Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2006 12:11

rosalie83 schreef:
Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:
Smurffie schreef:
Dat weet ik dus niet! Er zijn zoveel tegenstrijdige beweringen! Maar ik denk niet dat dat zo belangrijk is! Het is veel belangrijker hoe wij omgaan met mensen die zich homo voelen! Etc.

Fóut! ](*,)

Ze voelen zich geen homo, ze zijn homo. Verder ben ik het met je eens hoor; gewoon naasteliefde, maar het is niet relevant in deze discussie. Het zou handig zijn als je je mening is duidelijk formuleerde :wink: Als je het niet weet, reageer dan niet.

Wat ik bedoel is: ze zijn homo, dus ze voelen zich homo! Mennn, leg niet op elke slak een korrel zout!

Let dan gewoon op hoe je dingen formuleert. Het zou een hoop misverstanden voorkomen. Ik ben -is gebleken- niet de enige die jouw reacties verkeerd interpreteert :)

Je kunt ook overal iets achter zoeken of iemand niet willen begrijpen.

Je beschuldigd me onterecht. Enfin, ik zeg het echt niet om je narren ofzo. Het is voor je eigen bestwil, anders blijf je commentaar krijgen en niet alleen van mij.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 04 okt 2006 12:12

eens met smurffie

het lijkt me na 182 pagina's homofilie wel belangrijk je niet meer te verschrijven....

ik denk dat sommige mensen met een homofiele geaardheid worden geboren. En dat de omgeving mede (naast karakter en tijd waarin ze opgroeien) belangrijk is of ze dit naar buiten laten komen en hoe of niet

Is dat duidelijk?

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 04 okt 2006 12:12

rosalie83 schreef:Je kunt ook overal iets achter zoeken of iemand niet willen begrijpen.

Dat is bij Smurffie duidelijk niet het geval, als ik deze discussie eens teruglees. Maar veel dingen liggen in deze discussie nou eenmaal gevoelig, en die moet je m.i. dus ook voorzichtig formuleren. Tussen "voelen" en "het" zijn ligt in deze discussie nu eenmaal een verschil.
Auf Wiedersehen!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2006 12:14

Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:Je kunt ook overal iets achter zoeken of iemand niet willen begrijpen.

Je beschuldigd me onterecht. Enfin, ik zeg het echt niet om je narren ofzo. Het is voor je eigen bestwil, anders blijf je commentaar krijgen en niet alleen van mij.

Ik beschuldig helemaal niemand!

Punt is alleen dat als ik zeg dat iemand zich homo voelt, ik daarmee niet beweer dat hij het niet is! En jij vat het wel zo op! Is dat dan mijn foute manier van zeggen of jouw foute manier van intepreteren? Daar kunnen we over discussieren, maar volgens mij kunnen we beter bij het topic onderwerp blijven...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2006 12:15

tweetietwee schreef:eens met smurffie

het lijkt me na 182 pagina's homofilie wel belangrijk je niet meer te verschrijven....

ik denk dat sommige mensen met een homofiele geaardheid worden geboren. En dat de omgeving mede (naast karakter en tijd waarin ze opgroeien) belangrijk is of ze dit naar buiten laten komen en hoe of niet

Is dat duidelijk?

Het is geen verschrijven!! Iemand die homofiel is voelt zich ook zo!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2006 12:15

Is dat duidelijk?

Juist. :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2006 12:18

rosalie83 schreef:

Is dat duidelijk?

Ja, maar dat is wel zó'n overbodige domme conclusie. Het lijkt me zo klaar als een klontje dat iemand die homo ís, zich ook homo vóelt. Door deze logica dacht ik dat jíj indirect bedoelde; Ik geloof dat homo-zijn aangeleerd is, dus daarom zeg ik 'voelt zich homo'.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2006 12:21

Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:

Is dat duidelijk?

Ja, maar dat is wel zó'n overbodige domme conclusie. Het lijkt me zo klaar als een klontje dat iemand die homo ís, zich ook homo vóelt. Door deze logica dacht ik dat jíj indirect bedoelde; Ik geloof dat homo-zijn aangeleerd is, dus daarom zeg ik 'voelt zich homo'.

Ik heb niet gezegd dat ik geloof dat homo-zijn aangeleerd is!!!

En dankje voor je aardige opmerking dat het 'wel zó'n overbodige domme conclusie' is :x

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 04 okt 2006 12:25

rosalie83 schreef:
Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:

Is dat duidelijk?

En dankje voor je aardige opmerking dat het 'wel zó'n overbodige domme conclusie' is :x

schrijf dan maar geen multi-interpreteerbare dingen, dan houden we de discussie wat eenvoudiger...
een pagina geleden wist je het niet precies of homofilie ook aangeleerd kan zijn, dus daar zou ik het dan maar bij houden als ik jou was.... (het is namelijk pas enkele minuten geleden)
Laatst gewijzigd door tweetietwee op 04 okt 2006 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2006 12:26

Je hebt het niet gezegd dat het aangeleerd is, maar je deed lijken alsof je er zo over dacht, door de opmerking; ''Ze voelen zich homo''.

Je trekt overbodige conclusies die voor de hand liggen. Oke, ik had dat iets aardiger moeten formuleren, sorry.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 okt 2006 12:37

Meisjes, meisjes toch!!! :roll:

Hou nou op met kibbelen! Er zijn toch veel belangrijker zaken! Kijk nou ff naar wat die dwaas van een Dr. Botha zegt!
Die maakt er een potje van en de refo wereld gaat 'm wellicht nog geloven ook!!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 okt 2006 12:39

dames, dames, voor we weer afzakken naar het niveau van de wilde beesten... laten we even rustig ademhalen....

Goed... Nu wil ik graag even zeggen dat ik in eerste instantie het stukje van rosalie ook anders interpreteerde dan ze bedoelde. (Iemand die homo is, voelt zich ook homo, maar niet iedereen die zich homo voelt, is het ook)

Maar goed, ondertussen is duidelijk uitgelegd dat ze het anders bedoelde. Het laat maar weer eens zien hoe belangrijk zprgvuldig formuleren is.

Verder ben ik het met denkerjte eens. Ik hoop niet dat er te veel mensen achter meneer Botha gaan aanhollen omdat hij toevallig vertelt wat zij willen horen.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 04 okt 2006 12:44

Als homofilie aangeboren is, moet het ook mogelijk zijn om van een pasgeboren baby te zeggen dat hij of zij homo is? Of vergis ik me nu?
Of is geaardheid iets wat zich in de kinderjaren ontwikkelt?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2006 12:47

elbert schreef:Als homofilie aangeboren is, moet het ook mogelijk zijn om van een pasgeboren baby te zeggen dat hij of zij homo is? Of vergis ik me nu?

Nee, natuurlijk kun je dat van een baby niet zeggen. Wat je vaak hoort is dat het in de pubertijd 'aan het licht' komt. Maar ook zeggen sommigen dat ze al wisten dat ze 'anders' waren toen ze nog kind waren!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2006 12:48

elbert schreef:Als homofilie aangeboren is, moet het ook mogelijk zijn om van een pasgeboren baby te zeggen dat hij of zij homo is? Of vergis ik me nu?

Wel..dan kom je toch op religie uit denk ik. Tenminste; Wetenschap of religie. Is het genetisch, of heeft God bepaald dat iemand homo is? Of is het genetisch en heeft god daardoor bepaald dat iemand homo wordt? Het lijkt mij dat je altijd al homo bent geweest, alleen komt het meestal in de pubertijd openbaar omdat je dan vooral sexueel ontwikkelt. Dat proces is niet anders als bij hetero's.

Terug naar “Archief”