Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 03 dec 2008 20:09

Ah Annet, onze zoons zitten dus in hetzelfde schuitje. Ik kan al na ruim een maand terecht bij de oogarts. Toenb ik vroeg of de afspraak op donderdag ipv woensdag kon, zei de assistente al dat ik al geluk had dat het zo snel kon (en van een andere dag was dus echt geen sprake). En je hebt gelijk dat er veel kleine kinderen zijn met een bril, dat valt me nu pas op. En ik hoop ook dat er straks een wereld voor hem open zal gaan met die bril. Ik heb zelf geen bril, misschien dat ik het daarom zo rot voor hem vind, ik weet gewoon niet wat het is.

@Lammetkje wat een fantastoische kamer zeg!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 dec 2008 20:16

PPM Sarah slaapt over het algemeen wel gewoon door maar soms droomt ze denk ja. Ik weet het niet zo goed, ze begint dan te huilen maar is niet echt wakker. Heel frustrerend want het kan soms heel lang duren.
Maar gelukkig gaat het tegenwoordig vaker goed dan fout, maar ik juich nog niet want dat is al eerder voorgekomen...

Tis zeker jammer dat we zo ver weg wonen ja, je gaat niet zomaar even een bakkie doen...

Las net trouwens weer dat een speen beter is dan de duim omdat duimen helemaal slecht af te leren is. Eva Lynn heeft dus wel dr duim gevonden, we zullen zien hoe dat loopt.

Ik zat net trouwens te bedenken dat ze alweer bijna de eerste hapjes mag. Nu weet ik nog niet of ik met 4 maanden ga beginnen, maar ze heeft nu wel een bv-dipje (komt vaker voor rond 4 maanden) en krijgt dus savonds een afgekolfde fles voor het slapen gaan, bij mij heeft ze niet genoeg helaas.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 dec 2008 21:58

k ben toen heel veel tussendoro gaan kolven toen met die dip, dat was toen o verhopen.. en ook veel gedronken!

hier ben ik aant afbouewn.. ze zit eindelijk aan een fatsoenlijke maaltijd, en groeit weer.. gelukkig.....

dus nu alleen s avonds nog! heeerlijk... ben ik weer wat vrijer... alleen nadeeltje... ze lust alleen maar gewone half volle melk en ze kan niet drinken uit een antilekbeker.. dus dat is erg lastig, want melk blijft niet goed als je dat buiten de koelkast meeneemt.. en een tuitbeker zonder antilek gaat niet goed als ze zelf lekker zitten te smeren....

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 04 dec 2008 11:23

PPM, misschien lust ze houdbare melk? Die is buiten de koelkast te bewaren. En anders een koelelement gebruiken. Je hebt geloof ik tegenwoordig ook van die ronde waar je je beker of fles in zet.
Fijn dat het weer beter met Julia gaat!

Lammetje, gave kamer zeg! Waarom hebben jullie er voor gekozen om ze bij elkaar op de kamer te leggen?

Laura, succes met het afleren van de speen bij michael. Zielig he, als hij zo ontroostbaar huilt... :(
Thomas heeft wel nog de speen en ik moet er meestal tegen de ochtend 1 a 2 keer uit om z´n speentje te geven, want die is dan op de grond gevallen of hij kan hem door de slaperigheid niet vinden.
Meestal laat ik hem even huilen en soms valt hij dan zelf weer in slaap, maar dan slaapt hij toch minder goed en komt ie een half uurtje later opnieuw.
We hebben wel eens geprobeerd om te stoppen toen hij een maand of zeven was, maar toen begon hij steeds vaker te duimen. Heb daarom maar weer de speen gegeven, want hij had blijkbaar nog wel zuigbehoefte. Bovendien kun je later makkelijker een speen afleren, dan duimen afleren.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 dec 2008 11:51

@Marjo: ik kreeg een bril toen ik 5 was. 1 voor op school en 1 voor de zondag. En er ging inderdaad een wereld voor me open. Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit veel last van had, maar je moest natuurlijk wel uitkijken met handstand doen ;)
Michael doet het echt goed! Hij viel gisteren binnen tien minuten in slaap en hij huilde niet, was alleen maar aan het zingen. Opeens was het stil en sliep 'ie. Wel 4 keer wakker geweest vannacht, maar gewoon weer neergelegd, blankie (zijn doekje) ernaast en hij sliep zo weer in. Hij ging net met papa en blankie de krant halen en hij viel toen ook zo in slaap, papa merkte het niet eens! Dus ik ben helemaal trots. Nu maar hopen dat hij geen terugval krijgt.
Weet niet of ik het al heb verteld maar Michael is voor vanmiddag uitgenodigd op zijn eerste verjaardagsfeestje. Wat een sociaal mijnenveld zeg! Wat koop je en hoe duur, hoe pak je het in, wat zet je op de kaart, hoe laat kom je aan, hoe laat ga je weg, wat doe je als er taart is (wat Michael eigenlijk nog niet mag)...Nou ja, we hebben er in ieder geval zin in. Michael doet zijn feestkleren aan en dan gaan we er voor!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 dec 2008 13:58

ppm ik ben ook erg veel aant kolven en tussendoor aan leggen, maar echt werken doet het nog niet. Helaas, maar ik heb wel een ideetje hoe het komt, ik ben 5 kilo afgevallen :(
Fijn dat Julia goed groeit en eet enzo!!!!

Bloempie: Ze hebben op vakantie ook bij elkaar geslapen en dat ging prima! Thuis wilde Sarah ook graag dat Eva Lynn bij haar kwam en dat kwam wel goed uit want de wieg was iets te koud, kon Eva Lynn daar niet goed instoppen dus hebben we dr overgedaan naar het ledikantje wat nog bij Sarah op de oude kamer stond. De nieuwe kamer was eerst voor Sarah alleen maar ze wilde graag dat Eva Lynn er ook bij komt en omdat het zo goed gaat met zn tweetjes zag ik geen probleem om het niet te doen. Heb ik dat kamertje weer vrij voor de was :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 dec 2008 14:22

Rianne is in september 4 weken helemaal zindelijk geweest toen we op vakantie waren. En thuis is het over. :x. Vorige week vroeg ik"wanneer ga jij weer op de wc plassen.
O zei ze als we in het andere huissie zijn.
Mijn man boos en die zei: als jij het waagt om nog 1 x in de luier een poepie te doen, smeer ik het in je gezicht.
Ze keek met hele grote ogen aan en zei : nee das bah.
Laat ze nu spontaan vandaag op de wc gaan! (plassen nog niet, maar dat is niet zo erg als die grote berg!

Kent iemand dat, dat een kind zindelijk was en weer over gaat?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 dec 2008 14:26

jahoor dat gebeurd wel vaker. Niet dwingen, maar wel telkens stimuleren (hoe je dat voor elkaar moet krijgen weet ik niet, vind heel veel stimuleren net zoiets als voorzichtig dwingen, maargoed. Misschien is een keertje 'goed de waarheid' zeggen zoals je man nu heeft gedaan wel eens goed :) )
Ik vind het antwoord iig erg goed verzonnen :mrgreen:
Meestal hoor je het trouwens andersom, plassen lukt wel maar poepen niet....

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 dec 2008 14:48

Ja, ze was diep beledigd hoor en gister heeft ze niks gedaan en vandaag onder het eten kwam er ineens een noodkreet: poepie komt er aan.
En plassen probeert ze ook maar dan heeft ze het smoesje: mijn plas doet slapen, en dan sla ik ze even op haar billen en kijkt ze me ook weer verontwaardigd aan: jij mag niet op de billen slaan, dan word mijn plasje wakker! :roll:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 dec 2008 15:08

ja het zal behoorlijk frustrerend zijn.... Hopelijk heeft ze het snel weer door en kan ze weer uit de luiers!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 04 dec 2008 17:22

Handig Lammetje, om weer een kamer vrij te hebben! :) Ik ga m´n strijkkamer nu al missen...

Pol, hopelijk had Rianne dit net nodig en pakt ze het weer op!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 dec 2008 18:56

pol ik vind het erg goede antwoorden wat ze geeft. Dat geeft wel aan (wat ze zei over plasje wakker) dat ze het toch wel enigzins doorheeft wat er gebeurd!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 04 dec 2008 18:56

De laatste weken zijn we druk met de onderzoeken van Joshua en dit vraagt veel tijd en energie, vandaar dat ik wat minder actief ben op RW ( maar dat komt wel weer ;-) )
In ieder geval heb ik weer een paar foto's van Merel en Timo :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 dec 2008 19:03

Ik vroeg me al af waar Vlindertje was...heel veel sterkte de komende tijd. En natuurlijk schattige foto's van Merel en Timo. Wat wordt Timo al groot he!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 04 dec 2008 19:12

Mooie foto's vlinder!!!!
En ook ik had je al een tijdje gemist.
Hoop dat de onderzoeken een goed resultaat opleveren.
Sterkte ermee.

Terug naar “Archief”