Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 sep 2011 19:32

liefie schreef:
en juist wat hij moet eten, wil hij niet :roll:

Vervelend is dat slecht eten! een vriendin haar dochtertje is 4 en die heeft nog nooit normaal gegeten niemand snapt ook eigenlijk waar ze van groeit[/quote]

het vervelende heir is dus dat hij niet groeit! :(

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 sep 2011 19:34

heeft hij voldoende mondmotoriek, vaak ontstaat kwijlen door openmondgedrag. Oefenen met een papiertje tussen de lippen voor de tv is een standaard tip die we krijgen op school van de logo

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 09 sep 2011 21:45

Liefie, de ene komt van prenatal, maar is al oud (gekregen van een nicht) en de ander was een kraamkadootje (incl logo van detacheringsbedrijf waar mijn man toen voor werkte). Heb je haar nog niet in een slaapzak dan? Een gewone dunne katoenen zomerslaapzak kan nu ook nog wel. Ik weet niet of die in de winkels nog te krijgen zijn, maar anders vast wel via MP bijv.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 sep 2011 21:48

paprikameisje2 schreef:heeft hij voldoende mondmotoriek, vaak ontstaat kwijlen door openmondgedrag. Oefenen met een papiertje tussen de lippen voor de tv is een standaard tip die we krijgen op school van de logo

Dat eet 'ie meteen op hysterisch-smile Ik ga het wel even proberen morgen.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 09 sep 2011 21:51

Hier een dame die ook weinig eet. Per dag 2 boterhammen (met moeite) 2 stuks fruit. Tussendoor 1 keer blokje kaas.
En avondeten soms veel, soms bijna niets. Voor ze naar bed gaat een fles pap. Ze groeit wel in de lengte, maar wordt wel dunner.
Time flies when you have none!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 sep 2011 07:48

ppm Dat is wel heel vervelend! Heeft je zoontje altijd slecht gegeten?

@parkiet Ik heb gisteren bij de hema een slaapzak gekocht. Ik weet niet of ze nog naar boven gekropen is want ze heeft een nachtje bij mijn ouders geslapen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 sep 2011 08:58

Waarom kan ze dan geen dikke slaapzak aan?
Hier gaat dat gewoon goed, en ze is ook een buikslaper.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 10 sep 2011 09:39

Galateia schreef:Maar misschien moet je dan niet zeggen, dat je weggaat zonder kinderen 'omdat het goed is voor je relatie', maar gewoon zeggen 'omdat we zin hebben iets zonder de last/aanwezigheid van de kinderen te doen'.

Want voor mijn gevoel roepen veel mensen, dat het nodig is voor hun relatie, om het te rechtvaardigen, ofzo. Waarom, weet ik ook niet, want je moet het toch zelf weten? Maar kennelijk willen veel mensen het wel rechtvaardigen, terwijl er weinig bijzonders gebeurt: kinderen die bij opa/oma logeren...

Ik heb ook nooit gezegd dat wij weggaan omdat het goed is voor onze relatie. Voor ons is het echt meer van gewoon even lekker de tijd voor elkaar zonder kinderen, genieten van dingen waar we alle twee van houden en waar de kinderen niet zo dol op zijn. Ik kan me wel indenken dat mensen samen weggaan omdat het goed is voor hun relatie maar dat is bij ons iig niet zo.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 11 sep 2011 15:56

even een vraagje over de overgang van slaapzak naar gewoon dekentje/dekbed. Hannah wil echt perse haar slaapzak niet meer aan. daar maak ik niet zo'n probleem van en gaat ze gewoon zo slapen met een dekentje over d'r heen. Het is alleen zo dat ze 'm wegtrapt in haar slaap en nog niet het benul heeft om zelf weer omhoog te trekken halvewege de nacht. dus heeft ze nu een pyjama aan met lange mouw enzo, maar wat moet ik haar van de winter aan doen als ze het nog niet door heeft. een coltrui ofzo 8)
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 sep 2011 17:30

Hier hetzelfde 'probleem'. Dochterlief trok ook haar trappelzak binnen een minuut uit. Nu ligt ze ook al in een gewone pyjama. Aankomende winter zal ik haar waarschijnlijk een romper met lange mouwen aandoen met een flanellen pyjama en waarschijnlijk ook nog sokken aandoen. En voor het echt kouder wordt, zijn ze ook weer wat ouder en kunnen ze misschien wel de dekens wat omhoog trekken. Wat ik nu al wel doe, is een dekentje in een dekbedovertrek. Dat is wat makkelijker voor ze om omhoog te trekken.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 11 sep 2011 17:52

ja dat heb ik ook een dekentje in een overtrek. het is niet zo dat ze de slaapzak uittrekt, maar het is wel een hele krijsserenade voor ze 'm aanheeft, en daar heb ik dan weer geen zin in.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 sep 2011 17:58

Ik heb een tijdje de trappelzak weer aangedaan als ze sliep ( tegen een uur of 22.00), maar toen werd ze een keer wakker en vervolgens was ze uitgeslapen. Ze heeft toen van woede gekrijst tot 1.30 uur voordat ze weer in slaap viel. Daarna heb ik de trappelzak niet meer aangedaan.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 sep 2011 19:20

maar je kan haar wel een dkebedje erin doen hoor!! als je met moeite een slaapzak aan kan krijgen kan ze ook wel een dekbedje aan de kant gooien. Die vallen namelijk lekker makkelijk over hun heen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 sep 2011 19:28

Ik dacht dat een dekbedje de eerst 2-3 jaar werd afgeraden. Een dekbedje is wel veel warmer dan een dekentje.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 11 sep 2011 20:05

Hier ook allang geen slaapzak meer, dekentje in de overtrek, en ze kruipt er heerlijk zelf onder! ;-) Als ze het koud hebben worden ze heus wel wakker op die leeftijd denk ik. ;-)

Terug naar “Archief”