Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor LauraC » 30 sep 2010 17:29

Hahaha, een uur alleen spelen? Lucky you ;) Als ik op de pc zit, trekt hij aan mijn mouw, gaat op de stoel achter me zitten etc. Als ik aan het werk ben, doet hij iets waardoor ik moet stoppen. En constant: mama play! Maar goed, die fase gaat wel weer voorbij.
@Galateia: sterkte :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 sep 2010 18:20

hier kunnen ze soms wel 2 uur samen boven spelen! en als Manoël dan ook slaapt, heb ik even heerlijk rust! Milan is nog 3 middagen per week vrij! dus ideaal soms

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 sep 2010 18:31

Kleine jongetjes worden groot en stoer :wink: .. Nee mama, je mag niet mee naar de spelletjesochtend.. en een kusje graag voordat we op het schoolplein zijn :lol: :mrgreen:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 sep 2010 20:10

:lol: stel je voor dat z'n vrienjes dat zien! :P
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 30 sep 2010 20:29

Afbeelding

Mn neefje is vandaag 3 jaar geworden. ff een uploadje. Hij was enorm blij met zn nieuwe fiets en liet hem aan iedereen zien.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 sep 2010 20:32

Dit jaar gaan wij niet voor een traditionele herfsttafel, maar voor een 'herfstkunstwerk'. Alles wat we de aankomende weken vinden en maken wordt opgehangen aan/naast ons 'spinnenweb'. Dan kan 'Incy Wincy Spider' een oogje erop houden ;) Zo zie je ook meteen wat ik doe als Michael op bed ligt :mrgreen:
Afbeelding
Edit: van harte gefeliciteerd met Jordy!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 sep 2010 20:45

wow, dat ziet er leuk uit laura. hoe kom je toch op zo'n geweldig idee?

gefeliciteerd met je neefje, mirjan! wat een stoere boy alweer zeg
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 sep 2010 20:51

@vpk: wij hebben een knoert van een spin in ons raam hangen (aan de buitenkant ;)) dus vandaar. En Incy Wincy Spider is een favo liedje van Michael. Soort van Hansje Pansje kevertje maar dan met een spin...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 sep 2010 21:48

LauraC, wat ben jij toch creatief!

Alleen spelen gaat hier heel erg wisselend. Als ik rustig zit, dan komt hij wel vaak aandacht vragen. Als ik iets doe, dan gaat hij ook wat doen. Het gaat wel steeds beter, maar het blijft de grootste 'ergernis'. Aan de andere kant: als ik hem ideetjes geef, dan is hij ook wel weer bezig. Zoals vanmiddag, dat hij even een tijdje aan zijn tafeltje ging puzzelen. De stoom kwam uit zijn oren. "Na na nie, mama!" en ik heel rustig vanaf de bank "dan moet je het op een andere manier proberen" en dan ging hij weer, hoor. Was wel schattig. Dus ach, het gaat eigenlijk best wel ok.

Verder heb ik het idee van de tent meteen toegepast. De eettafel omgebouwd tot tent en ik heb er liggend op een kussen een boek gelezen, terwijl kindlief er vrolijk onder zat te spelen. Ik moest wel in de tent, anders werd hij weer helemaal chago, maar goed, ik had me voorgenomen om vandaag maar gewoon te overleven en zo in de tent vond hij het wel weer leuk.

Morgen hopelijk weer een normaal kind, ik kan dan wel tegen zo'n hele dag thuis opzien, hoor. Ik ben niet zo'n thuiszitter, zonder echte grote-mensen-input, dus tegen de vrijdagen kan ik best wel opzien. We zitten er hier toch aan te denken om naar een andere werkverdeling te gaan. Meer dagen/dagdelen voor mij, minder voor mijn man. Tegen de tijd dat kind nummer 2 er is (als het ons gegeven is natuurlijk) dan gaat zoonlief wel naar school, maar kind nummer 2 zal (hopelijk, haha!) geen baby zijn en gaat dan ook ooit naar de psz... hoe dan ook: een beetje van die hele lange dagen voor mij voorkomen. Op halve dagen ben ik veel vrolijker en relaxter met kind(eren). Voor de goede orde: ik ben dol op mijn kind en zou mijn leven voor hem geven. Maar ik merk altijd dat ik blij ben als mijn man thuis komt en eten met hem gaat koken, ofzo. Dagen met z'n 3-tjes zijn ook veel leuker, gewoon ook een stukje grote-mensen-input erbij. Anyway...

Maar het was ook wel weer grappig zo'n bui. Boze blikken, enzo. Heeft leuke foto's opgeleverd :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 01 okt 2010 07:36

:lol: Lachen TJ, wat een stoere mannen heb je toch.
Lekker is dat he als de kinderen zich goed kunnen vermaken!

Laura: Dat heb je weer HEEL leuk gedaan.
Maar ik zie mezelf zoiets niet maken met de kinderen, BRRR spinnen =; :mrgreen:
Vind het eigenlijk gewone een enge spin :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 01 okt 2010 09:17

Kindlief is vandaag weer een engeltje. Dat doet ons beider humeur goed 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 01 okt 2010 09:32

MissF, zou de spelotheek geen goed idee zijn? kun je regelmatig je speelgoed wisselen...
Dat lijkt mij ook wel wat, ons meiske kan tijden spelen met onbekend speelgoed thuis en bij anderen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 01 okt 2010 10:17

Spelotheek is echt ideaal!!
Speelgoed is vaak een tijdje leuk en staat dan weer tijden nutteloos ergens in de weg. Vooral met groot buitenspeelgoed vind ik dat heel irritant. Vaak zijn die dingen best duur, skelters enzo. En als iets heel populair is bij onze kinderen, dan lenen we het een paar keer achter elkaar. En ook met spelletjes. We proberen het uit en kunnen dan kijken of we het aanschaffen of niet. Het bevalt hier heel goed.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 okt 2010 11:23

Hmm, dat ken ik niet, een spelotheek. Ik ga eens opzoeken waar dat is, want dat is denk ik echt iets voor hem.
Vanmorgen heeft hij weer een hele poos heerlijk zelf zitten spelen. Eerst moest het een kwartiertje van mij, en toen was hij woedend, maar na 10 minuten gaf hij het op, en toen zat hij zo 15 a 20 minuten in zijn Donald Duck boek te 'lezen'.Later was het weer een poos zo stil, maar toen bleek hij zijn doek mee naar beneden te hebben gesmokkeld, en zat hij heerlijk met zijn duim in zijn mond met zijn doek naar een cd te luisteren ;) In principe is zijn doek alleen voor in bed, anders blijft ie duimen. Hij duimt echt alleen als hij zijn doek (da's trouwens een kussensloop) heeft. Maar deze keer was het wel heerlijk rustig zo :D
Maar oren heeft ie niet meer echt, want hij moest even mee op de fiets naar de stad (de buggy ligt nog in de auto die bij de garage staat, dom dom dom), maar opeens was ik hem in de winkel kwijt. Stond hij heerlijk aan de weg te kijken naar alle auto's en fietsers. Pff, ik schrok me naar. Maar boos worden hielp niks, hij stond er zo weer, toen ik heel even ergens naar keek.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 okt 2010 12:53

@missf: rond die leeftijd speelde Timon veel met kopjes, lepeltjes en mijn schoonmaakspullen. Ik heb toen een serviesje en zo'n setje kinder-schoonmaakspulletjes gekocht, en daar speelt ie nu nog steeds mee. Misschien een ideetje?

Sylke moest gisteren naar het cb, en ze is weer helemaal goedgekeurd =D> Alleen d'r prikken heeft ze niet gehad, want ze bleek een fikse oorontsteking te hebben :o Helemaal niks van gemerkt, geen koorts oid. We moesten het nog maar even afkijken zei de arts, maar nu zit ik me ineens af te vragen of zoiets ook in de bloedbaan terecht kan komen. Sylke heeft nl. een verhoogd risico op een ontsteking van het hart, en dat willen we natuurlijk graag voorkomen. Zo dus toch de huisarts maar even bellen...
Oh ja, ze weegt nu 9585 gr en is 76,5 cm.

Terug naar “Archief”