Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Dippie » 17 apr 2012 11:30

En wat betreft vakantieplannen: Wij gaan in augustus gezellig 2 weekjes naar de camping, waar ikzelf al bijna 10 jaar kom ofzo :) Dit jaar gaat mn broer ook gezellig met ons mee, mn zus,zwager en neefje zitten er in een caravan en mn ouders zitten ook een weekje tegelijk met ons. Soort van familievakantie dus :)

Manlief wil héél graag naar Italie, maar ik vind V daar nog te klein voor, dus misschien dat we blew volgend jaar met vrienden daar heen gaan...
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 apr 2012 11:36

Jannoek schreef:Wij zien rijden/vliegen met zo'n onrustig jochie niet echt zitten.

Kan ik me voorstellen, al vond ik juist dat M zich veel beter gedraagt als hij veel stimulans heeft en nieuwe dingen ziet.
Ach, wat zal ik over M zeggen. Hij lijkt enorm op jullie kindjes, 6543231, ppm en Jannoek. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu, na 3,5 jaar, een stuk beter mee om kan gaan, en hij ook. Soms houd ik mijn hart vast voor als hij straks naar school moet. Wat gaat er van hem terecht komen als hij niet constant wordt bezig gehouden/gestimuleert/op zijn taak gewezen wordt :? ? Ik ben bang dat hij academisch daardoor zichzelf in de vingers gaat snijden en dat vind ik enorm erg.
@Dippie, hopelijk gaat het snel beter met Vianne!
O ja, en M en ik komen 3 weken in NL huissitten voor een vriendin. Manlief zit precies over de zomer in Afghanistan dus dit is voor ons een leuk 'budget'verzetje :) (Want 2 weken in Frankrijk of Italie in m'n eentje met M zie ik ook niet zitten ;))

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 apr 2012 11:36

Leuk al die vakantieplannen! Wij gaan van 30april tot 4 mei met de familie van mijn moeders kant weg (in een verbouwde boerderij) ergens in Drente.
In september gaan we 2 weken met vrienden naar Zuid-Frankrijk (Nina is dan 1,hun dochtertje 2 en hun zoontje is dan 8 maanden)

En we willen eigenlijk nog met zijn 3en weg (liefst vliegen naar een warmer land) maar dat zien we nog wel

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 17 apr 2012 12:55

Heerlijk idd die vakantie! Wij gaat met schoonzus en zwager naar Italie. Ben benieuwd hoe dat gaat!

Hier ook weer een ziek kind, J. was net een week beter, AB kuur 4 dagen geleden gestopt en het begint weer :(. Vannacht nog onder de douche gestaan omdat hij me helemaal onder gespuugd had. Vanmorgen nog een paar keer, nu slaapt hij gelukkig! Hopelijk istie snel weer beter.
Wat zijn jullie kids snel allemaal zeg, J. loopt nu langs de tafel en aan één hand, maar staat nog niet los en loopt ook nog niet en hij is toch alweer 14 maanden geweest. Ach, ik liep zelf volgens mij met 18 maanden, dus het zal ook wel zoiets worden.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 17 apr 2012 21:15

Fijn he al die vakantie plannen. Ik kan me er nu al weer op verheugen. Wij hebben vorige week geboekt voor frankrijk in de dordogne. Heerlijk kamperen. Heb er nu al helemaal zin in.
Vandaag voor H. een superschattig bikinietje gekocht, dan kom je gelijk helemaal in vakantie sferen.
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 apr 2012 21:36

leuk laura! lekker in het hollands bijkletsen!!

voel me wel een zeur... maar heb ooit te horen gekregen om absoluut niet moeten gaan prikken met een thermometer om het op gang te laten komen. Je beschadigt daardoor het laatste stukje, waardoor het weer pijnlijk is. De tip die ik kreeg.. beetje onsmakelijk om het poepgaatje in te smeren en te masseren met vaseline... niet lang.. gewoon even tot het lekker in gesmeerd is... voelt vaak dan als soort van ontspanning en dan komt het vaak.

en wij... wij gaan niet op vakantie! we kijken het wel> eerst een zien hoe M opknapt.... Vandaag met zijn hoofd tussen ene hard dichtklappende kunstof deur gezeten.. arm ventje! :(

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 apr 2012 21:41

Wij blijven thuis deze zomer. Misschien in het najaar nog een (mid)weekje weg, dan mogen we Timon nog thuishouden van school. Verder moet er in en om huis nog genoeg gebeuren, dus daar besteden we onze vakantietijd - en geld maar aan ;)

Ai, ppm, dat klinkt niet fijn :(

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 apr 2012 12:05

Gisteren met Nina bij de HA geweest... Jammer genoeg niet bij mijn eigen HA. Deze man is zo apart hij praat of zegt al helemaal niets tegen Nina en ik moest ze maar een zetpil geven... Die heeft ze al dozen vol gehad en ik vind het gewoon apart dat ze met Chamodent druppels ineens doorslaapt (al vanaf zondag slaapt ze elke nacht door) Ze heeft echt last van haar oortjes als we het niet doen.
Maar hij kon niet goed in haar oren kijken omdat ik haar niet stil kon houden volgens hem (nee gek is dat met een meisje wat helemaal over de zeik is omdat hij iets in haar oortjes duwt...)
Maar goed we blijven maar even druppelen in elk geval vannacht (morgen een hele dag een trouwdag) Vrijdag op zaterdag zullen we het nog eens zonder proberen en anders ga ik volgende week naar mijn eigen HA en dan wil ik gewoon dat haar oortjes goed nagekeken worden.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 apr 2012 12:15

vervelend Liefie :(
Ik heb wel eens begrepen dat ze toch weinig aan oorontstekingen doen bij die kleintjes. Bij Frederiek was het advies heel goed haar neus open houden door een zoutoplossing. Dat werkte hier prima. Sterkte voor Nina!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 apr 2012 12:47

Ik snap wel dat ze er niet heel veel aan doen maar het is wel heel apart dat ze al maanden aan het spoken is 's nachts en met verdovende druppeltjes in haar oortjes slaapt ze ineens al dagen door...
We gaan het van het weekend eens zonder proberen is het dan weer huilen ga ik maandag terug en wil ik dat ze echt goed naar haar oren kijken en anders even naar de KNO arts.
Even afwachten maar...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 apr 2012 14:15

@ ppm dat advies over de thermometer had ik ook wel eens gehoord, alleen helpt het zo goed om de boel op gang te krijgen. Ik smeer ook wel een hele dot vaseline aan de thermometer en rond de anus en dan helpt het inderdaad.

@ liefie Ik zou inderdaad ook eens gaan sprayen met zout water. Als ze geen koorts hebben, doen ze verder niets aan een oorontsteking en met eenmalig oorpijn sturen ze je echt niet door. Wat ook helpt is het hoodeinde iets hoger te leggen, zodat er minder druk op het oor zit.
Sprayen met neusspray hielp hier bij de jongeste helemaal niet. Wij spoten zijn neus door met 5cc fysiologisch zout.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 apr 2012 15:00

We doen al met zoutoplossing... Maar ik denk niet dat Nina eenmalig oorpijn heeft maar het al maanden heeft. Vandaar dat we het weekend uit proberen zonder druppels is het dan weer ellende zoals anders ga ik terug naar de HA.
Het matrasje ligt al wat omhoog in bed.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 18 apr 2012 19:40

paprikameisje2 schreef:leuk laura! lekker in het hollands bijkletsen!!

voel me wel een zeur... maar heb ooit te horen gekregen om absoluut niet moeten gaan prikken met een thermometer om het op gang te laten komen. Je beschadigt daardoor het laatste stukje, waardoor het weer pijnlijk is. De tip die ik kreeg.. beetje onsmakelijk om het poepgaatje in te smeren en te masseren met vaseline... niet lang.. gewoon even tot het lekker in gesmeerd is... voelt vaak dan als soort van ontspanning en dan komt het vaak.

en wij... wij gaan niet op vakantie! we kijken het wel> eerst een zien hoe M opknapt.... Vandaag met zijn hoofd tussen ene hard dichtklappende kunstof deur gezeten.. arm ventje! :(

Ik neem aan dat je ook niet gaat prikken met een thermometer, maar gewoon even de temp opneemt, dan is er niets kwaads aan hoor :wink:
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 apr 2012 22:34

neeh... dacht dat er bedoelt was om ook de boel op gang te brengen. ik temp alleen als.ik zie dat mijn kind.echt ziek.is, lusteloos en passief.. en dan nog.niet altijd. ik heb het ws.vergeerd begrepen.

hoe zit dat dan met die druppels, krijgt ze toevallig geen tandjes.dan?? heeft ze al meet oorontstekingen gehad?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 apr 2012 06:28

@Ppm Ze heeft geen last van haar tandjes (alle 8 tandjes zijn door) en de rest is niet te zien of voelen en als ze last van tanden heeft merk je dat heel goed.
Poos terug had ze ook rode oren volgens de HA... Vannacht heeft ze weer doorgeslapen met die druppels in haar oren... Vannacht slaapt ze bij mijn ouders maar vrijdag op zaterdag gaan we het zonder druppels doen en kijken hoe ze dan slaapt is dat weer huilen/onrustig ga ik maandag naar de HA want dan weten we zeker dat het door haar oortjes komt.

Terug naar “Archief”