Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor LeChat » 15 mar 2011 11:38

Je bed elke dag weer 'opmaken' wordt afgeraden vanwege het transpiratievocht! Pas hoorde ik het nog langskomen op de radio ofzo en als je op internet kijkt wordt ook dringend geadviseerd overdag je dekbed/lakens/dekens open te slaan en open te laten liggen, zodat het matras goed kan ventileren.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 mar 2011 11:41

Klopt heb ik ook wel eens gehoord, maar die had het erover om het even open te laten liggen en vervolgens maakte het opmaken niet meer uit. Daarbij vind ik een bed dat netjes opgengeslagen ligt ook niet storend, maar wel als je er zo uitgekropen bent en verder niets opgeschud hebt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mar 2011 13:13

Als ik eerder opsta, dan laat ik mijn bed open geslagen liggen. Als ik later psta dan mijn man, maak ik het altijd op, nadat ik mezelf en Jurian aangekleed heb. Inclusief sprei en kussens, dat vind ik netjes. Jurians dekbed leg ik altijd over de rand van zijn ledikantje, hij frommelt het ding altijd zo in elkaar en ligt er vaak op en half onder, dan hangt het lekker uit over de rand. Of uit het raam, nog lekkerder :D
Wij transpireren beiden niet overdreven 's nachts, al is opengeslagen wel fris, maar ik vind het toch fijner als onze slaapkamer helemaal netjes is, eigenlijk. Er kijkt niemand, maar zelf vind ik het ook fijn als het opgeruimd en netjes is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 mar 2011 13:23

Of je nu wel of niet het gevoel hebt veel te zweten 's nachts, het schijnt dat we zo'n 200-300 ml vocht per nacht via de huid verliezen...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 15 mar 2011 13:29

Veel van dat zweet komt ook terecht in je hemd en nachthemd/pyjama, denk ik dan altijd. En die verschoon je meer dan 1x per week hopelijk :wink: ...
Ik gooi het bed altijd wel open, maar als ik na half 9 gelijk naar boven trek om daar orde op zaken te stellen, ligt het maar een uurtje zo. Vanmorgen was 'k er wat later aan toe, dan wordt er dus wat langer gelucht.

Even tussendoor: Ik ben benieuwd hoe het staken bevalt, *Annet* :wink:?

Wat heel anders. Een paar blz. terug vroeg MissF hoe jullie jaloezieën schoon zouden maken. Ik heb een soortgelijke vraag. Wij hebben in de badkamer nl. louvredeurtjes en het is een ramp om die schoon te maken. Ze kunnen niet onder de douche etc. Bij 2 deurtjes kan ik zelfs niet bij aan de binnenkant; dat zijn 2 deurtjes met scharnieren ertussen, ze klappen dubbel, met de binnenkanten tegen elkaar aan. Ik kan ook niet in die kast, want daar staan de wasmachine en de droger. Vies wordt het wel behoorlijk, vooral van de droger. Hebben jullie tips?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 mar 2011 13:31

Er bestaan toch van die speciale jaloezieënborstels?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 15 mar 2011 13:45

Zoiets: http://www.jysk.nl/140/147/5802300/a/catalog? Dat zou ik kunnen proberen, alhoewel ik niet denk dat de hoekjes er helemaal schoon mee worden. Ik wist niet dat zulke borstels bestonden eigenlijk. 'k Moet binnenkort een keer naar de Jysk, dan zal 'k er één meenemen om te kijken of het er schoner van wordt :wink:.

Ik zag trouwens ook http://tematix.be/Homeboutique-nl/produ ... product=51. Dat soort werkt i.i.g. niet bij louvredeurtjes, maar is misschien wel wat voor jou, MissF?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 mar 2011 13:46

Ja, dat bedoel ik. Of het werkt weet ik niet, heb er geen ervaring mee.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 mar 2011 14:08

Dat is dus 1 van de redenen waarom ik geen jaloezieen wil: vind het zo'n ramp om dat schoon te maken :mrgreen:

De bedden liggen hier altijd de hele dag opengeslagen, gewoon netjes over het voeteneinde van het bed. En de ramen staan altijd open, dus dan stap je 's avonds in een heerlijk fris bed.
Ik vind de bedden verschonen altiijd wel veel werk, omdat ik dan altijd meteen de matrassen wil keren en de hele slaapkamer goed schoon wil hebben. Dan ben ik dus best wel even bezig. Bij de kinderen leg ik altijd een handdoek over het hoofdeinde, die vervang ik als 'ie niet fris meer is. Ons dekbedovertrek strijk ik niet (dat deed ik alleen toen ons huis te koop stond 8) ), maar het beddengoed van de kinderen en onze kussenslopen strijk ik wel altijd.

Zo, nu ga ik nog lekker even een wasje ophangen, heerlijk buiten in de tuin 8)

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 15 mar 2011 15:05

Bij ons liggen de bedden tot ong 10 uur opengeslagen, daarna maak ik ze op.
Ik vind het gewoon mooi staan, die opgemaakte bedden :D

Verschonen doe ik om de 10 dagen zo'n beetje.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mar 2011 15:46

hee, wat een handige dingen, voor de jaloezieen! bedankt voor de tip, ik ga er eens naar op zoek
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 15 mar 2011 16:15

Leen Bakker verkoopt ze.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 mar 2011 16:21

Sophie77 schreef:Zoiets: http://www.jysk.nl/140/147/5802300/a/catalog? Dat zou ik kunnen proberen, alhoewel ik niet denk dat de hoekjes er helemaal schoon mee worden. Ik wist niet dat zulke borstels bestonden eigenlijk. 'k Moet binnenkort een keer naar de Jysk, dan zal 'k er één meenemen om te kijken of het er schoner van wordt :wink:.

Ik zag trouwens ook http://tematix.be/Homeboutique-nl/produ ... product=51. Dat soort werkt i.i.g. niet bij louvredeurtjes, maar is misschien wel wat voor jou, MissF?

Die 2e heb ik, maar het werkt niet prettig. Je moet met je nagels die "hoesjes" vasthouden, want ze schuiven er zo af. Ik heb gelukkig maar bij 1 raam luxaflex, maar vind het idd monnikenwerk. Ik doe het ook wel eens met een oud washandje. Maak je boven- en onderkant in 1 beweging schoon.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 15 mar 2011 16:26

Haai schreef:Dat is dus 1 van de redenen waarom ik geen jaloezieen wil: vind het zo'n ramp om dat schoon te maken :mrgreen:

De bedden liggen hier altijd de hele dag opengeslagen, gewoon netjes over het voeteneinde van het bed. En de ramen staan altijd open, dus dan stap je 's avonds in een heerlijk fris bed.
Ik vind de bedden verschonen altiijd wel veel werk, omdat ik dan altijd meteen de matrassen wil keren en de hele slaapkamer goed schoon wil hebben. Dan ben ik dus best wel even bezig. Bij de kinderen leg ik altijd een handdoek over het hoofdeinde, die vervang ik als 'ie niet fris meer is. Ons dekbedovertrek strijk ik niet (dat deed ik alleen toen ons huis te koop stond 8) ), maar het beddengoed van de kinderen en onze kussenslopen strijk ik wel altijd.

Zo, nu ga ik nog lekker even een wasje ophangen, heerlijk buiten in de tuin 8)

Ja matrassen keren is ook zo'n klus. Deed ik ook altijd eens per maand voordat we ons waterbed hadden. Bij de jongste doe ik het wel, die heeft haar bed laag. Bij de 3 oudsten niet zo vaak, en als ik het doe moeten ze ff meehelpen. Ze hebben alle 3 een hoogslaper vanwege ruimtegebrek.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 15 mar 2011 19:30

Ik maak echt altijd het bed gelijk op als ik uit bed komt. Onze slaapkamer ligt aan de kant van de gallerij, dus iedereen komt langs onze slaapkamer gelopen en kijkt dus naar binnen. Vandaar dat ik het altijd gelijk opschut.

Terug naar “Archief”