Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor Daphne » 30 mar 2009 13:14

Hehe, dat denk ik ook wel ja, je moet allemaal van die dure producten hebben. Had pas voor twee dagen boodschappen voor 27,50... :shock:
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 mar 2009 13:21

Het lijnen zorgt wel voor extra kosten idd. Ik koop Milner kaas, Slankie smeerkaas. Dat is gewoon iets duurder.
Chips en nootjes haal ik bij de Aldi, dat kost amper iets. Wij eten het zelf toch niet, maar ik vind het altijd wel netjes om voor gasten iets te hebben. Net als grote koeken, die eten we ook allebei niet, maar ik heb wel een voorraadje liggen. Ook frisdrank hebben we in voorraad. Maar we hebben ook wel een heerlijke voorraad ruimte, dus dat kan dan ook makkelijk. Dat voorraad spul haal ik sowieso bij de Aldi. Daar kom ik zelden, maar als ik er kom neem ik van alles mee voor in de stellingen :)
Vlees hebben we in 1 keer 50 kilo gekocht, voor 200 euro. Dus daar hebben we voorlopig genoeg van :mrgreen: Al is dat alleen mager rundvlees, dus als ik iets met kip maak moet ik het alsnog kopen. Ook eten we niet elke dag vlees, bij witlof met ham en kaas maak ik verder geen vlees klaar. Groenten let ik niet echt op prijzen. Ik koop gewoon waar ik trek in heb.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 30 mar 2009 15:12

Wij doen voor ongeveer 60 - 70 euro weekboodschappen op zaterdag en doordeweeks hoef ik dan vrijwel nooit meer naar de winkel. Hooguit voor verse groenten ofzo... Ik vind wel dat we het goed doen eigenlijk :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 30 mar 2009 16:26

Ik hou het niet echt bij, omdat ik het denk ik niet wil weten. Maar ik ben ook best veel kwijt aan boodschappen in m'n eentje....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 31 mar 2009 18:37

in je eentje is in verhouding ook veel duurder....

Ik koop (avond)boodschappen vaak per dag.. denk dat dat voor ons tweeen (eet bijna altijd met m'n vriend) zo'n 20,- door de week kwijt zijn. Daarnaast doe ik ook 1x per week boodschappen voor mezelf, denk dat ik dan rond de 10,- zit, met tussendoortjes, ontbijtspullen en fruit.
Middageten koop ik op m'n werk. Betaal zo'n 1,50 per keer.

In 't weekend doen we samen boodschappen en komen we meestal rond de 25,- uit.
Maar de ene keer betaalt hij, de andere keer ik, dus hoeveel ik in totaal kwijt ben per week/maand...? geen idee!
Ik probeer m'n uitgaven bij te houden via kasboek.nl. Maar boodschappen is toch wel bijna de grootste kostenpost.
Maar ja...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 apr 2009 11:13

Per week zijn wij rond de 35-40 euro kwijt. Ligt er aan wat we halen en hoe of wat. Slankie is niet duur vind ik! Tenminste hier niet, bij Boni haal ik t voor 30-40 cent ofzo voor zo'n klein doosje!
Door de weeks ga ik nog wel ns verse groente halen enzo. En het ligt er aan in welke winkel we boodschappen halen... we zijn bij Dirk meer kwijt (nu 20 euro voor een tasje), dat zou bij de Aldi wel wat goedkoper zijn denk ik.
We hebben in de buurt: AH, Dirk vd Broek, Boni, Hoogvliet, Lidl, Aldi. Dus keus genoeg :wink: Verse groente heb ik een "nieuwe" winkel ontdekt via m'n collega, daar kan je lekkere verse groente en fruit halen en niet zo duur! 't is ff 20min fietsen vanaf huis (ongeveer 5 vanaf m'n werk) dus gelukkig niet zo ver weg! :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 apr 2009 11:31

Scheelt idd wel welke winkels je hebt. Ik doe het allemaal lopend, want met de auto en maxo cosi vind ik niks. Dat gesleep. Dus dan hebben we alleen de Aldi (waar ze geen mandjes hebben en met een kinderwagen en winkelwagen rijden gaat niet) en de AH. Dus ik ga meestal naar de AH. Al kun je daar veel dingen ook best goedkoop halen hoor. Slankie kost over de euro hier. Valt ook wel mee hoor ;) maar ik haal ook altijd Venz hagelslag, omdat ik het heel weinig eet en die twee beschuitjes met hagelslag me zo dierbaar zijn, dat ik er maar wat meer aan uitgeef :) En optimel vla kost ook een stuk meer dan een gewoon pak vanille vla ofzo. Maar daarentegen eet ik weer geen chips, koekjes e.d. Dus zoveel duurder zal het allemaal niet zijn
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 apr 2009 13:10

Optimel vla vinden wij vies. En de Albert Hein vindt ik erg meevallen met de prijzen als je maar diep genoeg bukt :mrgreen: De euroshopper cola was echt lekker, de sinas niet.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 apr 2009 13:30

Idd, Aldi etc. is echt niet altijd goedkoper als de gewone supermarkt. Hier hebben we trouwens ook alles in de buurt: Aldi, Lidl, Plus, Hoogvliet, AH, MCD, Coop. Manlief vindt het leuk om de folders van supermarkten door te spitten, dus wij profiteren altijd overal van de aanbiedingen :mrgreen:

Optimelspul vind ik ook niet lekker, nee.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 01 apr 2009 14:37

Wij gaan ook naar de AH, en dat bevalt me best! Tis idd maar net wat je koopt en het huismerk vind ik ook erg goed! Verder halen we alles bij de Hoogvliet en wij hebben ook een Super in de buurt, maar kheb nooit zin om daar heen te gaan. (is net de andere kant op..)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 apr 2009 07:26

Haai schreef:Idd, Aldi etc. is echt niet altijd goedkoper als de gewone supermarkt. Hier hebben we trouwens ook alles in de buurt: Aldi, Lidl, Plus, Hoogvliet, AH, MCD, Coop. Manlief vindt het leuk om de folders van supermarkten door te spitten, dus wij profiteren altijd overal van de aanbiedingen :mrgreen:

Optimelspul vind ik ook niet lekker, nee.

Nou over de Aldi gesproken. Als ik dezelfde spullen zou hebben gekocht bij Super de Boer als wat ik gekocht heb bij de Aldi (gisteren) dan was ik bij Super de Boer wel 15 euro meer kwijt.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 02 apr 2009 07:37

Wij doen met zijn 2-en voor ongeveer 80 euro boodschappen per week. Dit is overigens incl. hondenvoer/verzorgingsspullen/schoonmaakspullen. Daar zijn we zelf best tevreden over. We doen gewoon elke maand een bepaald bedrag in de huishoudportemonnee en daar moeten we het dan mee doen...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 apr 2009 07:54

Wij doen ook ongeveer voor 60-80 e boodschappen in de week. De ene week wat meer dan de andere week. Ik weet het eigenlijk ook niet precies. Ik haal gewoon wat ik nodig heb. Vlees koop ik nooit in de suppermartk. Wij halen eens in de zoveel tijd via een goedkoper kanaal vlees en dat gooien we in de vriezer. Brood haal ik altijd bij de bakker, is duurder, maar wij vinden het lekkerder. Groente eten wij altijd vers en nooit uit een potje/blik. Dat is ook vaak wat duurder, maar over het algemeen eten wij toch wel seizoensgroenten en ook weer nooit saus uit een pakje.
Ik doe meestel ook maar 1 x in de week boodschappen. Ik ga of naar de Bas of ik ga eerst naar de Lidl/Aldi en vervolgens naar de AH voor de overige dingen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 apr 2009 10:43

saus maak ik wel ns uit een pakje, m'n man heeft een hekel aan witlof en bloemkool. Daar doe ik dan kaassaus bij. Of ik maak t uit de oven met geraspte kaas erbij. Ook lekker! Maar voor de rest proberen wij zoveel mogelijk vers te eten. Potgroente eten wij nauwelijks meer, "vroeger" wel iets meer. Vers is toch altijd lekkerder!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 03 apr 2009 15:55

Wij geven met z'n tweeën zo rond de 35 - 40 euro per week uit aan boodschappen.
Het is wel zo dat we veel groenten en fruit krijgen van mijn schoonouders.
Ik ga eens in de zoveel tijd naar de Aldi of Lidl voor de houdbare dingen.
Vlees koop ik altijd in de aanbieding, en vries dat voor twee of vier personen in. Rundvlees en gehakt braad ik altijd voor twee dagen. Ook groentepakketten koop ik altijd in de aanbieding en vries dat ook in.
Verder drinken we weinig frisdrank. 's avonds meestal thee, en soms een glas fris. Als we overdag thuis zijn is het veel water of aanmaaklimonade. Vinden we gewoon lekker, maar het scheelt ook een hoop geld. Als ik bij een vriendin kijk wat er bij haar door gaat aan pakken sap! Die drinken de hele dag door loeigrote glazen weg. Vind ik een beetje onzin.

Terug naar “Archief”