buzz (met 3 wielen, toen bestond de 4-wiel versie nog niet), ik vind het een heerlijke wagen.

Terug naar “Archief”